Komunikacja interpersonalna
Jak mogę komunikować się efektywniej?
Czy komunikacja interpersonalna skutecznie pokonuje bariery komunikacyjne?
Na to i wiele innych pytań otrzymasz odpowiedź już za chwilę.
Komunikacja interpersonalna
Czego nauczysz się czytając ten artykuł:
-Jak sprawić, by ludzie mówili "tak", używając potężnego modelu komunikacji. Model komunikacji to technika mająca na celu efektywne komunikowanie się
-Pięć kroków (komunikacja interpersonalna ćwiczenia): buduj relacje/raport, wykorzystuj logikę, przewiduj zastrzeżenia, identyfikuj rozwiązania i proś o działanie
-Dokładny czas poświęcony na każdy etap procesu (powyższe 5 kroków), w tym końcowy krok do określenia zobowiązania
-Odkryj magiczną i efektywną technikę komunikacji interpersonalnej i przenieś swoje umiejętności rozmowy na wyższy poziom
-Zobaczysz czym są koncepty: komunikacja interpersonalna przykłady z życia i komunikacja interpersonalna prezentacja
Komunikacja interpersonalna definicja
Komunikacja interpersonalna – wymiana komunikatów językowych i niejęzykowych (czyli komunikacja werbalna i niewerbalna) między dwiema osobami. Na celu ma wzajemne przekazanie myśli, uczuć, chęci, własnego zdania, pomysłów itp. – inaczej dialog, rozmowa lub komunikowanie się. Wchodzi w zakres komunikacji społecznej która jest dla niej kategorią nadrzędną. Składa się z mowy. Natomiast sama mowa jest procesem, w trakcie którego mówiący przekazuje słuchaczowi określoną wiadomość. Przy czym tworzenie tego komunikatu nazywamy mówieniem a jego odbiór rozumieniem. Każdy komunikat składa się z zarówno elementów językowych (tekst słowny), jak i niejęzykowych (gest, mimika itp.).
Co może wnieść teoretyczny model do praktyki skutecznego komunikowania się? Budowanie relacji jest podstawą pozyskiwania ludzi po Twojej stronie. Budowanie relacji to coś więcej niż zwykłe odzwierciedlanie, czyli raport z NLP - nie martw się, omówimy również jak to działa - jest też kolejność, w której poruszasz się podczas rozmowy. Naucz się tego modelu. Powtarzaj go tak długo, aż wejdzie Ci w nawyk, a będziesz mógł osiągnąć swój cel przy pytaniu, bez względu czy jest to reklamowanie swojego biznesu w oczach inwestora, pozyskiwanie, czy nawet proszenie przyjaciela o przysługę.
Podobnie jak podczas wyścigu, ostatnie kilka metrów przed dotarciem do mety może być najtrudniejsze do pokonania. Ale nagroda za skuteczną komunikację interpersonalną jest warta swojej ceny nauki. Zdumiewająca. Oto, jak model komunikacji i techniki doprowadzą Cię do samego sedna i sprawią że płynnie i skutecznie będziesz porozumiewał się, a kłótnie staną się rzadkością.
Ale prawdziwy sekret budowania relacji polega na tym, jak niewerbalnie komunikujesz się z ludźmi. Sposób korzystania z ciała stanowi 93% tego, na co ludzie reagują, co jest kluczowe dla skutecznej komunikacji. Właśnie dlatego naśladowanie zachowania innej osoby - w przypadkach w których dopasowujesz czyjeś ruchy ciała, poziom energii, a nawet oddychanie - jest szeroko stosowaną techniką, aby przyciągnąć ludzi po twojej stronie. Zacznij od śledzenia ruchów osoby jako sposobu na nawiązanie więzi i połączenia. Czy ich nogi są skrzyżowane? Krzyżuj swoje. Czy rozmawiają gestykulując rękami? Zrób to samo. Szybki test na fizyczne dopasowanie się: zmień swoją pozycję i sprawdź, czy Twój rozmówca robi to samo. Jeśli tak, generujesz skuteczny raport. Jeśli nie, pozostaw naśladowanie i spróbuj ponownie trochę później.
W tym pierwszym kroku stworzysz solidną podstawę, dzięki której Twoi odbiorcy będą mogli Cię zidentyfikować. Ten etap komunikacji interpersonalnej zajmuje najwięcej czasu i jest najważniejszą częścią jakości komunikacji. Twoim celem jest skłonienie widzów do zidentyfikowania i odniesienia się do Ciebie (i Twojej wiadomości). Chcesz, aby myśleli: "Ja też", kiedy przetwarzają Twoje przesłanie, zamiast mówić: "I co z tego?"
Często widzimy, że politycy używają tych technik. Dlatego, aby połączyć się z wyborcami, opowiadają o swoim dzieciństwie lub zmaganiach, które przezwyciężyli. Jeśli jesteś w stanie przekonać kogoś, z kim rozmawiasz, czy to jedną osobę, czy całe zgromadzenie, by podświadomie pomyśleli "tak, tak, tak", jesteś na najlepszej drodze do drugiego etapu i doskonalenia sztuki skutecznego komunikowania się.
Krok 2: Logika i powód (15%) Jeśli zbudowałeś już dobre relacje i masz rozmówcę po swojej stronie, nadszedł czas, by wydobyć konkretne informacje. Będziesz chciał podać im wystarczająco dużo szczegółów, aby uzasadnić emocjonalną decyzję. Pamiętaj: ludzie podejmują wiele decyzji z powodów emocjonalnych, ale aby tworzyć wybory których będą się trzymać przez długi czas a nie tylko zmieniać zdanie jak chorągiewka na wietrze, zawsze muszą być w stanie uzasadnić je logiką. Pomóż swojej sprawie, dając im logikę potrzebną do stworzenia tego uzasadnienia. Układanie w sekwencji Twoich danych i faktów z góry dowodzi również, że możesz dostarczyć rozwiązanie, którego szukają, co ustanawia Cię jako wiarygodne źródło tego, co mówisz.
Ważna uwaga: zintegruj swoje informacje w naturalny sposób wprowadzając je w rozmowę i kontynuuj praktykę zaangażowania. W innym przypadku, wspominając o nich jak o suchych faktach możesz zniszczyć zbudowany już raport i relacje.
Zgadnij co? Jesteś już w połowie! 35% + 15% = 50% SUKCES!
Gotowy, by być najbardziej efektywnym komunikatorem, jakim możesz być?
Odkryj, w jaki sposób przenieść swoje umiejętności komunikacyjne na wyższy poziom.
Zamów szkolenie dla siebie lub swojego zespołu
+48 790-768-482
[email protected]
PS.
Czy wiesz, że właśnie poznałeś klucz do szczęścia? Efektywna komunikacja zacieśnia związki międzyludzkie. Umacnia więzi rodzinne, prywatne czy te w pracy (nie usłyszysz już że Twój znajomy nie lubi szefa). Jednym słowem idź i działaj :)
Zapisz się na newsletter.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.