C2B consumer to business (firma, produkt i e-commerce)

Bessa, co to jest? Co to znaczy? Definicja bessa
25 stycznia, 2023
Sharing Economy
Sharing economy w Polsce. Kolejny wymysł? (ekonomia współdzielenia -definicja, przykłady)
25 stycznia, 2023

C2B consumer to business (firma, produkt i e-commerce)

C2B consumer to business
C2B consumer to business

C2B consumer to business – co to? Definicja.

Consumer-to-business (C2B) to model biznesowy, w którym konsumenci (osoby fizyczne) tworzą wartość, a firmy ją konsumują.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Co oznacza konsument do biznesu (C2B)?

Konsument do biznesu (C2B) to model biznesowy, w którym użytkownik końcowy lub konsument wytwarza produkt lub usługę, z których organizacja korzysta w celu zakończenia procesu biznesowego lub uzyskania przewagi konkurencyjnej. Metodologia C2B całkowicie transponuje tradycyjny model business-to-consumer (B2C), w którym firma wytwarza usługi i produkty do konsumpcji.

Na przykład, gdy konsument pisze recenzje lub gdy podaje przydatny pomysł na rozwój nowego produktu, wówczas konsument tworzy wartość dla firmy, jeśli firma przyjmuje dane. W modelu C2B, aukcja odwrócona lub model zbierania popytu, umożliwia nabywcom wskazanie lub żądanie własnej ceny, często wiążącej, za konkretny towar lub usługę. Wewnątrz rynku konsument-biznes role zaangażowane w transakcję muszą zostać ustalone, a konsument musi zaoferować coś wartościowego dla firmy.

C2B consumer to business

Inną formą C2B jest model biznesowy handlu elektronicznego, w którym konsumenci mogą oferować produkty i usługi firmom, a firmy płacą konsumentom. Ten model biznesowy jest całkowitym odwróceniem tradycyjnego modelu biznesowego, w którym firmy oferują konsumentom towary i usługi (business-to-consumer = B2C). Model C2B możemy zaobserwować na blogach czy forach internetowych, w których autor oferuje link do biznesu online, ułatwiając w ten sposób zakup produktu, za który autor może otrzymać przychody afiliacyjne z udanej sprzedaży. Elance była pierwszą witryną e-commerce w modelu C2B.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Podejście C2B wyewoluowało z rozwoju popularnych mediów i treści tworzonych przez konsumentów w różnych segmentach, takich jak strony internetowe, blogi, podcasty, filmy i sieci społecznościowe.

W modelu C2B konsument daje przedsiębiorstwu możliwość odpłatnego wprowadzenia produktu lub usługi na jego stronie internetowej lub blogu. W tego typu relacjach właściciel witryny otrzymuje wynagrodzenie za przegląd produktu lub usługi za pośrednictwem postów na blogu, filmów lub podcastów. W większości przypadków płatne miejsce reklamowe jest również dostępne na stronie konsumenckiej.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Każdy sklep internetowy, stacjonarny czy e-commerce może skorzystać na tym co zasugeruje klient. Analogicznie producent. Znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady na zastosowanie jaki posiada ten model? A co może nam zaoferować internet albo dostęp do technologii.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
C2B consumer to business (firma, produkt i e-commerce) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

C2B – Consumer-to-business. Czym się charakteryzuje?

C2B (consumer-to-business) to model biznesu oparty na wymianie, w którym konsumenci zgłaszają produkty lub usługi, których potrzebują, a firmy oferują je w różnych cenach lub konkurencyjnych propozycjach. Wykorzystanie C2B wiąże się również ze wzrostem rynku, ponieważ konsumenci są w stanie stworzyć bazę danych dla przedsiębiorstw i utrzymać ich na bieżąco z nowymi trendami i zmieniającymi się potrzebami swoich konsumentów. Dzięki temu firmy mogą wyposażać swoje produkty w najnowocześniejsze funkcje i zaspokajać potrzeby swoich klientów.

C2B przykłady

W przypadku finansów typu C2B, dochody generowane są przez wielu konsumentów, którzy płacą za produkty lub usługi. Przykładem C2B może być platforma umożliwiająca klientom składanie zamówień np w restauracjach lub pozyskiwanie usług takich jak księgowość czy budowlaniec. Przykładem strony C2B jest Airbnb. W przypadku Airbnb, indywidualni właściciele mieszkań tworzą oferty, które są potem kupowane przez turystów szukających tanich noclegów. Innym przykładem jest Uber, platforma, która umożliwia konsumentom zamawianie pojazdów od lokalnych kierowców.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)