Sleight of mouth, czyli jak zniszczyć ograniczające przekonanie

Zespół dyskutuje nad poszerzeniem rynku zbytu
Zagraniczny Rynek zbytu Polskich Firm- poszerzanie i eksport (rynek definitywny)
9 grudnia, 2022
Planowanie strategiczne
Podstawy biznesu: planowanie strategiczne i zarządzanie (przedsiębiorstwo i firma)
9 grudnia, 2022

Sleight of mouth, czyli jak zniszczyć ograniczające przekonanie

Sleight of mouth, inaczej zręczność językowa

Sleight of mouth, inaczej zręczność językowa

Sleight of mouth, inaczej zręczność językowa
Sleight of mouth, inaczej zręczność językowa

Sleight of mouth, czyli jak zniszczyć ograniczające przekonanie

Sleight of Mouth (zręczność językowa) to metoda programowania neurolingwistycznego (NLP). Jest narzędziem stworzonym przez Robert’a Dilts’a, który zaobserwował, a następnie zmodelował umiejętności perswazji współzałożyciela NLP, Richarda Bandlera.

W wyniku rozbicia metod używanych przez Bandlera, Dilts był w stanie stworzyć 14 technik, a właściwie wzorców językowych. Nazwa Sleight of Mouth pochodzi od angielskiego Sleight of Hand, czyli sztuczek iluzjonisty, który za pomocą określonych ruchów dłoni zwodzi widzów (np. chowa kartę czy monetę tak jakby ta zniknęła). Podobnie miało być z Sleight of Mouth, za pomocą starannie ukrytych wzorców lingwistycznych, ustalany był wcześniej zamierzony cel, lub rozbijano przekonanie. Nie traktuj tych narzędzi jako czystej perswazji i manipulacji. Istnieją po to, aby usprawniać komunikację.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Zademonstruję Ci 14 wzorców językowych. Dzięki ich przyswojeniu Twoja zręczność językowa będzie na bardzo wysokim poziomie, co jednocześnie da Ci równie wysokie rezultaty w pracy ze sobą lub innymi. Łatwo zmienisz tok myślenia i toksyczne przekonanie (wtedy gdy druga osoba używa słów w stylu to trudne, nie umiem, nie da się tego zrobić, to niemożliwe, nie w tym kraju, nie w tych czasach itp.).

To co musisz to słuchać uważnie rozmówcy, zwracać uwagę na słowa i kontekst. Na bazie tego samego przekonania zademonstruję teraz 14 potężnych technik zręczności językowej.
Przykład którym się posłużymy to : „Trudno jest spytać szefa o podwyżkę”

Intencja

Zmiana intencji, stojąca za argumentem lub przekonaniem na pozytywną.

”Jest to szansa żebyś zarabiał więcej, dzięki czemu będziesz miał więcej pieniędzy na edukację, a jak będziesz mądrzejszy to lepiej wykonasz pracę i szef będzie zadowolony.”

Konsekwencja

Podanie takiej konsekwencji, która podważy przekonanie.

”Być może tak, ale jeśli tego nie zrobisz to ciągle będziesz biedny i niezadowolony.”

Kontrprzykład

Znalezienie przykładu, które podważy przekonanie.

”Inni z Twojej firmy już kiedyś pytali o podwyżkę i ją dostali.”

Odniesienie do siebie

Odnieś przekonanie do siebie, i w pewien sposób obwiń rozmówcę.

”Trudno się z Tobą rozmawia, gdy cały czas narzekasz.”

Strategie rzeczywistości

Przekonaj rozmówcę, że sens przekonania jest zależny od punktu widzenia.

”Co dla Ciebie oznacza trudno?”

Model świata

Spójrz na przekonanie z innej perspektywy.

”Mówisz tak tylko, ponieważ Ci się nie chce podjąć żadnego wyzwania.”

Meta rama

Stwórz przekonanie do przekonania

”Trudno może dlatego, że jesteś za słabym pracownikiem i na nią nie zasługujesz?.”

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Zmiana ramy

Przedstaw przekonanie w innym kontekście.

”Gdyby faktycznie to było takie trudne, to wszyscy pracownicy etatowi byliby biedni.”

Hierarchia wartości

Połączenie przekonania z jakąś wyższą wartością.

”Jeśli to zrobisz, to zyskasz ogromną pewność siebie w życiu.”

Chunk down

Poziom bardziej szczegółowy. Znalezienie elementu przekonania, które je podważy.

”To, że jest to trudne dla innych, nie znaczy, że takie samo jest dla Ciebie.”

Chunk up

Poziom bardziej ogólny. Generalizacja przekonania.

”Posiadanie większej gotówki, pozwoli Ci na bycie bardziej szczęśliwym.”

Analogia / Metafora

Używanie analogi, lub metafory do podważenia przekonania.

”Mam znajomego, który boi się spytać szefa o podwyżkę. Od 7 lat zarabia tyle samo i ciągle narzeka.”

Inny rezultat

Znalezienie innego rezultatu, który przedstawi przekonanie w złym świetle.

”Trudno będzie Ci żyć, kiedy ceny wszystkiego rosną a Ty nie zarabiasz więcej.”

Przedefiniowanie

Zmiana znaczenia, przy użyciu podobnych słów (synonimów), jednak wywołujących inną reakcję.

”To nie do końca tak, że spytanie o podwyżkę nie jest łatwe. Po prostu wymaga pewnego wkładu od siebie, tak aby szef zobaczył że masz pozytywne cechy i walczysz o swoje.”

Powyższy scenariusz można zastosować do wszystkiego, na przykład, gdy twój szef jest na ciebie zły, że się spóźniłeś do pracy, albo Twoje dziecko się na Ciebie gniewa . Zrozumienie procesu i możliwość skopiowania tych odpowiedzi bez względu na scenariusz daje niesamowicie potężną przewagę.

Pamiętaj że tak jak z każdą nową umiejętnością, na początku będziesz musiał się chwilę zastanowić, który wzorzec będzie najlepszy, dlatego dobrze jeśli najpierw je swobodnie kilka razy przećwiczysz. Wybierz jeden dziennie, po czym powinieneś nabrać już odpowiedniej zręczności językowej, aby używać ich swobodnie bez zastanawiania się.
Poniżej zachęcam do komentowania i dyskusji na temat waszych ograniczających przekonań.

Do następnego razu RS

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Sleight of mouth, czyli jak zniszczyć ograniczające przekonanie 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)