b2b Business-to-Business

target co to jest target sprzedażowy
Target – co to jest target sprzedażowy?
9 sierpnia, 2021
B2E Business-to-Employee
11 sierpnia, 2021

b2b Business-to-Business

Co to jest współpraca biznesowa (B2B)?

Business-to-business (B2B), zwane również B-to-B, to forma transakcji między przedsiębiorstwami, na przykład z udziałem producenta i hurtownika lub hurtownika i detalisty. Business-to-business odnosi się do działalności prowadzonej między firmami, a nie między firmą a indywidualnym konsumentem. Business-to-business stoi w opozycji do transakcji business-to-consumer (B2C) i business-to-government (B2G).

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Sprzedaż B2B — na czym polega

Business-to-business (B2B) to transakcja lub biznes prowadzony między jedną firmą a drugą, taką jak hurtownik i detalista. Transakcje B2B zdarzają się zwykle w łańcuchu dostaw, gdzie jedna firma kupuje surowce od innej do wykorzystania w procesie produkcyjnym. Transakcje B2B są również powszechne dla firm z branży motoryzacyjnej, a także firm zajmujących się zarządzaniem nieruchomościami i sprzątaniem obiektów przemysłowych. Tymczasem transakcje typu business-to-consumer (B2C) to transakcje dokonywane między firmą a indywidualnymi konsumentami.

Firma do firmy


Zrozumienie relacji między przedsiębiorstwami (B2B)

Transakcje między przedsiębiorstwami są powszechne w typowym łańcuchu dostaw, ponieważ firmy kupują komponenty i produkty, takie jak inne surowce, do wykorzystania w procesach produkcyjnych. Gotowe produkty mogą być następnie sprzedawane osobom fizycznym w ramach transakcji między przedsiębiorstwami a konsumentami.

W kontekście komunikacji business-to-business odnosi się do metod, za pomocą których pracownicy różnych firm mogą łączyć się ze sobą, na przykład za pośrednictwem mediów społecznościowych. Ten rodzaj komunikacji pomiędzy pracownikami dwóch lub więcej firm nazywamy komunikacją B2B.


Handel elektroniczny B2B

Pod koniec 2018 r. Forrester powiedział, że rynek e-commerce B2B osiągnął poziom 1,134 bln USD – powyżej 954 mld USD, które przewidywał na 2018 r. w prognozie opublikowanej w 2017 r.

To około 12% łącznej wartości 9 bln USD całkowitej sprzedaży B2B w USA w tym roku. Spodziewają się, że odsetek ten wzrośnie do 17% do 2023 r. Internet zapewnia solidne środowisko, w którym firmy mogą dowiedzieć się o produktach i usługach oraz położyć podwaliny pod przyszłe transakcje między przedsiębiorstwami.

Wyspecjalizowane katalogi internetowe zawierające informacje o poszczególnych branżach, firmach oraz dostarczanych przez nie produktach i usługach ułatwiają również transakcje B2B.


Sprzedaż B2B — na czym polega

Transakcje typu business-to-business wymagają planowania, aby zakończyły się sukcesem. Takie transakcje opierają się na personelu zarządzającym kontami firmy w celu nawiązania relacji z klientem biznesowym. Aby transakcje zakończyły się sukcesem, należy również pielęgnować relacje między firmami, zazwyczaj poprzez profesjonalne interakcje przed sprzedażą.

Tradycyjne praktyki marketingowe pomagają również firmom łączyć się z klientami biznesowymi. Publikacje branżowe pomagają w tych wysiłkach, oferując firmom możliwości reklamowania się w formie drukowanej i internetowej. Obecność firmy na konferencjach i targach buduje również świadomość produktów i usług, które dostarcza innym firmom.


Przykład Business-to-Business (B2B)

Transakcje między przedsiębiorstwami i duże rachunki korporacyjne są powszechne w firmach produkcyjnych. Samsung na przykład jest jednym z największych dostawców Apple w produkcji iPhone’a. Apple utrzymuje również relacje B2B z firmami takimi jak Intel, Panasonic i producentem Micron Technology.

Transakcje B2B są również podstawą przemysłu motoryzacyjnego. Wiele części samochodowych jest produkowanych niezależnie, a producenci samochodów kupują te części do montażu samochodów. Na przykład opony, akumulatory, elektronika, węże i zamki do drzwi są zwykle produkowane przez różne firmy i sprzedawane bezpośrednio producentom samochodów.

Dostawcy usług angażują się również w transakcje B2B. Na przykład firmy specjalizujące się w zarządzaniu nieruchomościami i sprzątaniu obiektów przemysłowych często sprzedają te usługi wyłącznie innym firmom, a nie indywidualnym konsumentom.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!