Budowanie marki osobistej (kompletny przewodnik nr.1)

Szkolenia biznesowe, coaching zaktualizowane przez Rafał Szrajnert dnia Lipiec 31, 2019

Dla freelancerów i przedsiębiorców budowanie marki osobistej nigdy nie było ważniejsze niż dzisiaj.

Każdy, kto ma dostęp do Internetu i mediów społecznościowych, może zbudować publiczność, stać się ekspertem i zacząć przyciągać klientów do swojej działalności, zarabiać więcej!



I wiesz co? Właśnie to robi wielu ludzi.

A Ty wiesz jak to zrobić?





Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych ujawniły, że liczba pracowników zewnętrznych rośnie 3- krotnie szybciej niż liczba pracowników w Stanach Zjednoczonych. Do 2027 r. Oczekuje się, że freelancerzy będą stanowili większość siły roboczej w USA.

Chociaż wspaniale jest widzieć, że tak wielu ludzi akceptuje ducha przedsiębiorczości, oznacza to również, że każdy samozatrudniony i przedsiębiorca wkrótce staną w obliczu większej konkurencji, niż mają w tej chwili. Kluczem do odróżnienia się od konkurencji jest budowanie marki osobistej.

Budowanie marki osobistej- dlaczego każdy przedsiębiorca powinien to robić?



Kiedy budujesz biznes w obszarze specjalizacji w którym jesteś bardzo dobry (na przykład jako autor, mówca, trener, grafik, freelancer itp.), koncepcja jaką jest budowanie marki osobistej prawdopodobnie przychodzi Ci naturalnie. Kiedy jesteś twarzą swojej firmy, budowanie swojej osobistej marki ma sens.



Proces nazwany jako budowanie marki osobistej, czyli Twoja marka jest tym, co odróżnia Cię od konkurencji, pomagając stworzyć trwałe wrażenie w umyśle odbiorców i klientów. Bez atrakcyjnej marki osobistej, która przyciąga odbiorców docelowych, może się okazać, że nie do końca spełniasz swoje założenia co do budowania rentownego i zrównoważonego biznesu.



Ale nawet jeśli budujesz firmę, która ma własną markę (na przykład oprogramowanie lub fizyczną markę produktową), budowanie marki osobistej wciąż ma swoje zalety.



Większość ludzi jest bardziej zainteresowana śledzeniem innych osób niż śledzeniem firm. Interesują nas losy ludzi, a nie przedsiębiorstw. Dlatego budowanie zasięgu dla Twojej marki osobistej może rzeczywiście zwiększyć ekspozycję dla Twojej firmy.



Na przykład Elon Musk ma więcej fanów na Twitterze niż 3 jego firmy (Tesla, SpaceX i SolarCity) łącznie. To samo dotyczy Richarda Bransona (Virgin), Gary'ego Vaynerchucka (VaynerMedia) i niezliczonych innych odnoszących sukcesy przedsiębiorców. Wszyscy mają silne marki osobiste, które zwiększają ekspozycję i przyciągają więcej klientów do swoich firm.



Nie musisz wybierać między budowaniem osobistej marki a marką firmy. Możesz budować obie jednocześnie!



Mimo to poniżej doskonały wpis, który powinieneś przeczytać po zakończeniu czytania obecnego artykułu:

ZOBACZ TAKŻE: Budowanie marki



„Posiadanie osobistej marki jest ważne dla przedsiębiorcy, ponieważ teraz bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby dyrektorzy generalni i założyciele firm-marek wyszli na czoło i połączyli się ze swoimi odbiorcami. Ludzie łączą się z ludźmi, nie z firmami.”



Marka osobista definicja



Marka osobista to coś, co ciągle budujesz, ponieważ jest to potwierdzenie tego, kim jesteś i co lubisz robić. Dlatego budowanie marki osobistej może być tak przyjemne. Niezależnie od tego, czy jesteś pełnoetatowym pracownikiem, niezależnym freelancerem czy właścicielem firmy, Twoja osobista marka przemawia przed tobą. Bycie świadomym tego, co chcesz oznaczać, kształtuje możliwości, które przyciągasz. Kształtuje wizerunek silnej marki.



Marka osobista przykłady:



Korzyści z budowania marki osobistej:



  • budowanie marki osobistej: Zaufanie i władza:
  • Posiadanie osobistej marki pomaga budować zaufanie wśród odbiorców i pozycjonować Cię jako autorytet i lidera w branży.

  • budowanie marki osobistej: Uzyskaj opis w mediach:
  • Posiadanie osobistej marki ułatwia rozstawianie się i znajdowanie przez media (publikacje online, czasopisma, telewizję, radio, podcasty itp.). Media nieustannie poszukują ekspertów, którzy mogą dzielić się swoimi spostrzeżeniami z publicznością.

  • budowanie marki osobistej: Zbuduj swoją sieć:
  • Kiedy masz osobistą markę, która jasno określa, kim jesteś, co robisz i jak pomagasz innym, ułatwia to innym ludziom i przedsiębiorcom dostrzeganie wartości w łączeniu się z tobą. Możesz wykorzystać swoją osobistą markę, aby szybko i skutecznie zbudować swoją sieć, zarówno online, jak i offline.

  • budowanie marki osobistej: Przyciągnij więcej klientów:
  • Budowanie marki osobistej, która pozycjonuje Cię jako eksperta w danej branży lub niszy, pomaga przyciągnąć więcej Twoich idealnych klientów. Gdy jesteś pozycjonowany jako ekspert, łatwiej jest również kierować do ciebie klientów.

  • budowanie marki osobistej: Cennik premium:
  • Posiadanie silnej marki osobistej pomaga uzasadnić pobieranie cen premium za swoje produkty i usługi. Bez marki stajesz się towarem konkurującym ceną. I zawsze będą konkurenci, którzy mogą pokonać twoją cenę.

  • budowanie marki osobistej: Stwórz trwałą platformę:
  • Z biegiem czasu Twoja firma będzie się rozwijać. W trakcie swojej kariery możesz nawet założyć wiele firm w różnych branżach. Twoja osobista marka pozostaje z Tobą, gdy przechodzisz od jednego przedsięwzięcia do następnego.



„Dzięki tak DUŻEJ zawartości i wielu WIELKIM małym firmom pojawia się w sieci, marka, która łączy się z twarzą osoby, znacznie łatwiej zaufać szybciej. Budowanie relacji z osobistą marką w porównaniu z marką biznesową zajmuje mniej czasu i wysiłku. ”



7 kroków do stworzenia przekonującej i dochodowej marki osobistej.Budowanie marki osobistej od podstaw.

Personal branding- od czego zacząć?



Po dotarciu do dziesiątków przedsiębiorców i ekspertów ds. personal brandingu, opracowałem 7 konkretnych kroków, które pomogą Ci zbudować atrakcyjną (i opłacalną!) markę osobistą, która przyciągnie Twoich przyszłych klientów.



1. Zbuduj swoją podstawę



Pierwszym krokiem do stworzenia osobistej marki jest stworzenie fundamentu, na którym można śmiało i autentycznie budować. Kluczową zasadą jest tutaj autentyczność.

Istnieje błędne przekonanie, że budowanie osobistej marki oznacza tworzenie osobowości. Ale osobowość niezgodna z wewnętrznym Tobą jest klapą. To nie jest prawdziwe odzwierciedlenie tego, kim jesteś i dlatego jest to nieautentyczne.



Twoja osobista marka nie powinna być nieautentyczna. Branding to nie pozycjonowanie siebie jako czegoś, czym nie jesteś. Chodzi o celowe i strategiczne prezentowanie autentycznego siebie swoim odbiorcom i klientom. Twoja osobista marka powinna być prawdziwym odzwierciedleniem Twoich umiejętności, pasji, wartości i przekonań.

„Chcesz znaleźć coś specjalnego rzecz a raczej osobowość, którą jesteś i spraw, że Twoja marka stanie się tym wszystkim. Nie możesz tego wymyślić, to musi być prawdziwe (choć może i prawdopodobnie powinno być trochę przesadzone). ”



Inwentaryzacja i budowanie marki osobistej:



Aby zbudować silną podstawę marki, zacznij od przejrzenia aktywów marki, które już posiadasz. Użycie tych aktywów polega na budowaniu osobistej marki.

  • Twoje umiejętności i referencje: Jakie umiejętności zdobyłeś przez całe życie? Jakie szkolenia, doświadczenia, certyfikaty lub nagrody otrzymałeś?
  • Twoje pasje i zainteresowania: Jakie branże i tematy najbardziej Cię interesują? Czym się pasjonujesz?
  • Podstawowe wartości i przekonania: Jakie są najważniejsze wartości dla Ciebie? W co wierzysz? Co reprezentujesz? Czemu się sprzeciwiasz?


Kolejny krok: Kluczowe elementy- personal branding po inwentaryzacji:



Po zidentyfikowaniu istniejących zasobów marki, następnym krokiem jest rozpoczęcie łączenia kluczowych elementów swojej osobistej marki. Pomogą one w podjęciu decyzji podczas budowania marki osobistej:



  • Twoja wizja marki: z czego chcesz być znany? Co by się stało, gdybyś stał się znany jako światowy ekspert w temacie (jakim...)?
  • Twoja misja marki: Dlaczego chcesz zbudować osobistą markę? Jaki jest Twój cel? Na kogo chcesz wpłynąć? Co chcesz osiągnąć?
  • Komunikat Twojej marki: Jaka jest najważniejsza wiadomość, którą chcesz przekazać? Jaką wiadomość chcesz konsekwentnie wzmacniać w contencie i marketingu? Gdybyś mógł dać tylko jedną radę swojej publiczności, co by to było?
  • Twoja osobowość marki: Jakie są Twoje osobiste cechy, które możesz wpasować w swoją markę? Czy chcesz być postrzegany jako bardzo dopracowany i profesjonalny, a może bardziej ekscentryczny i żądny przygód?



„Znakomita marka zaczyna się od zrozumienia, kim jesteś, co reprezentujesz, zrozumienia swojego rynku i zrozumienia swojego pozycjonowania. Jaka jest percepcja, którą musisz stworzyć, aby odwołać się do grupy docelowej, do której próbujesz się odwołać? ”



Szukasz bardziej szczegółowych zasad -budowanie marki osobistej
Weź indywidualną sesję dopasowaną tylko i wyłącznie do Twojej sytuacji

ROZPOCZNIJ I ZAMÓW, coaching budowanie marki osobistej:
+48 790-768-482
[email protected]

2. Wybierz grupę docelową



Jednym z największych błędów, jakie możesz popełnić podczas budowania marki osobistej, jest próba odwołania się do wszystkich. W rzeczywistości nie każdy jest Twoim idealnym klientem.



Aby przyciągnąć swoich doskonałych klientów, musisz być gotów podziękować tym, z którymi nie chcesz pracować. Oznacza to identyfikowanie określonej grupy docelowej i budowanie atrakcyjnej dla nich marki.



Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale jeśli wszyscy będą Cię lubić, nikogo nie przyciągniesz. Musisz się polaryzować, żeby się wyróżniać. Nie każdy, kto na Ciebie wpadnie, lub widzi Twoją wiadomość, polubi Cię i to jest w porządku. Nie musisz dotrzeć do wszystkich, aby zbudować udany biznes. Wystarczy dotrzeć do idealnych klientów.



„Aby mieć silną osobistą markę, musisz za czymś się opowiadać, wierzyć w określony sposób działania i dumnie przekazywać te przekonania. Marki, które nie osiągają tego, uzyskują średnią reakcję publiczności i zastanawiają się, dlaczego ich odbiorcy nie są zmuszani do działania poprzez swoje wysiłki.”



Cennym ćwiczeniem, które zalecam zrobić, jest stworzenie idealnego profilu klienta. Im więcej wiesz o swoim idealnym kliencie, o jego pragnieniach, troskach i wyzwaniach, tym bardziej będziesz przygotowany do tworzenia produktów i usług, których naprawdę chcą i potrzebują.

Oto kilka pytań, które pomogą Ci rozwinąć idealny profil klienta:

  • Dane demograficzne: jaki jest ich wiek, płeć, wykształcenie, status związku, dochód, zawód itp.?
  • Pragnienia i aspiracje: jaka jest ich pożądana przyszłość? Jakie są ich marzenia, cele i aspiracje?
  • Punkty bólu i wyzwania: z czym się borykają? Co uniemożliwia im osiągnięcie ich celów?

ZOBACZ TAKŻE: Badanie klientów
ZOBACZ TAKŻE: Cykl życia klienta



„Podstawą silnej marki osobistej jest to, jak dobrze rozumiesz swoją publiczność i jakie problemy napotykają. Następnie możesz określić, dlaczego Ci zależy i jak rozwiązać te problemy, za co będziesz pamiętać.



3. Stwórz ofertę nie do odrzucenia



Aby zbudować dochodową markę osobistą, musisz mieć coś do sprzedania docelowej grupie odbiorców. Potrzebujesz doskonałej oferty, która pomoże publiczności rozwiązać określony problem lub osiągnąć określony wynik.

Wielu przedsiębiorców popełnia błąd, tworząc produkt lub usługę, której pragnie, tylko po to, aby odkryć, że nikt inny tego nie chce lub jest gotów za to zapłacić.

KONIECZNIE ZOBACZ TAKŻE: Strategia błękitnego oceanu

Dlatego tak ważne jest zidentyfikowanie idealnego klienta przed utworzeniem produktu lub usługi. Kiedy wiesz dokładnie, komu chcesz pomóc, możesz stworzyć ofertę, która jest dla nich idealnym rozwiązaniem.



Jak stworzyć ofertę, którą pokochają Twoi klienci:



Pierwszym krokiem do stworzenia nieodpartej oferty jest pozycjonowanie się jako specjalista, a nie generalista. Obiecuj swoim klientom bardzo konkretne wyniki i zaprojektuj specjalną ofertę, która pomoże im osiągnąć ten wynik. Ogólna oferta z niejasną obietnicą zdecydowanie nie jest nieodparta.

Następnie zidentyfikuj 3 kluczowe: to, co kochasz, tego, co robisz najlepiej, i tego, czego oczekują Twoi idealni klienci. Następnie utwórz ofertę, która znajduje się na przecięciu tych kryteriów. Nazywamy to formułą Oferta Nie Do Odrzucenia .



Formuła Oferta Nie Do Odrzucenia:

Co lubisz robić + Co robisz najlepiej + Co twoja publiczność chce najbardziej = Oferta Nie Do Odrzucenia



Gdy masz ofertę nie do odrzucenia, musisz być w stanie wyrazić ją jasno swoim odbiorcom. Oto dwa pytania, na które musisz być w stanie odpowiedzieć jasno i zwięźle:

  • Co robisz? Twoja odpowiedź na to pytanie to propozycja wartości. Jaka jest wartość, którą przekazujesz swoim klientom w zamian za ich pieniądze?
  • Jak ty to robisz? Nadaj swojemu procesowi, produktowi lub usłudze unikalną nazwę. Kiedy nadasz mu unikalną nazwę, natychmiast wyróżnia się na tle konkurencyjnych ofert, które obiecują ten sam rezultat.



Zobacz jak to wygląda u mnie.

W wielu miejscach na mojej stronie możesz znaleźć co odróżnia mnie od konkurencji. Kładę nacisk na olbrzymie doświadczenie i środki finansowe, które udało mi się oficjalnie zarobić i były dokumentowane na licznych galach. Były wynikiem dobrze przeprowadzonych szkoleń osób współpracujących ze mną.



Oto zrzut ekranu z jego strony głównej, opisujący, co robi w sposób odróżniający go od konkurencji:

Budowanie marki osobistej szkolenia

„Ludzie muszą wiedzieć, kim jesteś i co robisz w możliwie najprostszy sposób. Nie komplikuj. Powinieneś być w stanie oznaczyć siebie 5 słowami lub mniej. ”


4. Zoptymalizuj swoją stronę internetową



Posiadanie własnej strony internetowej jest ważnym elementem budowania osobistej marki. Ważna jest także silna obecność w mediach społecznościowych, ale nie jesteś właścicielem ani nie kontrolujesz żadnej z platform społecznościowych, na których się znajdujesz. Twoja strona internetowa jest platformą, którą posiadasz i którą kontrolujesz, a w wielu przypadkach odwiedzanie Twojej witryny będzie jednym z kroków, które Twoja docelowa grupa odbiorców podejmuje w celu uzyskania statusu klienta.



Pierwsze wrażenia są najważniejsze. Gdy docelowa grupa odbiorców odwiedza Twoją stronę internetową, powinna być w stanie natychmiast zrozumieć, kim jesteś i jak możesz im pomóc. Powinni czuć się, jakby trafili we właściwe miejsce. Jeśli tak się nie stanie w ciągu kilku sekund, większość nowych użytkowników opuści witrynę.

Co ważniejsze, Twoja strona internetowa powinna być zoptymalizowana, aby przekształcić przypadkowych użytkowników w klientów. Aby tak się stało, jest kilka kluczowych elementów, a większość z nich należy do Twojej strony głównej.

Kluczowe elementy strony głównej witryny:



  • Profesjonalne logo: poproś grafika, aby przekształcił Twoją nazwę lub imię w profesjonalne logo. Jeśli szukasz usługi projektowania graficznego,możesz skorzystać z naszej usługi. Jeśli mamy za dużo zleceń to na pewno możemy kogoś polecić.


  • Twoja propozycja wartości: z angielskiego bardzo popularne tzw. USP- unique selling proposition. Upewnij się, że Twoja propozycja wartości (kto Ci pomaga i jak im pomagasz) jest widoczna na Twojej stronie głównej, najlepiej w górnej części.


  • Profesjonalna fotografia: poproś fotografa o zrobienie kilku zdjęć. Używaj tych zdjęć w całej witrynie, a także w profilach mediów społecznościowych.


  • Dowód społeczny (media, referencje): dodaj logo wszelkich publikacji lub mediów, w których się znalazłeś, a także referencje od klientów.


  • Wyraźne wezwanie do działania (call to action): daj odwiedzającym Twoją stronę jasny następny krok, bez względu na to, czy dołączają do listy e-mail, rejestrują się na bezpłatne seminarium online, czy ubiegają się o bezpłatną konsultację.



Posiadam kilka firm, ale jesteś teraz na mojej stronie osobistej. Oto zrzut ekranu ze strony głównej strony internetowej na której właśnie jesteś, która zawiera wszystkie elementy opisane powyżej. Wejdź na nią gdy skończysz ten tekst i poszukaj reszty. Poniżej "dowód społeczny":

Budowanie marki osobistej przykłady

Inne ważne strony dla witryny osobistej Twojej marki:

Oprócz Twojej strony głównej, tutaj są inne ważne podstrony, które powinna zawierać Twoja osobista strona internetowa marki:

Informacje o Tobie: udostępnij swoją historię osobistą. Jak trafiłeś do swojej branży? Jakie masz doświadczenie i referencje? Komu pomagasz Jak pomagasz? Dlaczego robisz to, co robisz?

Produkty / usługi: ułatwienie odwiedzającym Twoją stronę stanie się klientami. Wymień wszystkie produkty, programy, usługi, które masz na sprzedaż, wraz z linkami, aby dowiedzieć się więcej na ich temat lub zakupić je (w zależności od tego, jaki proces sprzedaży dotyczy każdego z nich).

Treści i / lub bezpłatne zasoby: wpisy na blogu, odcinki podcastów, pomocne filmy lub listy zasobów, które stworzyłeś lub polecasz.

Strona kontaktowa: podaj odwiedzającym Twoją stronę konkretny sposób na kontakt. Daj im różne metody kontaktowania się z Tobą (e-mail, media społecznościowe, formularz itp.)



ZOBACZ TAKŻE: Obsługa klienta

„Kiedy budujesz markę, która jest w 100% oparta na Tobie, kładziesz fundamenty, aby wykorzystać swój własny niebieski ocean - przestrzeń, w której możesz działać na niekwestionowanym rynku, wolnym od tradycyjnych sił konkurencyjnych. ”



5. Miej strategię tworzenia i udostępniania treści



Tworzenie i rozpowszechnianie darmowych treści jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów budowania marki i zdobywania zaufania odbiorców docelowych. Zamiast próbować przekonać odbiorców, że możesz im pomóc, tworzysz treści, które rzeczywiście im pomagają. To buduje zaufanie i pomaga pozycjonować Cię jako eksperta i autorytet w Twojej branży.

To nie przypadek, że dziś najbardziej znane marki osobiste publikują znaczne ilości treści online, aby pomóc w budowaniu i pielęgnowaniu odbiorców.

Tworzenie strategii treści dla Twojej osobistej marki:



Aby stworzyć strategię treści dla swojej osobistej marki, zacznij od utworzenia listy wszystkich potencjalnych tematów, które byłyby pomocne dla Twojej grupy docelowej. Google Keyword Planner , BuzzSumo, Majestic,Ahrefs, Answer The Public są świetnymi narzędziami do badania słów kluczowych i odkrywania popularnych tematów.



Gdy masz już listę tematów do tworzenia treści, następnym krokiem jest zdecydowanie, jaki rodzaj treści utworzyć i gdzie opublikujesz tę zawartość.



Najczęściej używane typy treści- content marketing:



  • Tekst / artykuły
  • Filmy
  • Podcasty
  • Webinaria
  • Kursy online
  • Przewodniki PDF, listy kontrolne, arkusze robocze
  • Infografiki
  • Pokazy slajdów
  • Studium przypadku



Miejsca w których najczęściej publikowane są treści:

  • Twój własny blog / strona internetowa
  • Katalogi podcastów (iTunes itp.)
  • Youtube
  • Inne blogi i publikacje online
  • Social media (LinkedIn, Facebook, etc.)
  • E-mail
  • Pokaz slajdów
  • Quora



„Zidentyfikuj kilka podstawowych tematów, w które mocno wierzysz i zbuduj serię treści wokół nich”



Skup się na jakości, spójności i publikuj regularnieAby content marketing działał, ważne jest, aby skupić się na jakości i spójności. Nie publikuj treści, które źle odzwierciedlają Twoją markę i bądź spójny z tym, jak często publikujesz nowe treści dla odbiorców. Marketing treści to gra długoterminowa, ale przy prawidłowym wykonaniu przynosi niesamowite korzyści.

Tworzenie i promowanie treści jest również bardziej czasochłonne i kosztowne niż większość ludzi zdaje sobie z tego sprawę. Z tego powodu zalecamy rozpoczęcie od 1-2 podstawowych typów treści (takich jak posty na blogu lub filmy). Gdy zaczniesz uzyskiwać dobre wyniki z podstawowymi typami treści i mediami, przejdź do innych, aby dotrzeć do większej liczby osób.



Aby dowiedzieć się więcej na temat wysokiej jakości treści, zapoznaj się z naszym kompletnymi przewodnikami po tworzeniu wspaniałych treści, które pokochają Twoi klienci:



Content Marketing

Marketing Wirusowy

„Silna marka osobista jest spójna, jasna i ma na celu służyć określonej grupie odbiorców. Marka osobista jest ważna dla przedsiębiorcy, ponieważ jest to najlepszy sposób na podzielenie się autentycznym przekazem i przyciągnięcie konkretnej osoby! ”



6. Miej strategię widoczności



Publikowanie treści na własnych platformach to świetny sposób na budowanie publiczności, ale zajmuje to również dużo czasu. Szybszym sposobem budowania publiczności jest kontakt z odbiorcami innych osób.



Oto kilka typowych sposobów zwiększenia widoczności:



  • Wywiady i PR: najprostszą metodą jest udzielanie wywiadów na podcastach, następnie kierując się do tradycyjnych mediów, w tym telewizji, radia i czasopism drukowanych.
  • Gościnne wpisy na blogach: pisz artykuły do ​​innych blogów i publikacji online, które czytają Twoi docelowi odbiorcy.
  • Wystąpienia publiczne: ubiegaj się o przemówienie na imprezach na żywo, lokalnych grupach Meetup i konferencjach, w których uczestniczy Twoja docelowa grupa odbiorców.
  • Partnerstwa i wspólne przedsięwzięcia: Budowanie wzajemnie korzystnych relacji z innymi ludźmi i firmami może prowadzić do wielu okazji, w tym do blogowania gościnnego- czyli wpisy gościnne, wywiadów, wspólnych przedsięwzięć , partnerstw i rekomendacji klientów.


„Największym trickiem wzrostowym jest pojawienie się w najważniejszych publikacjach. Jeśli chcesz zbudować autorytet i wiarygodność w swojej niszy, nie ma lepszej metody niż bycie wspomnianym przez największe media.To daje natychmiastową wiarygodność. ”



7. Zbuduj społeczność



Zamiast próbować zbudować szeroką publiczność, przenieś swoją uwagę na lidera społeczności w określonej niszy. Zdefiniuj grupę docelową i zbuduj społeczność, w której będą mogli ze sobą współpracować, dzielić się pomysłami, wspierać się nawzajem i dotrzeć bezpośrednio do Ciebie.



Oto kilka sposobów budowania społeczności wokół marki i firmy:

  • Grupy na Facebooku: Utwórz prywatną grupę na Facebooku dla swoich odbiorców i / lub klientów. Daje Ci to możliwość codziennego angażowania się w znaczące rozmowy z publicznością i, co równie ważne, zapewnia im środowisko, w którym mogą się nawzajem komunikować i wspierać.
  • Wydarzenia na żywo: Hostuj wydarzenia na żywo, aby Twoi odbiorcy i / lub klienci mogli spędzać czas z Tobą osobiście. Przypadkowe spotkania, prywatne kolacje, warsztaty, i burze mózgów są świetnymi sposobami na utrwalenie długoterminowych relacji z publicznością.
  • Witryny członkowskie (membership): Stwórz witrynę, w której w zamian za nominalną opłatę miesięczną Twoi klienci mogą mieć regularny dostęp do ekskluzywnych treści, połączeń na żywo i / lub seminariów internetowych, a także możliwość interakcji ze sobą - forum lub grupa.


  • „Silna marka osobista to taka, która ma duży wpływ, który następnie prowadzi do wpływu wśród ludzi, którzy za Tobą podążają. Kluczem jest wykorzystanie mediów społecznościowych i innych platform społecznościowych oraz środowisk w celu stworzenia odpowiednich i znaczących dialogów między Tobą a osobami, na które chcesz wpłynąć ”.



    Budowanie marki osobistej na polskim rynku pracy



    Zależnie od branży w której zamierzasz budować wizerunek silnej marki osobistej, zależeć będzie Twoja strategia. Pod uwagę musisz wziąć profil docelowego klienta, lub pracodawcy. Następnie ułóż plan biorąc pod uwagę niuanse z branży i stereotypy! Dzięki temu budowanie marki osobistej na polskim rynku pracy okaże się łatwiejszy zadaniem niż przypuszczałeś.

    Budowanie marki osobistej na Facebooku



    1. Użyj profesjonalnego zdjęcia
    2. Dziel się ciekawym contentem i wypowiedziami
    3. Wyszukaj grupy związane z Twoją branżą. Pisz tam i merytorycznie komentuj.
    4. Publikuj regularnie
    5. Stosuj język korzyści
    6. Bądź spójny



    Zastosowanie powyższych technik wraz z tymi których nauczyłeś się w tym artykule zapewni Ci sukces i zanim się obejrzysz budowanie marki osobistej na Facebooku okaże się zadaniem już wykonanym.

    Budowanie marki osobistej, zacznij!



    Nigdy nie było lepszego czasu na bycie przedsiębiorcą. Dzięki internetowi i technologii bariery w dostępie do przedsiębiorczości praktycznie nie istnieją. Każdy może zbudować markę i publiczność online, a także tworzyć produkty i usługi sprzedawane swoim odbiorcom.



    Jako wolny strzelec lub przedsiębiorca masz konkurentów. Jednak jako marka osobista nie. Kiedy budujesz markę osobistą, nie ma prawdziwej konkurencji. Oczywiście, mogą istnieć inne osoby i firmy sprzedające podobne produkty i usługi, jak Ty, ale nie są Tobą! W rzeczywistości nie ma innej osoby na świecie, która byłaby dokładnie taka jak Ty. Jako jednostka jesteś w 100% wyjątkowa.



    Dlatego budowanie osobistej marki jest tak potężne. Kiedy budujesz markę osobistą, natychmiast odróżniasz się od konkurencji, ponieważ jesteś inny niż Twoi konkurenci.



    Wszyscy mamy markę osobistą, niezależnie od tego, czy myślimy o tym w ten sposób, czy nie. Więc bądźmy świadomi tego. Silna marka dla mnie oznacza, że ​​Twoja wiadomość jest możliwa do zidentyfikowania. Kiedy masz coś, z czego jesteś znany, zmniejsza to postrzeganą konkurencję. To ogromne!



    Szukasz bardziej szczegółowych zasad -budowanie marki osobistej
    Weź indywidualną sesję dopasowaną tylko i wyłącznie do Twojej sytuacji

    ROZPOCZNIJ I ZAMÓW, coaching budowanie marki osobistej online:
    +48 790-768-482
    [email protected]



    PS. Skoro wiesz co to jest budowanie marki osobistej to zacznij wreszcie proces zmiany i ciesz się dodatkowymi zyskami które pozwolą Ci osiągnąć życie takie jak zawsze chciałeś!


Podziel się ze znajomymi!
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZOBACZ JAK ZWIĘKSZYLIŚMY RUCH NASZEGO KLIENTA O 326%!

Zapisz się na e-mail i pobierz darmowy raport.






ZOBACZ JAK ZWIĘKSZYLIŚMY RUCH NASZEGO KLIENTA O 326%!

Zapisz się na e-mail i pobierz darmowy raport.