fbpx

Jak stworzyć zgrany zespół, zatrudnić najlepszych pracowników i zbudować drużynę

Sam wiesz jak trudne jest zrekrutowanie dobrych pracowników.

Gdyby wyszło szło po dobrej myśli miałbyś zgrany zespół.

Zaraz dowiesz się jak zatrudniać tak aby stworzyć świetną drużynę!

JAK ZDOBYĆ (I ZATRZYMAĆ) LUDZI, KTÓRZY ROZWINĄ MÓJ BIZNES?

Zatrudniać ludzi i tworzyć zgrany zespół

Czego nauczysz się czytając ten artykuł:

-Zrozumiesz 3 kluczowe elementy efektywnej strategii utrzymania pracowników
-3 pytania które musisz zadać potencjalnym pracownikom
-Odkryjesz, jak wyostrzyć własne zmysły, które pomogą Ci lepiej oceniać innych
-Uzyskasz dostęp do narzędzi potrzebnych do sklasyfikowania tożsamości firmy
-Otrzymasz moją sprawdzoną metodę, jak zbudować skuteczny zespół biznesowy
-Odkryjesz 3 tożsamości biznesowe: artysta, manager, przedsiębiorca
-Określisz, z którą tożsamością biznesową jesteś najbardziej związany
-Zostaniesz lepszym liderem, ucząc się radzić sobie ze stresem

Zatrudnianie... Czy wzbudza ono w Tobie gęsią skórkę? Spokojnie, nie jesteś sam. Za chwilę przeprowadzisz mini konsulting u siebie. Gotowy? Ruszamy!

JAK ZATRUDNIĆ ODPOWIEDNICH PRACOWNIKÓW

Problemy z zatrudnianiem pracowników to jedna z największych (i najdroższych) pułapek dla każdego biznesu, który chce zbudować dobry i generujący zyski zespół. Niezależnie od liczby rozmów kwalifikacyjnych, testów, ocen - jeśli nie patrzysz na właściwe wskaźniki, możesz zatrudnić kogoś, kto ostatecznie odejdzie w ciągu kilku tygodni lub miesięcy, zmuszając Cię do ponownego rozpoczęcia wyszukiwania, marnowania czasu, pieniędzy i zasobów ludzkich. Albo, co gorsza: zamiast zatrudniać właściwego pracownika, zatrudnisz niewłaściwą osobę lub prokrastynatora, a następnie sprawią że zniszczą wszystko, co zbudowałeś. I nie możesz ich zmusić do odejścia.

W tym miejscu przyjrzymy się skutecznym strategiom utrzymania pracowników lub sposobom zapewnienia odpowiednich osób we właściwych miejscach. Dzieli się na trzy części: MOZ, czyli (M) może, (O) odpowiedni i (Z) zespół.

ZATRUDNIANIE ODPOWIEDNIEGO PRACOWNIKA: LOGIKA DZIAŁANIA MOZ, czyli (M) może, (O) odpowiedni i (Z) zespół

Załóżmy, że zatrudnisz kogoś do pracy w firmie. To nie osoba, którą zatrudnisz, niszczy firmę na dłuższą metę - to osoba, której nie możesz zwolnić. Źli ludzie mogą wziąć najlepszy produkt lub usługę i zniszczyć go. Pomyśl o tym kelnerze w najlepszej restauracji w której jadłeś, który ignorował Cię podczas całego posiłku. Nawet jeśli nadal cieszysz się niesamowitym jedzeniem, doświadczenie zostało zrujnowane przez niegrzecznego kelnera i najprawdopodobniej już tam nie wrócisz.

Z drugiej strony zatrudnianie dobrych pracowników może naprawić straszną firmę lub usługę i sprawić, że będzie niesamowita. Ta sama logika dotyczy intymnych relacji i przyjaźni - to także powód, dla którego tak wielu z nas przechodzi przez wielu partnerów i grupy przyjaciół przez całe nasze życie. Musisz wybrać odpowiednich ludzi i mieć ich we właściwym czasie. A to oznacza zadawanie właściwych pytań.

Tutaj będziemy trzymać się odkrywania wszystkiego, co musisz wiedzieć o zatrudnianiu odpowiedniego pracownika, ale pamiętaj: te same zasady odnoszą się do wszystkich relacji w Twoim życiu, nie tylko do strategii utrzymania pracowników.

Czym zatem jest sekwencja MOZ? Otóż wyjaśniam:

Zatrudniać ludzi i tworzyć zgrany zespół



PYTANIE 1: CZY (M) MOGĄ WYKONAĆ TO ZADANIE?

Zwykle przeglądanie résumé i CV, a następnie ocenianie doświadczenia danej osoby mówią Ci, czy ktoś ma doświadczenie potrzebne do wykonywania danej pracy. Jeśli naprawdę ma potrzebne umiejętności, to możesz szybko odpowiedzieć na to pytanie. Natomiast jeśli ta osoba nie ma odpowiednich umiejętności, zadaj sobie pytanie, czy mogą się jej nauczyć - czy też będą oporni, aby skutecznie ją zrozumieć i wykonać? Ile czasu może zainwestować Twoja firma w przyspieszenie nauki tej osoby?

PYTANIE 2: CZY WYKONAJĄ TO ZADANIE WYSTARCZAJĄCO DŁUGO- (O) ODPOWIEDNI OKRES CZASU ?

To pytanie jest nieco bardziej złożone. Zasadniczo, czy ta osoba wydaje się być kimś, kto będzie zaangażowany w Twoją firmę na dłuższą metę? Aby zrozumieć tę odpowiedź, musisz sobie uświadomić , jakie są cele danej osoby, a także ich prawdziwe intencje . Jeśli praca jest tożsama z ich wizją, są szanse, że się utrzymają. Taki jest właśnie sekret zatrudniania dobrych pracowników.

Na przykład, czy osoba introwertyczna może być dobra jako skuteczny sprzedawca? Oczywiście. Czy będą sprzedawać skutecznie długoterminowo? Nie. Dlaczego? Ponieważ tożsamość i natura ludzi rzadko się zmienia. Kiedy znajdziesz osobę, której tożsamość pokrywa się z zakresem obowiązków w pracy i posiada ona niezbędne umiejętności, jesteś na dobrej drodze do wzorowego zatrudnienia. Jednak zanim osiągniesz sukces potencjalny pracownik musi odpowiedzieć na ostatnie pytanie.

PYTANIE 3: CZY PASUJE IM (Z) ZESPÓŁ?

Wiele firm ma niejasne sformułowania lub koncepcje dotyczące tego, co oznacza " dopasowanie do zespołu ". Jest w tym znaczeniu dopasowaniem osoby do zespołu, która zazębia się z resztą działu lub całej firmy, aby być wartościowym wkładem i produktywnym dobrem dla całości. Posiadanie różnorodności jest kluczowe dla funkcjonowania zespołu, bo dzięki temu członkowie uzupełniają swoje słabe strony nawzajem, ale jeśli dana osoba kieruje przez swoje zachowanie cały zespół w inne strony, ze względu na swoje zachowanie, to nie jest ona odpowiednia.

POZNAJ SWOJĄ WŁASNĄ TOŻSAMOŚĆ

Oczywiście, ocenianie kogoś innego staje się jeszcze trudniejsze, jeśli nie masz poczucia własnej natury i TOŻSAMOŚCI. Jak możesz myśleć o zatrudnieniu odpowiedniego pracownika, jeśli nie wiesz, jak sam pracujesz? Dowiedz się, co motywuje ludzi i zrozum, co Cię napędza. Jest to podstawa strategii utrzymania pracowników, którzy działają dla dobra firmy. Dzięki zastosowaniu tego co już wiesz zbudujesz zwycięski zespół pracowników i zgraną drużynę.

GOTOWY, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ JAKA JEST TWOJA TOŻSAMOŚĆ I NATURA?

Odkryj swoją tożsamość biznesową i dowiedz się, kogo musisz dodać do swojego zespołu, aby utrzymać i rozwijać swój biznes.

Odkryj moją tożsamość
Zamów sesję coachingu
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl



MAM PROBLEM ZE ZNALEZIENIEM DOBRYCH PRACOWNIKÓW. JAK ZBUDOWAĆ NAJLEPSZY ZGRANY ZESPÓŁ?

Znalezienie dobrych pracowników i budowanie zespołu biznesowego jak już wiesz może być jednym z najtrudniejszych elementów prowadzenia firmy. Masz problem ze znalezieniem najlepszego sposobu na zbudowanie skutecznej drużyny sprzedażowej której naprawdę potrzebujesz? Próbujesz zmaksymalizować zasoby ludzkie, ale nadal napotykasz opór?

Zrozumienie tożsamości biznesowej (natury) jest pierwszym krokiem do znalezienia dobrych pracowników i uwolnienia prawdziwego potencjału Twojej firmy. Zaraz omówimy trzy podstawowe tożsamości biznesowe: Artysta/Wytwórca/Osoba kreatywna, Manager/Lider i Przedsiębiorca.

WAŻNE: tworzenie efektywnych zespołów biznesowych oznacza, że ​​zawsze potrzebujesz kombinacji typów tożsamości biznesowej, a nie tylko osób, które myślą podobnie jak Ty. Pomyśl o tym w ten sposób: każdy rodzaj tożsamości niesie ze sobą własną perspektywę i zestaw niesamowitych zalet. Po przeczytaniu dalszej części tego artykułu będziesz w stanie ustalić własną tożsamość biznesową, a także dowiedzieć się więcej o tym, jak umożliwić pracownikom o różnych tożsamościach biznesowych osiągnięcie sukcesu podczas wspólnej pracy, bez względu na dziedzinę lub rodzaj projektu.

TOŻSAMOŚĆ BIZNESOWA NR 1: ARTYSTA

Artysta jest utalentowanym producentem lub twórcą. To ktoś, kto kocha tworzenie produktów lub usług, lub ktoś, kto przynosi twórcze podejście do praktykowania umiejętności takich jak negocjacje czy sprzedaż. Artyści mogą być każdym, od projektantów mody do gwiazd koszykówki, malarzy i programistów. Biorą pomysły i przekształcają je w rzeczywistość. Artyści robią to, co robią, ponieważ bardzo to lubią.

Podstawowa identyfikacja biznesowa: Tworzą. Nawet gdyby nie były godnie opłacane, nadal znajdą sposób, aby zająć się tym co kochają i co sprawia im przyjemność. Nie kierują się pieniędzmi, władzą czy statusem, ale aktem wnoszenia czegoś nowego na świat.

Hasło artysty: "Uwielbiam tworzyć i dodawać wartości".

TOŻSAMOŚĆ BIZNESOWA NR 2: MANAGER

Menedżer znajduje spełnienie w nadzorowaniu ludzi i procesów. Uwielbia tworzyć systemy i monitorować codzienną działalność firmy, niezależnie od tego, czy pomaga ona w zarządzaniu projektami czy w budowaniu relacji międzyludzkich pomiędzy pracownikami czy klientami. Nie tylko świetnie sobie radzą z podejmowaniem bardziej efektywnych działań, ale także mają intuicyjną wiedzę na temat tego, kto będzie się dobrze rozwijał, a kto zawiedzie w danej sytuacji. Menedżer utrzymuje zespół działający płynnie, nawet w scenariuszach wysokiego ciśnienia i presji. Świetnie odnajdują dobrych pracowników i sprawiają, że są jeszcze lepsi.

UWAGA: dobrzy managerowie zdarzają się bardzo rzadko. Liderzy Ci mogą zaspokajać potrzeby artystów, aby mogli skutecznie produkować, ale także rozumieją, jak wykorzystać wizje innych tożsamości biznesowych, takich jak przedsiębiorcy, nawet przy minimalizowaniu potencjalnych zagrożeń.

Podstawowa identyfikacja biznesowa: Menedżerowie tworzą i ulepszają systemy. Ich umiejętności nadzorowania ludzi i procesów wymagają doskonałych umiejętności przywódczych. Najlepsi menedżerowie inspirują innych do doskonalenia umiejętności zarządzania i przywództwa. Mogą nie być w centrum uwagi, ale wszystko utrzymują w porządku.

Hasło managera: "Uwielbiam wymyślać sposoby maksymalizacji procesu i relacji ludzi."

TOŻSAMOŚĆ BIZNESOWA NR 3: PRZEDSIĘBIORCA

Wyjaśnijmy: rozpoczęcie działalności gospodarczej nie jest sprawą przedsiębiorcy. Istnieje ogromna różnica między byciem przedsiębiorcą a przedsiębiorczością.

Przedsiębiorcy skupiają się na podejmowaniu ryzyka. Żyją na krawędzi, nawet wtedy, gdy mogą stracić wszystko. A kiedy im się nie uda, nie poddają się - biorą się w garść i próbują ponownie! Przedsiębiorcy tworzą wizje. Non stop. Wiedzą, że nie muszą być obecni w każdej chwili, aby nadzorować rozwój swoich firm, ponieważ najlepsze firmy będą kontynuować rozwój bez nadzoru , znajdując dobrych pracowników i produkując dobrą jakość , podczas gdy przedsiębiorca pracuje nad kolejną wizją. Stają się mentorem.

Podstawowa identyfikacja biznesowa: Przedsiębiorcy przyjmują ryzyko i wiedzą, że strata to tylko część gry. Ich wizją jest budowanie, skalowanie i sprzedawanie firm w sposób, który z czasem przynosi ogromne zyski. I nie tylko raz, ale ciągle.

Hasło przedsiębiorcy: "Żyję dla ryzyka i tworzę wartość."

TWOJA PRAWDZIWA TOŻSAMOŚĆ I REAKCJA NA STRES

Jednym ze sposobów na zrozumienie czyjejś prawdziwej natury, a ostatecznie ich tożsamości biznesowej, jest zobaczenie, jak reagują w stresie . Przedsiębiorcy podejmą większe ryzyko, spróbują zarobić więcej pieniędzy i zrobią coś więcej, aby znaleźć rozwiązanie. Menedżerowie będą próbować jeszcze lepiej zarządzać zasobami, które mają pod ręką. Artyści starają się stworzyć lepszy produkt lub usługę, a następnie działać z tym, nawet jeśli lepiej byłoby pozwolić im odejść.

Która z tych reakcji na stres wydaje Ci się najbardziej znana? Co widzisz w kierownictwie Twojej firmy? Dzięki zrozumieniu natury osób, z którymi pracujesz lub których używasz, będziesz w stanie lepiej mówić w sposób zrozumiały w trudnych czasach.

ZNALEZIENIE DOBRYCH PRACOWNIKÓW: ZRÓB WŁAŚCIWY MIKS I OSIĄGAJ SUKCES

Jest prawdopodobne, jeśli Twoja firma nie rośnie, problemy mogą być bezpośrednio związane z psychologią i umiejętnościami właściciela lub lidera. Jeśli właścicielem jest:

Artysta: Prawdopodobnie pokochają swój produkt lub usługę, będą zbyt przywiązani. Mogą również starać się zawładnąć, choć to nie jest ich umiejętność. Menadżer: Prawdopodobnie już naprawdę dobrze zarządzają organizacją. Ale bez odpowiednich artystów trudno będzie, jeśli produkt lub usługa nie są nadzwyczajne, aby biznes był naprawdę skuteczny.

Przedsiębiorca: Prawdopodobnie będą szukać następnej najlepszej rzeczy. Wielu przedsiębiorców tworzy jeden biznes, a zanim ten biznes jest jeszcze nieco dojrzały, zaczynają tworzyć kolejną, inną i inną.

Znalezienie dobrych pracowników nie jest kwestią przypadku. Sztuką tworzenia solidnych, skutecznych zespołów biznesowych jest rozpoznanie i docenienie tego, co każda z tych tożsamości biznesowych ma do zaoferowania. Upewniając się, że Twoja praca najlepiej pasuje do Twojej natury, zamiast walczyć z nią, będziesz najlepiej usytuowany, aby uzyskać maksymalny efekt.

JESTEŚ GOTOWY, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ JAKA JEST TWOJA TOŻSAMOŚĆ I NATURA?

Poznaj siebie. Odkryj swoją tożsamość biznesową i dowiedz się, kogo musisz dodać do swojego zespołu, aby utrzymać i rozwijać swój biznes. Odpowiednia komunikacja interpersonalna i wiedza jak kontrolować emocje, sprawią że we właściwy sposób będziesz wiedział jak wpływać na ludzi, aby zbudować zgrany zespół!

Odkryj moją tożsamość
Zamów sesję coachingu
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl



PS. Cieszę się że dobrnęliśmy razem do końca i moje wskazówki jak zbudować zgrany zespół pomogą Ci osiągnąć zamierzony rezultat. Do pomocy nad tym jak i określaniem tożsamości/natury możesz zawsze skorzystać z sesji indywidualnych ze mną.

Dodatkowo polecam Ci odpowiednie szkolenia, aby zbudować zgrany zespół który będzie tworzył i zarabiał pieniądze:

-Szkolenia umiejętności miękkie
-Szkolenia sprzedażowe
-Szkolenia biznesowe i szkolenia dla firm


Podziel się z innymi!

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.