Zawartość strony
Po przeczytaniu tego artykułu, całkowicie zmienisz swoje podejście do tego czym jest prawdopodobieństwo. Nauczysz się czegoś, o czym nie powiedział Ci nikt inny.
Prawdopodobieństwo mierzy częstotliwość wystąpienia zdarzenia. W matematyce, prawdopodobieństwo jest równe liczbie sposobów wystąpienia określonego zdarzenia, podzielone przez całkowitą liczbę wszystkich możliwych zdarzeń. Na przykład, jeśli masz torbę zawierającą trzy piłki- jedna niebieska i dwie zielone – prawdopodobieństwo, że uda się wyciągnąć niebieską piłkę, wynosi 1/3.
Istnieje więc tylko jeden możliwy wynik, w którym wybiera się niebieską piłkę. Wykorzystując tę samą matematykę prawdopodobieństwo wyciągnięcia zielonych piłek wynosi 2/3.
Proste, prawda?
A teraz do sedna.
W swoim życiu wykonywałem wiele prac. Jedną z nich, w której spędziłem dużo czasu (i nauczyłem się bardzo cennej lekcji) była praca w sprzedaży door to door.
Prowadziłem sprzedaż od drzwi do drzwi. Wynagrodzenie było ściśle komisyjne (czyli ile sprzedasz tyle zarobisz, bez podstawy i innych benefitów), więc całkowicie można było spędzić 50-70 godzin w tygodniu i nie zarobić nic. Jedna szczególna koncepcja wyryła mi się w głowie na podstawie kilkuletniej pracy. Koncepcja tak potężna, że do dziś przynosi mi ogromny sukces we wszystkich dziedzinach w moim życiu. Wiem, że jesteście bardzo ciekawi co to jest, więc nie będę już przedłużał.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Żeby zrozumieć prawo średnich (prawdopodobieństwo) i to, w jaki sposób działa, pozwól że podam Ci przykład na swoim doświadczeniu. Sprzedawałem usługi prawne. Większość mojego dnia to było sporządzanie potencjalnych list klientów, pukanie do drzwi i szukanie osób, którym przydały by się to co oferowałem.
Wyróżniłem trzy kategorie osób, do których docierałem.
Pierwszy, najczęstszy: twardzi klienci, kochali obecną firmę z której usług korzystali, nie mieli z nimi problemów, albo nic ode mnie nie chcieli. Byli tymi samymi, którzy nawet nie chcieli do końca wysłuchać co mam do zaoferowania, mówili „nie”, „nie”, „nie” i zamykali drzwi przed nosem. Prawda jest taka, że nawet najwytrwalsi i najbardziej doświadczeni sprzedawcy nie mogli ich przekonać, a jeśli im się udawało to i tak w niskim ułamku. Ci klienci stanowili około 80% wszystkich klientów.
Drugim typem byli klienci o średnim stopniu trudności. Było ich znacznie mniej niż trudnych klientów, stanowili około 15 %. Byli obojętni odnośnie swojego obecnego dostawcy.
Nie nienawidzili go i nie lubili. Przeważnie z jednej, lub dwóch rzeczy byli niezadowoleni. Mówili, że coś mogło być ulepszone, ale w przeważającej części nie chcieli jednak kupować od nowego i średnio-doświadczonego sprzedawcy.
Jakkolwiek, osoby z doświadczeniem mogły sprzedać, większości z nich, ale z dosyć sporym zaangażowaniem i poświęcaniem czasu. Sam często tak robiłem.
I wreszcie trzecia kategoria łatwych konsumentów.
Była to kategoria niezwykle rzadka, ale te osoby były niemal gotowe żeby od Ciebie kupić. Byli niezadowoleni z obecnych usług, rozważali zmianę, ale nigdy naprawdę by do tego samoistnie nie doszło.
Jeśli nawet słaby sprzedawca znalazł takich ludzi nie ważne, co powiedział, w zasadzie miał sprzedaż już zamkniętą. Zostało tylko „załatwienie” papierkowej roboty. Niestety szanse na ich znalezienie były niewiele większe jak
jeden na sto.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Prawo średniej mówi, że prawdopodobieństwo wystąpienia pewnego zdarzenia jest wprost proporcjonalna do zwiększonej częstotliwości.
Co oznaczało, że gdybym cały dzień napotykał tylko klientów z pierwszej grupy to nie powinienem się zniechęcać ponieważ gdybym nadal szukał, to w końcu znajdę łatwego klienta.
Poniżej dwa pomocne artykuły:
Prawdopodobieństwo to wartość opisująca prawdopodobieństwo wystąpienia danego zdarzenia lub wystąpienia określonego wyniku w danym eksperymencie. Jest ono natury matematycznej i jest wyrażane jako liczba z przedziału od 0 do 1, gdzie 0 oznacza brak szans na wystąpienie danego zdarzenia, a 1 oznacza jego gwarantowanie.
Niestety wiele osób z którymi współpracowałem nie rozumiało tej zasady i często rezygnowało w nieodpowiednim momencie. Pamiętam jednak pracę z jednym z moich znajomych. Próbował mi udowodnić, że prawo średniej wcale nie działa i pojechał na kilka dni w rejon, w którym teoretycznie było najtrudniej.
Po 3 dniach wrócił z nowymi umowami. Kluczem do jego sukcesu była liczba prób które wykonał. Od tamtej pory zaczął notować super wyniki i stał się jednym z najlepszych agentów.
Przez wiele lat prawo średnich towarzyszyło mi pod wieloma nazwami „ciężka praca”, „nie poddawaj się”, „rób więcej”, czy „statystyka”. Najłatwiej koncepcja przemówiła od mnie kiedy ułożyłem sobie ją w głowie w ściśle matematyczny sposób. Uporządkowałem procentowe przedziały i wiedziałem, że zanim się uda, najpierw się nie uda kilkakrotnie częściej. Pozwól sobie zakorzenić tą koncepcję w umyśle.
Kluczowe było wtedy dobre sprzedawanie. Niezależnie od celu, czy wpadałem na większość twardych odrzuceń, wiedziałem co czai się za rogiem. Możliwości dosłownie takie które czekały na mnie, żebym pokazał się w ich progu.
Przedstawiłem tu przykład odnośnie sprzedaży, ponieważ było mi to łatwo zobrazować. Teraz pomyśl o prawie średniej i statystyce odnośnie innych dziedzin swojego życia na przykład randkowego, pracy, a nawet uzyskania uznania dla pracy twórczej.
Wiele razy spotkasz się z odrzuceniem, ale wiedz że im częściej to się przytrafi to Twoje szanse na sukces wzrastają. Podejmuj działanie, będziesz bliżej znalezienia tych, którzy będą faktycznie zadowoleni z tego co możesz im dać. Jeśli chcesz dziewczynę musisz poznawać więcej kobiet.
Jeśli chcesz dostać przyzwoitą pracę to wszystko, co musisz zrobić, to zastosować się do wcześniejszych wskazówek i wysyłać więcej CV, rozwijać kompetencje zawodowe i aplikować dalej. Jeśli chcesz zostać rozpoznany dla twórczości to czynności które musisz zrobić, to tworzyć dalej, publikować pracę w social media i na spotkaniach branżowych. Nie martw się, jeśli uderzysz o ścianę.
Tak właśnie działa gra nazwana statystyką.
Im częściej podejmujesz działanie, tym częściej spotykasz się z odrzuceniem, co przybliża Ciebie do celu. Życie to ciężki kawałek chleba do zgryzienia i szanse nigdy nie będą na Twoją korzyść, ale jeśli Ty
grasz dalej to wygrasz.
Jedną z najbardziej podstawowych cech charakterystycznych człowieka jest chęć osiągnięcia sukcesu. Co tak na prawdę potrzeba, aby odnieść sukces? Czy sukces jest po prostu sprawą lepszej organizacji działań, a jeśli nie, to co konkretnie decyduje o sukcesie? Wiele badań sugeruje, że momentum w psychologii odgrywa kluczową rolę w dążeniu do celu i jego osiągnięciu. Logicznie ułożony system małych kroków, tak aby zapewnić motywację z kończenia mniejszych zadań jest podstawową cechą wysokiego poziomu wydajności.
Oznacza, że lepiej wykonujący postrzegają i doświadczają momentum sukcesu częściej, używają go tak długo, jak tylko mogą. W rezultacie, robią więcej, co prowadzi to tego, że osiągają w końcu więcej sukcesów.
Teoretycznie, momentum jest podstawą osiągów, który znacząco zwiększy przyszły sukces i ułatwi osiągnięcie celu. W związku z tym ogólna wydajność składa się z wykorzystania momentum, które różnią się częstotliwością i czasem trwania. Im wyższa częstotliwość i im dłuższy czas trwania, tym bardziej prawdopodobny jest sukces.
Badania sugerują, że głównymi procesami psychologicznymi, które warunkują efekty momentum (czyli zwiększają prawdopodobieństwo sukcesu), są pewność siebie, postrzegana własna kompetencja dla zadania i umiejętności.
Na podstawie powiązanych badań postawiono hipotezę, że momentum rozpoczyna się jako świadomy proces, ale później staje się głównym czynnikiem ułatwiającym nieświadome automatyczne wykonywanie ludzkich zachowań i osiągnięć.
W życiu jest tak jakbyś wykonał rzut losowy. Wystarczy kostka, odpowiedni zbiór danych i metoda aby obliczyć możliwość wystąpienia. W wielu sytuacjach masz jednak możliwość wpływu na wynik. Każde zdarzenie elementarne zajścia sprzyjających nam okoliczności może być w odpowiedni sposób faworyzowane.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.