C2B consumer to business

C2C Consumer to Consumer
11 sierpnia, 2021
B2C business-to-consumer
11 sierpnia, 2021

C2B consumer to business

Consumer-to-business (C2B) to model biznesowy, w którym konsumenci (osoby fizyczne) tworzą wartość, a firmy ją konsumują.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Co oznacza konsument do biznesu (C2B)?

Konsument do biznesu (C2B) to model biznesowy, w którym użytkownik końcowy lub konsument wytwarza produkt lub usługę, z których organizacja korzysta w celu zakończenia procesu biznesowego lub uzyskania przewagi konkurencyjnej. Metodologia C2B całkowicie transponuje tradycyjny model business-to-consumer (B2C), w którym firma wytwarza usługi i produkty do konsumpcji.

Na przykład, gdy konsument pisze recenzje lub gdy podaje przydatny pomysł na rozwój nowego produktu, wówczas konsument tworzy wartość dla firmy, jeśli firma przyjmuje dane. W modelu C2B, aukcja odwrócona lub model zbierania popytu, umożliwia nabywcom wskazanie lub żądanie własnej ceny, często wiążącej, za konkretny towar lub usługę. Wewnątrz rynku konsument-biznes role zaangażowane w transakcję muszą zostać ustalone, a konsument musi zaoferować coś wartościowego dla firmy.

Inną formą C2B jest model biznesowy handlu elektronicznego, w którym konsumenci mogą oferować produkty i usługi firmom, a firmy płacą konsumentom. Ten model biznesowy jest całkowitym odwróceniem tradycyjnego modelu biznesowego, w którym firmy oferują konsumentom towary i usługi (business-to-consumer = B2C). Model C2B możemy zaobserwować na blogach czy forach internetowych, w których autor oferuje link do biznesu online, ułatwiając w ten sposób zakup produktu, za który autor może otrzymać przychody afiliacyjne z udanej sprzedaży. Elance była pierwszą witryną e-commerce w modelu C2B.

Podejście C2B wyewoluowało z rozwoju popularnych mediów i treści tworzonych przez konsumentów w różnych segmentach, takich jak strony internetowe, blogi, podcasty, filmy i sieci społecznościowe.

W modelu C2B konsument daje przedsiębiorstwu możliwość odpłatnego wprowadzenia produktu lub usługi na jego stronie internetowej lub blogu. W tego typu relacjach właściciel witryny otrzymuje wynagrodzenie za przegląd produktu lub usługi za pośrednictwem postów na blogu, filmów lub podcastów. W większości przypadków płatne miejsce reklamowe jest również dostępne na stronie konsumenckiej.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!