Szkolenie sprzedażowe

Praca w zespole
31 sierpnia, 2021
Kreatywna autoprezentacja
31 sierpnia, 2021

Szkolenie sprzedażowe

Szkolenie sprzedażowe: efekty, koszty i inne informacje

Ludzie są z natury istotami konkurencyjnymi. Nawet w najbardziej spokojnych, pogodnych momentach jednostka może odczuwać presję, by prześcignąć innych. Presję tę często potęguje obecność innych osób, a dokładniej konkurencja, którą te osoby reprezentują.

To samo dotyczy zespołów sprzedażowych, ponieważ one również muszą być stale na nogach i starać się prześcigać się nawzajem. Biorąc pod uwagę to konkurencyjne środowisko, które definiuje tak wiele aspektów naszego życia, nic dziwnego, że szkolenia sprzedażowe stały się koniecznością dla wielu firm na całym świecie.
Szkolenia sprzedażowe w najprostszej formie można podzielić na dwie kategorie – trening umiejętności miękkich oraz trening umiejętności twardych:

Trening umiejętności miękkich dotyczy cech osobowości, które pomogą Ci poprawić wyniki w procesie sprzedaży, takich jak pewność siebie i charyzma, podczas gdy trening umiejętności twardych dotyczy korzystania z narzędzi oraz posługiwania się różnymi technikami.

Jakie są zalety szkolenia sprzedażowego?

Szkolenie sprzedażowe jest ważne, aby zapewnić dobre przygotowanie sprzedawców do codziennych zadań. Niezbędne jest, aby pomóc im zdobyć wiedzę, jak sprzedawać produkty.

Szkolenia sprzedażowe mogą być również wykorzystywane jako okazja dla sprzedawców do zdobycia nowych umiejętności, takich jak techniki negocjacyjne i umiejętności obsługi klienta.

To tylko niektóre korzyści płynące ze szkolenia sprzedażowego. Jest o wiele więcej korzyści, o których można by napisać wiele oddzielnych artykułów.

Dlaczego warto zostać certyfikowanym profesjonalistą ds. sprzedaży?

Jako certyfikowany specjalista ds. sprzedaży możesz być pewien, że Twoje umiejętności będą warte pieniędzy i będą poszukiwane. Istnieje kilka możliwości zrobienia kariery w tej dziedzinie.

Bycie certyfikowanym specjalistą ds. sprzedaży pomoże Ci mieć lepsze możliwości. Możesz także skorzystać z towarzyszących mu korzyści, takich jak zwiększona wiarygodność i respekt wśród rówieśników oraz możliwości przywódcze.

Ponieważ zapotrzebowanie na specjalistów ds. sprzedaży na rynku rośnie wykładniczo, nie brakuje miejsc pracy dla certyfikowanych specjalistów. Jeśli jesteś zainteresowany doskonaleniem swoich umiejętności, zdecydowanie warto zostać certyfikowanym specjalistą ds. sprzedaży.

Jak zostać certyfikowanym profesjonalistą sprzedaży w 30 dni?

Zawód sprzedawcy to jedna z najbardziej wymagających i satysfakcjonujących ścieżek kariery. Zainteresowanie tym zawodem pochodzi głównie od ludzi, którzy muszą sprzedawać swoje produkty lub usługi, aby związać koniec z końcem. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zostać certyfikowanym specjalistą ds. sprzedaży w ciągu 30 dni:

  • Stwórz biznesplan i poznaj swoje cele – Co chcesz osiągnąć? W jaki sposób ta praca przybliży Cię do osiągnięcia celu? Jeśli nie jesteś pewien, zaplanuj z wyprzedzeniem, co będziesz sprzedawać, komu i w jakiejś ilości.
  • Ustal swoją grupę docelową – Z kim chcesz pracować? Czego chcą Twoi potencjalni klienci i czego potrzebują od Ciebie?
  • Określ, jakie umiejętności, doświadczenie i kwalifikacje są niezbędne dla tego typu stanowiska, aby sprzedawać określonej grupie osób.

Nie próbuj upychać wszystkiego w 30 dni! Bądź realistą co do tego, do czego dążysz.

Jaki jest najlepszy sposób na zostanie ekspertem w zakresie szkoleń sprzedażowych?

Istnieją dwa sposoby, aby zostać ekspertem ds. szkoleń sprzedażowych. Możesz wziąć udział w formalnym kursie lub możesz uczyć się w trakcie pracy. W praktyce pewnie połączysz obie te metody.

Pierwszą opcją jest zapisanie się na oficjalny kurs. Kursy te trwają kilka tygodni i mogą kosztować 5000 zł lub więcej. Inną opcją jest praca w firmie, która posiada własny dział szkoleń sprzedażowych i zatrudnienie się jako asystent trenera.

Firmy posiadające własny dział szkoleń często oferują najlepsze możliwości, ponieważ zapewniają doświadczenie zawodowe i szkolenia dla przyszłych pracowników, które są niezbędne, aby stać się ekspertem w dziedzinie szkoleń sprzedażowych.

Jakie narzędzia mogą mi pomóc w zostaniu lepszym sprzedawcą?

Niektóre z najpopularniejszych narzędzi używanych w sprzedaży to: CRM, oprogramowanie do poszukiwania klientów, oprogramowanie analityczne i oprogramowanie do zarządzania mediami społecznościowymi.
Jeśli jako sprzedawca odpowiadasz za co najmniej jeden z tych obszarów, upewnij się, że korzystasz z narzędzi odpowiednich do potrzeb Twojej firmy. Poświęcenie czasu na ich poznanie pozwoli Ci skutecznie je wykorzystać i zoptymalizować wyniki dla zysku Twojej firmy.

Jak szkolenie w zakresie sprzedaży może pomóc w różnych przypadkach użycia?

Istnieją różne przypadki użycia szkoleń sprzedażowych. Niektóre z zastosowań mają na celu poprawę produktywności, obsługi klienta i retencji klientów.

Umiejętność skoncentrowania się na indywidualnych potrzebach jest kluczem do udanych rozmów sprzedażowych. Jednostka będzie w stanie słuchać i rozumieć swojego klienta lepiej niż w przypadku interakcji wyłącznie z człowiekiem. Często jest to bardzo trudne dla ludzi i czasami może być frustrujące, ale różne techniki pomagają im, dając im więcej informacji o każdym kliencie.

Wykorzystanie technologii wiąże się z poprawą produktywności sprzedawców, a sprzedaż jest kluczowym elementem w osiąganiu postępów w dzisiejszym świecie. Jest kilka zadań, których jednak nie można zautomatyzować ze względu na ich kreatywność i emocje, takie jak tworzenie treści dla klientów z mediów społecznościowych lub e-mail marketingu, którzy potrzebują kreatywnych treści, a nawet pisanie e-maili, którego sprzedawcy często się podejmują.

Celem szkolenia sprzedażowego jest pomoc Twojej firmie w poprawie efektywności działań marketingowych i sprzedażowych, ale można je również wykorzystać do zwiększenia wydajności i produktywności w różnych działach.
Skuteczny program szkoleń sprzedażowych: poprawi kulturę firmy, stworzy możliwości coachingu, zwiększy efektywność, zmniejszy koszty.

Ile może kosztować dobre szkolenie sprzedażowe?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań handlowcom.

Różne rodzaje szkoleń sprzedażowych mogą być dobrym sposobem na rozkręcenie działu sprzedażowego w Twojej firmie.

Skuteczny program szkoleń sprzedażowych nie powinien kosztować zbyt wiele, ale też nie powinien być zbyt tani. Nie chcesz, aby ludzie marnowali swoje pieniądze na program, który nie zapewnia im żadnej wartości.
Niektóre firmy inwestują w programy, które uczą pracowników, jak sprzedawać różnymi metodami, podczas gdy inne inwestują w kursy, które koncentrują się na technicznych aspektach sprzedaży, takich jak negocjacje i zimne rozmowy przez telefon.

Odpowiedź na pytanie “ile to kosztuje” zależy od rodzaju prowadzonego szkolenia. Jeśli szukasz tylko kursu certyfikacyjnego, kosztowałby on około 400 zł na osobę. Ale jeśli szukasz kompleksowego i intensywnego programu szkoleniowego, który obejmuje wszystko, od mapowania procesów po sesje coachingowe i samouczki wideo, koszt może wzrosnąć do 15000 zł na osobę.

Koszt złego szkolenia sprzedażowego jest wysoki. Złe szkolenie zespołu jest nie tylko drogie. Niesie konsekwencje w przyszłości. Nieodpowiednie może skutkować utratą przychodów w przyszłości.

Dobre szkolenie w zakresie sprzedaży kosztuje za każdego pracownika około 25 000 zł rocznie. Ta liczba nie obejmuje kosztów samych trenerów.

Dobre szkolenie w zakresie sprzedaży może pomóc organizacji osiągnąć nawet kilka milionów rocznie w postaci zwiększonych przychodów i marży brutto.

Jakie umiejętności będziesz posiadać po szkoleniu sprzedażowym?

Szkolenia sprzedażowe są powszechnym narzędziem wykorzystywanym przez wiele firm, ale to nie jedyny sposób na osiągnięcie sukcesu jako sprzedawca. Zasadniczo istnieją cztery umiejętności, które powinieneś posiadać po treningu.

Pierwszą umiejętnością, którą powinieneś posiadać po treningu, jest umiejętność sprzedawania bez bycia nachalnym lub forsownym. Druga umiejętność to silna etyka pracy.

Trzecia umiejętność to umiejętność budowania relacji z potencjalnymi klientami i zawierania transakcji. Czwarta umiejętność to raczej praktyczna wskazówka: nie bój się prosić o pomoc, gdy czujesz się przytłoczony pracą i potrzebujesz ulgi od stresu.

Po przeprowadzeniu udanego szkolenia sprzedażowego prawdopodobnie zdobyłeś wiele umiejętności i sztuczek. Być może nawet porzuciłeś niektóre ze swoich starych umiejętności.

Największą umiejętnością, jaką zdobędziesz po tym szkoleniu, jest umiejętność sprzedawania się. Twoja zdolność do opowiadania się za sobą i swoim pomysłem będzie ustępować tylko Twojej zdolności do zapewniania wartości i usług.
W końcu udane szkolenia sprzedażowe polegają na budowaniu relacji z ludźmi, z którymi pracujesz, i dostarczaniu im tego, czego potrzebują – więcej biznesu od swoich klientów.

Kto przeprowadza szkolenia sprzedażowe? Ile czasu trwają?

Szkolenia sprzedażowe są integralną częścią procesu sprzedaży. Szkolenie sprzedażowe może odbywać się indywidualnie, w grupie lub przez trenera.

Czas trwania zależy od rodzaju i złożoności procesu, który jest podejmowany. Na przykład, jeśli masz bardziej złożone strategie rozwoju lub koncentrujesz się na klientach o wysokiej wartości, możesz potrzebować dłuższej sesji szkoleniowej dotyczącej sprzedaży.

Podczas prowadzenia szkoleń sprzedażowych ważne jest ustalenie, kto i w jakim celu powinien brać udział w procesie. Szkolenie dla pracowników na poziomie podstawowym powinno być krótsze, podczas gdy bardziej doświadczeni pracownicy mogą wymagać bardziej szczegółowych instrukcji osobiście lub podczas wideokonferencji.

Pytanie, kto prowadzi szkolenia sprzedażowe, jest od dłuższego czasu przedmiotem dyskusji na polu marketingu. Rolą trenera jest nauczenie ludzi, jak sprzedawać i jak robić to lepiej, aby zwiększyć sprzedaż.

Szkolenie w zakresie sprzedaży jest jedną z najważniejszych części ogólnej strategii marketingowej firmy, niezależnie od tego, czy odbywa się wewnętrznie, przy użyciu zasobów zewnętrznych, czy też obu.

Szkolenie może być prowadzone osobiście lub online i trwa zwykle od 1-2 godzin.

Jakie mogą być efekty po szkoleniu sprzedażowym? Ile będziesz w stanie sprzedać?

Szkolenie marketingowe to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży i poprawę przychodów.
Szkolenia sprzedażowe mogą mieć różny wpływ na sprzedaż firmy. Niektóre z tych efektów to: ulepszona obsługa klienta, lepsza komunikacja, bardziej efektywna konwersja z klientami, zwiększone możliwości sprzedaży.

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!