B2E Business-to-Employee

b2b Business-to-Business
11 sierpnia, 2021
C2C Consumer to Consumer
11 sierpnia, 2021

B2E Business-to-Employee

Business-to-employee (B2E) odnosi się do strategii podejmowanych przez firmę, które koncentrują się na pracownikach, a nie na konsumentach. Strategia B2E jako taka może obejmować wszystko, od przyciągania, rekrutacji, szkoleń, wdrażania i zatrzymywania pracowników, a także zapewniania rozwiązań samoobsługowych i zindywidualizowanego dostępu do podstawowych narzędzi lub oprogramowania. Zasadniczo firmy chcą przyciągać i zatrzymywać najlepszych pracowników, dlatego konieczne jest zaoferowanie im narzędzi i zasobów, które mogą to zapewnić.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Mając to na uwadze, B2E bardziej konkretnie odnosi się do oprogramowania i technologii używanych przez firmy do wspierania swoich pracowników. Korzyści, takie jak elastyczne godziny pracy, premie i możliwości kształcenia, przyciągają i zatrzymują pracowników. Narzędzia zawarte w cyfrowym miejscu pracy można traktować jako portal B2E, który zostanie omówiony poniżej.


B2B vs. B2C vs. B2E

Akronim B2E może czasami być mylący, biorąc pod uwagę podobieństwo jego nazwy do popularnych modeli e-commerce lub sprzedaży. B2E nie odnosi się jednak do modelu sprzedaży, ale skupia się na zapewnieniu pracownikom wewnętrznych systemów wsparcia, zasobów i narzędzi. Modele takie jak business-to-business (B2B) lub business-to-consumer (B2C) są zwykle bardziej znane, ale znaczenie terminów jest bardzo różne.

Handel elektroniczny B2B odnosi się do sprzedaży towarów między firmami za pośrednictwem portalu internetowego, podczas gdy B2C odnosi się do sprzedaży towarów od firm do konsumentów za pośrednictwem portalu. Z drugiej strony B2E ma mniej wspólnego ze sprzedażą, a więcej z satysfakcją i utrzymaniem pracowników.

Znaczenie B2E dla e-commerce

B2E jest niezbędne, aby zapewnić pracownikom niezapomniane wrażenia, w taki sam sposób, w jaki ważne jest oferowanie narzędzi do obsługi klienta i zarządzania relacjami z klientami. Sukces firmy nie jest już mierzony tylko tym, jak zadowoleni są jej klienci, ale także tym, jak zadowoleni są ich pracownicy. W przeciwieństwie do klientów, pracownicy tkwią w oprogramowaniu i technologiach dostarczanych przez firmę. Klienci oczywiście zawsze mogą zdecydować się na współpracę z inną firmą.

Zadowolenie pracowników to jedno z największych wyzwań dla firm. Jeśli pracownicy są niezadowoleni z narzędzi e-commerce swojej firmy, może to mieć negatywny wpływ na retencję pracowników. Mniejsza satysfakcja może nieuchronnie prowadzić do wyższych wskaźników rotacji. Utrzymanie ma znaczenie, ponieważ duża rotacja pracowników może stać się kosztowna i nadszarpnąć reputację firmy. Obniża morale firmy i może utrudniać kontynuowanie działalności.

Doświadczenie pracownika to nie tylko zatrzymywanie pracowników, ale także ich przyciąganie. W związku z tym firmy powinny zrobić wszystko, co w ich mocy, aby zwiększyć retencję pracowników, wykorzystując zwycięskie strategie internetowe i budując odnoszący sukcesy zespół e-commerce. Priorytetyzacja pracowników sprawia, że ​​stają się ambasadorami Twojej marki.

Strategie B2E mogą również pomóc w szerokim wsparciu personelu. Na przykład zespoły sprzedażowe w branży e-commerce często potrzebują elastyczności i łatwego dostępu do informacji, zwłaszcza podczas wykonywania operacji zdalnie. Chociaż posiadanie doskonałego systemu ERP i CRM jest częścią równania, skuteczne zespoły sprzedaży również polegają na wsparciu B2E.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!