Dobry szef Zły szef. Jak się zachować kiedy nie lubisz swojego przełożonego i lidera?

Prokrastynacja czy lenistwo ?
Czym jest Prokrastynacja -przestań odkładać i odwlekać na później (nowa metoda)
9 grudnia, 2022
Sprzedaż w trudnej branży
Obsługa klienta i jakość obsługi. Profesjonalny customer service [zasady, przykłady, definicja]
10 grudnia, 2022

Dobry szef Zły szef. Jak się zachować kiedy nie lubisz swojego przełożonego i lidera?

Jeśli nie lubisz szefa i zamierzasz odejść z pracy

Jeśli nie lubisz szefa i zamierzasz odejść z pracy

Jeśli nie lubisz szefa i zamierzasz odejść z pracy
Jeśli nie lubisz szefa i zamierzasz odejść z pracy

Zły szef. Jak się zachować kiedy nie lubisz swojego szefa?

Jeśli posiadasz złe relacje z przełożonym (zły szef) i zamierzasz odejść, najpierw przeczytaj ten artykuł.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

1. Spytaj się o jego zdanie

Często kiedy zwracamy się z prośbą do innych osób, zaczynają nas oni w pewien sposób traktować lepiej. Włącza się syndrom rodzic-dziecko. Poproś o pomoc, radę, czy wskazówki.

Po czym poznać złego szefa?

Stosuje mikrozarządzanie, szykanuje innych, w sytuacjach konfliktowych chowa głowę w piasek. Stosuje mobbing i terroryzuje słabszych. Nie podejmuje trudnych decyzji i przypisuje sobie cudze zasługi, lub zasługi zespołu. Przerzuca winę i obwinia innych. Zachowuje pewne informacje dla siebie, nie słucha innych i daje zły przykład. Ponadto zaniedbuje swoje obowiązki i wykazuje brak zainteresowania swoimi podwładnymi.

2. Empatia

Pamiętaj, że szef to też człowiek i czasem powyższe zachowania mogą wynikać z olbrzymiej presji. Może z kolei przełożony Twojego szefa wyznaczył jemu wysokie wyniki do osiągnięcia? Zastanów się nie tylko nad tym co szef robi, ale również dlaczego.

3. Zobacz siebie

Zachowanie szefa może także bezpośrednio wynikać z naszego zachowania bądź zaniechania. Wiem, że to zawsze „nie moja wina”, ale kluczem do obiektywnego osądu jest obiektywne postrzeganie świata. To trudna technika, wytykać sobie błędy, prawda? Niestety jest to jeden z głównych problemów z jakimi przychodzą do mnie ludzie.

4. Powiedz wprost

Dopiero jeśli przebrnąłeś, lub przebrnęłaś przez powyższe punkty masz prawo powiedzieć to szefowi wprost. Poproś o prywatną rozmowę i spokojnie wytłumacz całą sytuację prosząc o propozycję rozwiązania. Może zaistnieć sytuacja, że Twój szef nawet nie zdawał sobie z tego wszystkiego sprawy.

5. Powiadom wyżej

Jeśli pomimo szczerej rozmowy szef nie zmienia swojego zachowania, zacznij skalować sprawę wyżej. Najlepiej do jego przełożonych lub działu kadr i personelu. Przygotuj solidną biznesową argumentację bo nikt nie potraktuje Ciebie poważnie i możesz sobie nawet wtedy zaszkodzić.

6. Odejdź

Jeśli pomimo wszystkich tych sposobów nie uda się nam naprawić relacji z szefem , może już najwyższy czas zacząć szukać innej pracy? Chyba, że odpowiada Ci jednak niezdrowa atmosfera w obecnej firmie? Oczywiście możesz próbować wykonywać dalej swoje zadania, minimalizując kontakt z szefem. Wybór zawsze należy do Ciebie, a każda sytuacja jest inna.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Jaki jest zły szef?

Zły szef to osoba, która nie szanuje ani swoich pracowników, ani ich pracy. Zły szef jest autorytarny i wykorzystuje swoją pozycję do wywierania presji i nacisku na pracowników. Jest nieprofesjonalny, nieustępliwy i nieefektywny. Nie dzieli jasno obowiązków, wymaga niewykonalnych celów i nie nagradza dobrze wykonanej pracy.

Co robić gdy szef krzyczy?

Najlepiej jest uspokoić sytuację i wyjaśnić szefowi powód krzyków. Należy uszanować szefa i przeprosić jeśli jest to nasza wina. Następnie należy wyjaśnić swoją wersję wydarzeń i postarać się znaleźć rozwiązanie, które zadowoli obie strony. Jeśli to nie pomoże, należy skontaktować się z przełożonym szefa i poprosić o pomoc.

Kiedy szef przekracza granice

Kiedy szef przekracza granice, pracownicy powinni zgłosić sprawę do kierownictwa lub zarządu firmy. Jeśli to możliwe, należy skontaktować się z innymi pracownikami, aby wspólnie wystąpić z formalnym skargą. Można również złożyć skargę do zewnętrznego organu regulacyjnego lub do właściwej organizacji związkowej. Pracownicy mogą także skorzystać z pomocy prawnej, aby uzyskać poradę w kwestii tego, jak najlepiej rozwiązać problem.

Kierownik bez kompetencji

Kierownik bez kompetencji to osoba, która została wybrana na stanowisko zarządzania, ale nie ma odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia ani umiejętności, aby skutecznie kierować zespołem lub firmą. Takie osoby często są narażone na zarzuty złego zarządzania, ponieważ nie mają odpowiednich umiejętności potrzebnych do wykonywania obowiązków kierowniczych. Mogą one również prowadzić do problemów w zespole, ponieważ pracownicy mogą czuć się zagubieni lub zniechęceni brakiem jasnej wizji i planu działania.

Zły szef i menedżer, a mobbing?

Każdy pracownik ma olbrzymi wpływ na biznes. Dlatego pracodawca powinien kierować swoim zespołem w sposób kompetentny, a nie krytykować. Cechy złego szefa widać od razu jak na dłoni.

Najlepsi szefowie wiedzą że krytyka nie popłaca i trzeba motywować swoich pracowników. Osoby zwolnione często „odwdzięczają” się wystawiając krzywdzące opinie na różnych portalach. Więc pamiętaj, wybór swojego szefa to tylko część życia.

Do następnego razu RS

Chcesz poznać jeszcze inne strategie kiedy Twój szef jest zły? A może potrzebujesz konsultingu, przy tworzeniu obecnej?Jak już wiesz zły szef może być plagą, postąp dobrze i zamów coaching

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Dobry szef Zły szef. Jak się zachować kiedy nie lubisz swojego przełożonego i lidera? 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)