C2C Consumer to Consumer

B2E Business-to-Employee
11 sierpnia, 2021
C2B consumer to business
11 sierpnia, 2021

C2C Consumer to Consumer

Czym jest klient dla klienta (C2C)?

Klient do klienta (C2C) to model biznesowy, w którym klienci mogą handlować między sobą, zazwyczaj w środowisku internetowym. Dwa wdrożenia rynków C2C to aukcje i ogłoszenia drobne. Marketing C2C zyskał na popularności wraz z pojawieniem się Internetu i firm takich jak eBay, Etsy i Craigslist. Obecnie w Polsce Allegro i Amazon.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads


C-2-C

Klient do klienta (C2C) to model biznesowy, który umożliwia klientom handel między sobą, często w środowisku online. Biznesy C2C to rodzaj modelu biznesowego, który pojawił się wraz z technologią e-commerce i ekonomią współdzielenia. Witryny internetowe firm C2C ​​obejmują takie, które sprzedają produkty lub usługi za pośrednictwem systemu ogłoszeń lub aukcji. Niektóre firmy C2C mają problemy, takie jak brak kontroli jakości i gwarancji płatności.

Jak działa klient do klienta (C2C)

C2C reprezentuje środowisko rynkowe, w którym jeden klient kupuje towary od innego klienta, korzystając z zewnętrznej firmy lub platformy w celu ułatwienia transakcji. Firmy C2C to rodzaj modelu biznesowego, który pojawił się wraz z technologią e-commerce i ekonomią współdzielenia.

Klienci czerpią korzyści z konkurencji o produkty i często znajdują przedmioty, które trudno znaleźć gdzie indziej. Ponadto marże dla sprzedawców mogą być wyższe niż w przypadku tradycyjnych metod wyceny, ponieważ koszty są minimalne z powodu braku sprzedawców detalicznych lub hurtowników. Witryny C2C są wygodne, ponieważ nie ma potrzeby odwiedzania sklepu stacjonarnego. Sprzedawcy wystawiają swoje produkty online, a kupujący do nich przychodzą.

Efekt Amazona

„Efekt Amazona” pochodzi od popularnego globalnego sprzedawcy internetowego i odnosi się do konkurencyjnych korzyści, jakie osiągnęły firmy e-commerce, ponieważ coraz więcej kupujących robi zakupy online zamiast w sklepach stacjonarnych.


Rodzaje firm od klientów do klientów (C2C)

Witryny C2C i podobne platformy zarabiają na opłatach pobieranych od sprzedawców za wystawianie przedmiotów na sprzedaż, dodawanie funkcji promocyjnych i ułatwianie transakcji kartą kredytową. Te transakcje C2C zazwyczaj dotyczą używanych produktów sprzedawanych za pośrednictwem systemu ogłoszeniowego lub aukcyjnego.

Przewiduje się, że w przyszłości rynek C2C będzie się rozwijał ze względu na jego opłacalność. Koszty korzystania z usług firm trzecich spadają, a liczba produktów sprzedawanych przez konsumentów systematycznie rośnie. Detaliści uważają, że jest to niezbędny model biznesowy ze względu na popularność mediów społecznościowych i innych kanałów online. Kanały te prezentują konkretne produkty już posiadane przez konsumentów i zwiększają popyt, co prowadzi do zwiększonego ruchu internetowego na platformach C2C.

Jednak C2C ma problemy, takie jak brak kontroli jakości lub gwarancji płatności. W niektórych przypadkach obsługa transakcji kartami kredytowymi jest niewielka, chociaż pojawienie się PayPala i innych tego typu systemów płatniczych na przestrzeni lat pomogło uprościć płatności na platformach C2C.

Prawdziwy przykład klienta do klienta (C2C)

Rynek C2C rozrósł się z czasem, ponieważ coraz więcej firm weszło w przestrzeń, aby ułatwić transakcje C2C. Wiele firm koncentruje się na rynkach niszowych i podaje określone produkty, aby przyciągnąć unikalnych konsumentów.

Rynek C2C zyskuje coraz większą popularność wśród sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować swój potencjał sprzedaży, łącząc się z klientami, do których w przeciwnym razie nie dotarliby przy użyciu tradycyjnych metod sprzedaży.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!