Metoda 635, brainwriting, burza mózgów. Jak generować i stworzyć kreatywny pomysł

ochrona oznaczeń
Ochrona oznaczeń oraz zewnętrznej postaci produktu czy wyrobu (ochrona wzorów przemysłowych, przykłady, definicja)
19 grudnia, 2022
jak wdrożyć lean
Lean action plan! Czyli jak wdrożyć lean management u siebie. (praktyczny poradnik + proces)
19 grudnia, 2022

Metoda 635, brainwriting, burza mózgów. Jak generować i stworzyć kreatywny pomysł

metoda 635
Metoda 635, brainwriting, burza mózgów. Jak generować i stworzyć kreatywny pomysł 1

Streszczenie na czym polega technika 635?

W metodzie 635 celem jest wzajemne pobudzanie uczestników przez kolejne pomysły. Każdy z sześciu uczestników pisze na kartce papieru 3 pomysły, które przekazuje sąsiadowi.

Bazując na tych pomysłach, sąsiad generuje i nanosi na tę kartkę ponownie 3 pomysły. Kartki z pomysłami są tak długo przekazywane kolejnemu sąsiadowi dopóki do każdego z uczestników nie dotrze każda z sześciu kartek.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Metoda 635, brainwriting, burza mózgów. Czyli OLBRZYMIE efekty!

6-3-5 Brainwriting, lub metoda 635 to zorganizowana w grupie technika burzy mózgów, której celem jest wspomaganie procesów innowacyjnych poprzez stymulowanie kreatywności opracowanej przez Bernda Rohrbacha, który pierwotnie opublikował ją w niemieckim magazynie sprzedażowym, Absatzwirtschaft , w 1968.

W skrócie, składa się z 6 uczestników nadzorowanych przez moderatora, którzy są zobowiązani do napisania 3 pomysłów w określonym arkuszu w ciągu 5 minut, jest to również etymologia nazwy metodologii.

Wynik po 6 rundach, podczas których uczestnicy wymieniają się arkuszami, przekazując je członkowi zespołu siedzącemu po ich prawej stronie, powstaje 108 pomysłów w 30 minut.

Technikę stosuje się w różnych sektorach, ale głównie w biznesie , marketingu , projektowaniu , pisaniu, a także w codziennych sytuacjach życiowych.

Wprowadzenie

Metoda 6-3-5 jest szczególną formą burzy mózgów za pośrednictwem grafiki. W szczególności jest klasyfikowany według intuicyjnych i progresywnych metodologii, ponieważ obejmuje cykliczne inspirowanie innymi członkami.

Techniki uczenia się i zapamiętywania szkolenie

Podstawą takiej techniki jest przekonanie, że powodzenie procesu generowania pomysłów zależy od stopnia wkładu i integracji wzajemnych sugestii, a konkretnie ma na celu przezwyciężenie potencjalnych barier kreatywności związanych z takimi zagadnieniami, jak konflikty interpersonalne, różne środowiska kulturowe oraz przyczyny własności intelektualnej.

Metoda 635 -Procedura

Metoda 635, brainwriting, burza mózgów. Jak generować i stworzyć kreatywny pomysł 2

Optymalne zastosowanie techniki wymagałoby 6 uczestników, ponieważ zbyt wielu uniemożliwiłoby zarządzanie sesją, jednak sesje mogą być przeprowadzane również w zespołach 4, 5 lub 7, a liczba wygenerowanych pomysłów wynosiłaby odpowiednio 48, 75 i 147.

Zapewnienie, że wszyscy uczestnicy posiadają głęboką wiedzą na temat sesji co do której odbywa się brainwriting, ma fundamentalne znaczenie, ponieważ nawet pojedyncza, niedoinformowana osoba może znacząco wpłynąć na jakość wyników.

Oprócz tego zaleca się, aby podczas wstępnej dyskusji grupa skoncentrowała się na zidentyfikowaniu problemu do rozwiązania lub celu, który należy osiągnąć. Może to nastąpić albo jako niezależna inicjatywa grupy, albo pod nadzorem przełożonego.

Gdy temat sesji zostanie zawężony do opisu problemu, zostanie to ogłoszone i zapisane w górnej części formularza pomysłów. Jest to arkusz roboczy, który należy rozdać każdemu uczestnikowi i składa się z siatki, w której nagłówki kolumn to Pomysł 1, Pomysł 2 i Pomysł 3, a wiersze identyfikują nazwisko osoby, która przyczyniła się do tej konkretnej sugestii.

W tym momencie sesja jest gotowa do rozpoczęcia, a uczestnicy mają 5 minut na ukończenie pierwszego rzędu i zapisanie pierwszych pomysłów pracujących w ciszy. Mogą być one wyrażone w dowolnej formie graficznej: napisane, narysowane za pomocą symbolu lub według woli autora.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Przełożony sygnalizuje koniec czasu, a arkusz jest przekazywany do następnego uczestnika po prawej stronie. Teraz proces się powtarza i każdy uczestnik może czerpać inspirację z pomysłu, który czyta na arkuszu napisanym przez swojego sąsiada i przyczynić się do ich integracji lub uzupełnienia, albo zdecydować się zignorować i rozpocząć nowy od zera.

Proces ten trwa do momentu pełnego wypełnienia arkusza roboczego, ale jeśli osoba nadzorująca uzna to za konieczne, czas każdej rundy może zostać przedłużony do maksymalnie 10 minut.

Podsumowaniem sesji burzy mózgów jest wstępna analiza pomysłów, które zostały zebrane w miejscu, w którym usuwane są dokładne duplikaty, oraz ocena zespołu, w celu wybrania 1 do 3 pomysłów, na których grupa może się skupić.

Plusy 635

Jedną z głównych zalet korzystania z metody 6-3-5 jest to, że jest to bardzo prosta metoda, a zatem jest łatwa i szybka w nauce. Ponadto nie jest wymagane specjalne szkolenie dla przełożonego.

Po drugie, docenia możliwe różne pochodzenie uczestników, ponieważ zachęca do dzielenia się i wymiany wiedzy.

W odróżnieniu od tradycyjnej burzy mózgów zapewnia aktywne uczestnictwo wszystkich członków, a jednocześnie unika kwestii dominacji nad introwertykami, którzy również mogą czuć się bardziej swobodnie w wyrażaniu własnych pomysłów, zamiast ryzykować, że ich potencjał zostanie zahamowany przez tych, którzy krzyczą głośniej .

Wszystkie pomysły są zapisywane w arkuszu, co oznacza, że ​​nikt nie musi być odpowiedzialny za robienie notatek przez całą sesję, co stanowi dodatkowy czynnik motywacyjny, ponieważ możliwe jest śledzenie autora konkretnego pomysłu.

Ogólnie prowadzi to do zwiększenia wydajności, co może oznaczać korzyść ekonomiczną, ponieważ zatrudniając 6 członków, generowanych jest 108 możliwych pomysłów na treść.

Wady 635

Wyrażanie pomysłów w formie pisemnej może prowadzić do problemów w jasności, ponieważ uczestnicy mają problemy z podsumowaniem swoich pomysłów lub czytaniem pisma odręcznego lub reprezentacji graficznej swoich kolegów.

Stres związany z ograniczeniami czasowymi może powodować obniżenie jakości pomysłów, co może wymagać od niektórych osób czasu na zapoznanie się z metodologią.

Istnieje ryzyko zderzenia podobnych pomysłów, ponieważ nie ma natychmiastowej dyskusji w grupie, co stanowi utratę możliwych innowacji.

Kluczowe punkty

Metoda 635 przypomina burzę mózgów: może być używana do generowania nowych pomysłów, zachęcania do kreatywnego rozwiązywania problemów i opracowywania innowacyjnych rozwiązań. Ale zamiast nakłaniać ludzi do głośnego omawiania pomysłów, brainwriting powoduje, że ludzie zapisują je i udostępniają anonimowo.

Popularna forma znana jest właśnie jako 6-3-5, gdzie sześć osób zapisuje trzy pomysły w ciągu pięciu minut. Ta formuła może być dostosowana do Twoich konkretnych potrzeb.

Po każdej rundzie pomysłów uczestnicy zamieniają arkusze i powtarzają proces jeszcze kilka razy. Podczas każdej rundy mogą reagować na pomysły innych osób lub dodawać nowe.

Po ostatniej rundzie wszystkie pomysły z arkuszy są udostępniane grupie. Każdy może następnie przedyskutować zgłoszone sugestie i uzgodnić najlepsze z nich.

Techniki uczenia się i zapamiętywania szkolenie

Technika 635, czyli brainwiritng. Burza mózgów kreatywnego myślenia

Masz już przepis dotyczący tworzenia rozwiązań danego problemu. Koncepcja ta jest absolutnie wspaniała i wystarczy 6 osób do rozwiązania problemu. Zaczniesz jej używać?

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Metoda 635, brainwriting, burza mózgów. Jak generować i stworzyć kreatywny pomysł 3

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)