Produktywność (2 strategie od miliarderów + Bonusy jak być produktywnym)

otwarty umysł
Otwarty umysł. 3 zasady które zmienią Twoje życie.
30 czerwca, 2021
jak to ogarnąć
Jak to ogarnąć? 2 Mity: multitasking i wielozadaniowość
2 lipca, 2021

Produktywność (2 strategie od miliarderów + Bonusy jak być produktywnym)

produktywność

Dzisiaj o tym czym jest produktywność i jak robić więcej, ale od strony której nie znałeś. Dostaniesz dwie MEGA skuteczne strategie. Dwie od jednych z najbogatszych ludzi na ziemi. Na czym polegają te metody na zwiększenie produktywności? O tym już za chwilę.

Zapraszam!

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs facebook szkolenie online

Link do kursu: Facebook Ads

Czym jest produktywność?

Zdefiniujmy czym jest produktywność. Produktywność jest miarą efektywności osoby wykonującej zadanie. Często zakładamy, że produktywność oznacza wykonywanie większej liczby zadań każdego dnia. Źle. Produktywność to konsekwentne wykonywanie ważnych rzeczy. I bez względu na to, nad czym pracujesz, tylko kilka rzeczy jest naprawdę ważnych.

Bycie produktywnym polega na utrzymywaniu stałej działalności w kilku najważniejszych sprawach, a nie robienia po łebkach kilkudziesięciu rzeczy.

Obiecałem kilka strategii od najbardziej produktywnych osób na świecie. Oto one:

Warrena Buffeta zna chyba każdy, ale nie każdy zna jego strategi dzięki którym osiągnął sukces. Buffet jest wyznawcą strategii „2 listy”. Na czym polega ta strategia?

produktywność 25 5 dwie listy buffet warren

Otóż zakłada że można zmaksymalizować koncentrację i opanować określanie tego co jest na prawdę ważne. Jest to  prosta 3-stopniową strategia produktywności, aby pomóc Ci określić priorytety i działania. Ta metoda może okazać się przydatna również do podejmowania szybkich decyzji.

Historia zaczyna się od pana Mike’e Flinta.

Mike Flint był przez 10 lat osobistym pilotem Buffetta. Był bardzo dobrym pilotem i latał również prezydentami USA. Pewnego dnia zaczęli rozmowę o jego priorytetach zawodowych i Buffet poprosił go żeby wykonał pewne ćwiczenie, które składało się z 3 kroków.

produktywność

Oto co zrobili.

KROK 1: Buffett zaczął od poproszenia Flinta o zapisanie swoich 25 najważniejszych celów w karierze. Tak więc Flint poświęcił trochę czasu i zapisał je. Oczywiście możesz również wykonać to ćwiczenie z celami w krótkiej perspektywie czasu. To ćwiczenie nie odnosi się tylko do tych celów długoterminowych jak kariera.

KROK 2: Następnie Buffett poprosił Flinta o przejrzenie swojej listy i zakreślenie pięciu najważniejszych celów. Ponownie Flint, przeszedł przez listę i ostatecznie zdecydował się na 5 najważniejszych celów.

KROK 3: W tym momencie Flint miał dwie listy. Pięć elementów, które zakreślił, to Lista A, a 20 elementów, których nie zakreślił, to Lista B.

Flint wiedział już instynktownie że powinien pracować od tej pory tylko nad tymi 5cioma, i wtedy Buffett zapytał go o drugą listę: „A co z tymi, których nie zakreśliłeś?”

Flint odpowiedział: „Cóż, pierwsza piątka jest moim głównym celem, ale pozostałe 20 jest na drugim miejscu. Nadal są ważne, więc będę pracował nad nimi z przerwami, jak uznam za stosowne. Nie są tak pilne, ale nadal planuję poświęcić im wysiłek”.

Na co Buffett odpowiedział: „Nie. Źle. Pomyliłeś się. Wszystko, czego nie zakreśliłeś, po prostu stało się Twoją listą, której należy unikać za wszelką cenę. Bez względu na wszystko, tym rzeczom nie możesz zwracać uwagi, dopóki nie osiągniesz sukcesu w swojej pierwszej piątce”.

I to jest coś co nazywamy jako moc eliminacji.

Minimalizm i prostota są super. Sam lubię pozbywać się rzeczy niepotrzebnych. Myślę, że wyeliminowanie tego, co nieistotne, jest jednym z najlepszych sposobów na ułatwienie życia, zautomatyzowanie dobrych nawyków i uczynienie cię wdzięcznym za to, co osiągasz.

Każde zachowanie ma swoją cenę. Nawet zachowania neutralne nie są tak naprawdę neutralne. Zabierają czas, energię i przestrzeń, które można przeznaczyć na coś lepszego lub na ważniejsze zadania. Często kręcimy się w kółko zamiast podejmować działania.

Dlatego strategia Buffetta jest szczególnie genialna. Pozycje od 6 do 25 na Twojej liście to rzeczy, na których Ci zależy. Są dla ciebie ważne. Bardzo łatwo uzasadnić spędzanie na nich czasu. Ale kiedy porównasz je z 5 najlepszymi celami, te elementy będą tylko rozpraszaczami. Poświęcanie czasu na drugorzędne priorytety jest powodem, dla którego masz 20 projektów w połowie ukończonych zamiast 5 ukończonych.

Eliminuj bezwzględnie. Zmuś się do skupienia. Wykonaj zadanie lub z niego zrezygnuj.

Druga metoda to metoda Ivy Lee.

Może nie wiesz kim był Ivy Lee, ale pewnie słyszałeś kiedyś o osobie Charles Schwab. W latach 20 ubiegłego wieku Charles M. Schwab był jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Schwab był prezesem Bethlehem Steel Corporation i drugiego co do wielkości producenta stali w Ameryce.

Pewnego dnia w 1918 roku, w dążeniu do tego żeby zwiększyć wydajność swojego zespołu i odkrycia lepszych sposobów realizacji zadań, Schwab zorganizował spotkanie z konsultantem ds. produktywności, wspomnianym wcześniej Ivy Lee.

Lee był odnoszącym sukcesy biznesmenem i jest powszechnie pamiętany jako pionier w dziedzinie public relations. Jak mówi historia, Schwab zabrał Lee do swojego biura i powiedział: „Pokaż mi, jak zrobić więcej rzeczy”.

„Daj mi 15 minut z każdym ze swoich dyrektorów” – odpowiedział Lee.

„Ile mnie to będzie kosztować”, zapytał Schwab.

– Nic – powiedział Lee. – Chyba że to zadziała. Po trzech miesiącach możesz wysłać mi czek na wszystko, co uważasz, że jest dla ciebie warte.

Więc na czym polegała:

Wskaźnik produktywności, Metoda Ivy Lee

Podczas 15 minut spędzonych z każdym dyrektorem Ivy Lee wyjaśnił swoją prostą codzienną rutynę, aby osiągnąć maksymalną produktywność:

  1. Na koniec każdego dnia pracy zapisz sześć najważniejszych rzeczy, które musisz jutro wykonać. Nie zapisuj więcej niż sześć zadań.
  2. Uporządkuj te sześć elementów w kolejności ich prawdziwego znaczenia.
  3. Kiedy przyjedziesz jutro, skoncentruj się tylko na pierwszym zadaniu. Pracuj, aż pierwsze zadanie zostanie zakończone, zanim przejdziesz do drugiego zadania.
  4. Podejdź do reszty listy w ten sam sposób. Pod koniec dnia przenieś niedokończone elementy na nową listę sześciu zadań na następny dzień.
  5. Powtarzaj ten proces każdego dnia roboczego.

Strategia wydawała się zbyt prosta aby działała, ale Schwab i jego zespół wykonawczy w Bethlehem Steel spróbowali jej tak jak obiecali. Po trzech miesiącach Schwab był tak zachwycony postępami, jakie poczyniła jego firma, że ​​wezwał Lee do swojego biura i wypisał mu czek na 25 000 USD.

Czek na 25 000 dolarów wypisany w 1918 roku jest odpowiednikiem czeku na ponad 400 000 dolarów w naszych czasach.

Metoda Ivy Lee nadawania priorytetów liście rzeczy do zrobienia wydaje się głupio prosta. Jak coś tak prostego może być tyle warte?

Co sprawia, że ​​jest tak skuteczne?

Metoda produktywności Ivy Lee wykorzystuje wiele koncepcji, o których mówiłem wcześniej. Oto, co sprawia, że ​​jest tak skuteczna:

Po pierwsze: Jest wystarczająco prosta, aby faktycznie działać. Podstawową krytyką metod takich jak ta jest to, że są zbyt podstawowe. Nie wyjaśniają wszystkich zawiłości i niuansów życia. Co się stanie, jeśli pojawi się sytuacja awaryjna? A co z wykorzystaniem najnowszych technologii? Z mojego doświadczenia wynika, że ​​złożoność jest często słabością, ponieważ utrudnia powrót na właściwe tory . Tak, pojawią się sytuacje awaryjne i nieoczekiwane zakłócenia. Ignoruj ​​je tak często, jak to możliwe, zajmij się nimi, kiedy musisz, i wróć do listy zadań z priorytetami tak szybko, jak to możliwe. Używaj prostych zasad, aby kierować złożonym zachowaniem.

Po drugie: Zmusza do podejmowania trudnych decyzji. Nie wierzę, że w liczbie sześciu ważnych zadań dziennie Lee jest coś magicznego. Równie dobrze mogłoby to być pięć zadań albo siedem. Myślę jednak, że jest coś magicznego w narzucaniu sobie ograniczeń. Uważam, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, gdy masz zbyt wiele pomysłów (lub gdy jesteś przytłoczony wszystkim, co musisz zrobić), jest przycięcie swoich pomysłów i odcięcie wszystkiego, co nie jest absolutnie konieczne. Ograniczenia mogą sprawić, że będziesz lepszy . Metoda Lee jest podobna do zasady dwóch list / 25-5 Warrena Buffetta , która wymaga skupienia się tylko na 5 krytycznych zadaniach i zignorowania wszystkiego innego. Zasadniczo, jeśli nie zobowiązujesz się do niczego, wszystko cię rozprasza.

Po trzecie: Nie tracisz energii na zaczynanie. Największą przeszkodą w ukończeniu większości zadań jest ich rozpoczęcie. (Zejście z kanapy może być trudne, ale kiedy już zaczniesz biegać, znacznie łatwiej jest zakończyć trening.) Metoda Lee zmusza cię do podjęcia decyzji o pierwszym zadaniu wieczorem przed pójściem do pracy. Na początku rozpoczęcie pracy jest tak samo ważne, jak w ogóle odniesienie sukcesu.

Po czwarte: Wymaga jednego zadania. Współczesne społeczeństwo uwielbia wielozadaniowość. Mit wielozadaniowości czyli multitasking, polega na tym, że bycie zajętym jest synonimem bycia lepszym. Jest dokładnie odwrotnie. Mniejsza liczba priorytetów prowadzi do lepszej pracy. Studiuj światowej klasy ekspertów z niemal każdej dziedziny — sportowców, artystów, naukowców, nauczycieli, dyrektorów generalnych — a odkryjesz jedną cechę charakterystyczną dla nich wszystkich: skupienie. Powód jest prosty. Nie możesz być świetny w jednym zadaniu, jeśli ciągle dzielisz swój czas na dziesięć różnych sposobów. Mistrzostwo wymaga skupienia i konsekwencji .

Sztuka produktywności

Konkluzja? Obudź swoją produktywność. Codziennie rób najważniejszą rzecz. To jedyna sztuczka, jakiej potrzebujesz. Dzięki temu produktywność pracy będzie na najwyższym poziomie.

Skuteczność efektywność a produktywność

FAQ

Jak obliczyć produktywność

Jesteśmy w stanie obliczyć produktywność wskaźnikami produktywności.

Na przykład liczbą sprzedanej produkcji w określonym, czasie. Następnie badamy stopień realizacji, poprawę produktywności, porównujemy z procesem produkcyjnym, czy efektywnością stanowiska pracy, ilością zużytych zasobów i benchmarkujemy na lepsze efekty

Wydajność a produktywność

Produktywność jest miarą wartości. Podczas gdy wydajność jest miarą ilości.

Efektywność a produktywność

Opisałem to w artykule efektywność a produktywność.

Co to jest produktywność w sklepie

Produktywność to stosunek ilości wytworzonej oraz sprzedanej produkcji w określonym i rozpatrywanym okresie, do ilości wykorzystywanych lub zużytych zasobów wejściowych. Zasoby wejściowe to rozmaite zasilenia systemu i zasoby wykorzystywane do wytworzenia produktu końcowego. Wkrótce więcej w „Mierniki produktywności”.

Wzór na obliczenie produktywności

Metod jest wiele, najprościej wyznaczyć jest cel np produkcja opakowań i podzielić to przez czas, aby mierzyć ile w danej jednostce czasu produkujemy tego co jest naszym celem.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!