Macierz Eisenhowera, narzędzie do ustalania priorytetów Twojej pracy „matryca eisenhowera”? (definicja, ćwiczenia, przykład)

Macierz Ansoffa
Macierz Ansoffa zobacz wady i zalety (4 strategie rozwoju) + strategia marketingowa [przykłady, definicja]
17 grudnia, 2022
standardowa procedura operacyjna w aboratorium
Standardowe procedury operacyjne (opis i proces w laboratorium)
17 grudnia, 2022

Macierz Eisenhowera, narzędzie do ustalania priorytetów Twojej pracy „matryca eisenhowera”? (definicja, ćwiczenia, przykład)

Macierz eisenhowera
Macierz Eisenhowera, narzędzie do ustalania priorytetów Twojej pracy "matryca eisenhowera"? (definicja, ćwiczenia, przykład) 1

Co to jest macierz Eisenhowera / matryca Eisenhowera?

Matryca Eisenhowera inaczej nazywana jako macierz Eisenhowera, zwana także Matrycą Pilną-Ważną, pomaga w podejmowaniu decyzji i ustalaniu priorytetów zadań według pilności i ważności, sortując mniej pilne i ważne zadania, które należy albo przekazać, albo w ogóle nie wykonać.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Jak zwiększyć produktywność i wyeliminować straty czasu? Macierzy Eisenhowera aplikacja.

Dwight Eisenhower miał bardzo produktywne życie.

Eisenhower był 34. prezydentem Stanów Zjednoczonych, pełniąc dwie kadencje w latach 1953–1961. W czasie swojej kadencji uruchomił programy, które bezpośrednio doprowadziły do ​​rozwoju systemu autostrad międzystanowych w Stanach Zjednoczonych, uruchomienia Internetu (DARPA ), eksploracja kosmosu (NASA) i pokojowe korzystanie z alternatywnych źródeł energii (ustawa o energii atomowej).

Przed objęciem funkcji prezydenta Eisenhower był pięciogwiazdkowym generałem w armii Stanów Zjednoczonych, służył jako najwyższy dowódca sił sprzymierzonych w Europie podczas II wojny światowej oraz był odpowiedzialny za planowanie i przeprowadzanie inwazji na Afrykę Północną, Francję i Niemcy.

Ponadto został pierwszym najwyższym dowódcą NATO.

Eisenhower miał niesamowitą zdolność do utrzymania swojej wydajności nie tylko przez tygodnie lub miesiące, ale przez dziesięciolecia. Z tego powodu nie dziwi fakt, że jego metody zarządzania czasem, zarządzania zadaniami i produktywności były badane przez wiele osób.

Jego najsłynniejsza strategia produktywności znana jest jako macierz Eisenhowera (lub matryca Eisenhowera) i jest to proste narzędzie do podejmowania decyzji, z którego możesz korzystać już teraz.

Porozmawiajmy o tym, jak być bardziej produktywnym i jak działa strategia Eisenhowera.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Macierz Eisenhowera w praktyce: Jak być bardziej produktywnym

Strategia Eisenhowera polegająca na podejmowaniu działań i organizowaniu zadań jest prosta. Korzystając z poniższej macierzy decyzji, rozdzielisz swoje działania na podstawie czterech możliwości.

  1. Pilne i ważne (zadania, które wykonasz natychmiast).
  2. Ważne, ale nie pilne (zadania, które zaplanujesz i wykonasz później).
  3. Pilne, ale nie ważne (zadania, które przekażesz komuś innemu).
  4. Ani pilne, ani ważne (zadania, które wyeliminujesz).

Wielką zaletą tej matrycy jest to, że można jej używać do ogólnych planów wydajności („Jak mam spędzać czas każdego tygodnia?”) I do mniejszych, codziennych planów („Co powinienem dziś robić?”).

Oto przykład tego, jak wygląda macierz Eisenhowera.

Macierz Eisenhowera, narzędzie do ustalania priorytetów Twojej pracy "matryca eisenhowera"? (definicja, ćwiczenia, przykład) 2
Ważne i pilne

Zadania, które wykonasz natychmiast
Zdarzenia kryzysowe
Sprawy „na wczoraj”
Rzeczy naglące
Zaniedbania
Ważne i niepilne

Zadania, które zaplanujesz i wykonasz później
Planowanie
Budowanie relacji
Dbanie o zdrowie
Odpoczynek
Nieważne i pilne

Zadania, które przekażesz komuś innemu
Błahe rzeczy „naglące”
Poszczególne spotkania, telefony, rachunki do uregulowania
Niepilne i nieważne

Zadania, które wyeliminujesz
Złodzieje czasu (tv, internet, social media)
Plotkowanie
Nieodpowiednie prośby

Różnica między pilnym a ważnym

W prawdziwym świecie rozróżnienie między pilnym / niepilnym, ważnym / nieważnym jest znacznie bardziej mętne niż w warunkach eksperymentalnych.

To, co ważne, rzadko jest pilne, a to, co jest pilne, rzadko jest ważne. -Dwight Eisenhower

Pilne zadania to rzeczy, na które musisz reagować: e-maile, rozmowy telefoniczne, SMS-y, wiadomości. Pilne są sprawy wymagające natychmiastowego działania. Są to widoczne problemy, które pojawiają się i wymagają Twojej uwagi TERAZ. Często pilne sprawy wiążą się z wyraźnymi konsekwencjami dla niezrealizowania tych zadań. Pilnych zadań nie da się uniknąć, ale spędzanie zbyt dużej ilości czasu na gaszeniu pożarów może spowodować duży stres i doprowadzić do wypalenia zawodowego.

Ważne zadania to rzeczy, które przyczyniają się do naszej długoterminowej misji, wartości i celów.To te, które przyczyniają się do realizacji długoterminowych celów i wartości życiowych. Te przedmioty wymagają planowania i przemyślanych działań. Koncentrując się na ważnych sprawach, zarządzasz czasem, energią i uwagą, zamiast bezmyślnie wydatkować te zasoby. To, co ważne, jest subiektywne i zależy od twoich wartości i osobistych celów. Nikt inny nie może zdefiniować tego, co jest dla Ciebie ważne.


Eliminacja przed optymalizacją

W programowaniu istnieje pewna zasada optymalizacji i czystości kodu. Każdy program, aplikacja, czy strona internetowa jest zbudowana z kodu. Jeśli jest on pisany niechlujnie, bądź rozwlekle wtedy nasze urządzenie potrzebuje wykorzystać więcej mocy. Na starszych komputerach, lub smartfonach z tego powodu coś się „zacina” bądź wolno działa.

„Nie ma kodu szybszego niż brak kodu”. –Kevlin Henney

Innymi słowy, najszybszym sposobem na zrobienie czegoś – bez względu na to, czy komputer czyta wiersz kodu lub Ty wykreślasz zadanie z listy zadań do wykonania – jest całkowite wyeliminowanie tego zadania. Nie ma szybszego sposobu na zrobienie czegoś niż całkowite zaniechanie tego. Nie jest to powód do lenistwa, ale raczej sugestia, aby zmusić się do podjęcia trudnych decyzji i usunąć każde zadanie, które nie prowadzi Cię do Twojej misji, Twoich wartości i celów.

Zbyt często używamy wydajności, zarządzania czasem i optymalizacji jako wymówki, aby uniknąć naprawdę trudnego pytania: „Czy naprawdę muszę to robić?” O wiele łatwiej jest być zajętym i powiedzieć sobie, że po prostu trzeba być nieco bardziej wydajnym lub „pracować trochę później”, niż znosić ból związany z eliminacją zadania, z którym czujesz się komfortowo, ale to nie jest najlepsze wykorzystanie Twojego czasu.

Uważam, że Matryca Eisenhowera jest szczególnie przydatna, ponieważ popycha nas do pytania, czy działanie jest naprawdę konieczne, co oznacza, że ​​bardziej prawdopodobne jest przeniesienie zadań do kwadrantu „Usuń” niż bezmyślne ich powtarzanie. I szczerze mówiąc, jeśli po prostu wyeliminujesz wszystkie rzeczy, na które tracisz czas każdego dnia, prawdopodobnie nie potrzebujesz żadnych wskazówek, jak być bardziej produktywnym w sprawach, które mają znaczenie.

W jakiej kolejności należy się zajmować zadaniami według matrycy Eisenhowera?

Matryca Eisenhowera jest narzędziem, które ma pomóc w uporządkowaniu zadań. Polega ona na podziale wszystkich zadań na cztery kategorie, które są oznaczone kolejno jako „ważne i pilne”, „ważne, ale nie pilne”, „nieważne, ale pilne” i „nieważne i niepilne”.

  • Najpierw należy skupić się na zadaniach oznaczonych jako „ważne i pilne”. Są to zadania, które muszą być wykonane natychmiast i mają duże znaczenie.
  • Następnie należy przejść do zadań oznaczonych jako „ważne, ale nie pilne”. To właśnie one pozwolą na uniknięcie powstawania zadań „ważnych i pilnych” w przyszłości.
  • Kolejnym krokiem będzie przejście do zadań „nieważnych, ale pilnych”. W tej kategorii znajdują się zadania, które należy wykonać, ale nie są one zbyt istotne.
  • Ostatnią kategorią są zadania „nieważne i niepilne”. To zadania, które należy unikać lub delegować innym, ponieważ nie mają one wpływu na długoterminowe cele.

Matryca Eisenhowera ćwiczenie i przykład praktyczny

Macierz Eisenhowera ćwiczenia i przykłady:

1.Zrób listę zadań, jakie masz do wykonania, biorąc pod uwagę dzień/tydzień/dwa tygodnie i miesiąc.

2.Użyj macierzy Eisenhowera, by posegregować zadania.

3.Umieść wypisane zadania w matrycy.

4.Wyciągnij wnioski:

  • Zadania ważne i pilne – zaplanuj je jako priorytety i wykonuj jako pierwsze lub oddeleguj zaufanym osobom.
  • Zadania ważne i niepilne – planuj je odpowiednio, by ukończyć je na czas.
  • Zadania nieważne i pilne – zweryfikuj, czy na pewno zadanie nie jest ważne. Przenieś je we właściwe miejsce/powstrzymuj się przed nim.
  • Zadania niepilne i nieważne – nie rób ich.

5.Odpowiednio spriorytetyzowane zadania umieść w aplikacji z przypomnieniami, kalendarzu google, lub kalendarzu/planerze osobistym

Czy macierz Eisenhowera pomoże mi osiągnąć cel?

Ostatnia uwaga: wyeliminowanie działań marnujących czas może być trudne, jeśli nie jesteś pewien, do czego dążysz. Z mojego doświadczenia wynika, że dwa pytania mogą pomóc wyjaśnić cały proces związany z matrycą Eisenhowera.

Te dwa pytania to…

Nad czym pracuję? Jakie są podstawowe wartości, które napędzają moje życie?

Są to pytania, które powinieneś sobie zadawać regularnie. Odpowiedzi na te pytania pomogły mi wyjaśnić kategorie niektórych zadań w moim życiu. Zdecydowanie, które zadania wykonać, a które usunąć, staje się znacznie łatwiejsze, gdy masz jasność co do tego, co jest dla Ciebie ważne.

Matryca Eisenhowera nie jest idealną strategią, ale uważam, że jest to przydatne narzędzie do podejmowania decyzji w celu zwiększenia mojej wydajności i eliminacji zachowań, które pochłaniają energię psychiczną, marnują czas i rzadko doprowadzają mnie do osiągnięcia moich celów. Mam nadzieję, że też się przyda.

Macierz Eisenhowera i inne metody zarządzania czasem

Zamów szkolenie dla siebie, swojej firmy lub pracowników. Kontakt poniżej.

+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl

Pisząc wiadomość e-mail prosimy w tytule wpisać- zwiększenie produktywności lub matryca Eisenhowera

Ćwiartki Macierzy Eisenhowera – jak wykorzystać priorytety, zadania ważne i pilne + delegować

Podsumowując, Każdą rzecz musisz zapisać, przynajmniej do czasu jak nauczysz się płynnie określać ważność i pilność zarządzania sobą w czasie. Można powiedzieć że jest to trochę jak rozwój osobisty. Istnieją rzeczy ważne i ważniejsze…

Więc zapamiętaj, określaj termin realizacji spraw pilnych aby zwiększyć swoją produktywność. Jednym słowem, priorytetyzacja.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Macierz Eisenhowera, narzędzie do ustalania priorytetów Twojej pracy "matryca eisenhowera"? (definicja, ćwiczenia, przykład) 3

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)