Jak zarządzać czasem? Efektywny sposób na planowanie + metoda aby realizować zadania

Trudne decyzje
Jak podejmować trudne decyzje? [to trzeba komunikować] + podcast
12 grudnia, 2022
Sprzedaż metodą spin
Sprzedaż metodą SPIN [nowe dane] Potężna metoda sprzedaży! Neil Rackham
13 grudnia, 2022

Jak zarządzać czasem? Efektywny sposób na planowanie + metoda aby realizować zadania

Jak zarządzać czasem?

Jak zarządzać czasem?

Jak zarządzać czasem?

Oto jak dobrze zacząć zarządzać czasem:

  • Postaraj się ustalać priorytety. Ustal priorytety i skoncentruj się na najważniejszych zadaniach.
  • Ustal granice. Ustal godziny, w których będziesz pracować i odpoczywać.
  • Ustal cele. Ustal własne cele na dany dzień, tydzień lub miesiąc i skup się na ich osiąganiu. Pomocna jest metoda SMART.
  • Unikaj rozproszenia. Skup się na jednej rzeczy na raz i unikaj niepotrzebnych rozpraszaczy.
  • Planuj z wyprzedzeniem. Zanim zaczniesz coś robić, planuj, jak to zrobić, aby zaoszczędzić czas.
  • Bądź elastyczny. Zmieniaj plany w razie potrzeby, aby móc wykonać więcej w krótszym czasie.
  • Ustal nagrody i kary. Ustal małe nagrody i kary dla siebie, aby utrzymać motywację i skupić się na wykonywaniu zadań.

Jak zarządzać czasem? Cóż… Bez względu na to, jak bardzo się staramy, wszyscy mamy tylko 24 godziny na dobę. Dlaczego niektórzy ludzie robią więcej rzeczy przed południem niż inni w ciągu tygodnia? Też chciałbyś wiedzieć jak zarządzać czasem, tak jak ludzie którzy najwięcej osiągają?

Wszystko ma swoją strukturę, a odpowiednia optymalizacja jest dosyć łatwa jeśli poznasz tylko 3 kroki opisane dalej.


Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Jak zarządzać czasem? Cóż… Bez względu na to, jak bardzo się staramy, wszyscy mamy tylko 24 godziny na dobę. Dlaczego niektórzy ludzie robią więcej rzeczy przed południem niż inni w ciągu tygodnia? Też chciałbyś wiedzieć jak zarządzać czasem, tak jak ludzie którzy najwięcej osiągają?

Wszystko ma swoją strukturę, a odpowiednia optymalizacja jest dosyć łatwa jeśli poznasz tylko 3 kroki opisane dalej.

Na czym polega zarządzanie czasem?

Zarządzanie czasem to proces planowania i wykorzystywania czasu w sposób efektywny i produktywny. Oznacza to określanie priorytetów i ustalanie celów oraz zadawanie sobie pytań, takich jak: „Czy wszystko, co robię jest najważniejsze?” i „Czy wszystko, co robię przybliża mnie do osiągnięcia celu?”. Takie właściwe zarządzanie pozwala na wykonywanie zadań w określonym czasie i na ustalanie priorytetów w kontekście ważnych rzeczy, które należy zrobić.


Jak zarządzać czasem?

JAK MOGĘ ZYSKAĆ WYSTARCZAJĄCO DUŻO CZASU NA ROBIENIE RZECZY, KTÓRE CHCĘ ROBIĆ?
JAK LEPIEJ ZARZĄDZAĆ CZASEM?

Bez względu na to, jak bardzo się staramy, wszyscy mamy tyle samo godzin w ciągu dnia. Dlaczego niektórzy ludzie robią więcej rzeczy przed południem niż inni w ciągu całego tygodnia? Jestem pewien, że nie mają urządzenia tworzącego dla nich dodatkowy czas. Ale dzięki temu są szczęśliwi. Czy to tylko dlatego, że mają lepsze zarządzanie czasem? Czy jest jeszcze inny sekret, w jaki sposób przyspieszyć działanie?

Prawdopodobnie masz czas na zajęcia, które naprawdę chcesz wykonywać w aktualnym harmonogramie, ale nie wiesz, gdzie trwonisz swoje minuty i co Ci to daje (trudna decyzja?). Szukasz czasu, aby zrobić to, co chcesz robić w swoim życiu? Czas ocenić Twoje możliwości. Gdy już zrozumiesz, co się dzieje i dlaczego, będziesz w stanie podejmować decyzje, które doprowadzą do lepszego zarządzania czasem i dadzą Ci czas, by zrobić to, co chcesz. Bo skoro wiesz jak się zmotywować i czym jest motywacja do nie wykonywania planu, to możesz łatwo przesunąć energię, aby plan wykonać.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

CO ZROBIŁBYŚ Z 5-20 GODZIN WIĘCEJ W TYGODNIU? Jak zarządzać czasem lepiej?

Przed dokonaniem oceny tego, co już robisz, zastanów się, co możesz zrobić, jeśli masz kilka dodatkowych godzin tygodniowo. To jest czas wolny, który jest całkowicie Twój. Czy spędzasz czas w siłowni? Spędzasz więcej czasu ze swoimi dziećmi? Nauczysz się nowego języka? Będziesz uprawiał aktywność fizyczną, którą lubisz? Zaczniesz śpiewać? Nauczysz się tańczyć? Będziesz produktywny w pracy? A może zwiększysz produktywność w życiu prywatnym?

Zanotuj teraz kilka pomysłów; poczekamy.

Teraz zakreśl dwa lub trzy najlepsze, które sprawią, że Twoje życie będzie bardziej zrównoważone, sprawi, że będziesz szczęśliwszy. Plus dodaj łączną liczbę godzin dla tych działań w ciągu tygodnia. A teraz znajdźmy dla nich trochę lepsze zarządzanie czasem.

KROK 1. JAK ZARZĄDZAĆ CZASEM: CZAS SNU

Pierwszym miejscem, w którym wiele osób może znaleźć dodatkowe 8-16 godzin tygodniowo, to spać mniej niż 8 godzin na dobę. Pomyśl o tym. Jeśli śpisz 8 godzin, masz tylko 16 godzin za dnia. Jeśli lepiej zadbasz o swoje ciało poprzez dietę i ćwiczenia fizyczne możesz zmniejszyć to do 6 godzin na dobę. Nagle masz 14 godzin więcej w ciągu tygodnia. A to tylko pierwsza zmiana. Myślisz, że ludzie i przedsiębiorcy, którzy są efektywni używają tej zasady?

Jeśli spisz 6 godzin na noc zamiast 8, to w ciągu przeciętnego miesiąca zyskujesz 60 godzin. Czyli to w zasadzie 5 dni gratis, aby zrobić cokolwiek chcesz! To jak zdobycie dodatkowego tygodnia. Jaki ma to b\dalszy wpływ na zarządzanie czasem? W ciągu roku staje się to odpowiednikiem 12 kolejnych tygodni pracy (5 dni) w ciągu roku, czyli to trzy miesiące czasu na jedną a aktywności o których wybranie poprosiłem Ciebie wcześniej! O ile więcej zabawy można mieć z tak długim dodatkowym czasem?


KROK 2. JAK ZARZĄDZAĆ CZASEM: EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE -MOŻLIWOŚCI

Oczywiście istnieją inne miejsca, w których można znaleźć czas na robienie tego, co kochasz, zamiast spać mniej (choć dla wielu jest to najłatwiejsze miejsce na znalezienie dodatkowych godzin). Po prostu odkryj swój system szans/możliwości. To jest sposób, aby ocenić, gdzie umieścisz swój czas i co się z niego wydostaje. Często nie myślimy o tym, co otrzymujemy z działań, na których spędzamy cenne minuty/godziny. Ale z pewną refleksją możesz zobaczyć, co już robisz, a potem wprowadzić poprawki, aby w razie potrzeby lepiej zarządzać czasem.

Macierz Einsenhowera- jedyny z łatwych sposobów? Wykonaj więcej zadań

„Eisenhower” należy do łatwych sposobów zarządzania czasem. Macierz składa się z 4 pól. Ważne, nieważne, pilne i niepilne.


Zasadniczo chcesz myśleć o rzeczach, które robisz i oceniać je na dwa sposoby: przyjemność i wartość . Będziesz myśleć o obu tych kategoriach w skali od 1 (nienawidzisz tego, albo ma to zły wpływ) do 10 (kochasz to i/lub daje to pozytywne konsekwencje).

Spójrzmy na przykład:

Aktywność: granie na konsoli

Poziom przyjemności od 1 do 10? Dajemy 9 – granie na konsoli jest całkiem zabawne, zwłaszcza po długim dniu pracy

Poziom wartości od od 1 do 10? Dajemy 1 – Zazwyczaj grasz na konsoli aby zabić czas, czyli świadomi zabierasz sobie to na czym Ci zależy

Godziny na tydzień: 2-3 godziny / dzień, czyli 14 do 21 godzin / tydzień
Korzystając z tej tabeli, która z 4 stref ogląda telewizję – Sfrustrowany, Spełniony, Ucieczka lub Stres?

KROK 3. JAK ZARZĄDZAĆ CZASEM: DOSTOSUJ GDZIE ZNAJDUJE SIĘ TWÓJ CZAS

Uczciwie oceniając to, co robisz i co dodaje lub odbiera Ci czas, masz teraz narzędzia, które wprowadzają trwałe zmiany. Te zmiany zapewnią ci 8-16 godzin tygodniowo, abyś robił to, co kochasz.

Spójrz na swojej rozpisce- ile czasu spędzasz na robieniu rzeczy, których nienawidzisz? Które z tych zadań możesz przestać robić, dawać komuś innemu, czy też zmieniać je tak, aby nie wchodziły już w tę strefę? A co gdy jesteś sfrustrowany- możesz się tego pozbyć? Masz dużo rzeczy w które uciekasz, gdy chcesz czegoś uniknąć? Czy możesz wyliczyć godziny na zajęcia, które naprawdę chcesz robić? Założę się, że możesz znaleźć co najmniej 5 godzin w tygodniu, nawet jeśli oznacza to zoptymalizowani tylko pół godziny dziennie.

Znów kluczem do tego jest wyraźne zrozumienie, gdzie teraz zmierza Twój czas, a następnie ustal, gdzie chcesz iść. Nie chodzi tylko o to, jak zrobić to szybciej. Uczciwa ocena, lepsze zarządzanie czasem i system motywacyjny są prawdopodobnie tym, czego potrzebujesz, aby znaleźć czas na zrobienie tego , co chcesz robić. Jest to umiejętność miękka, której można się z czasem nauczyć.

PS. Skoro wiesz już jak zarządzać czasem to zacznij i ciesz się dodatkowymi godzinami, a w efekcie umiejętnościami które zdobędziesz gdy zaczniesz ich się uczyć.

Efektywny sposób na planowanie + metoda aby realizować zadania i skutecznie zarządzać (priorytet)

Czas pracy to ograniczony zasób. Dlatego musisz zaplanować każdy kwadrans i ustalać harmonogram na dane zadanie. Dobry system zarządzania sobą w czasie pozwala zaoszczędzić masę czasu i energii.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Jak zarządzać czasem? Efektywny sposób na planowanie + metoda aby realizować zadania 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)