Historia Harley Davidson- problemy firmy

eksperyment milgrama
Eksperyment Milgrama- uwierzysz że coś takiego można zrobić drugiemu człowiekowi?
2 sierpnia, 2021
Biznes bez pieniędzy
Biznes bez pieniędzy
9 sierpnia, 2021

Historia Harley Davidson- problemy firmy

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Transkrypt filmu:

Harley-Davidson historia

Od lat motocykle są ogromną częścią amerykańskiej kultury. Harley Davidson to najpopularniejsza amerykańska firma produkująca motocykle. Ale pomimo ich ogromnego sukcesu w przemyśle jest jeden duży problem przed który firma stoi, ale najpierw jak to się zaczęło. Nazwa Harley Davidson pochodzi od William’a Harley’a i Arthur’a Davidson’a.

W 1903 zrobili pierwszy motocykl ogólnodostępny do kupienia, a w 1910 powstało logo marki. Do 1918 r. prawie połowa wszystkich wyprodukowanych motocykli była sprzedawana do armii Stanów Zjednoczoonych i używano ich w I wojnie światowej.

Na początku lat 30. Wielki Kryzys zmiótł wszystkich amerykańskich producentów motocykli z wyjątkiem Indian’a i Harley-Davidson’a. To byli jedyni dwaj producenci, aż do 1953. Jednak kiedy wybuchła II wojna światowa wstrzymali prawie całą produkcję komercyjną i skoncentrowali się na zaopatrywaniu wojska.

W 1945 r wojna się skończyła, i znowu wrócili do tworzenia motocykli dla cywili i którą produkcję kontynuują aż do dziś. Obecnie sytuacja dla całego rynku motocykli mocno się zmieniła. Teraz ludzie nie kupują tak jak w przeszłości. Przyczyn jest kilka. Jedną z nich jest to, że motocykle są uważane za coś w rodzaju luksusu. To prawda, że ​​są generalnie tańsze niż samochody, ale większość ludzi kupując motocykl nie kupuje go w miejsce samochodu tylko jako dodatek.

Harley-Davidson- problemy

Motocykle po prostu nie są tak praktyczne, jako ten podstawowy środek transportu. Nie poruszam już tutaj tematu sezonowości i dobrej pogody. Sama gałąź przemysłu jest również mocno zaatakowana, i jest to coś z czym już firmy motocyklowe nie mogą działać.

Czynniki ekonomiczne mogą łatwo osłabić działy handlu detalicznego i prowadzić do słabszego popyt na dowolne zakupy takie jak właśnie omawiane motocykle.

Ale kłopoty ze sprzedażą nie są dokładnie ich największym problemem. Ich największym problemem jest to, że ich klienci są za starzy.

Kiedyś wyobrażałbyś sobie w ten sposób typowego motocyklistę Harleya, dzisiaj raczej tak. Młodsze pokolenie po prostu nie jest takim jakie były kiedyś. Obecnie młodsze generacje są bardziej skłonne do wyborów technologicznych niż tych mechanicznych, jak to było kiedyś. A jeśli już ktoś wybiera motocykl, to raczej motor. Mniejszy, szybszy. Yamaha, honda…

I to właśnie oni wyspecjalizowali się w koncepcji wciągania młodszych pokoleń do produktu.

I tak to w sumie działa z każdym produktem, który przetrwał wiele pokoleń. Trzeba mieć stały dopływ nowych klientów.

Weźmy na przykład firmę Disney, ich produkt jest ukierunkowany wobec małych dzieci i jak wiesz małe dzieci nie zostają na zawsze młodymi. Oznacza to, że Disney musi stale zdobywać nową publiczność. Dla nich nie jest to problem bo w miejsce tych którzy dorastają i przestają oglądać bajki Disney’a, wchodzą nowi konsumenci.

Jeśli Disney będzie oferował produkt wysokiej jakości, to nie będzie problemu dla nich żeby cały czas firma mogła prężnie działać. Ale Harley-Davidson ma trochę trudniej. Bo te następne pokolenia wybierają inne produkty.

Harley-Davidson bankrut?

Harley-Davidson upada. Po Wielkiej Recesji w 2008 roku firma nigdy tak naprawdę się nie podniosła, wielokrotnie nie pozyskując nowych, młodszych nabywców. A gdy gospodarka znów się pogarsza, Harley nadal nie może zejść z maty. Coraz trudniej jest zobaczyć, jak firma wychodzi z trudnej sytuacji.

Niektóre punkty zawiłej sytuacji firmy jak już omówiliśmy są oczywiste. Dodatkowo pamiętaj że Harley zainwestował miliony w marketing, aby stworzyć wizerunek twardziela, który po prostu nie łączy się z młodszymi. Obecny wizerunek mężczyzn to facet w obcisłych rurkach, kolorowych ubraniach i na elektrycznej hulajnodze. A nie taki w dżinsach i skórzanej kurtce.

Niewielu o tym wie, ale Harley jest także ofiarą stworzonego przez siebie środowiska politycznego. Nie mogąc powstrzymać zagranicznej konkurencji, amerykański Harley poprosił kiedyś administrację Reagana o ochronę swojego udziału w rynku za pomocą cła. Administracja zastosowała się do tego, co stworzyło niebezpieczny precedens dla Harleya jako chronionego politycznie amerykańskiego producenta. Kiedy więc Europa nałożyła cła odwetowe na amerykańskie towary w odpowiedzi na politykę handlową USA, celowała w trzy ogólnoamerykańskie kategorie: spodnie dżinsowe, bourbon i duże motocykle.

Sprzedaż w USA miała już problemy; i przez to mocno zaczęła spadać w Europie. Aby uniknąć ceł, Harley próbował przenieść część produkcji na rynki lokalne, ale to się nie powiodło, gdy prezydent Donald Trump i inni politycy potępili firmę za outsourcing siły roboczej. Nawet najbardziej lojalni klienci Harleya postrzegali ten ruch jako zdradę amerykańskich fizycznych korzeni firmy. Bo przecież Harley był US made. Firma ze Stanów i tam produkowana, a teraz? Trzeba było rozłożyć ręce.

Harley-Davidson nowe modele (elektryczny)

Nowe produkty, takie jak elektryczny Livewire, pokazują, że firma stara się przystosować do nowego świata, ale na ratowanie marki może być już za późno. Sprawę komplikuje fakt, że Harley spalił ostatnio mnóstwo gotówki, odkupując własne akcje, co z pewnością nie było do tej pory dobrą inwestycją. Ale nawet przy większej ilości gotówki trudno jest przewidzieć, dokąd firma mogłaby pójść. Podstawowa grupa demograficzna Harleya starzeje się i niewielu nowych nabywców wypełnia luki. Harley-Davidson stworzył ruch za pomocą swoich macho, krzepkich motocykli, a teraz stara się odwrócić ten wizerunek.

Co możesz z tego wynieść? Pamiętaj o ciągłym napływie klientów do swojego lejka, czy swojej firmy i uważaj jak dobierasz swoje grupy docelowe, aby dokładnie wybrać niszę. Bo późniejsza zmiana może nie być wcale taka łatwa.

Mam nadzieję, że naprawdę spodobał ci się ten film i zdecydowanie mam nadzieję, że czegoś się nauczyłeś. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, możesz zostawić komentarz poniżej lub sprawdzić niektóre inne moje filmy. Dzięki za oglądanie, subskrybowanie kanału i mam nadzieję, że widzimy się w następnym filmie.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!