fbpx

Jak prowadzić zdrowy tryb życia [nowe dane- 12 kroków]

Na jakim etapie jesteś? Czy prowadzisz zdrowy tryb życia?

Czy jesteś zadowolony ze stanu fizycznego swojego ciała?

Ile energii masz na co dzień?

Czy powiedziałbyś, że masz zdrowy umysł i ciało?

JAK MAM UZYSKAĆ ZDROWY UMYSŁ I CIAŁO? JAK PROWADZISZ ZDROWY TRYB ŻYCIA?

Na początku możesz zapytać się dlaczego piszę akurat na ten temat. Przecież zajmuję się biznesem i coachingiem. Otóż ze sportem i odżywianiem jestem za pan brat już od ponad 15 lat. Startowałem w licznych konkursach i zawodach, zawsze osiągając doskonałe rezultaty. Wymarzone efekty osiągali również moi podopieczni, których miałem już kilka set, rozpisując im plany dietetyczne, żywieniowe i treningi. A to wszystko prowadząc zdrowy tryb życia. Jako dowód zdjęcie formy jaką udaje mi się łatwo utrzymywać przez cały rok, od wielu już lat.



Po latach doszedłem do poziomu, że trzymanie formy i bycie zdrowym staje się bardzo łatwe, a dzięki elastycznej diecie, ja i moi podopieczni osiągamy SZYBKIE rezultaty i OLBRZYMIE efekty w KRÓTKIM czasie. To wszystko właśnie dzięki temu, ponieważ spędzam większość czasu w pracy i spotkaniach. Musiałem więc stworzyć system łatwy, dający szybkie rezultaty, przy zapewnieniu, że mój zdrowy tryb życia pozostanie na wysokim poziomie. Nie wierzysz? A jednak to prawda, nie musisz spędzać godzin dziennie na treningu i trzymać żmudnej diety, aby wyglądać świetnie i być zdrowym! (co pół roku wykonuję badania krwi, zawsze wszystko jest świetne)

Jest tak wiele programów, produktów, książek i pomysłów, jak zapobiegać chorobom, schudnąć, zwiększać swoją siłę, poprawiać swój wygląd i utrzymać zdrowy styl życia. W rzeczywistości, świat wydaje 100 miliardów dolarów rocznie, szukając magicznej formuły, która przyniesie niesamowitą kondycję i pociągające fizyczne piękno. Jednak obecnie na świecie około 2/3 osób ma nadwagę a setki milionów cierpią na cukrzycę.Natomiast prawie połowa populacji jest uzależniona od pewnych rodzajów leków na receptę.

Rozwiązaniem tych problemów nie jest jednak technologia, nauka czy farmakologia. Skróty i wspomagacze, które mogą dać Ci "szybką naprawę", to tylko pomoc doraźna- nie rozwiązują problemu. Mimo to utrzymanie zdrowej diety i reżimu ćwiczeń wydaje się nieosiągalne dla wielu z nas, pomimo naszych najlepszych intencji. Doskonalenie się to nawyk, w który trzeba włożyć na początku pewną pracę.

Co otrzymasz z tego artykułu:

Dowiesz się, dlaczego moda na diety, która zmienia się okresowo nie będzie działać w dłuższej perspektywie
Trzy główne wytyczne zdrowia
12 zasad pięknej i zdrowej sylwetki
Zrozumiesz różnicę między tym, czego potrzebuje Twoje ciało, a tym, czego potrzebujesz Ty
Biorąc pod uwagę wszystkie diety i trendy zdrowotne, trudno jest ustalić najlepszą strategię dla zdrowego życia. Ale odkrywanie, jak żyć zdrowo, nie jest czymś, co można osiągnąć dzięki skrótom lub wspomagaczom, ponieważ te naprawdę zapewniają tylko krótkoterminowe rezultaty.

JAKI JEST SEKRET ŻYCIA W ZDROWIU?

Modne diety i treningi nie są odpowiedzią, ponieważ te rzeczy po prostu nie są zrównoważone.

Jeśli chcesz stworzyć prawdziwe, trwałe rezultaty, jeśli naprawdę chcesz przekształcić i zregenerować swoje ciało, stworzyć więcej energii i mocy i wzbudzić większe poczucie witalności niż kiedykolwiek wcześniej, to sprowadza się to do przestrzegania 3 głównych wytycznych nadzwyczajnego zdrowia . Gotowy, aby dowiedzieć się więcej o zdrowym życiu?

WYTYCZNA 1: NIE TRUJ SIĘ

Jednym ze znanych sposobów, aby dowiedzieć się, czy trujesz swój organizm jest to, abyś zastanowił się czy jesteś zmęczony i powolny przez cały dzień. Jeśli czujesz się w ten sposób i masz wystarczająca liczbę godzin snu godzin snu (ja sypiam 6 i jestem zawsze wypoczęty), pojawia się problem. Twoje ciało ma toksyczność wewnątrz siebie i musi zużywać energię, próbując oczyścić i pozbyć się toksyczności. Twoje ciało nie będzie w stanie funkcjonować na swoim najbardziej efektywnym poziomie, jeśli będzie próbowało radzić sobie z problemami, zamiast skupiać się na podstawowych funkcjach.

Czas podjąć decyzję o zaprzestaniu dostarczania do ciała jedzenia i napojów o kwaśnym pH w dużych ilościach. Od Ciebie zależy czy przestaniesz dawać moc negatywnym myślom i przestaniesz zaniedbywać swoje ciało dając mu złe paliwo i nie ćwicząc. Gdy się nad tym zastanowisz, staniesz się bardziej świadomy fizycznych, emocjonalnych i środowiskowych zagrożeń, którym sam się poddajesz, zarówno celowo, jak i nieumyślnie, dzięki czemu będziesz w stanie przestać zatruwać swoje ciało i zaczniesz wzmacniać siebie, by odzyskać kontrolę nad życiem w zdrowym ciele.

WYTYCZNA 2: OCZYŚĆ SIĘ I ZRÓB DETOKS

Drugim etapem zdrowego życia jest oczyszczanie i odkwaszenie organizmu. Dlaczego jest to konieczne? Nie możesz po prostu przestać się zatruwać? Może przełączyć się na bardziej alkaliczną dietę ? Zacząć spać więcej? Ćwiczyć 5 lub 6 dni w tygodniu? Przestać karmić swój umysł negatywnymi myślami?

Wyobraź sobie, że prowadzisz auto. Przy każdym tankowaniu, do najlepszej benzyny dosypujesz trochę oleju opałowego i piasku. Trochę jeszcze pojeździsz ale auto w końcu stanie, mimo tego że benzyna była naprawdę dobrej jakości. Niestety pozostałe składniki już nie. Będziesz musiał oczyścić silnik i wszystkie układy w aucie. Tak samo jest z Twoim ciałem.

Błonnik to jeden z najlepszych sposobów pozbywania się tego "piasku". Inną metodą oczyszczania jest stymulacja układu limfatycznego (Układ limfatyczny inaczej układ chłonny to rozległa sieć naczyń i tkanek, z których zbudowane są węzły chłonne, grudki chłonne, grasica, migdałki i śledziona), aby pomóc w budowaniu układu odpornościowego. Można to osiągnąć przez głębokie oddychanie diaphramagmatyczne , odbijanie (skakanie na mini-trampolinie), suche szczotkowanie lub masaż limfatyczny.

Usprawnianie działania systemu limfatycznego:
-Wszelki rodzaj ruchu, ale najlepszy to w górę i dół (skakanka, podskoki)
-Oddziaływanie z zewnątrz – masaże, silne prysznice, naprzemienne ciepłe i zimne prysznice, prawidłowo wykonywana akupunktura itp.
-Picie wody
-Unikanie noszenia ciasnych ubrań,które tworzą zatory, uciskających pasków, obcisłej bielizny, spodni, skarpetek
-Prawidłowy oddech i ćwiczenia oddechowe
-Jedzenie pokarmów, które wspierają przepływ limfy (zielone warzywa, owoce jagodowe i cytrusy, nasiona chia, czosnek, awokado, orzechy włoskie, brazylijskie, nasiona dyni, słonecznika, żurawina, siemię lniane, przyprawy korzenne, pieprz, chili itp)
-Unikanie produktów przetworzonych i rafinowanych
-Zwiększanie produkcji kolagenu



Trzecim sposobem na detoksykację organizmu jest post w celu oczyszczenia przewodu pokarmowego, krwi, jelit, nerek, wątroby i płuc. Bardzo modne w ostatnich latach stały się metody krótkotrwałe głodówki (IF- intermittent fasting) i jego odmiany jak np. leangains.

WYTYCZNA 3: ODŻYWIAJ I REGENERUJ

Trzecim kluczem do zdrowego stylu życia jest dostarczenie ciału tego, czego potrzebuje.

Pierwszą rzeczą, której potrzebuje Twoje ciało, są składniki odżywcze. Nie możesz oczekiwać, że ciało będzie działało, jeśli zasilasz je czymś innym niż najlepszmi substancjami. Jest to niezbędne dla energii i dobrego samopoczucia, która wpływa na to jak zaplanujesz dalej swoje życie. To jest podstawa budowania wizerunku, którego pragniesz.

Po drugie, zadbaj o siłę fizyczną i wytrzymałość tlenową (cardio). Oznacza to tworzenie równowagi i maksymalizację naturalnego przepływu krwi. Aktywność fizyczna zwiększy krążenie, a właściwa postawa pomoże ukształtować strukturę mięśniowo-szkieletową.

Po trzecie, emocje. Wprowadzaj chwile przyjemności do codziennej rutyny. Znajdź te minuty w ciągu dnia, których możesz użyć, by znaleźć wdzięczność. Skoncentruj się na pozytywnych aspektach życia i kieruj swoją energię do tego, co jest dobre. To, co jest złe, jest zawsze dostępne, ale też dostępne jest to co dobre. Sam dokonujesz wyborów.

Tak wielu z nas robi to czego nasze ciała nie mogą znieść, powodując że odchodzimy od koncepcji prowadzenia zdrowego życia. Ale jeśli zastosujesz się do tych trzech wytycznych, nie tylko uda Ci się osiągnąć zdrowsze ciało fizyczne, ale znajdziesz drogę do zdrowszego stylu życia. W dalszej części artykułu wejdziemy jeszcze bardziej w szczegóły.

ZDROWY TRYB ŻYCIA

Jeśli chcesz dokonać prawdziwej, trwałej zmiany w Twoim zaangażowaniu w zdrowy umysł i ciało, musisz przejąć opiekę i nauczyć się, jak ożywiać i przekształcać poziom fizycznego zdrowia, energii i witalności, których doświadczasz codziennie. I to wszystko może być możliwe, jeśli zobowiążesz się do przestrzegania kolejnych 12 zasad.

Włączając 12 zasad do codziennego reżimu, utrzymasz się na wyższym poziomie. Podejmując zobowiązanie do polepszenia zdrowia fizycznego, psychicznego i emocjonalnego oraz do dobrego samopoczucia dokonujesz ważnej decyzji. To więcej niż kolejna zdrowa dieta i plan ćwiczeń. Będziesz mógł pokazać się innym na zupełnie nowym poziomie. Ponieważ nie tylko poczujesz się lepiej i doświadczysz większej energii, znajdziesz odnowione poczucie podniecenia, radości i możliwości dla lepszego życia.

ZADANIE 1- ODDYCHANIE I LIMFA

Wspominałem już o tym wcześniej, teraz więcej ćwiczeń i praktyki. Tlen jest wychwytywany przez hemoglobinę we krwi i rozprowadzany do wszystkich trylionów komórek ciała, gdzie jest następnie wykorzystywany do zasilania komórek i uwalniania energii (ATP). Ponadto ciało składa się w dużej mierze z tlenu, który jest niezbędny do życia. Właśnie dlatego optymalne natlenienie komórek poprzez odpowiednie odżywianie, przyjmowanie płynów, ćwiczenia i zarządzanie stresem jest kluczowe dla utrzymania zdrowia. Jednym z najlepszych sposobów na dotlenienie organizmu jest nauka prawidłowego oddychania.

Na internecie jest wiele ćwiczeń oddechowych, wybierz sobie swoje ulubione. Ja oprócz świadomych wdechów osobno ćwiczę głębokie wdechy i wydechy przeponą jak i płucami.

Twój układ limfatyczny to sieć tkanek i narządów odpowiedzialnych za oczyszczanie i odżywianie Twojego ciała. Ale w przeciwieństwie do układu sercowo-naczyniowego, układ limfatyczny nie ma własnej pompy krążenia, więc zależy od wysiłku fizycznego i ruchu, aby napędzać płyny limfatyczne w całym ciele.

ZADANIE 2- WODA

Woda jest niezbędnym i głównym składnikiem całej żywej materii. Jest to największy pojedynczy składnik ciała: nasze mózgi to 76% wody, nasze płuca to 90% wody, nasza krew to 84% wody, a osocze krwi to w 98% woda. Żadna zdrowa dieta i plan ćwiczeń nie mogą odnieść sukcesu bez odpowiedniego spożycia wody. Krytyczne funkcje organizmu, takie jak trawienie, krążenie i wydalanie, nie mogą się bez niego obejść. Woda przenosi składniki odżywcze do wszystkich istotnych substancji w organizmie, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu temperatury ciała i służy jako materiał budowlany do wzrostu i naprawy ciała.

Codziennie pij zalecaną liczbę litrów wody.

ZADANIE 3- OLEJ

Całkowite wyeliminowanie tłuszczu z diety to jedna z najgorszych rzeczy, które możesz zrobić. Prawdą jest, że tłuszcze są bardzo ważne dla naszej diety i ogólnego stanu zdrowia. Każda komórka w Twoim ciele potrzebuje niezbędnych kwasów tłuszczowych do funkcjonowania, szczególnie Twój mózgu, który składa się z 60% tłuszczu. Dla zdrowego ciała i umysłu sekretem jest odpowiednie rozróżnienie, które tłuszcze są zdrowe i które tłuszcze są szkodliwe.

Te dobre tłuszcze składają się z niezbędnych kwasów tłuszczowych: Omega 3 i Omega 6. Twoje ciało musi je spożywać spożywać, aby przeżyć. Bez nich błona wokół Twoich komórek zaczyna się rozpadać.

Aby uzupełnić dietę o niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe spożywaj głównie oleje tłoczone na zimno, orzechy, nasiona, pestki, ryby, awokado itp.

ZADANIE 4- DIETA ALKALICZNA

Zbilansowana chemia ciała i utrzymanie właściwej proporcji między kwaśną i alkaliczną żywnością w diecie mają kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowia. W rzeczywistości zbyt duża kwasowość w tkankach organizmu jest przyczyną wielu niedogodności zdrowotnych, od letargu i zmęczenia, po otyłość, a ostatecznie do znacznie większych problemów zdrowotnych i chorób.

Jednym z najważniejszych priorytetów dla Twojego ciała jest upewnienie się, że zasadowość pozostaje na poziomie wspierającym życie komórkowe. Według najnowszych badań nie możemy zmienić w ciele odczynu pH, aby był bardziej zasadowy, aczkolwiek jedzenie zasadowych pokarmów jest bardzo zdrowe. Aby pomóc w promowaniu stanu zasadowego w celu podtrzymania życia komórkowego, które prowadzi do zdrowego ciała i umysłu, przestrzegaj następujących punktów:

Spożywaj 70-80% żywności, która jest alkaliczna i życiodajna (zielone warzywa, migdały, awokado, cytryny, limonki itp.) Unikaj żywności kwasotwórczej, jak mięso zwierząt, produkty mleczne, rafinowane białe pokarmy, mąka, cukry, kofeina itp. I na koniec coś prostego, codziennie dodawaj świeżą cytrynę do wody!

ZADANIE 5 - TLEN

Mowa tutaj o umiarkowanych ćwiczeniach fizycznych utrzymywanych przez pewien okres czasu. Twój system tlenowy zapewnia wytrzymałość i wspiera serce, płuca, naczynia krwionośne i mięśnie aerobowe. Trening aerobowy ponadto spala tłuszcz, jako główne paliwo i podnosi metabolizm. Zobacz nawet jaka jest etymologia słowa aerobik, "aero" czyli tlen.

Postępuj zgodnie z tymi wytycznymi dotyczącymi ćwiczeń aerobowych:

Wykonuj 30 minut ćwiczeń 3-5 razy w tygodniu (chodź, biegaj, płyń, jeźdź na rowerze, zacznij trening interwałowym o wysokiej intensywności (HIIT) itp.) Ja zawsze polecam łączyć w tygodniu trening HIIT, czyli krótszy i bardziej intensywny w pewne dnia, z kolei w kolejne trzymam się dłuższego cardio o niskiej intensywności.

I pamiętaj, spraw, by było fajnie. Dodaj ciekawe elementy do rutyny (muzyka, znajomi, zmiana otoczenia, wyścig itp.). Zmotywuje Cię to do lepszej pracy.

ZADANIE 6 - NIEPRZETWORZONE POŻYWIENIE

Naszym codziennym celem jest spożywanie żywności, która pomoże służyć naszemu organizmowi. Aby osiągnąć maksymalny pozytywny efekt i odpowiednio wpłynąć na siebie, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

Przestrzegaj wcześniej wymienionych zasad zdrowego żywienia: żywności na bazie wody, żywności alkalicznej, niezbędnych olejów.
Pij wodę przed posiłkiem lub po posiłku, nie podczas
Prawidłowo łącz jedzenie
Jedz w spokojnym stanie, zrelaksuj się
Nie przejadaj się
Jedz organicznie (żywność bez pestycydów, antybiotyków, hormonów wzrostu)
Unikaj cukrów
Stwórz idealną piramidę żywieniową
Zrezygnuj z niepotrzebnych suplementów
Wykonaj okresowe oczyszczanie narządów wewnętrznych i ciała, detoks

ZADANIE 7 - ZADBAJ O DOBRĄ POSTAWĘ CIAŁA I SILNE MIĘŚNIE

Ciało ludzkie zostało zaprojektowane do ruchu. Jednak niewielu z nas faktycznie korzysta w pełni z tej funkcji. Prawidłowa postawa, motoryka i siła, mają za zadanie kontrolować ruchowy układ mięśniowo-szkieletowy: jeden z podstawowych fundamentów i ram dla ludzkiego zdrowia i systemów, które go wspierają. Zacznij skupiać się na:

Ruchu! Unikaj życia w lenistwie: idź po schodach zamiast windy, pozostań aktywny i poruszaj jak najwięcej mięśni w swoim ciele, jak możesz -codziennie! Pamiętaj, że zdrowy umysł i ciało są ze sobą połączone.
Zacznij skuteczny reżim ćwiczeń rozciągających i ćwiczeń, które są zrównoważone przez dwustronną symetrię i działające przeciwstawne grupy mięśniowe.
Trening siłowy (siłownia i trójbój)- nie jest niezbędny, ale osobiście polecam.

ZADANIE 8 - ZADBAJ O SWÓJ UMYSŁ

Jeden z najsilniejszych biologicznych mechanizmów promujących rozwój j zdrowia i uzdrawiania znajduje się bezpośrednio w umyśle. Skuteczne wykorzystanie i ukierunkowanie naszych myśli, emocji i sposobu myślenia może być jednym z najsilniejszych sojuszników w walce z chorobą i kierowaniem energii i witalności.

Promując zdrowy tryb życia staraj się praktykować te zasady:

Praktykuj stany wzmacniające emocje takie jak wdzięczność, odwaga, wiara, determinacja, współczucie i miłość. Złam swój negatywny wzór i unikaj emocji, które powodują stres.
Wykorzystaj "uzdrawiającą moc serca": trzy razy dziennie zatrzymaj się i zmień punkt skupienia (umysł, oddech, emocje) na obszar wokół Twojego serca. Zalej się pozytywnymi wspomnieniami i przyszłymi wizjami.
Praktykuj medytację, ja preferuję mindfulness.

ZADANIE 9 - WYELIMINUJ LUB ZREDUKUJ PRZETWORZONE TŁUSZCZE

Główne rodzaje tłuszczów w jedzeniu są mieszaniną nasyconych i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Tłuszcze stałe zawierają więcej kwasów tłuszczowych nasyconych i/lub kwasów tłuszczowych typu trans niż oleje. Kwasy tłuszczowe nasycone i kwasy tłuszczowe typu trans wykazują tendencję do podwyższania stężenia we krwi tzw. "złego" cholesterolu (LDL), co z kolei zwiększa ryzyko chorób serca. Aby zmniejszyć to ryzyko, należy między innymi zredukować spożycie produktów zawierających tłuszcze bogate w kwasy tłuszczowe nasycone, kwasy tłuszczowe typu trans i cholesterol, a zastąpić je olejami i produktami z olejów. (źródło)

Niebezpieczeństwa złych tłuszczów (lub przetworzonych tłuszczów) obejmują słabe krążenie (prowadzące do wysokiego ciśnienia krwi), słabą eliminację, nadmierne zatory i toksyczność w organizmie. Ponadto organizm nie jest w stanie wykonywać funkcji, które zapewniają dobre tłuszcze (lub nieprzetworzone).

Dlatego tak ważne jest aby wyeliminować lub drastycznie zmniejszyć spożycie przetworzonych tłuszczów, tłuszczów trans itp

ZADANIE 10 -ZMNIEJSZAJ SPOŻYCIE MIĘSA

Mięso odpowiednio wkomponowane w dietę wcale nie musi być złe. Problemem jest raczej to, że mało kto spożywa chude kawałki i źle je przyrządza. W połączeniu z tłuszczami tworzą duże nadwyżki kalorii które zwiększają wagę i powodują otyłość.

Wiele badań wykazało bezpośredni związek między dietą zwierzęcą (pozbawioną warzyw) a takimi chorobami przewlekłymi, jak choroby serca, cukrzyca i rak.

Jeśli lubisz spożywać mięso , przestrzegaj zasad: łącz je z zielonymi warzywami / sałatką, jedz w środku dnia ( nie na noc, a w szczególności wołowina która obciąża system trawienny) i wybierz źródło wolne od antybiotyków i hormonów.

ZADANIE 11 -ZREDUKUJ PRODUKTY POCHODZENIA MLECZNEGO

Istnieje wiele badań na ten temat i zdania są podzielone, na obecną chwilę prawda leży gdzieś po środku. Ja osobiście używam tych produktów, piję mleko i jem sery, ale nie w ogromnych ilościach.

Niektóre badania wykazują, że produkty mleczne mają znaczną korelację z osteoporozą, problemami z nerkami, a nawet niektórymi postaciami raka.

ZADANIE 12 -POZBĄDŹ SIĘ ZŁYCH UZALEŻNIEŃ

Tej części chyba nie trzeba tłumaczyć. Wyeliminuj lub drastycznie zmniejsz spożycie niezdrowych nałogów, a promuj te dobre. Jak codzienna aktywność fizyczna bądź uśmiech!

Użyj zdrowego rozsądku. Powiedz "nie" następującym uzależnieniom: kofeina, cukier, używki, alkohol, nikotyna i narkotyki. Zacznij myśleć o negatywnych konsekwencjach i wyolbrzymiaj w umyśle wszelkie negatywny z tym związane. Pomoże Ci to przełamać stan i pozbyć się nałogu.

WNIOSKI: czy w pełni zdrowy tryb życia jest osiągalny?

Oczywiście, że tak! Nie daj się zwieść mediom i opinii przeciętnych ludzi. Zdrowy tryb życia to nie męka. Zdrowy tryb życia może być czymś ciekawym. Stwórz na początku kilka małych zdrowych nawyków, które z czasem przeistoczą się w Twoją osobowość. Posiadając odpowiednią osobowość, zmienisz swoje środowisko bez problemu!

GOTOWY, ABY UZYSKAĆ CIAŁO, KTÓRE CHCESZ?
Dowiedz się, jak uzyskać i utrzymać szczytowe zdrowie fizyczne
Zamów sesję, dietę i plan treningowy. Trener online:
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl



PS. Bardzo się cieszę, że chcesz się zmienić. Zmiany są tym co kształtują nasze życie. Razem możemy zadbać o Twoje zdrowie. Chcesz przeczytać więcej? Wejdź na trener personalny online.

Podziel się z innymi!

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.