Czym jest Storytelling i jak go wykorzystać. Kariera w marketingu i reklama (dobra historia)

Konkurencja
Nieuczciwa Konkurencja, a uczciwy konsument [ochrona interesów]
4 czerwca, 2018
Jak wygrać kłótnię?
Jak wygrać kłótnię i spór? Argument i negocjacje żeby się nie kłócić
6 czerwca, 2018

Czym jest Storytelling i jak go wykorzystać. Kariera w marketingu i reklama (dobra historia)

Storytelling - opowiadanie historii

Storytelling - opowiadanie historii

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Storytelling, kariera w marketingu GOTOWIEC!






Rozmawiając z setkami sprzedawców i firm w ciągu ostatnich kilku lat, dowiedziałem się, że marketing ma niesamowity potencjał wpływania na życie ludzi.

W rzeczywistości mianem marketingu możemy określić:


„Działalność, zestaw instytucji, umiejętności i procesów tworzenia, komunikacji, dostarczania i wymiany ofert, które mają wartość dla klientów, partnerów i całego społeczeństwa”.
Czy można podciągnąć tu storytelling jako narzędzie marketingu? Czytaj dalej, bo sam w sobie storytlling bez odpowiedniej struktury nic Ci może nie dać.

Uwielbiam to. Marketerzy wprowadzają wartość dodaną dla całego społeczeństwa!

Jednak umiejętności marketingowe, np storytelling i rozwój kariery nie są łatwe w dziedzinie, która porusza się z prędkością światła. Wydaje się, że każdego tygodnia firmy żądają coraz to nowszych umiejętności od swoich pracowników.

Firmy, które z powodzeniem wprowadzają skuteczne i różnorodne działania, czy umiejętności marketingowe i wyjątkowe perspektywy, mają ogromną przewagę, jeśli chodzi o dostarczanie wartości.

Dlatego od lat poświęcam czas nauce marketingu, w efekcie stałem się właścicielem w firmie pozycjonerskiej SEO, UniqueSEO Przedstawię Wam jedną z nieocenionych umiejętności marketingowych, które pomagają niektórym z największych zespołów na świecie wytwarzać niezmiennie wspaniałe treści. Storytelling…

Czym jest Storytelling i jak go wykorzystać. Kariera w marketingu i reklama (dobra historia) 1




Lecimy!

Współczesny marketingowiec musi być dobrze zaznajomiony z wieloma, dobry w paru i doskonały w kilku. Storytelling trzeba absolutnie znać!

Posiadanie różnorodnych umiejętności i narzędzi zapewnia nie tylko maksymalną elastyczność jako zespół do tworzenia różnych udanych kampanii marketingowych, ale także pozwala każdemu marketerowi błyszczeć jako osoba. Nic tak nie cieszy jak olbrzymie zyski i sukcesy dla klienta.

Umiejętności marketingowe takie jak na przykład storytelling na wysokim poziomie pomogą zapewnić Twojemu zespołowi najwyższą elastyczność i indywidualność.

Więc po krótce…

Storyteling – opowiadanie historii



Wydaje się, że istnieje ogólne przekonanie, że marketing zawsze polegał na opowiadaniu historii – i że marketerzy zawsze identyfikowali się jako naturalni opowiadacze i gawędziarze (storyteller).

Ale może tak nie być.

LinkedIn odkrył, że zaledwie osiem lat temu liczba marketerów wymieniających „opowiadanie historii- storytelling” na ich profilu jako umiejętności wcale nie istniała. W ogóle nie była poruszana jako szanowana dyscyplina marketingowa.

Dziś jednak od 7-8 % wszystkich marketerów z LinkedIn na całym świecie identyfikuje się jako storytellerzy w oparciu o opisy swoich profili i listę umiejętności.

storytelling - opowiadanie historii


Jako marketingowiec opowiadanie historii (storytelling) nie oznacza tylko informowania odbiorców o tym, co robi Twój produkt, usługa, lub co się dzieje. Skuteczne opowiadanie historii wymaga głębokiego zrozumienia ludzkich emocji, motywacji i psychologii, aby skutecznie komunikować się z nimi w autentyczny i angażujący sposób.

Najlepsi marketerzy to osoby rozwiązujące problemy i opowiadający historie. Twórcy treści (content) powinni zadać pytanie: „jaki problem dla moich odbiorców mogę rozwiązać za pomocą odpowiedniej kampanii marketingowej?”.

Istnieją nieskończone sposoby opowiadania historii. Storytelling dlatego właśnie jest tak piękny!

Jednym z moich ulubionych sposobów rozwijania fascynującej historii jest użycie formuły „The Story Spine” stworzonej przez profesjonalnego dramaturga i improwizatora Kenna Adamsa. Wielki Pixar wygrał niezliczoną ilość nagród za pomocą tej formuły, m.in. Grammy i Złote Globy.
W 2012 roku artystka z Pixar,Emma Coats, napisała na Twitterze 22 porady dotyczące opowiadania historii, używając hashtag #storybasics. Lista rozpowszechniła się w internecie, zdobywając popularny tytuł 22 Reguł opowiadania Pixara. Jedną z nich był właśnie wspomniany „The Story Spine”.

Na czym więc polega „The Story Spine” jako storytelling?
Pomocna jest poniższa tabela:





SZKIC STRUKTURA FUNKCJA
Pewnego razu ___ Wstęp Przedstawiany jest świat jak i sam główny bohater. Opis rutyny
Codziennie ___ Wstęp Przedstawiany jest świat jak i sam główny bohater. Opis rutyny
Pewnego dnia ___ Wydarzenie Główny bohater przełamuje rutynę
Z tego powodu ___ Rozwinięcię Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy
Z tego powodu ___ Rozwinięcię Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy
Z tego powodu ___ Rozwinięcię Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy
Aż w końcu ___ Moment napięcia Na szali jest to czy główny bohater odniesie sukces, lub porażkę
I od tamtej pory ___ Zakończenie Główny bohater odnosi sukces, lub porażkę. Rozpoczyna się nowa historia

 






SZKIC
STRUKTURA
FUNKCJA


Pewnego razu ___
Wstęp
Przedstawiany jest świat jak i sam główny bohater. Opis rutyny


Codziennie ___
Wstęp
Przedstawiany jest świat jak i sam główny bohater. Opis rutyny


Pewnego dnia ___
Wydarzenie
Główny bohater przełamuje rutynę


Z tego powodu ___
Rozwinięcię
Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy


Z tego powodu ___
Rozwinięcię
Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy


Z tego powodu ___
Rozwinięcię
Pojawiają się konsekwencje i niejasne jest to co się wydarzy


Aż w końcu ___
Moment napięcia
Na szali jest to czy główny bohater odniesie sukces, lub porażkę


I od tamtej pory ___
Zakończenie
Główny bohater odnosi sukces, lub porażkę. Rozpoczyna się nowa historia




no-repeat;center top;;
auto



Storytelling- model i wzór:


Pewnego razu ___. Codziennie, ___. Pewnego dnia ___. Z tego powodu, ___. Z tego powodu, ___. Aż w końcu ___. I od tamtej pory ___.

Zachęcam do stosowania tej formuły dla własnej marki, produktów lub usług.

Zróbmy próbę z marką, którą wszyscy możemy znać: Adidas.
• Pewnego razu, w małym miasteczku żył sobie szewc, który chciał, aby jego buty trafiły w ręce biegaczy na całym świecie.
• Codziennie pracował nad doskonaleniem swoich butów, aby biegacze mogli najlepiej biegać.
• Ale pewnego dnia szewc zdał sobie sprawę, że dostarczanie butów tysiącom biegaczy na całym świecie nie jest łatwym zadaniem.
• Z tego powodu pracował coraz ciężej, aby upewnić się, że ma podaż produktów potrzebnych, by odnieść sukces pomimo krytyków.
• Z tego powodu jego buty wciąż się poprawiały, a coraz więcej sportowców zaczęło je nosić w prestiżowych zawodach.
• W końcu nie chodziło już tylko o bieganie. Stało się to czymś większym – znalezieniem swojej wewnętrznej drogi. Robisz to, co kochasz. Czujesz się świetnie.
• I od tamtej pory szewc rozwinął swoje możliwości, dając jeszcze lepszą jakość
„The Story Spine” to nie gotowa historia, to perfekcyjny model. Model, który możesz stosować zawsze wedle potrzeby. To nic innego jak tylko pozbawiona kości struktura, na której zbudowana jest historia. I właśnie dlatego jest tak potężnym narzędziem.
Dla wszystkich marketerów, należy wypełnienie drobnych szczegółów tej historii.






Do następnego razu RS
Dla wszystkich marketerów jak i aspirujących do tej roli, polecamy szkolenie: PISANIE OFERTY SPRZEDAŻOWEJ. Jest to bardzo pomocne gdy używasz storytelling w swoich kampaniach marketingowych.


Czym jest Storytelling i jak go wykorzystać. Kariera w marketingu i reklama (dobra historia) 1

Dobra opowieść. Czyli jak wykorzystać storytelling + marka i marketing

Słuchacz i odbiorca Twojej marki musi mieć odpowiedni kontekst. Storytelling w marketingu to codzienność. Widzisz… marketing narracyjny to przyszłość. Dlatego komunikat Twojej opowieści i wszelkich stories danej marki musi budować zaufanie. Social media to wspaniałe narzędzie służące w tym celu. Interesuą Ciebie zasady storytellingu?

Dobrego storytellingu? Więc zaangażuj nas w swoją opowieść. Wizerunek Twojej marki można zawsze poprawić i ulepszyć. Więc wyślij email teraz i zapytaj o możliwość tworzenia historii i komunikacji marki, czyli storytelling, bo opowiedziana historia zostaje w głowie Twoich klientów!



Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!