Jak wygrać kłótnię i spór? Argument i negocjacje żeby się nie kłócić

Jak wpływać na ludzi
Jak wpływać na ludzi? 10 sprawdzonych metod! Praktyka wpływu społecznego [wywieranie wpływu i perswazja]
11 grudnia, 2022
Norma ISO 17025
Norma ISO 17025:2018-2 (PN-EN ISO/IEC) omówienie SZKOLENIE
11 grudnia, 2022

Jak wygrać kłótnię i spór? Argument i negocjacje żeby się nie kłócić

Jak wygrać kłótnię?

Jak wygrać kłótnię?

Jak wygrać kłótnię?
Jak wygrać kłótnię?

Jak wygrać każdą kłótnię? Nawet z dziewczyną, czy chłopakiem 😉

Niewątpliwie w swoim życiu będziesz mieć takie chwile, że po prostu pokłócisz się z kimś. Spotkasz różne osoby, z różnymi poglądami. Zaakceptuj ten fakt. W większości przypadki będziesz bardziej sfrustrowany niż wcześniej (przed rozpoczęciem tej rozmowy).

W dodatku bez rezultatów, a sprzeczka raczej pogorszyła jednak całą sytuację. Istnieją jedna sposoby na wygrywanie kłótni bez wzbudzanie niechęci lub gniewu ze strony innej osoby, podczas gdy to Ty perswadujesz swój sposób widzenia.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Jak wygrać z kimś kłótnie?

Aby wygrać kłótnię z kimś, najlepiej jest postępować zgodnie z następującymi wskazówkami:

  1. Staraj się unikać wzajemnych oskarżeń i złośliwych komentarzy.
  2. Uważnie słuchaj, co mówią inni, i staraj się dostrzec ich punkt widzenia.
  3. Skup się na rozwiązaniu, a nie na przyczynie problemu.
  4. Wyrażaj swoje uczucia w sposób, który nie obraża innych.
  5. Wykorzystaj pozytywne techniki komunikacji, takie jak aktywne słuchanie i stawianie pytań.
  6. Staraj się zachować spokój i zachęcać innych do tego samego.
  7. Jeśli to możliwe, zakończ konflikt z uśmiechem lub żartem.

W tym artykule opiszę Ci jak wygrać każdą kłótnię, nawet przeciwko kobiecie 😉

Więc pierwsza i najlepsza lekcja dotycząca kłótni pochodzi ze starego dobrego Dale’a Carnegie (bardzo popularna książka „Jak zdobyć przyjaciół i Zjednać sobie ludzi”)mówi, że jest tylko jeden sposób, by wynieść coś pozytywnego z kłótni, a mianowicie to należy jej unikać.

Ale wiem, że nie czytasz tego artykułu żeby to tutaj usłyszeć, więc idźmy dalej i ustalmy , co Ty powinieneś zrobić, gdy zostaniesz skonfrontowany i kłótnia ma wybuchnąć.

Przytoczę pewną historię, wyobraź teraz sobie pewną osobę. Sprzedawcę, na którego na pewno kiedyś się natknąłeś w swoim życiu. Osobę, która nie brała za odpowiedź słowa „nie”.

Gdy ktoś mówił źle o marce którą sprzedawał, sprzedający bronił się. Wygrywał wiele kłótni i mówił, że nauczył tego człowieka lekcji/pokory/czy doedukował o marce. Wygrywał przez to wiele kłótni, ale na pewno przegrał i stracił wielu klientów.

Zastosujmy więc inną strategię. Za każdym razem, gdy ktoś by krytykował to co sprzedaje poprzez obniżenie jego marki lub powiedzenie że produkt X nie jest dobry i nie chciałby nawet wziąć , jeśli mu ją da za darmo. Mam zamiar kupić produkt Y od konkurencji. Sprzedawca ma wtedy odpowiedzieć: „Y to dobre produkty i jestem pewien, że będziesz z tego zadowolony. Są robione przez dobrą firmę i sprzedawane przez dobrych ludzi. Zakończ na tym i nie dodawaj nic więcej.

Po tym nie ma już tu miejsca na więcej kłótni. Ludzie nie będą wiedzieli co powiedzieć, będą zmieszani. Mogą wtedy przesuwać swoją energię od kłótni do bycia bardziej ciekawskim produktu X i zrobią to.

Kłótnie są niepotrzebne, Twoje argumenty mogą być bezbłędne. Próbujesz przekonać kogoś do swojego myślenia przez ranienie tego, co jest najbardziej znaczące dla nich, czyli ich duma.

Nawet jeśli twoje argumenty są całkowicie logiczne, ludzie nie będą w stanie się nad tym zastanowić racjonalnie po prostu dlatego, że zraniłeś ich uczucia. Twoje logiczne argumenty nie będą miały żadnego efektu. W przypływie gniewu pomyślą „pieprzyć logikę”, a potem usprawiedliwią swój sposób myślenia i decyzję.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

We własnych umysłach mamy głos, który potrafi nas przekonać do wszystkiego i nie lubi gdy ktoś uderza w naszą dumę mówiąc „mylisz się”. Druga osoba będzie zawsze bronić własnego sposób myślenia w mniejszym lub większym stopniu.

Pozwól mi wyjaśnić. Załóżmy, że kupiłeś nowy produkt, telefon. Wydałeś dużo pieniędzy, może nawet więcej niż miałeś przeznaczone. Teraz wyobraź sobie kogoś kto pyta o cenę i słysząc Twoją odpowiedź, wykrzykują, że to jest śmieszne. Mówią, „nie mogę uwierzyć, że zapłaciłeś tyle za telefon”. Podczas odpowiedzi weźmiesz pod uwagę, że zaatakowali Twój osąd.

Najprawdopodobniej z pewnością usprawiedliwisz swój zakup przed nim i sobą jeszcze bardziej. Powiesz pewnie coś w stylu, to najbardziej rozbudowany model, najbardziej mi się przyda, albo nic co dobre nie kosztuje mało.

Teraz wyobraź sobie inna reakcję drugiej osoby. Następnego dnia Kolejny znajomy gdy słyszy cenę za telefon wykrzykuje „Wow, chciałbym żeby mnie było stać na coś tej jakości. Wygląda wspaniale!”

Twoja odpowiedź tym razem będzie zupełnie inna. Znajomy uzasadnił zakup za Ciebie. Stracisz czujność i będziesz bardziej szczery. Wtedy pewnie odpowiesz, że mogłeś trochę przepłacić, miałeś mniejszy budżet i są inne podobne telefony za niższą cenę.

Rodzaj Twojej reakcji jest całkowicie odmienny w oparciu o podejście drugiej osoby i wiedza, że masz do czynienia z osobą która podchodzi do spraw z emocjonalnego punktu widzenia zamiast logicznego zostanie użyta na Twoją korzyść. Jeśli w pracy masz szefa, który ciągle krytykuje wszystkich członków zespołu. Grupowo jak i z osobna, w przypadku konfrontacji zmień swoje podejście.

Jeśli ktoś krytykuje osobę, to ona zaczyna się automatycznie bronić zaczyna się marazm, który już opisałem. Jeśli natomiast osoba zgodzi się w pełni, a może nawet zacznie sama się krytykować, to nagle zauważysz coś dziwnego.

Krytykujący zmieni swoje podejście. Często mówi, że w końcu błąd nie jest taki wielki i jest zadowolony z pracy i postawy. Krytykujący otwiera się na dialog. Także możesz wygrać z innymi zniżając gardę i nie proklamując postawy negującej.

Więc pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest nie ufanie swoim własnym pierwszym instynktom. Nasza pierwsza naturalna reakcja, kiedy nie zgadzamy się z kimś to reakcja defensywna.

Zamiast tego zachowaj spokój i kontroluj swoje reakcje. Słuchaj dalej, nie nie mów nic, ale słuchaj i rób to uważnie. Nie przeszkadzaj. Staraj się budować nić porozumienia.

Buduj mosty zamiast murów. Kiedy osoba przestanie mówić, powiedz z czym się zgadzasz. Powiadom, że cenisz ich opinię i podzielasz wiele ich myśli. Są teraz bardziej otwarci na Twoje logiczne argumenty, które nie mają zranić ich dumy lub urazić ich osądu, ale zamiast tego spraw, że czują się zrozumiani.

Swoją odpowiedź zacznij zdaniem, które brzmi mniej więcej tak: „Posłuchaj, myślałem inaczej, ale mogę się mylić. Jeśli rzeczywiście myliłem się, chcę, żebyś mnie poprawił. Przyjrzyjmy się temu.”

Całkowicie odbierze to ich zamiary udowodnienia swoich racji i teraz możesz spokojnie wyrażać własne opinie. Osobą będzie niechętna do słuchania tego, co masz za chwilę powiedzieć i często zniechęcona pozwoli na wprowadzanie argumentu.

Wzbudzanie jakiegokolwiek gniewu, lub urazy często zaczyna się po prostu dlatego, że czują, że ich nie cenicie. Poczucie bycia ważnym jest jednym z Najważniejszych odczuć, które ludzie mają. Daj im odpowiednie uczucie.

Jak wygrać w dyskusji?

Aby wygrać w dyskusji, należy przedstawić swoje argumenty w sposób jasny i przekonujący, wspierając je faktami i przykładami, unikając przy tym zbytniego emocjonalnego zaangażowania. Ważne jest, aby słuchać ze zrozumieniem i przyjmować z uwagą wypowiedzi innych, biorąc pod uwagę ich punkt widzenia. Ważne jest również, aby być otwartym na ewentualne kompromisy, szukając wspólnego rozwiązania problemu.

Argumenty do kłótni

Oto przykładowe argumenty do kłótni:

  1. Czy zawsze powinniśmy słuchać rodziców?
  2. Czy powinniśmy pozwalać dzieciom wychowywać się bez wytycznych?
  3. Czy korzystanie z technologii ma wpływ na nasze relacje?
  4. Czy powinniśmy przestrzegać zasad, jeśli są niesprawiedliwe?
  5. Czy zawsze trzeba dzielić się z innymi?
  6. Czy powinniśmy unikać ryzyka, jeśli chcemy osiągnąć sukces?
  7. Czy powinniśmy szanować zdanie innych, nawet jeśli nam się nie podoba?
  8. Czy powinniśmy zawsze dążyć do celu, nawet jeśli jest trudny?

Teksty na wygranie kłótni

Teksty na wygranie kłótni:

  1. „Nie ma znaczenia, kto ma rację. To, co ważne, to ustalenie kompromisowego rozwiązania.”
  2. „Dobrze jest mieć inne zdanie, ale musimy znaleźć wspólny punkt, aby osiągnąć dobre rozwiązanie.”
  3. „Nigdy nie można się poddawać, jeśli chodzi o to, co jest ważne. Poszukajmy kompromisu, aby umożliwić nam dojście do porozumienia.”
  4. „Za dużo czasu tracimy na przytaczanie swoich argumentów. Przyjmijmy, że mamy różne zdania i znajdźmy wspólny punkt, aby się porozumieć.”
  5. „Zamiast się kłócić, spróbujmy znaleźć rozwiązanie, które oboje akceptujemy. To jest najlepszy sposób, aby przezwyciężyć naszą kłótnię.”

Podobało się?

Tak wiem 😉
Do następnego razu RS

Jak wygrać kłótnię i spór? Argument i negocjacje żeby się nie kłócić

Zażarta dyskusja to nie konflikt. Twój przeciwnik stara się wygrać spór, ale jeśli Ty zastosujesz wspomniane tu techniki, to pamiętaj że uda Ci się wygrać 🙂

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Jak wygrać kłótnię i spór? Argument i negocjacje żeby się nie kłócić 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)