“Moim zdaniem , to co różni przedsiębiorców z sukcesami, od tych bez sukcesów, to czysty upór.” – Steve Jobs
Wyobraź sobie, że dostajesz wytyczne. Jeśli zaczniesz je wprowadzać w życie to wszystko się zmieni. Wszedłbyś w to?
Co jeśli poznałbyś cechy przedsiębiorcy odnoszącego sukces, umiejętności i pożądane zasady, którymi się kieruje? Decyzja o zostaniu przedsiębiorcą może wydawać się ciekawa. Przynosi to podniecenie budowania czegoś od podstaw. Przedsiębiorczość może być również bardzo stresująca i pełna wyzwań. Trzeba wykształcić w sobie odpowiednie umiejętności i cechy biznesowe. Początkowe trudności mogą być zniechęcające. Tylko nieustający i z uporem, którzy są zdyscyplinowani i wystarczająco zdecydowani, mogą pokonać potencjalne pułapki przedsiębiorczości.
Aby rozwiną cechy i umiejętności, dobrych przedsiębiorców odnoszących sukces, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł. Spis zagadnień:
Cechy przedsiębiorcy, nr 1. Naucz się sztuki auto-promocji.
Cechy przedsiębiorcy, nr 2. Spędzaj trochę czasu sam ze sobą.
Cechy przedsiębiorcy, nr 3. Zachowaj dyscyplinę.
Cechy przedsiębiorcy, nr 4. Zatrudniaj mądrze.
Cechy przedsiębiorcy, nr 5. Użyj siły komunikacji.
Cechy przedsiębiorcy, nr 6. Czarny łabędź.
Cechy przedsiębiorcy, nr 7. Ucz się cały czas.
Niezależnie od branży, niektóre z wyzwań stojących przed ludźmi biznesu mają charakter podobny. Należą do nich zarządzanie pracownikami, zatrudnianie odpowiednich osób, obserwowanie krótkich i długoterminowych celów itd. Większość z tych wyzwań można rozwiązać łatwo, tworząc pewne nawyki przedsiębiorczości, aby rozwinąć umiejętności i cechy skutecznego przedsiębiorcy, który osiągnie sukces. Oto siedem głównych zasad, z którymi każdy aspirujący przedsiębiorca powinien podążać, aby pokonać wyzwania na drodze do sukcesu, wykształcając poszczególne cechy i umiejętności:
Cechy przedsiębiorcy, nr 1. Naucz się sztuki auto-promocji.
Jednym z największych czynników sukcesu przedsiębiorców, którzy osiągają mierzalne rezultaty jest ich skuteczna auto-promocja. Ich firma cały czas krąży po głowie, więc polecanie jej i mówienie jest całkiem naturalne. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz swój pomysł, czy też informujesz ludzi, promowanie firmy jest kluczowym elementem sukcesu przedsiębiorców. Przekazywanie mocnych cech biznesowych, to sztuka rozwijana tak jak większość umiejętności, przez praktykę. Autopromocja wymaga, aby przedsiębiorcy byli czasem bezczelni i mówili o swoich osiągnięciach. Im więcej osób wie o branży, tym lepsze są perspektywy zdobywania nowych możliwości.
Jak możesz sobie pomóc stosując autopromocję? Bardzo ważne jest tu abyś:
- stosował dobre i szybkie narzędzia, ja polecam nowego note'a
-bądź na imprezach podczas których coś się dzieje, np. przeżycia, lub tam gdzie ludzie odpoczywają, np podczas takich.
-a także zadbaj o swoje biuro, aby inni widzieli że jesteś profesjonalistą
-rozwijając wiedzę z zakresu autopromocji, możesz skorzystać z konsultacji ze mną bądź przeczytać którąś z książek na ten temat
Cechy przedsiębiorcy, nr 2. Spędzaj trochę czasu sam ze sobą.
Trochę czasu w samotności może okazać się niezwykle wydajne dla przedsiębiorcy. Poprzez głębokie przemyślenia możesz wykształcić w sobie pożądane cechy u umiejętności przedsiębiorcy. W świecie, w którym jesteśmy ciągle połączeni (inne osoby, zajęcia, media społecznościowe, tv itd.) spędzanie czasu z samym sobą pozwala na ciągły strumień myśli bez żadnych przerw, oferując dużą korzyść. Trochę samotności pomaga nie tylko organizować myśli i pomysły, ale także podnosi poziom inteligencji emocjonalnej, co dodatkowo pomaga w sprawnym zarządzaniu ludźmi. Według badań, 90% najlepszych przedsiębiorców ma wysokie EQ (iloraz inteligencji emocjonalnej). Spędzanie czasu sam na sam z każdym dniem pomaga w auto-refleksji, zwiększaniu poczucia własnej wartości i wymyślaniu pomysłów, które pomagają w lepszym podejmowaniu decyzji. Są to niezbędne cechy przedsiębiorcy na drodze do Twojego sukcesu.
Cechy przedsiębiorcy, nr 3. Zachowaj dyscyplinę.
Niezależnie od tego, czy to w Twoim życiu zawodowym czy osobistym, dyscyplina jest kluczem do sukcesu. Nie jest to tylko cecha przedsiębiorcy, ale umiejętność, którą można w sobie wykształcić. Czas to jeden z najważniejszych zasobów jakie posiadamy, który nie jest odnawialny, odpowiednie planowanie i dyscyplina sprawiają że zadanie wykonujemy szybciej i nie tracimy go na mało znaczące czynności. Możemy skupić się więc na tym czym jest przedsiębiorczość. Mając jasne zrozumienie czasu potrzebnego do wykonania każdego zadania i stworzenia zdyscyplinowanego harmonogramu, ustawiamy się w lepszej pozycji od konkurencji. Konieczne jest uświadomienie sobie, że dyscyplina jest czymś pomiędzy wizją a wykonaniem. Dyscyplina jest naciskiem, który kieruje planem na owocne działanie, bez którego niemal niemożliwe jest przekształcanie marzeń w rzeczywistość.
Dobra praca pracowników ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu firmy. Bez tego wchodzimy w micro-management. Starając się wykonać wszystko samemu szkodzimy sobie. Naucz się delegować. Jeśli osoba potrafi zrobić przynajmniej w 80% to co ty w 100% to i tak Ci się to cały czas opłaca. ”Nikt nie potrafi segregować dokumentów tak jak ja!” – super, tylko czy wolisz tracić czas właśnie na to, czy w tej chwili raczej rozwijać biznes? Chociaż nie można mieć pewności, że zatrudniony zostanie odpowiedni pracownik, a każdy biznesmen musi szukać pewnych podstawowych cech przedsiębiorczości wymaganych u każdego kandydata. Obejmują one prawidłowe nastawienie, skupienie uwagi i niezbędne kwalifikacje do wykonywania danego zajęcia.
Zatrudnianie jest ciągłym procesem w rozwijającej się organizacji. Różne stanowiska wymagają różnych specjalizacji. Niestety zatrudnienie specjalisty, może okazać się kosztowne w przypadku małej firmy, przynajmniej na początku. Poszukiwanie osób które znają się na wielu aspektach, które mogą służyć do osiągnięcia celów, może być skutecznym wyborem dla firmy, ale tylko we wczesnych etapach.
Cechy przedsiębiorcy, nr 5. Użyj siły komunikacji.
Skuteczna komunikacja ma kluczowe znaczenie dla każdego biznesu, dużego lub małego. Dobra komunikacja promuje zdrowe relacje między Tobą a Twoimi pracownikami, jak i również pomiędzy nimi i pomaga w tworzeniu lepszego środowiska pracy. Sprawia że firma może wykonywać zadania szybciej, pomniejszając czas na poprawki i długie oczekiwania na akceptację. Komunikacja w biznesie może być zarówno werbalna, jak i niewerbalna. Kontakt z oczami, język ciała i wyrażenia twarzy pomagają również stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie na temat Twojej firmy. Określają również, w jaki sposób Twoi pracownicy postrzegają Cię jako lidera i czy posiadasz odpowiednie umiejętności i cechy przedsiębiorcy.
Cechy przedsiębiorcy, nr 6. Czarny łabędź.
Czarny łabędź to pojęcie coraz częściej używane w ekonomii. Oznacza zdarzenia o bardzo małym, prawdopodobieństwie zaistnienia, co czyni je niemożliwym do przewidzenia, oraz o wielkich rozmiarów negatywnych skutkach. Nieważne jakbyś był przygotowany to i tak wszystkiego nie przewidzisz. Nawet najlepszy plan nie działa w 100%. O ile Ty możesz być przygotowany to zawsze może wydarzyć się coś niezależnego od Ciebie. W biznesie, od utraty klienta, do nieoczekiwanego wybuchu pożaru w biurze. Staraj się zawsze mieć przygotowany plan awaryjny, albo móc wprowadzić szybkie zmiany, aby radzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami. Bycie przewidującym to niezbędna umiejętność dobrego przedsiębiorcy. Jako kapitan tego statku, którym jest Twoja firma nie możesz doprowadzić, aby paniczne decyzje zniszczyły Twoją pracę. Plan awaryjny nie tylko minimalizuje straty, ale także koncentruje się na odejściu od sytuacji i zapobieganiu panice. Więc pracuj, aby wykształcić pożądane cechy przedsiębiorcy.
Cechy przedsiębiorcy, nr 7. Ucz się cały czas.
Oto bardzo prosta analogia do zrozumienia. Tak jak w grze, jeśli chcesz stworzyć potężniejszą postać i awansować na kolejne poziomy, musisz jej dodawać nowe umiejętności. Tak samo jest w biznesie. Technologia idzie do przodu bardzo szybko, a każda branża się zmienia. Musisz brać udział w szkoleniach, czytać książki i pisma branżowe, korzystać z pomocy coacha i konsultanta i robić networking. Ty uczysz innych, inni uczą Ciebie. Sukces w biznesie w większości branż nie przychodzi przez formalne wykształcenie. Autobiografie oferują często wiedzę na temat zwalczania trudnych zdarzeń. Choć dobrze jest, aby specjaliści zajmowali się obszarami, w których przedsiębiorcy nie mają wiedzy, poleganie zbyt wiele może uzależnić ich od nich. Badanie i zrozumienie obszarów związanych z biznesem to świetny sposób na zdobycie wiedzy. Przedsiębiorcy, którzy uczą się różnych branż, mają lepsze zrozumienie wyzwań stojących przed pracownikami. Pomaga to w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących ogólnej poprawy biznesu. Dodatkowo ucząc się, wykształcasz w sobie cechy przedsiębiorcy, poprzez polepszenie konkretnych umiejętności biznesowych.
Wniosek
Prowadzenie firmy jest jedną z najbardziej ekscytujących przygód. Przedsiębiorcy z konkretnym planem działania, jasnymi celami i otwartym umysłem statystycznie odnoszą sukces. Postawa przedsiębiorcy odzwierciedla działalność całej firmy. Żeby mieć pewność, że osiągniesz zamierzone cele, pracuj mądrze. Myśl jakie cechy i umiejętności, przedsiębiorcy z sukcesami możesz jeszcze zaaplikować u siebie.
Powodzenia Drodzy Czytelnicy!
Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu firmy, lub biznes planu, skontaktuj się z nami, już teraz. Omówimy Twoje cechy przedsiębiorcy i polepszymy według wytycznych. +48 790-768-482 info@rafalszrajnert.pl
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.
Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.
Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując wizytę w serwisie wyrażasz zgodę na postanowienia naszejPolityka Prywatności odnośnie plików cookies. Akceptuję
Polityka prywatności i cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.