Najlepszy psycholog sportowy w Polsce (coach i PRAKTYK) olbrzymie sukcesy

psycholog sportowy

Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego ze sportem! Zawsze umawiamy dogodny dla obu stron termin i dbamy o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

Wyślij wiadomość, lub zadzwoń bezpośrednio

+48 790-768-482

email: info@rafalszrajnert.pl

Kim jest psycholog sportu. coach sportowy?

Psycholog sportowy to osoba wykorzystująca wiedzę i umiejętności psychologiczne w celu określenia optymalnych wyników i dobrego samopoczucia sportowców, dbania o ich rozwój i społecznych aspektów uczestnictwa w sporcie oraz problemów systemowych związanych z otoczeniem i organizacjami sportowymi. 

Interwencje z zakresu psychologii sportu mają na celu pomóc sportowcom i innym uczestnikom sportu (np. trenerom, sponsorom, rodzicom) wybierając z szerokiego wachlarza ustawień, poziomów i grup wiekowych, od rekreacyjnych młodych uczestników, zawodowców i olimpijczyków po sportowców na poziomie mistrzowskim.

Psycholog sportowy online, lub stacjonarny i jego wiedza specjalistyczna

Coach sportowy pomaga chronić społeczeństwo, zapewniając, że ci, którzy szukają usług, otrzymują je od wykwalifikowanych osób. Biegłość zapewnia uznany zestaw standardów, które pomogą w odpowiednim szkoleniu psychologów, którzy chcą uprawiać psychologię sportu. Wiedza specjalistyczna obejmuje:

  • Teoria i badania w zakresie społecznych, historycznych, kulturowych i rozwojowych podstaw psychologii sportu.
  • Zagadnienia i techniki oceny psychologicznej specyficznej dla sportu i treningu umiejętności umysłowych w celu poprawy wyników i satysfakcji z uczestnictwa.
  • Problemy kliniczne i doradcze ze sportowcami.
  • Organizacyjne i systemowe aspekty doradztwa sportowego.
  • Zagadnienia rozwojowe i społeczne związane z uprawianiem sportu.
  • Biobehawioralne podstawy sportu i ćwiczeń (np. fizjologia ćwiczeń, nauka motoryczna, medycyna sportowa).
  • Specyficzna wiedza z zakresu nauki o treningu i wymagań technicznych sportu i zawodów, a także inne.

Wykorzystywane umiejętności i procedury

Wiele strategii i procedur jest stosowanych w celu rozwiązania problemów, z którymi borykają się sportowcy i inni uczestnicy sportu. Niektóre z głównych obszarów obejmują:

  • Trening umiejętności poznawczych i behawioralnych w celu poprawy wydajności . Ustalanie celów; zdjęcia i planowanie wydajności; strategie kontroli koncentracji i uwagi; rozwój pewności siebie, samooceny i kompetencji sportowych; techniki samoregulacji poznawczo-behawioralnej; zarządzanie emocjami, sportowa rywalizacja i umiejętności przywódcze.
  • Doradztwo i interwencje. Motywacja sportowa; zaburzenia odżywiania i kontrola wagi; nadużywanie substancji; smutek, depresja, strata i samobójstwo; przetrenowanie i wypalenie; kwestie tożsamości seksualnej; agresja i przemoc; urazy sportowe i rehabilitacja; zmiany kariery i kryzysy tożsamości.
  • Konsultacje i szkolenia. Budowanie zespołu; konsultacje dotyczące organizacji sportowych; interwencje systemowe z rodzicami i rodzinami zaangażowanymi w uprawianie sportu przez młodzież; edukacja trenerów w zakresie motywacji, umiejętności interpersonalnych i przywódczych oraz rozwoju talentów; edukacja trenerów i administratorów w zakresie wczesnej identyfikacji i zapobiegania trudnościom psychologicznym.

Psycholog sportowy czym się zajmuje

Niektórzy sportowcy zwracają się o pomoc do psychologa sportu lub innego specjalisty od ćwiczeń i psychologii sportu, gdy mają problem.

Na przykład podczas zawodów mogą stać się niespokojni lub stracić koncentrację. Mogą mieć problemy z komunikowaniem się z kolegami z drużyny, kontrolowaniem ich temperamentu, a nawet motywowaniem się do ćwiczeń. Lub mogą tracić koncentrację na celu i wolę walki w kluczowych momentach gry.

Ale sportowcy nie tylko konsultują się z psychologami sportowymi, gdy mają trudności. Psychologowie sportu mogą również pomóc sportowcom:

  • Zwiększyć wydajność. Różne strategie mentalne, takie jak wizualizacja, rozmowa z samym sobą i techniki relaksacyjne, mogą pomóc sportowcom pokonać przeszkody i osiągnąć pełny potencjał.
  • Poradzić sobie z presją konkurencji. Psychologowie sportowi mogą pomóc sportowcom na wszystkich poziomach radzić sobie z presją rodziców, trenerów, a nawet z własnymi oczekiwaniami.
  • Wyzdrowieć po urazach. Po kontuzji sportowcy mogą potrzebować pomocy w znoszeniu bólu, przestrzeganiu schematów fizjoterapii lub dostosowaniu się do bycia na uboczu. 
  • Kontynuuj program ćwiczeń. Nawet ci, którzy chcą regularnie ćwiczyć, mogą nie być w stanie osiągnąć swojego celu. Psycholog sportowy może pomóc tym osobom zwiększyć ich motywację i rozwiązać wszelkie związane z tym obawy.
  • Ponowna przyjemność z uprawianej dyscypliny. Organizacje sportowe dla młodych ludzi mogą zatrudnić psychologa sportowego, aby szkolił trenerów, jak pomagać dzieciom w uprawianiu sportu i jak promować zdrowe poczucie własnej wartości wśród uczestników. W przypadku doświadczonych sportowców zapobiega wypaleniu i budzi ponowną chęć do treningów.

Psychologia sportu może nawet pomóc ludziom poza sala treningową. Te same strategie, których psychologowie sportowi uczą sportowców – na przykład techniki relaksacyjne, próby umysłowe i zmiana poznawcza – są również przydatne w miejscu pracy i innych życiowych sytuacjach. Jest to wiedza na całe życie.

Coaching sportowy i trening mentalny

Trening mentalny to Twoja tajna broń i tylko jedno z wielu narzędzi jakie oferuje psycholog sportowy. Jest zasadniczo tym, co napędza sukces w dziedzinie psychologii sportu, a jeśli będziesz go konsekwentnie wykonywać, bez wątpienia pomoże również w osiągnięciu sukcesu. 

Przykładowy trening mentalny:

1.      Oddech :  Zrób wdech przez 6 sekund, przytrzymaj przez 2, wydech przez 7 sekund.

2.      Określ na czym Ci zależy:  Powtórz w głowie swoje oświadczenie. To bardzo przypomina osobistą mantrę. Wymyśl dwa lub trzy zdania, które dokładnie opisują, kim chcesz być, upewniając się, że powiesz to tak, jakby to już się wydarzyło. Na przykład: „Każdego dnia przewyższam konkurencję i jestem najskuteczniejszym zawodnikiem w kraju. Doświadczam prawdziwej miłości jako mąż i ojciec ”.

3.      Osobisty film:  poświęć 60 sekund na wizualizację sukcesu. W ciągu pierwszych 30 sekund stwórz wizualizację tego, kim chcesz być i jak chcesz, aby Twoje życie wyglądało za pięć lat. Bądź konkretny i uwzględnij najważniejsze aspekty osobiste i zawodowe. Następnie poświęć kolejne 30 sekund, aby wyobrazić sobie, jak chcesz, aby nadchodzący dzień minął. Zobacz w umyśle kilka ważnych sukcesów, które sprawią, że będziesz na dobrej drodze dokładnie tam, gdzie chcesz być za pięć lat.

4.       Określ na czym Ci zależy:  Tak samo jak w kroku 2, tylko wybierasz konkretną technikę, którą chcesz polepszyć w swojej dyscyplinie. Np. rzuty wolne w piłce nożnej, przyjmowanie piłki w siatkówce, czy lewy prosty w MMA. Wizualizujesz kilka minut.

5.      Oddech:  weź kolejny głęboki oddech, tak jak w kroku 1. Pamiętaj, aby wziąć pełny czas na każdą część oddechu.

Zwykle zalecam wykonywanie treningu umysłowego przez minimum trzy dni w tygodniu. Im więcej dni w tygodniu, tym większy będzie wpływ. Najlepiej codziennie 2 razy.

Odkryłem również, że najbardziej wpływowy czas na ukończenie treningu mentalnego to pierwsza godzina po przebudzeniu lub około godziny przed pójściem spać. Pamiętaj, zrobienie nawet w 50% jest lepsze niż idealne, ale nie zrobione nigdy. O wiele ważniejsze jest znalezienie czasu, w którym rzeczywiście będziesz w stanie ukończyć swój trening mentalny.

ROZPOCZNIJ I ZAMÓW INDYWIDUALNĄ POMOC -PSYCHOLOG SPORTOWY
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl

mgr Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po pierwsze, wreszcie ruszył długo wyczekiwany kanał YouTube! Link: https://www.youtube.com/channel/UCp3v4HZdCe_U1TBdjtrPnVQ/videos

Po drugie, darmowy raport! ZOBACZ JAK ZWIĘKSZYLIŚMY RUCH NASZEGO KLIENTA O 326%!

Zapisz się na newsletter e-mail i pobierz darmowy raport.

Po pierwsze, wreszcie ruszył długo wyczekiwany kanał YouTube! Link: https://www.youtube.com/channel/UCp3v4HZdCe_U1TBdjtrPnVQ/videos Po drugie, darmowy raport! ZOBACZ JAK ZWIĘKSZYLIŚMY RUCH NASZEGO KLIENTA O 326%! Zapisz się na newsletter e-mail i pobierz darmowy raport.