Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja]

Jak tworzyć interesujące treści, aby oprócz zasięgu także sprzedawały
10 lipca, 2023
Pozycjonowanie Wieliczka – co robi agencja SEO? (przykłady, oferta, cennik)
12 lipca, 2023

Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja]

Techniki efektywnej sprzedaży

Techniki efektywnej sprzedaży

Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja]
Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja] 1
/
Techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży, co Ci oferują?

Dlaczego techniki sprzedaży mogą odmienić Twoją sytuację finansową w firmie, jak i tą osobistą?

Zaraz poznasz przykłady i rodzaje, oraz najpotężniejsze techniki sprzedaży bezpośredniej!

Techniki sprzedaży to potężne narzędzia. Część swojej kariery zawodowej poświęciłem jako handlowiec, później manager i wreszcie za osiągnięcia otrzymałem awans dyrektorski. To wtedy opanowałem do perfekcji sprzedaż.

W Spółce Akcyjnej (największej firmie z danej branży w Polsce) odniosłem ogromny sukces. W pierwszym roku stałem się najlepszym managerem i agentem, jednocześnie zostałem najszybszym milionerem w dziejach firmy, za co otrzymałem awans dyrektorski. Wszystko dzięki odpowiedniej wiedzy i użyciu najpotężniejszej techniki sprzedaży.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Techniki sprzedaży to metody wykorzystywane przez specjalistów ds. generowania przychodów. Proces sprzedaży jest czymś, nad czym profesjonalista pracuje od wielu lat. Techniki sprzedaży są udoskonalane metodą prób i błędów w oparciu o doświadczenia współpracowników działu sprzedaży. Niezbędne są również szkolenia.

Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja] 2
Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja] 3
Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja] 4

Na szkolenia zgłasza się do mnie wiele osób, jak i wielkich korporacji które chcą zwiększyć swoje wyniki finansowe. Przedstawię Wam moje spojrzenie na handel. Owe metody, które przedstawię nie są jedynie słownymi zagrywkami, czy pseudo nauką, jak to robi większość szkoleniowców. Osoba która przeczyta 2 książki i odbędzie weekendowy kurs w Polsce, w obecnych czasach może zostać szkoleniowcem.

Jak napisać ofertę

Nie mając praktycznie pojęcia o prawdziwym ustawianiu procesu sprzedaży i jakie techniki sprzedaży są skuteczne w danej sytuacji. Tak samo wygląda sytuacja w przypadku coacha. Coachem zostają osoby po kursie „coach w weekend”. Pamiętajcie, bo jest to bardzo ważna lekcja na całe życie. Lepiej zapłacić raz a dobrze, niż systematycznie szukać i dopłacać non stop. Więc naucz się technik sprzedaży z najlepszego źródła.

Jakie jest podejście do sprzedaży bezpośredniej?

Podejście sprzedażowe to propozycja, krok po kroku opracowana przez sprzedawcę, szkoleniowca, lub firmę w celu usprawnienia procesu sprzedaży. Właściwie rozwinięte podejście do sprzedaży jest tym, co odróżnia sprzedawcę-amatora od doświadczonego profesjonalisty.

A teraz wracamy do artykułu, chociaż kwestia którą wyjaśniłem jest kluczowa do tego aby zrozumieć dlaczego szkolenia i coaching znajdują się tak nisko w rzetelnych badaniach dotyczących sprzedaży.

Tak więc w tym artykule nie zobaczysz magicznych technik sprzedaży, rodem z science-fiction. Otrzymasz natomiast same konkrety, które w przeszłości działały świetnie i będą działać jeszcze przez setki lat. Będzie to długookresowa strategia. Bo tylko takie techniki sprzedaży są warte uwagi.

Efektywność działań sprzedażowych zależy od wielu czynników.

Zapoznaj się z wpisem dotyczącym cyklu życia produktu. Ułatwi Ci to zrozumienie, dlaczego większe wydatki na sprzedaż nie zawsze przynoszą lepsze rezultaty.

CYKL ŻYCIA PRODUKTU I PRZEDSIĘBIORSTWA

Każdy produkt posiada 5 faz (faza zerowa, faza wprowadzenia, faza wzrostu, faza dojrzałości, faza spadku). Do tego pod uwagę weź koniunkturę, trend, sektor, doświadczenie itp. Każda branża i produkt rządzi się swoimi prawami, ale jak wszędzie da się wyodrębnić cechy wspólne których poznanie pozwoli Ci osiągać sukces w sprzedaży. Uniwersalne ciekawe techniki sprzedaży będziesz mógł zaaplikować dosłownie wszędzie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Jakie są nowoczesne techniki sprzedaży?

Sprzedaż nie jest czymś, co można od razu odebrać; potrzeba czasu i praktyki, aby doskonalić sztukę zamykania transakcji. Opracowanie solidnej i sprawdzonej techniki sprzedaży jest ważną częścią nauki skutecznego handlu.

Przykładowe nowoczesne techniki sprzedaży:

  • Sprzedaż online.
  • Sprzedaż bezpośrednia.
  • Sprzedaż na odległość.
  • Sprzedaż w mediach społecznościowych.
  • Automatyzacja sprzedaży.
  • Sprzedaż w oparciu o wyniki.
  • Sprzedaż w aplikacjach mobilnych.
  • Sprzedaż „kliknij i kup”.
  • Sprzedaż w oparciu o wiedzę.
  • Sprzedaż w oparciu o dane.

Definicja Taktyka Sprzedaży

Taktyka sprzedaży to każda czynność, którą podejmujesz, aby wprowadzić swoją strategię sprzedaży do działania. W ten sposób przekazujesz swoją wiadomość konsumentom. Na przykład: tworzenie broszur biznesowych, lub strony internetowej i generowanie leadów to taktyka.

Sprzedaż zorientowana na produkt.

Sprzedawca zna wszystkie funkcje i zalety produktu, lub usługi. Styl sprzedaży (techniki sprzedaży) polega na wyjaśnianiu, określaniu cech produktu i korzyści. Sprzedaż zorientowana jest bardzo na relacje z klientem. Budowanie i rozwijanie długoterminowych relacji to kluczowe cechy tego stylu sprzedawcy (mają tutaj również zastosowanie techniki sprzedaży bezpośredniej i inne rodzaje, ale skupiamy się na relacjach i funkcjach/zaletach produktu).

Bardzo ważne są:

1. Dobry produkt

Właściciele firm i managerowie twierdzą, że dobry produkt jest bardzo ważny. To znaczy taki, który zaspokaja potrzeby klientów i jest przystępny cenowo. Jak wygląda natomiast tworzenie nowego produktu? Produkt jest wymyślany wewnątrz firmy, a następnie później rynek go weryfikuje. Dostosowywana jest polityka cenowa i sprzedażowa (używasz wtedy techniki sprzedaży), tworzona grupa odbiorców.

Do sytuacji trzeba podejść z innej strony. Najpierw powinniśmy przebadać rynek, ustalić możliwości finansowe klientów i ich zapotrzebowanie. Następnie tworzony jest projekt i rozpoczyna się proces produkcji. Dokładnie w drugą stronę jak to zazwyczaj bywa.

UWAGA, bacznie przeczytaj powyższy paragraf. Da Ci to odpowiedź na pytanie dlaczego tak dużo startupów tak szybko pada. Tworzą one produkty zwyczajnie niepotrzebne. Pomysł może i jest innowacyjny, ale co z tego skoro nikt tego nie potrzebuje.

Absolutny majstersztyk to wpis na temat innowacyjności i jej wprowadzania:
https://www.rafalszrajnert.pl/strategia-blekitnego-oceanu-przyklady/

2. Dobre relacje z klientem

Według wszelkich statystyk, dobre relacje z klientem i łatwiejsze dosprzedawanie mu z biegiem czasu, królują wśród opinii menadżerów i właścicieli firm. Ponosisz mniejsze koszty po swojej stronie w obsłudze obecnego klienta, niż starając się pozyskać nowego.

Aby lepiej to zrozumieć przeczytaj wpis:

CYKL ŻYCIA KLIENTA

3. Zmodyfikuj i ulepsz sprzedaż (inicjatywy sprzedażowe)

Zbuduj nową strategię sprzedaży.

Pomocny wpis:

PLANOWANIE STRATEGICZNE Po przeczytaniu dowiesz się dlaczego budowa nowej strategii sprzedaży jest tak ważna. Cele w przedsiębiorstwie dzielą się na:

  • Strategiczne – 5 lat i dłużej
  • Taktyczne – 1 do 5 lat
  • Operacyjne – do 1 roku

Techniki sprzedaży i strategia rozwoju zmieniają się zgodnie z powyższym i dlatego musisz budować nową strategię. Pamiętaj, Twoja konkurencja nie śpi i szuka coraz to efektywniejszych metod dotarcia do klienta.

Zadbaj o sprzedawców.

Zapewne wiesz dlaczego osoby przynoszące wartościowych klientów do firmy często zarabiają najwięcej. Praca w sprzedaży nie jest pracą łatwą, a handlowiec zawsze może przejść do konkurencji. Zapewnij im bardzo atrakcyjny system prowizyjny.

Prowadź szeroką rekrutację i zostawiaj tych którym najbardziej zależy. Wprowadź lub ulepsz segmentację klientów.

Przeczytaj wpis:

SEGMENTACJA KLIENTÓW

Zadbaj o to aby docierać do odpowiednich grup docelowych.

  • stwórz nową wartość i zastosowanie
  • silniej wykorzystaj internet w sprzedaży

Praktycznie każda firma zajmuje się marketingiem w internecie i pozycjonowaniem. Jako udziałowiec polecić mogę https://uniqueseo.pl/ Obsługa małych i średnich firm, jak i dużych korporacji.

4. Przeprowadź odpowiedni audyt swoich założeń sprzedażowych i zmodyfikuj marżę

W 2016 w Polsce roku tylko 15% firm osiągnęło swoje cele sprzedażowe. Statystycznie biorąc pod uwagę że jeśli to czytasz to nie spełniasz swoich celów.

Weź pod uwagę to co już wiesz z tego artykułu, a także to co znajduje się w dodatkowych linkach i zmodyfikuj odpowiednio biorąc pod uwagę produkt, koniunkturę, konkurencję, branżę, segment, sektor itp. Dostosuj do tego odpowiednio inne techniki sprzedaży.

5. Presja cenowa

Z presją cenową ze strony klientów i konkurencji będziesz miał do czynienia zawsze. Przygotuj ponadto swoich sprzedawców i handlowców. Dokładnie przeanalizuj swoją strategię cenową, a także wszystko to co w pojęciu szerokim do niej się kwalifikuje (rabaty, gratisy, wartość dodana itd., to są również techniki sprzedaży)

6. Baza danych i system CRM

Stwórz swoje bazy danych. Zbieraj dane od klientów, ich emaile i ankiety. Jeśli sam zgromadzisz dane będziesz ich właścicielem. Będą większej jakości, niż ogólnodostępne które można zakupić. Z dobrą bazą może stosować najrozmaitsze techniki sprzedaży, cold email, cold call itp.

7. Język korzyści

Według badań najkorzystniejsze dla klienta są:

  • wyliczenie korzyści finansowej
  • argumentacja wartości
  • skracanie czasu dostawy i terminowość (firmy, które odpowiadają na próbę kontaktu w ciągu kilku minut, mają około sto razy większą szansę na przeciągnięcie tego kontaktu do kolejnego etapu sprzedaży)

Te 3 czynniki królują nad wysokim poziomem indywidualizacji oferty, nowoczesnymi formami prezentacji, czy elementami estetycznymi. Te techniki sprzedaży powinny na stałe zagościć w Twoim arsenale.

8. Proces sprzedażowy

Zadbaj o podniesienie jakości procesu sprzedażowego. Jest to technika sprzedaży, a właściwie zbiór technik. Zacznij czytać raporty i analizy. Z nich dowiesz się na przykład, że w najlepszych firmach (jeśli chodzi o poziom sprzedaży) handlowcy mają relatywnie większy dostęp do pracowników bezpośredniego wsparcia sprzedaży. Samych handlowców jest więcej, niż w statystycznej firmie i mają oni o około 25% mniej klientów, mimo tego że notują większe wyniki. Dlatego, że poświęcają więcej czasu obecnemu klientowi.

Czytaj budują relacje partnerskie. Zwycięskie firmy częściej i efektywniej wprowadzają nowe inicjatywy sprzedażowe, a liczba działań przypadających na jednego handlowca jest większa. Na temat liczby podjętych działań, czyli kontaktu sprzedawcy z prospektem, do momentu aż zostanie klientem, jest wiele badań, ale najczęściej oscylują według pewnych liczb. Statystycznie sprzedaż telefoniczna i face to face dokonuje się po 5 próbach, natomiast żeby klient kupił przez internet widząc tylko reklamę musi ją zobaczyć około 10 razy.

9. Jakie są techniki sprzedaży?

Popularne techniki sprzedaży to m.in.:

  • Sprzedaż bezpośrednia: polega na bezpośrednim spotkaniu sprzedawcy z klientem i prezentowaniu mu produktu lub usługi.
  • Sprzedaż telefoniczna: sprzedawcy wykorzystują telefon do dzwonienia do potencjalnych klientów i prezentowania ich produktów lub usług.
  • Sprzedaż z zamówieniem: sprzedawcy prezentują produkt lub usługę, a potencjalny klient może je zamówić.
  • Sprzedaż w Internecie: sprzedawcy e-commerce wykorzystują witryny internetowe do prezentowania produktów i usług oraz zachęcania do zakupu.
  • Sprzedaż bezpośrednia poprzez e-mail: sprzedawcy wysyłają wiadomości e-mail do potencjalnych klientów w celu prezentowania i promowania produktów lub usług.
  • Sprzedaż afiliacyjna: sprzedawcy współpracują z innymi firmami lub osobami w celu promocji produktów lub usług i otrzymywania prowizji od sprzedaży.
  • Sprzedaż w mediach społecznościowych: sprzedawcy wykorzystują aplikacje społecznościowe, aby promować produkty i usługi, zachęcać do zakupu i utrzymywać kontakt z klientami.

10. ***Ponadto na szkoleniach uczę nowoczesne techniki sprzedaży takie jak:

  • jak być sympatycznym i kompetentnym
  • budowanie autorytetu (status w sprzedaży)
  • kategorie społeczne i demografia
  • język ciała (wzrok, gestykulacja, spojrzenie, dotyk, chodzenie)
  • radzenie sobie z porażkami i dystans do siebie(bardzo ważne dla handlowców)
  • techniki budowania motywacji
  • jak unikać błędów
  • zmiana wrażenia
  • bycie ciekawym
  • raport werbalny i niewerbalny (pacing i leading)
  • narzędzia psychologiczne
  • budowanie zaufania
  • jak radzić sobie z wątpliwościami klienta
  • język korzyści
  • jak zadawać i odpowiadać na pytania
  • techniki komunikacji
  • dosprzedaż kolejnych produktów
  • techniki wywierania wpływu w sprzedaży
  • meta model i model Miltona

Co roku na szkolenia techniki sprzedaży dla managerów i przedstawicieli handlowych, przedsiębiorstwa i firmy wydają miliony. Zadbaj o wysoki poziom motywacji swoich pracowników. Daj im najlepsze techniki sprzedaży. Rotacja i odchodzenie są dla Ciebie bardzo kosztowne. Musisz na nowo przeszkolić kolejną osobę, a poza tym minie dużo czasu zanim zbuduje ona dobre i głębokie relacje z klientem.

Pamiętaj że sprzedawcy zawsze będą potrzebni. Klient po prostu potrzebuje kogoś kto przedstawi im produkt i wypełni wszelkie formalności. Nie mówię tu tylko o sprzedawcy jako człowieku, ale również maszynie, sklepie internetowym czy systemie.

Jeśli interesuję Cię konkretne ciekawe techniki sprzedaży, które możesz wykorzystać już teraz poszukaj artykułu u mnie na blogu pt. „Zestaw najlepszych wzorców: copywriting perswazyjny i sprzedażowy”. A niech będzie, tu masz link: copywriting sprzedażowy Jest to zbiór najskuteczniejszych wzorców na świecie, popartych badaniami, wynikami, doświadczeniem i historią.

Wykonanie zaleceń i technik sprzedaży zawartych w tym artykule może znacząco pomóc firmom w zwiększeniu ich obrotu, dochodu netto i rentowności sprzedaży.

Jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?

Aby zwiększyć skuteczność sprzedaży:

  • Używaj technik sprzedaży skoncentrowanych na kliencie. Skoncentruj się na potrzebach klienta i najlepszym sposobie aby je zaspokoić.
  • Poznaj swoją markę i produkty. Aby skutecznie sprzedawać, musisz wiedzieć wszystko o produktach, którymi się handluje.
  • Bądź kreatywny. Używaj unikalnych strategii, aby poradzić sobie z problemami klientów i wykorzystaj dostępne narzędzia, aby wzmocnić swoje argumenty.
  • Wykorzystaj dostępne technologie. Wykorzystaj nowoczesne narzędzia, aby wspomóc swoją pracę i zwiększyć efektywność.
  • Uczyń zakupy wygodnymi. Ułatwienie zakupów dla klientów może znacznie zwiększyć sprzedaż.
  • Przygotuj się do sprzedaży. Przygotuj się do sprzedaży, ustalając swoje cele, tworząc strategię i wiedząc, jak prowadzić skuteczne rozmowy i prezentacje.
  • Używaj pozytywnych komunikatów. Użyj pozytywnych i przekonujących komunikatów, aby pomóc klientom w podjęciu decyzji.

Techniki sprzedaży bezpośredniej

Techniki sprzedaży bezpośredniej:

  • Budowanie relacji: Kluczem do skutecznego handlu bezpośredniego jest budowanie silnych i pozytywnych relacji z klientami. Sprzedawca powinien starannie słuchać i odpowiadać na potrzeby i oczekiwania klienta, aby zrozumieć, jakie ma potrzeby i jakich produktów szuka.
  • Przygotowanie: Przed rozpoczęciem sprzedaży bezpośredniej sprzedawca powinien dokładnie przygotować się do spotkania z klientem, aby móc jak najlepiej odpowiedzieć na jego pytania i poprosić o decyzję zakupu.
  • Wyciąganie wniosków: Sprzedawca powinien wyciągać wnioski na podstawie rozmowy z klientem i używać technik perswazji, aby przekonać go do zakupu produktu.
  • Przedstawienie oferty: Sprzedawca powinien przedstawić klientowi szczegółową ofertę, wyjaśniając wszystkie ważne aspekty produktu.
  • Śledzenie postępów: Sprzedawca powinien śledzić postępy w sprzedaży, aby móc skutecznie zarządzać procesem. Pomaga to w zrozumieniu, co działa, a co nie, co ułatwia dostosowanie strategii do potrzeb klientów.

Ile jest etapów sprzedaży?

Istnieje wiele etapów sprzedaży, które są używane w różnych procesach sprzedaży. Główne etapy to:

  • Pozyskiwanie klientów,
  • Badanie potrzeb klientów,
  • Przygotowanie oferty,
  • Przedstawianie oferty,
  • Negocjowanie warunków,
  • Finalizowanie transakcji,
  • Obsługa posprzedażowa.

Każdy z tych etapów może składać się z wielu mniejszych kroków, w zależności od potrzeb firmy.

Z poważaniem,

Rafał Szrajnert

PS.
Wszelkie zapytania prosimy kierować poprzez zakładkę e-mail, lub nr.tel. Już najwyższy czas, abyś zwiększył swoje zyski.

Techniki sprzedażowe pozwalają aby potencjalny klient, czyli rozmówca wiedział że dany produkt jest dla niego rozwiązaniem problemu. Metody sprzedaży pozwalają sprzedawać za pomocą pewnych schematów. Zastosować musisz techniki sprzedaży b2b jeśli kontaktujesz się z firmą, lub kiedy pojawia się jakaś obiekcja. W przypadku b2c proces jest podobny.

Więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż Twojego produktu, w efekcie przynieść dodatkowe benefity do Twojej firmy i pozyskiwać klientów jak mistrz to powinieneś zamówić u nas szkolenie z efektywnej sprzedaży. Bo jeśli masz wrażenie, że podczas rozmowy z klientem można robić coś lepiej, że produkt czy usługa może być lepiej zaprezentowany co wpłynie na zwiększony stosunek zamknięcia sprzedaży to jesteś w dobrym miejscu.

Jak napisać ofertę

Techniki sprzedażowe i najlepsza metoda sprzedaży

Skuteczna sprzedaż wpływa na decyzję o zakupie. Popularne techniki nie zawsze są najlepsze. Stopa w drzwiach działa tylko w pewnych kontekstach a wyniki sprzedaży zależy od innych czynników. Pamiętaj aby tworzyć skrypty rozmowy handlowej i je testować wybierając najbardziej skuteczne po których klienci biorą Twój produkt lub usługę.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Skuteczne Techniki sprzedaży, tylko te POTĘŻNE [x10 skuteczna sprzedaż- przykłady, definicja] 5

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)