fbpx

Jak wygrać każdą kłótnię? Nawet z dziewczyną ;-)

Jak wygrać kłótnię?

Jak wygrać kłótnię?

Jak wygrać każdą kłótnię? Nawet z dziewczyną ;-)




Niewątpliwie w swoim życiu będziesz mieć takie chwile, że po prostu pokłócisz się z kimś. Spotkasz różne osoby, z różnymi poglądami. Zaakceptuj ten fakt. W większości przypadki będziesz bardziej sfrustrowany niż wcześniej (przed rozpoczęciem tej rozmowy). W dodatku bez rezultatów, a sprzeczka raczej pogorszyła jednak całą sytuację. Istnieją jedna sposoby na wygrywanie kłótni bez wzbudzanie niechęci lub gniewu ze strony innej osoby, podczas gdy to Ty perswadujesz swój sposób widzenia.

W tym artykule opiszę Ci jak wygrać każdą kłótnię, nawet przeciwko kobiecie 😉



Więc pierwsza i najlepsza lekcja dotycząca kłótni pochodzi ze starego dobrego Dale’a Carnegie (bardzo popularna książka „Jak zdobyć przyjaciół i Zjednać sobie ludzi”)mówi, że jest tylko jeden sposób, by wynieść coś pozytywnego z kłótni, a mianowicie to należy jej unikać.
Ale wiem, że nie czytasz tego artykułu żeby to tutaj usłyszeć, więc idźmy dalej i ustalmy , co Ty powinieneś zrobić, gdy zostaniesz skonfrontowany i kłótnia ma wybuchnąć.

Przytoczę pewną historię, wyobraź teraz sobie pewną osobę. Sprzedawcę, na którego na pewno kiedyś się natknąłeś w swoim życiu. Osobę, która nie brała za odpowiedź słowa „nie”. Gdy ktoś mówił źle o marce którą sprzedawał, sprzedający bronił się. Wygrywał wiele kłótni i mówił, że nauczył tego człowieka lekcji/pokory/czy doedukował o marce. Wygrywał przez to wiele kłótni, ale na pewno przegrał i stracił wielu klientów.

Zastosujmy więc inną strategię. Za każdym razem, gdy ktoś by krytykował to co sprzedaje poprzez obniżenie jego marki lub powiedzenie że produkt X nie jest dobry i nie chciałby nawet wziąć , jeśli mu ją da za darmo. Mam zamiar kupić produkt Y od konkurencji. Sprzedawca ma wtedy odpowiedzieć: „Y to dobre produkty i jestem pewien, że będziesz z tego zadowolony. Są robione przez dobrą firmę i sprzedawane przez dobrych ludzi. Zakończ na tym i nie dodawaj nic więcej. Po tym nie ma już tu miejsca na więcej kłótni. Ludzie nie będą wiedzieli co powiedzieć, będą zmieszani. Mogą wtedy przesuwać swoją energię od kłótni do bycia bardziej ciekawskim produktu X i zrobią to.

Kłótnie są niepotrzebne, Twoje argumenty mogą być bezbłędne. Próbujesz przekonać kogoś do swojego myślenia przez ranienie tego, co jest najbardziej znaczące dla nich, czyli ich duma. Nawet jeśli twoje argumenty są całkowicie logiczne, ludzie nie będą w stanie się nad tym zastanowić racjonalnie po prostu dlatego, że zraniłeś ich uczucia. Twoje logiczne argumenty nie będą miały żadnego efektu. W przypływie gniewu pomyślą „pieprzyć logikę”, a potem usprawiedliwią swój sposób myślenia i decyzję. We własnych umysłach mamy głos, który potrafi nas przekonać do wszystkiego i nie lubi gdy ktoś uderza w naszą dumę mówiąc „mylisz się”. Druga osoba będzie zawsze bronić własnego sposób myślenia w mniejszym lub większym stopniu.

Pozwól mi wyjaśnić. Załóżmy, że kupiłeś nowy produkt, telefon. Wydałeś dużo pieniędzy, może nawet więcej niż miałeś przeznaczone. Teraz wyobraź sobie kogoś kto pyta o cenę i słysząc Twoją odpowiedź, wykrzykują, że to jest śmieszne. Mówią, „nie mogę uwierzyć, że zapłaciłeś tyle za telefon”. Podczas odpowiedzi weźmiesz pod uwagę, że zaatakowali Twój osąd. Najprawdopodobniej z pewnością usprawiedliwisz swój zakup przed nim i sobą jeszcze bardziej. Powiesz pewnie coś w stylu, to najbardziej rozbudowany model, najbardziej mi się przyda, albo nic co dobre nie kosztuje mało.

Teraz wyobraź sobie inna reakcję drugiej osoby. Następnego dnia Kolejny znajomy gdy słyszy cenę za telefon wykrzykuje „Wow, chciałbym żeby mnie było stać na coś tej jakości. Wygląda wspaniale!” Twoja odpowiedź tym razem będzie zupełnie inna. Znajomy uzasadnił zakup za Ciebie. Stracisz czujność i będziesz bardziej szczery. Wtedy pewnie odpowiesz, że mogłeś trochę przepłacić, miałeś mniejszy budżet i są inne podobne telefony za niższą cenę. Rodzaj Twojej reakcji jest całkowicie odmienny w oparciu o podejście drugiej osoby i wiedza, że masz do czynienia z osobą która podchodzi do spraw z emocjonalnego punktu widzenia zamiast logicznego zostanie użyta na Twoją korzyść. Jeśli w pracy masz szefa, który ciągle krytykuje wszystkich członków zespołu. Grupowo jak i z osobna, w przypadku konfrontacji zmień swoje podejście. Jeśli ktoś krytykuje osobę, to ona zaczyna się automatycznie bronić zaczyna się marazm, który już opisałem. Jeśli natomiast osoba zgodzi się w pełni, a może nawet zacznie sama się krytykować, to nagle zauważysz coś dziwnego. Krytykujący zmieni swoje podejście. Często mówi, że w końcu błąd nie jest taki wielki i jest zadowolony z pracy i postawy. Krytykujący otwiera się na dialog. Także możesz wygrać z innymi zniżając gardę i nie proklamując postawy negującej.

Więc pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest nie ufanie swoim własnym pierwszym instynktom. Nasza pierwsza naturalna reakcja, kiedy nie zgadzamy się z kimś to reakcja defensywna. Zamiast tego zachowaj spokój i kontroluj swoje reakcje. Słuchaj dalej, nie nie mów nic, ale słuchaj i rób to uważnie. Nie przeszkadzaj. Staraj się budować nić porozumienia. Buduj mosty zamiast murów. Kiedy osoba przestanie mówić, powiedz z czym się zgadzasz. Powiadom, że cenisz ich opinię i podzielasz wiele ich myśli. Są teraz bardziej otwarci na Twoje logiczne argumenty, które nie mają zranić ich dumy lub urazić ich osądu, ale zamiast tego spraw, że czują się zrozumiani.
Swoją odpowiedź zacznij zdaniem, które brzmi mniej więcej tak: „Posłuchaj, myślałem inaczej, ale mogę się mylić. Jeśli rzeczywiście myliłem się, chcę, żebyś mnie poprawił. Przyjrzyjmy się temu.”
Całkowicie odbierze to ich zamiary udowodnienia swoich racji i teraz możesz spokojnie wyrażać własne opinie. Osobą będzie niechętna do słuchania tego, co masz za chwilę powiedzieć i często zniechęcona pozwoli na wprowadzanie argumentu.
Wzbudzanie jakiegokolwiek gniewu, lub urazy często zaczyna się po prostu dlatego, że czują, że ich nie cenicie. Poczucie bycia ważnym jest jednym z Najważniejszych odczuć, które ludzie mają. Daj im odpowiednie uczucie.

Podobało się?

Tak wiem 😉
Do następnego razu RS
Chcesz pracować ze mną indywidualnie? Wybierz KONSULTACJA SKYPE
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.