Zawartość strony
Badania ilościowe to proces zbierania i analizy danych liczbowych. Można go używać do znajdowania wzorców i średnich, prognozowania, testowania związków przyczynowych i uogólniania wyników na szersze populacje.
Badania ilościowe to proces zbierania i analizy danych liczbowych. Można go używać do znajdowania wzorców i średnich, prognozowania, testowania związków przyczynowych i uogólniania wyników na szersze populacje.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Badania ilościowe są przeciwieństwem badań jakościowych, które polegają na zbieraniu i analizowaniu danych nienumerycznych (np. tekstu, wideo lub dźwięku).
Badania ilościowe znajdują szerokie zastosowanie w naukach przyrodniczych i społecznych:
Badania ilościowe przykłady pytań:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Badania ilościowe – to weryfikowanie neutralnych teorii poprzez analizowanie powiązań pomiędzy zmiennymi. Zmienne można zmierzyć wykorzystując do tego adekwatne narzędzia. Natomiast za pomocą analizy statystycznej można przetwarzać otrzymane wyniki. Finalny raport ma swoją strukturę i składa się z wstępu, teorii bazującej na literaturze oraz z metod badania, jego wyników i wyciągniętych wniosków
Rodzaje badań ilościowych można wymieniać i dzielić w zależności od dziedziny.
Ja przedstawię Wam dosyć prosty podział, dzięki któremu zrozumiesz podstawową koncepcję i dalej będzie już łatwo.
Możesz użyć metod badawczych ilościowych do badań opisowych, korelacyjnych lub eksperymentalnych.
Zarówno badania korelacyjne, jak i eksperymentalne mogą służyć do formalnego testowania hipotez lub przewidywań przy użyciu statystyk. W tych dwóch typach badań wyniki można uogólnić na szersze populacje w oparciu o zastosowaną metodę doboru próby.
Aby zebrać dane ilościowe, często będziesz musiał użyć definicji operacyjnych, które przekładają abstrakcyjne pojęcia (np. samopoczucie, nastrój, czy coś wygląda ładnie/brzydko) na możliwe do zaobserwowania i policzalne miary (np. zrobisz skalę jak bardzo coś się podoba, albo jak ktoś się czuje).
Badania ilościowe rodzaje:
Metoda badań | Jak używać | Przykład |
Eksperyment | Kontroluj zmienną niezależną lub manipuluj nią, aby mierzyć jej wpływ na zmienną zależną. | Badasz np czy wypicie kawy przed rozwiązaniem testu poprawia wyniki. Jednej grupie podajesz kawę, drugiej nie. Porównujesz następnie oceny z testów między grupami. |
Ankieta | Zadawaj pytania grupie osób osobiście, przez telefon lub online. | Rozdajesz ankiety ze skalami ocen aby zbadać ich doświadczenia związane z XYZ… |
(Systematyczna) obserwacja | Zidentyfikuj zachowanie lub wystąpienie zainteresowania i monitoruj je w ich naturalnym otoczeniu. | Np siedzisz i obserwujesz, liczysz, rejestrujesz występowanie aktywnych i biernych zachowań różnych kontekstach. |
Badania wtórne | Używaj dane, które zostały zebrane do innych celów, np. badania krajowe lub zapisy historyczne. | Aby ocenić, czy nastawienie do zmian klimatycznych zmieniło się od lat 90 XX wieku, zbierasz odpowiednie dane z kwestionariusza z szeroko dostępnych badań. |
Po zebraniu danych może być konieczne ich przetworzenie, zanim będzie można je przeanalizować. Na przykład dane ankietowe i testowe mogą wymagać przekształcenia ze słów na liczby. Następnie, aby przeanalizować swoje dane, możesz użyć na przykład metod statystyki opisowej, aby odpowiedzieć na pytania badawcze.
Statystyka opisowa -jej celem jest podsumowanie zbioru danych i wyciągnięcie pewnych podstawowych wniosków i uogólnień na temat zbioru.
Statystykę opisową stosuje się zazwyczaj jako pierwszy i podstawowy krok w analizie zebranych danych.
Możesz również użyć wykresów, wykresów punktowych i tabel częstotliwości, aby wizualizować dane i sprawdzać trendy lub wartości odstające.
Korzystając ze statystyki inferencyjnej, możesz prognozować lub uogólniać na podstawie swoich danych.
Statystyki inferencyjne to techniki stosowane do wyciągania wniosków z uzyskanych danych. Inferencja to proces myślowy, w którym na podstawie zdań już uznanych za prawdziwe dochodzi się do uznania nowego twierdzenia. Jest to istota badań statystycznych z których chcemy wywnioskować potwierdzenie hipotezy o przyczynach jakiegoś zjawiska
Badania ilościowe są często wykorzystywane do standaryzacji gromadzenia danych i uogólniania wyników.
Zalety tego podejścia to:
Replikacja – Powtórzenie badania jest możliwe dzięki znormalizowanym protokołom zbierania danych i namacalnym definicjom abstrakcyjnych pojęć.
Bezpośrednie porównania wyników – Badanie można powielać w innych kontekstach kulturowych, czasach lub z różnymi grupami uczestników. Wyniki można porównać statystycznie.
Duże próbki – Dane z dużych próbek mogą być przetwarzane i analizowane przy użyciu wiarygodnych i spójnych procedur dzięki ilościowej analizie danych.
Testowanie hipotez – Korzystanie ze sformalizowanych i ustalonych procedur testowania hipotez oznacza, że przed wyciągnięciem wniosków należy dokładnie rozważyć i zgłosić zmienne badawcze, przewidywania, zbieranie danych i metody testowania.
Pomimo korzyści badań ilościowych, czasami są one niewystarczające do wyjaśniania złożonych tematów badawczych. Ograniczenia obejmują:
Powierzchowność – Stosowanie precyzyjnych i restrykcyjnych definicji operacyjnych może niewłaściwie przedstawiać złożone pojęcia. Na przykład, pojęcie nastroju może być reprezentowane tylko przez liczbę w badaniach ilościowych, ale wyjaśnione poprzez rozwinięcie w badaniach jakościowych.
Mocne zafixowanie (tak wiem nie brzmi to naukowo) – Z góry określone zmienne i procedury pomiarowe mogą oznaczać, że zignorujesz inne istotne obserwacje.
Stronniczość strukturalna – Pomimo wystandaryzowanych procedur błędy strukturalne mogą nadal wpływać na badania ilościowe. Brakujące dane, nieprecyzyjne pomiary lub nieodpowiednie metody pobierania próbek to błędy, które mogą prowadzić do błędnych wniosków.
Brak kontekstu – Badania ilościowe często wykorzystują nienaturalne warunki, takie jak laboratoria, lub nie uwzględniają kontekstów historycznych i kulturowych, które mogą mieć wpływ na gromadzenie danych i wyniki.
Badania ilościowe dotyczą liczb i statystyk, podczas gdy badania jakościowe dotyczą słów i znaczeń.
Metody ilościowe pozwalają przetestować hipotezę poprzez systematyczne zbieranie i analizowanie danych, natomiast metody jakościowe pozwalają dogłębnie zgłębiać pomysły i doświadczenia.
Gromadzenie danych to systematyczny proces, w ramach którego w badaniach gromadzone są obserwacje lub pomiary. Jest używane w wielu różnych kontekstach przez naukowców, rządy, firmy i inne organizacje.
Rzetelność i trafność dotyczą tego, jak dobrze metoda coś mierzy:
Jeśli prowadzisz badania eksperymentalne, musisz również wziąć pod uwagę wewnętrzną i zewnętrzną ważność eksperymentu.
Weryfikowanie hipotez to formalna procedura badania naszych wyobrażeń o świecie za pomocą statystyk. Używa się do testowania określonych prognoz, zwanych hipotezami, poprzez obliczanie prawdopodobieństwa, że wzorzec lub związek między zmiennymi mógł powstać przez przypadek.
O czym należy pamiętać podczas opracowywania wyników badania metodami ilościowymi:
Aby realizować cel musisz przeprowadzać każde badanie w zgodzie z procedurą.
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej lubisz w badaniach ilościowych?
A może masz sugestie jak wzbogacić ten wpis dla innych czytelników.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.