fbpx
Konkurencja
KONKURENCJA
Czerwiec 4, 2018
Jak wygrać kłótnię?
Jak wygrać każdą kłótnię? Nawet z dziewczyną ;-)
Czerwiec 6, 2018
Pokaż wszystkie

Storytelling, kariera w marketingu GOTOWIEC!

Storytelling - opowiadanie historii

Storytelling - opowiadanie historii

Storytelling, kariera w marketingu GOTOWIEC!




Rozmawiając z setkami sprzedawców i firm w ciągu ostatnich kilku lat, dowiedziałem się, że marketing ma niesamowity potencjał wpływania na życie ludzi.

W rzeczywistości mianem marketingu możemy określić:

"Działalność, zestaw instytucji, umiejętności i procesów tworzenia, komunikacji, dostarczania i wymiany ofert, które mają wartość dla klientów, partnerów i całego społeczeństwa".


Uwielbiam to. Marketerzy wprowadzają wartość dodaną dla całego społeczeństwa!

Jednak umiejętności marketingowe i rozwój kariery nie są łatwe w dziedzinie, która porusza się z prędkością światła. Wydaje się, że każdego tygodnia firmy żądają coraz to nowszych umiejętności od swoich pracowników.

Firmy, które z powodzeniem wprowadzają skuteczne i różnorodne działania, czy umiejętności marketingowe i wyjątkowe perspektywy, mają ogromną przewagę, jeśli chodzi o dostarczanie wartości.

Dlatego od lat poświęcam czas nauce marketingu, w efekcie stałem się właścicielem w firmie pozycjonerskiej SEO, Premium Digital. Przedstawię Wam jedną z nieocenionych umiejętności marketingowych, które pomagają niektórym z największych zespołów na świecie wytwarzać niezmiennie wspaniałe treści. Storytelling


Lecimy!

Współczesny marketingowiec musi być dobrze zaznajomiony z wieloma, dobry w paru i doskonały w kilku.

Posiadanie różnorodnych umiejętności i narzędzi zapewnia nie tylko maksymalną elastyczność jako zespół do tworzenia różnych udanych kampanii marketingowych, ale także pozwala każdemu marketerowi błyszczeć jako osoba. Nic tak nie cieszy jak olbrzymie zyski i sukcesy dla klienta.

Umiejętności marketingowe na wysokim poziomie pomogą zapewnić Twojemu zespołowi najwyższą elastyczność i indywidualność.

Więc po krótce…

Storyteling - opowiadanie historii



Wydaje się, że istnieje ogólne przekonanie, że marketing zawsze polegał na opowiadaniu historii - i że marketerzy zawsze identyfikowali się jako naturalni opowiadacze i gawędziarze (storyteller).

Ale może tak nie być.

LinkedIn odkrył, że zaledwie osiem lat temu liczba marketerów wymieniających "opowiadanie historii- storytelling" na ich profilu jako umiejętności wcale nie istniała. W ogóle nie była poruszana jako szanowana dyscyplina marketingowa.

Dziś jednak od 7-8 % wszystkich marketerów z LinkedIn na całym świecie identyfikuje się jako storytellerzy w oparciu o opisy swoich profili i listę umiejętności.

storytelling - opowiadanie historii

Jako marketingowiec opowiadanie historii (storytelling) nie oznacza tylko informowania odbiorców o tym, co robi Twój produkt, usługa, lub co się dzieje. Skuteczne opowiadanie historii wymaga głębokiego zrozumienia ludzkich emocji, motywacji i psychologii, aby skutecznie komunikować się z nimi w autentyczny i angażujący sposób.

Najlepsi marketerzy to osoby rozwiązujące problemy i opowiadający historie. Twórcy treści (content) powinni zadać pytanie: "jaki problem dla moich odbiorców mogę rozwiązać za pomocą odpowiedniej kampanii marketingowej?".

Istnieją nieskończone sposoby opowiadania historii.

Jednym z moich ulubionych sposobów rozwijania fascynującej historii jest użycie formuły "The Story Spine" stworzonej przez profesjonalnego dramaturga i improwizatora Kenna Adamsa. Wielki Pixar wygrał niezliczoną ilość nagród za pomocą tej formuły, m.in. Grammy i Złote Globy. W 2012 roku artystka z Pixar,Emma Coats, napisała na Twitterze 22 porady dotyczące opowiadania historii, używając hashtag #storybasics. Lista rozpowszechniła się w internecie, zdobywając popularny tytuł 22 Reguł opowiadania Pixara. Jedną z nich był właśnie wspomniany "The Story Spine".

Na czym więc polega "The Story Spine"?
Pomocna jest poniższa tabela:




SZKIC STRUKTURA FUNKCJA
Pewnego razu ___ Wstęp Przedstawiany jest świat jak i sam główny bohater. Opis rutyny
Codziennie ___ Wstęp Przedstawiany jest świat jak i sam główny bohater. Opis rutyny
Pewnego dnia ___ Wydarzenie Główny bohater przełamuje rutynę
Z tego powodu ___ Rozwinięcię Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy
Z tego powodu ___ Rozwinięcię Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy
Z tego powodu ___ Rozwinięcię Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy
Aż w końcu ___ Moment napięcia Na szali jest to czy główny bohater odniesie sukces, lub porażkę
I od tamtej pory ___ Zakończenie Główny bohater odnosi sukces, lub porażkę. Rozpoczyna się nowa historia



Pewnego razu ___. Codziennie, ___. Pewnego dnia ___. Z tego powodu, ___. Z tego powodu, ___. Aż w końcu ___. I od tamtej pory ___.

Zachęcam do stosowania tej formuły dla własnej marki, produktów lub usług.

Zróbmy próbę z marką, którą wszyscy możemy znać: Adidas.

• Pewnego razu, w małym miasteczku żył sobie szewc, który chciał, aby jego buty trafiły w ręce biegaczy na całym świecie.
• Codziennie pracował nad doskonaleniem swoich butów, aby biegacze mogli najlepiej biegać.
• Ale pewnego dnia szewc zdał sobie sprawę, że dostarczanie butów tysiącom biegaczy na całym świecie nie jest łatwym zadaniem.
• Z tego powodu pracował coraz ciężej, aby upewnić się, że ma podaż produktów potrzebnych, by odnieść sukces pomimo krytyków.
• Z tego powodu jego buty wciąż się poprawiały, a coraz więcej sportowców zaczęło je nosić w prestiżowych zawodach.
• W końcu nie chodziło już tylko o bieganie. Stało się to czymś większym - znalezieniem swojej wewnętrznej drogi. Robisz to, co kochasz. Czujesz się świetnie.
• I od tamtej pory szewc rozwinął swoje możliwości, dając jeszcze lepszą jakość
"The Story Spine” to nie gotowa historia, to perfekcyjny model. Model, który możesz stosować zawsze wedle potrzeby. To nic innego jak tylko pozbawiona kości struktura, na której zbudowana jest historia. I właśnie dlatego jest tak potężnym narzędziem.
Dla wszystkich marketerów, należy wypełnienie drobnych szczegółów tej historii.


Do następnego razu RS
Dla wszystkich marketerów jak i aspirujących do tej roli, polecamy szkolenie: PISANIE OFERTY SPRZEDAŻOWEJ
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.