Zawartość strony
Dlaczego techniki sprzedaży mogą odmienić Twoją sytuację finansową w firmie, jak i tą osobistą?
Zaraz poznasz przykłady i rodzaje, oraz najpotężniejsze techniki sprzedaży bezpośredniej!
Techniki sprzedaży to potężne narzędzia. Część swojej kariery zawodowej poświęciłem jako handlowiec, później manager i wreszcie za osiągnięcia otrzymałem awans dyrektorski. To wtedy opanowałem do perfekcji sprzedaż.
W Spółce Akcyjnej (największej firmie z danej branży w Polsce) odniosłem ogromny sukces. W pierwszym roku stałem się najlepszym managerem i agentem, jednocześnie zostałem najszybszym milionerem w dziejach firmy, za co otrzymałem awans dyrektorski. Wszystko dzięki odpowiedniej wiedzy i użyciu najpotężniejszej techniki sprzedaży.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Techniki sprzedaży to metody wykorzystywane przez specjalistów ds. generowania przychodów. Proces sprzedaży jest czymś, nad czym profesjonalista pracuje od wielu lat. Techniki sprzedaży są udoskonalane metodą prób i błędów w oparciu o doświadczenia współpracowników działu sprzedaży. Niezbędne są również szkolenia.
Na szkolenia zgłasza się do mnie wiele osób, jak i wielkich korporacji które chcą zwiększyć swoje wyniki finansowe. Przedstawię Wam moje spojrzenie na handel. Owe metody, które przedstawię nie są jedynie słownymi zagrywkami, czy pseudo nauką, jak to robi większość szkoleniowców. Osoba która przeczyta 2 książki i odbędzie weekendowy kurs w Polsce, w obecnych czasach może zostać szkoleniowcem.
Nie mając praktycznie pojęcia o prawdziwym ustawianiu procesu sprzedaży i jakie techniki sprzedaży są skuteczne w danej sytuacji. Tak samo wygląda sytuacja w przypadku coacha. Coachem zostają osoby po kursie „coach w weekend”. Pamiętajcie, bo jest to bardzo ważna lekcja na całe życie. Lepiej zapłacić raz a dobrze, niż systematycznie szukać i dopłacać non stop. Więc naucz się technik sprzedaży z najlepszego źródła.
Podejście sprzedażowe to propozycja, krok po kroku opracowana przez sprzedawcę, szkoleniowca, lub firmę w celu usprawnienia procesu sprzedaży. Właściwie rozwinięte podejście do sprzedaży jest tym, co odróżnia sprzedawcę-amatora od doświadczonego profesjonalisty.
A teraz wracamy do artykułu, chociaż kwestia którą wyjaśniłem jest kluczowa do tego aby zrozumieć dlaczego szkolenia i coaching znajdują się tak nisko w rzetelnych badaniach dotyczących sprzedaży.
Tak więc w tym artykule nie zobaczysz magicznych technik sprzedaży, rodem z science-fiction. Otrzymasz natomiast same konkrety, które w przeszłości działały świetnie i będą działać jeszcze przez setki lat. Będzie to długookresowa strategia. Bo tylko takie techniki sprzedaży są warte uwagi.
Efektywność działań sprzedażowych zależy od wielu czynników.
Zapoznaj się z wpisem dotyczącym cyklu życia produktu. Ułatwi Ci to zrozumienie, dlaczego większe wydatki na sprzedaż nie zawsze przynoszą lepsze rezultaty.
CYKL ŻYCIA PRODUKTU I PRZEDSIĘBIORSTWA
Każdy produkt posiada 5 faz (faza zerowa, faza wprowadzenia, faza wzrostu, faza dojrzałości, faza spadku). Do tego pod uwagę weź koniunkturę, trend, sektor, doświadczenie itp. Każda branża i produkt rządzi się swoimi prawami, ale jak wszędzie da się wyodrębnić cechy wspólne których poznanie pozwoli Ci osiągać sukces w sprzedaży. Uniwersalne ciekawe techniki sprzedaży będziesz mógł zaaplikować dosłownie wszędzie.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Sprzedaż nie jest czymś, co można od razu odebrać; potrzeba czasu i praktyki, aby doskonalić sztukę zamykania transakcji. Opracowanie solidnej i sprawdzonej techniki sprzedaży jest ważną częścią nauki skutecznego handlu.
Przykładowe nowoczesne techniki sprzedaży:
Taktyka sprzedaży to każda czynność, którą podejmujesz, aby wprowadzić swoją strategię sprzedaży do działania. W ten sposób przekazujesz swoją wiadomość konsumentom. Na przykład: tworzenie broszur biznesowych, lub strony internetowej i generowanie leadów to taktyka.
Sprzedawca zna wszystkie funkcje i zalety produktu, lub usługi. Styl sprzedaży (techniki sprzedaży) polega na wyjaśnianiu, określaniu cech produktu i korzyści. Sprzedaż zorientowana jest bardzo na relacje z klientem. Budowanie i rozwijanie długoterminowych relacji to kluczowe cechy tego stylu sprzedawcy (mają tutaj również zastosowanie techniki sprzedaży bezpośredniej i inne rodzaje, ale skupiamy się na relacjach i funkcjach/zaletach produktu).
Bardzo ważne są:
Właściciele firm i managerowie twierdzą, że dobry produkt jest bardzo ważny. To znaczy taki, który zaspokaja potrzeby klientów i jest przystępny cenowo. Jak wygląda natomiast tworzenie nowego produktu? Produkt jest wymyślany wewnątrz firmy, a następnie później rynek go weryfikuje. Dostosowywana jest polityka cenowa i sprzedażowa (używasz wtedy techniki sprzedaży), tworzona grupa odbiorców.
Do sytuacji trzeba podejść z innej strony. Najpierw powinniśmy przebadać rynek, ustalić możliwości finansowe klientów i ich zapotrzebowanie. Następnie tworzony jest projekt i rozpoczyna się proces produkcji. Dokładnie w drugą stronę jak to zazwyczaj bywa.
UWAGA, bacznie przeczytaj powyższy paragraf. Da Ci to odpowiedź na pytanie dlaczego tak dużo startupów tak szybko pada. Tworzą one produkty zwyczajnie niepotrzebne. Pomysł może i jest innowacyjny, ale co z tego skoro nikt tego nie potrzebuje.
Absolutny majstersztyk to wpis na temat innowacyjności i jej wprowadzania:
https://www.rafalszrajnert.pl/strategia-blekitnego-oceanu-przyklady/
Według wszelkich statystyk, dobre relacje z klientem i łatwiejsze dosprzedawanie mu z biegiem czasu, królują wśród opinii menadżerów i właścicieli firm. Ponosisz mniejsze koszty po swojej stronie w obsłudze obecnego klienta, niż starając się pozyskać nowego.
Aby lepiej to zrozumieć przeczytaj wpis:
Zbuduj nową strategię sprzedaży.
Pomocny wpis:
PLANOWANIE STRATEGICZNE Po przeczytaniu dowiesz się dlaczego budowa nowej strategii sprzedaży jest tak ważna. Cele w przedsiębiorstwie dzielą się na:
Techniki sprzedaży i strategia rozwoju zmieniają się zgodnie z powyższym i dlatego musisz budować nową strategię. Pamiętaj, Twoja konkurencja nie śpi i szuka coraz to efektywniejszych metod dotarcia do klienta.
Zadbaj o sprzedawców.
Zapewne wiesz dlaczego osoby przynoszące wartościowych klientów do firmy często zarabiają najwięcej. Praca w sprzedaży nie jest pracą łatwą, a handlowiec zawsze może przejść do konkurencji. Zapewnij im bardzo atrakcyjny system prowizyjny.
Prowadź szeroką rekrutację i zostawiaj tych którym najbardziej zależy. Wprowadź lub ulepsz segmentację klientów.
Przeczytaj wpis:
Zadbaj o to aby docierać do odpowiednich grup docelowych.
Praktycznie każda firma zajmuje się marketingiem w internecie i pozycjonowaniem. Jako udziałowiec polecić mogę https://uniqueseo.pl/ Obsługa małych i średnich firm, jak i dużych korporacji.
W 2016 w Polsce roku tylko 15% firm osiągnęło swoje cele sprzedażowe. Statystycznie biorąc pod uwagę że jeśli to czytasz to nie spełniasz swoich celów.
Weź pod uwagę to co już wiesz z tego artykułu, a także to co znajduje się w dodatkowych linkach i zmodyfikuj odpowiednio biorąc pod uwagę produkt, koniunkturę, konkurencję, branżę, segment, sektor itp. Dostosuj do tego odpowiednio inne techniki sprzedaży.
Z presją cenową ze strony klientów i konkurencji będziesz miał do czynienia zawsze. Przygotuj ponadto swoich sprzedawców i handlowców. Dokładnie przeanalizuj swoją strategię cenową, a także wszystko to co w pojęciu szerokim do niej się kwalifikuje (rabaty, gratisy, wartość dodana itd., to są również techniki sprzedaży)
Stwórz swoje bazy danych. Zbieraj dane od klientów, ich emaile i ankiety. Jeśli sam zgromadzisz dane będziesz ich właścicielem. Będą większej jakości, niż ogólnodostępne które można zakupić. Z dobrą bazą może stosować najrozmaitsze techniki sprzedaży, cold email, cold call itp.
Według badań najkorzystniejsze dla klienta są:
Te 3 czynniki królują nad wysokim poziomem indywidualizacji oferty, nowoczesnymi formami prezentacji, czy elementami estetycznymi. Te techniki sprzedaży powinny na stałe zagościć w Twoim arsenale.
Zadbaj o podniesienie jakości procesu sprzedażowego. Jest to technika sprzedaży, a właściwie zbiór technik. Zacznij czytać raporty i analizy. Z nich dowiesz się na przykład, że w najlepszych firmach (jeśli chodzi o poziom sprzedaży) handlowcy mają relatywnie większy dostęp do pracowników bezpośredniego wsparcia sprzedaży. Samych handlowców jest więcej, niż w statystycznej firmie i mają oni o około 25% mniej klientów, mimo tego że notują większe wyniki. Dlatego, że poświęcają więcej czasu obecnemu klientowi.
Czytaj budują relacje partnerskie. Zwycięskie firmy częściej i efektywniej wprowadzają nowe inicjatywy sprzedażowe, a liczba działań przypadających na jednego handlowca jest większa. Na temat liczby podjętych działań, czyli kontaktu sprzedawcy z prospektem, do momentu aż zostanie klientem, jest wiele badań, ale najczęściej oscylują według pewnych liczb. Statystycznie sprzedaż telefoniczna i face to face dokonuje się po 5 próbach, natomiast żeby klient kupił przez internet widząc tylko reklamę musi ją zobaczyć około 10 razy.
Popularne techniki sprzedaży to m.in.:
Co roku na szkolenia techniki sprzedaży dla managerów i przedstawicieli handlowych, przedsiębiorstwa i firmy wydają miliony. Zadbaj o wysoki poziom motywacji swoich pracowników. Daj im najlepsze techniki sprzedaży. Rotacja i odchodzenie są dla Ciebie bardzo kosztowne. Musisz na nowo przeszkolić kolejną osobę, a poza tym minie dużo czasu zanim zbuduje ona dobre i głębokie relacje z klientem.
Pamiętaj że sprzedawcy zawsze będą potrzebni. Klient po prostu potrzebuje kogoś kto przedstawi im produkt i wypełni wszelkie formalności. Nie mówię tu tylko o sprzedawcy jako człowieku, ale również maszynie, sklepie internetowym czy systemie.
Jeśli interesuję Cię konkretne ciekawe techniki sprzedaży, które możesz wykorzystać już teraz poszukaj artykułu u mnie na blogu pt. „Zestaw najlepszych wzorców: copywriting perswazyjny i sprzedażowy”. A niech będzie, tu masz link: copywriting sprzedażowy Jest to zbiór najskuteczniejszych wzorców na świecie, popartych badaniami, wynikami, doświadczeniem i historią.
Wykonanie zaleceń i technik sprzedaży zawartych w tym artykule może znacząco pomóc firmom w zwiększeniu ich obrotu, dochodu netto i rentowności sprzedaży.
Aby zwiększyć skuteczność sprzedaży:
Techniki sprzedaży bezpośredniej:
Istnieje wiele etapów sprzedaży, które są używane w różnych procesach sprzedaży. Główne etapy to:
Każdy z tych etapów może składać się z wielu mniejszych kroków, w zależności od potrzeb firmy.
Z poważaniem,
Rafał Szrajnert
PS.
Wszelkie zapytania prosimy kierować poprzez zakładkę e-mail, lub nr.tel. Już najwyższy czas, abyś zwiększył swoje zyski.
Techniki sprzedażowe pozwalają aby potencjalny klient, czyli rozmówca wiedział że dany produkt jest dla niego rozwiązaniem problemu. Metody sprzedaży pozwalają sprzedawać za pomocą pewnych schematów. Zastosować musisz techniki sprzedaży b2b jeśli kontaktujesz się z firmą, lub kiedy pojawia się jakaś obiekcja. W przypadku b2c proces jest podobny.
Więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż Twojego produktu, w efekcie przynieść dodatkowe benefity do Twojej firmy i pozyskiwać klientów jak mistrz to powinieneś zamówić u nas szkolenie z efektywnej sprzedaży. Bo jeśli masz wrażenie, że podczas rozmowy z klientem można robić coś lepiej, że produkt czy usługa może być lepiej zaprezentowany co wpłynie na zwiększony stosunek zamknięcia sprzedaży to jesteś w dobrym miejscu.
Skuteczna sprzedaż wpływa na decyzję o zakupie. Popularne techniki nie zawsze są najlepsze. Stopa w drzwiach działa tylko w pewnych kontekstach a wyniki sprzedaży zależy od innych czynników. Pamiętaj aby tworzyć skrypty rozmowy handlowej i je testować wybierając najbardziej skuteczne po których klienci biorą Twój produkt lub usługę.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.