Zawartość strony
Marketing internetowy definicja – to strategia marketingowa, która wykorzystuje internet do pozyskiwania potencjalnych klientów i wzmacniania marki poprzez tworzenie i rozpowszechnianie treści online. Może on obejmować wiele różnych technik, w tym SEO, reklamy online, zarządzanie społecznościami, e-mail marketing, kampanie reklamowe, content marketing i wiele innych.
Marketing internetowy… osobiście wydałem na niego fortunę, dodatkowo przestudiowałem 150 skutecznych firm, które wiedzą, co robią online.
Po wszystkim otworzyłem razem ze wspólnikiem agencję marketingową.
Zaraz nauczę Cię kilku rzeczy …
Marketing internetowy- dobro czy zło?
Przedstawiamy „Czas na wyniki” …
Pierwszy w historii przejrzysty, bez bredni, raport na temat marketingu internetowego, dzięki czemu unikniesz sprzedawców niespełnionych bajek. Według wyników marketingowych, sprawa wygląda tak:
1) Dlaczego większość Online Marketingu nie działa
2) Sprawdzona formuła marketingu internetowego
3) Wskazówka: marketing internetowy, zwiększanie ruchu 1 – Myśl jak inwestor
4) Wskazówka: marketing internetowy, zwiększanie ruchu 2 – Wiele strumieni ruchu
5) Wskazówka: marketing internetowy, zwiększanie ruchu 3 – Spójność Zawsze wygrywa
6) Wskazówka konwersji 1 – Zmierz wszystko
7) Wskazówka konwersji 2 – Słowa ważniejsze niż design
8) Wskazówka konwersji 3 – Bez małżeństwa na pierwszej randce
9) Lista kontrolna do wykorzystania, aby ocenić marketing internetowy
10) Twoja własna cyfrowa strategia marketingowa o wartości 10.000 PLN ZA DARMO
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Oto jak zacząć w marketingu internetowym:
Praca w marketingu internetowym polega na wykorzystywaniu narzędzi i technik marketingowych, aby wspierać sprzedaż produktów lub usług poprzez internet.
Do podstawowych zadań marketerów internetowych należy tworzenie strategii marketingowych, wybór odpowiednich kanałów i tworzenie treści reklamowych, które będą przyciągać uwagę potencjalnych klientów, a także analizowanie wyników i dostosowywanie strategii marketingowych w celu osiągnięcia określonych celów.
Marketerzy internetowi wykorzystują różne narzędzia, takie jak SEO, reklamy online, e-mail marketing i inne, aby zwiększyć ruch na stronie i zwiększyć liczbę konwersji.
Zalety marketingu w internecie:
Drogi właścicielu firmy generującej PLN’y i gotówkę,
Twój czas jest cenny, więc pozwól mi pominąć bzdury i przejść od razu do sedna.
Zbyt długo uczciwe firmy chcące generować zyski otrzymywały bajki, z działów handlowych, jeśli chodzi o marketing cyfrowy.
Codziennie słyszę, jak właściciele firm mówią; „Marketing internetowy nie działa” lub „Marketing online jest zbyt trudny, a ja byłem nabierany wiele razy”.
Dzieje się tak dlatego, że firmy, których nie jestem w stanie wymienić (z oczywistych prawnych powodów) obiecują podbić świat i dostarczają jedynie elementy- a co gorsza – naliczają opłatę właśnie jak za podbój świata i zamykają ludzi na długoterminowe umowy.
Osobiście mam tego dość i chcę to zmienić i właśnie dlatego zleciłem przeprowadzenie badania
udanych przedsiębiorstw i sporządziłem to przejrzyste, dogłębne sprawozdanie.
Teraz prawdopodobnie myślisz; „Kim do diabła jesteś i dlaczego mam Cię słuchać?”
Nazywam się Rafał Szrajnert i grubo przed trzydziestką zarobiłem swój pierwszy milion w sprzedaży w spółce akcyjnej. Była to sprzedaż B2C, czyli wprost dla klienta. Wyszkoliłem ponadto swój zespół doskonałych sprzedawców i powoli zacząłem wchodzić w świat IT i marketing internetowy, czyli sprzedaż online. Założyłem wtedy razem ze wspólnikiem, który od 10 lat zajmował się reklamą, firmę IT. Firma działa cały czas i ma się świetnie, ale postanowiłem rozszerzyć działalność o doradztwo biznesowe i konsulting, które de facto stosowałem od wielu lat w swojej pracy i pomagałem znajomym w prowadzeniu ich firm.
W swojej działalności marketingowej obsługiwałem już chyba wszystkie typy firm. Od małych jednoosobowych działalności, po duże koncerny medyczne.
Zrobiłem cyfrowy marketing (marketing internetowy) dla siebie, dla moich klientów i osobiście zarządzałem ponad 10 milionami wydatków na reklamę internetową. Za każdym razem, przywracałem je z wysokim zwrotem (ROI).
Ten raport powstaje w wyniku badania 150 udanych biznesów. Dorzucam do tego moje prawdziwe doświadczenie życiowe i efekty najlepszej pracy.
Moja intencja ma być w pełni przejrzysta. Dlatego dostajesz marketing internetowy w tym raporcie, w czystej postaci.
W przeciwieństwie do innych firm marketingu online, które sprawiają, że sprawy wydają się skomplikowane i poza Twoim zrozumieniem, zamierzam pokazać Ci dokładnie, jak działają i to w jak najprostszy sposób.
W tym raporcie znajdziesz 7 rzeczy, które dzięki którym odniesiesz sukces w biznesie, jeśli chodzi o marketing internetowy. Te wnioski pochodzą z zleconego badania na 150 firmach które odniosły sukces, a także z własnego doświadczenia.
Możesz wykorzystać te odkrycia i wdrożyć je we własnej firmie, aby zacząć uzyskiwać wyniki niemal z dnia na dzień. Ten raport rozpoczyna się od wyjaśnienia „formuły marketingu internetowego”, a następnie zapewnia po trzy skuteczne taktyki testowane w biznesie w obszarach:
1) Zwiększenie ruchu (osoby odwiedzające Twoją witrynę)
2) Konwersja większego ruchu na klientów
Odłóż teraz wszystko to co robisz, poczuj się komfortowo i pobierz to co najlepsze.
Przejdźmy do sedna sprawy.
Marketing internetowy nie jest „tajemnicą”, nie jest „nieodkrytą ziemią”, ludzie od dawna odkrywają to, co działa w marketingu internetowym i od lat to wykorzystują.
Marketing internetowy ma formułę i jest nauką ścisłą.
W każdym kraju każda branża i każda nisza jest DOKŁADNIE taka sama, więc proszę nie padnij ofiarą myślenia, że jesteś wyjątkiem.
Powiem Ci, jak to działa.
Masz stronę internetową. Kierujesz ruch do swojej witryny, a następnie strona ma na celu edukację klientów na tyle, aby wierzyli, że jesteś odpowiednią osobą do współpracy lub kupna produktu. Następnie dzwonią do Ciebie, przychodzą do Twojego sklepu lub kupują od Ciebie online. To jest właśnie marketing internetowy.
Wyprowadzony do prostej formuły marketing internetowy, lub inaczej marketing cyfrowy wygląda następująco:
LICZBA WEJŚĆ x KONWERSJE = KLIENCI
Strategia marketingowa przykład : 100 osób odwiedza Twoją witrynę.Twoja witryna konwertuje na poziomie 2%, więc 2 osoby odwiedzają ją i kupują.
Brzmi prosto, prawda? Więc dlaczego tak wielu ludzi robi to źle?
Na początek większość firm lub firm marketingu cyfrowego czy marketing internetowy nie mierzy niczego … A jeśli tak, to mierzy złe rzeczy …
Nie wierzysz mi? Zapytaj osobę, lub firmę zajmująca się Twoim sklepem (lub siebie, jeśli sam zarządzasz sprzedażą) jaki jest współczynnik konwersji Twoich stron internetowych?
Następnie zapytaj ich, jaki jest Twój zwrot z inwestycji w każdym miesiącu?
Jeśli nie mogą (lub nie potraficie) odpowiedzieć na WSZYSTKIE z tych pytań, to mam rację, a oni jadą Twoim autem w ciemno za Twoje pieniądze na wakacje.
Każdy szanujący się marketer internetowy będzie mógł podać te liczby w mgnieniu oka, a zwrot z inwestycji powinien wynosić co najmniej 2 PLN za 1 PLN (100% zwrotu).
Musisz nauczyć się myśleć o marketingu online jako ścieżce.
Na górze masz WEJŚCIA i RUCH, wiesz … ludzie, którzy odwiedzają Twoją witrynę za pośrednictwem Google lub płatnych reklam.
Na dole masz KLIENTÓW, ludzi, którzy kupują Twoje produkty lub usługi przez telefon, w sklepie lub online.
Lejek sam w sobie jest marketingiem cyfrowym, a jego zadaniem jest KONWERTOWAĆ ruch na klientów.
Kiedy studiowałem 150 firm odnoszących sukcesy w Polsce, Wielkiej Brytanii czy USA WSZYSTKIE z nich traktowały marketing internetowy jak ścieżkę i wszyscy byli w stanie powiedzieć mi swoje dane bez mrugnięcia okiem.
W dalszej części tekstu pokażę Ci jak możesz zrobić dwie rzeczy:
1) UZYSKAJ WIĘCEJ RUCHU
2) ZMIENIAJ WIĘCEJ RUCHU NA KLIENTÓW (KONWERTUJ)
To są tylko dwie strony równania marketingu internetowego, a za chwilę poznasz 3 najlepsze praktyki.
Pozwól mi kontynuować.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Zbyt często kampanie marketingowe są konfigurowane i zarządzane przez osoby kreatywne i jest to przepis na katastrofę.
Twórcy zawsze próbują wymyślić nowe ekscytujące rzeczy i sprawiają, że rzeczy wyglądają pięknie, zamiast patrzeć na liczby, dowiedzieć się, co działa, a następnie podwajać to.
Zamiast myśleć jak artysta, musisz myśleć jak inwestor.
Podobnie jak w przypadku marketingu cyfrowego, musisz nauczyć się ignorować emocje i podejmować decyzje na podstawie liczb.
Nie jesteś firmą „ORLEN” ani „TVN”. Nie powinieneś używać tak zwanych „reklam brandingowych”, by po prostu pokazać swoją markę w mediach. Powinieneś wyświetlać reklamy, które przynoszą klientów i zwrot z inwestycji.
Jeśli kiedykolwiek ktoś Ci powie, że Twoje reklamy powinny być „brandingowe” lub aby pokazać „swoją markę” – uciekaj. Zostaw reklamy brandingowe dużym markom i swojej konkurencji, która wyrzuca pieniądze w błoto.
Twoje reklamy powinny przynieść Ci klientów i powinny kosztować Cię mniej niż to, co zarobisz na sprzedaży – to wszystko.
Twórcy zawsze mówią o nowych, ciekawych pomysłach, nowych projektach, pięknych obrazach lub kampaniach w mediach społecznościowych, które generują „polubienia”, kiedy wszystko, co powinni zrobić, to pozyskanie klientów i zwrot 10 PLN za 1 PLN wydany.
Pozwól, że zadam Ci pytanie …
Załóżmy, że chcesz zainwestować część swoich ciężko zaoszczędzonych pieniędzy w inną firmę. Jesteś aniołem biznesu. Czy wybierzesz firmę, która „wygląda fajnie” bez liczb za nią lub taką, która wygląda mniej ekscytująco, ale ma dane potwierdzające jak rośnie?
Oczywiście wybrałbyś tą z liczbami …
To samo dotyczy marketingu internetowego- musisz nauczyć się myśleć jak inwestor i „trzymać artystów na smyczy”.
Kiedy studiowałem, 150 firm odnoszących sukcesy, wszyscy traktowali swoje kampanie marketingu internetowego, jak inwestycje. Wiedzieli, że jeśli wpłacą tutaj 1 PLN, to 30-60 dni później będą mieli z tego 10 PLN. W dodatku będą mieli wszystkie dane, aby je zarchiwizować i wrócić za jakiś czas do tej strategii jeśli kolejne okażą się nieskuteczne.
Nie było tam zgadywania, geniuszu twórczego i żadnych przywilejów, zbudowali swoje kampanie marketingowe, aby przyciągnąć klientów i wygenerować zwrot z inwestycji, i to wszystko.
Kampanie marketingowe udanych firm prowadzone były przez ludzi mających obsesję na punkcie liczb. Śledzili i mierzyli wszystko, co mogli zmierzyć, i wiedzieli, co się stało z każdą złotówką.
Co to ma wspólnego z ruchem do Twojej witryny?
Cóż … Ruch kosztuje …
Niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Adwords, reklam na Facebooku, czy płacisz firmie SEO, aby pojawiła się na pierwszej stronie Google – wszystko to kosztuje …
Kiedy myślisz, że jesteś inwestorem, wypróbuj każdą strategię na małą skalę, sprawdź, czy działa, a jeśli tak, spróbuj wydać więcej, a jeśli nie, przestań wydawać.
Dam Ci przykład…
Mamy klienta mechanika, który zaczął wydawać z nami 1000 PLN miesięcznie na Google Adwords. Pobranie i uporządkowanie danych zajęło nam 1 miesiąc i okazało się, że za każde 100 PLN wygenerowaliśmy mu około 500 PLN- zwrot w wysokości 500%.
W następnym miesiącu podnieśliśmy budżet do 2000 PLN- liczby i zwroty wciąż były takie same, więc podnieśliśmy go ponownie, tym razem do 3000 PLN, a zwroty były nadal takie same.
Dziś mechanik wydaje 10 000 PLN miesięcznie na Google Adwords, a po 1 roku wyrasta z biznesu 1-osobowego na 10-osobowy i zarabia ponad 100 000 PLN miesięcznie. Przeniósł się również z warsztatu z 1 stanowiskiem do 5-cio stanowiskowego.
Czy stworzyliśmy mu fantazyjne logo lub umieściliśmy ładny obraz na jego stronie internetowej?
NIE. Myśleliśmy jak inwestorzy, zaczęliśmy gromadzić niewielkie dane, znaleźliśmy to, co zadziałało, a następnie zwiększyliśmy skalę.
Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, daj artystom inne zadania, sam myśl jak inwestor i uzyskaj zwrot z inwestycji.
Liczba JEDEN to najniebezpieczniejsza liczba w biznesie.
Firmy, które są uzależnione od numeru 1, stąpają po cienkim lodzie.
Dam Ci przykład…
Firma ma 1 klienta, który płaci im 1 milion złotych rocznie – ten klient decyduje się odejść, lub sprzedaje firmę i nowy właściciel woli nawiązać współpracę z kimś innym. W tym momencie firma ma 0 PLN i jest w olbrzymich tarapatach.
Drugi przykład:
Firma, która ma 1000 klientów, którzy płacą im 1000 PLN rocznie – zarabiają więc również milion złotych rocznie, a jeśli jeden z ich klientów zdecyduje się na odejście, wciąż ma 999,000 PLN.
Bycie zależnym od 1 „czegoś” w biznesie jest bardzo niebezpieczne.
To samo dotyczy ruchu do Twojej witryny.
Nie chcesz być uzależniony od jednego źródła, ponieważ może ono zniknąć dla Ciebie już jutro.
Pozwolę sobie opowiedzieć o najbardziej dochodowych źródłach ruchu (marketing internetowy):
-Organiczna wyszukiwarka Google (SEO-pozycjonowanie)
-Płatne wyszukiwanie w Google (Adwords)
-Facebook
-Youtube
Wszystkie te są niesamowitym źródłem ruchu, a każdy z nich może być odpowiedzialny za napędzanie ogromnego ruchu. Ale nie chcesz być przyłapany na poleganiu tylko na jednym.
Chcesz zbudować wiele strumieni i mieć jajka w wielu koszykach zamiast jednego.
Inną rzeczą, której większość ludzi nie rozumie, jest to, że jeden strumień ruchu wpływa na inny, a gdy je dodasz, zaczynasz gromadzić efekt skumulowany. Efekt KULI ŚNIEŻNEJ!
Dam Ci przykład…
Załóżmy, że testujesz 1000 PLN tylko w Google Adwords i po pewnym czasie orientujesz się że zapewnia Ci 2000 PLN – 100% zwrotu.
Załóżmy, że testujesz 1000 PLN tylko na Facebooku i okazuje się, że zapewnia on 2000 PLN z powrotem – kolejny 100% zwrot.
Załóżmy, że testujesz oba jednocześnie 1000 PLN na Adwords i 1000 PLNna Facebooku – Twoje dane sugerują, że zobaczysz zwrot około 4000 PLN, ale zobaczysz zwrot w wysokości 5000 PLN- to moc wielu strumieni ruchu .
Jeden strumień ruchu często komplementuje inny i widzisz tzw. „Efekt skumulowany”, który zwiększa zwrot z inwestycji.
Dlatego wiele strumieni ruchu jest tak potężnych dla Twojej firmy.
Zajmujesz się nie tylko spadkiem ryzyka, ale także zwiększasz zwrot z inwestycji w porównaniu z tym, co normalnie widzisz, wykonując jedną czynność samodzielnie. Wszystkie firmy z którymi współpracuję mają wiele strumieni ruchu i żadna z nich nie polega tylko na jednym.
Korzystają z Google Adwords, wyszukiwania organicznego w Google (SEO-pozycjonowanie), Facebook, YouTube, a także innych …
Nie są na łasce 1 dostawcy, jeśli chodziło o ruch i w pełni wykorzystują łączny efekt, efekt kuli śnieżnej, obecny przy korzystaniu z wielu strumieni.
Konkluzja jest dla Ciebie bardzo ważna.
Nie polegaj tylko na jednym źródle i korzystaj ze skumulowanego efektu, jednoczesnego korzystania z wielu strumieni.
Gwarantuję, że konkurenci nie wykorzystują łącznego efektu marketingu internetowego. Założę się, że nawet nie wiedzą, co to słowo oznacza …
Biznes nie polega na „złotym strzale” lub „czekaniu na swoją szansę”. Chodzi o konsekwencję i małe wysiłki powtarzane codziennie, dzień w dzień.
To samo dotyczy marketingu internetowego.
W marketingu cyfrowym (marketing internetowy) zbyt wiele firm stara się wyciągnąć królika z kapelusza każdego miesiąca i stworzyć cud marketingowy, gdy wszystko, co powinni robić, koncentruje się na konsekwentnych wysiłkach każdego dnia.
Stworzenie zwycięskiej kampanii marketingowej przez jeden miesiąc, a następnie nie robienie niczego następnego jest prawie bezużyteczne …
Lepiej jest zbudować kampanię marketingową, która zapewni stały przypływ nowych firm i będzie działać przez cały czas.
Chcesz zbudować sobie „cyfrowy zasób marketingowy”.
Coś, co zapewnia wartość na bieżąco.
W ten sposób nigdy nie będziesz musiał wyciągać królika z kapelusza, aby nakręcić zyski.
O wiele lepiej jest wydać 1000 PLN miesięcznie na kampanię marketingu internetowego w ciągu roku i wygenerować spójny zwrot niż wydać całą kupę gotówki w nadziei na cud w jednym konkretnym miesiącu.
Zwycięskie firmy nigdy nie polegają na cudach – polegają na sprawdzonych, konsekwentnych wysiłkach podejmowanych każdego dnia.
Rzućmy okiem na matematykę …
Załóżmy, że wydajesz 10 000 PLN na Google Adwords i Facebooka w jednym miesiącu, mając nadzieję na cud … Gwarantuję Ci, że najwięcej pieniędzy, które zarobisz, będzie wynosić maksymalnie 10 000 PLN – i nic więcej.
Czemu?
Bo tak nie działa marketing internetowy… Musisz zacząć od testowania małych kampanii, gromadzenia danych, a następnie zacząć optymalizować. Nie możesz tego przeskoczyć… to nauka …
Teraz powiedzmy, że wydajesz 1000 PLN na Google Adwords co miesiąc przez cały rok. W pierwszym miesiącu prawdopodobnie wyjdziesz na zero, a to dlatego, że testujesz i gromadzisz dane, a następnie przez kolejne jedenaście miesięcy zwrot będzie skalowany, aż osiągniesz optymalną pozycję kampanii.
W tym roku wydasz 12 000 PLN (1000 PLN miesięcznie), a otrzymasz zwrot w wysokości od 24 000 do 240 000 PLN, w zależności od tego, jak dobra osoba prowadzi Twoją kampanię.
Więc … Spójrz na te dwie sytuacje …
„Miracle Month” – magiczny miesiąc – Najlepszy przypadek to zwrot pieniędzy (brak zysku) Stały wysiłek – gwarantuje od 100% – 2000% zwrotu z inwestycji.
Kiedy studiowałem skuteczne firmy stwierdziłem, że żadna z nich nigdy nie czekała na”złote strzały”.
Skupili się na sprawdzonych, konsekwentnych wysiłkach podejmowanych każdego dnia.
Ich budżety marketingowe nigdy nie wynosiły 10 000 PLN miesięcznie, a potem zero!
Były równomiernie rozłożone w ciągu roku z wyjątkiem „sezonu” w niektórych branżach, takich jak na przykład okres świąteczny dla produktów konsumenckich.
Wybrane firmy uznały swoje cyfrowe kampanie marketingowe za jeden z ich największych atutów. Pozwól mi użyć jednego z moich klientów jako przykładu …
Mamy klienta, który jest w branży dywanów i dywaników. Kiedy zacząłem z nimi współpracę co miesiąc robili coś innego, próbując zdobyć klientów. Kilka tygodni reklamy w radiu, jakiś skromny czas antenowy w małych stacjach telewizyjnych, reklamy AdWords, kilka tygodni SEO, a czasem duża liczba wydawana na reklamy na Facebooku.
Za każdym razem, gdy robili te kampanie, otrzymywali klientów ale w przyszłym miesiącu wymyślali coś innego. Dlatego nigdy nie mogli wyeksplorować „jednego źródła” do końca.
Przygotowałem im kampanie marketingowe, które zawierają wiele źródeł zdywersyfikowanego i zoptymalizowanego ruchu. Zapewnia im to co miesiąc najlepszy „cudowny miesiąc”, bez domysłów, wyciągania królika z kapelusza, lub nieprzespanych nocy z nadzieją, że wszystko zadziała.
Najważniejszą rzeczą w biznesie jest pomiar.
John D. Rockefeller jest bez wątpienia największym biznesmenem wszechczasów, nigdy nie stracił w biznesie – nawet w czasach wielkiej depresji. Zgromadził fortunę w wysokości 340 miliardów dolarów (1,5% całkowitego PKB Ameryki).
John D. Rockefeller mówił, że swoje kroki planował na podstawie liczb. Nie mówił, że kierował się głosem wewnętrznym, lub że polegał na intuicji, tak jak wielu z nas. Powiedział, że używał tylko liczb, aby wytyczyć jego kurs.
Liczby były tajną bronią Rockefellera i są także Twoją tajną bronią
, jeśli chodzi o marketing internetowy.
Najlepsze firmy na świecie mogą zbankrutować bez dobrej księgowości i rachunkowości, a także firmy używające nawet najlepszej kampanii marketingowej bez odpowiednich pomiarów.
Jeśli chcesz wziąć jedną rzecz z tego artykułu- proszę, zmień wszystko w swojej firmie i sprawdź, co faktycznie dzieje się z Twoimi funduszami.
Prawie spadam z krzesła, kiedy spotykam się z ludźmi którzy mówią, że wydają 5000 PLN miesięcznie na marketing i nie mają pojęcia, jaki zwrot im to daje. Chodzi mi o to, jak to się różni od wyrzucania 5000 złotych w błoto mając nadzieję, że coś się może wydarzyć?
Widzisz bez pomiaru, nic nie wiesz …
Z tego, co wiesz, a w sumie z tego czego nie wiesz, to możesz trwonić i tracić swoje fundusze na reklamę w mediach czy social mediach.
To jest niedorzeczne… -możesz powiedzieć. Ale skąd wiesz skoro nie masz żadnych liczb?
Kiedy studiowałem wcześniej wspomniane 150 firm które miały bardzo wysoki zwrot z inwestycji (ROI), każda z nich miała oko na liczby i to, jak podejmowali decyzje marketingowe.
Żadnych zgadywanek, nie „chodźmy z naszymi odczuciami” , tylko „tu są liczby i to właśnie powinniśmy robić według nich”.
Podobnie jak John D Rockefeller, te 150 firm nie wzbogaciło się dzięki „szczęściu” … Bogacili się, zasypując się faktami i liczbami.
Dla każdego innego kanału marketingu cyfrowego powinieneś wiedzieć, co następuje:
Koszt na odwiedzającego stronę – ile kosztuje uzyskanie kogoś na swojej stronie internetowej
Koszt za wiadomość e-mail (zapytanie osoby) – ile kosztuje Cię, aby lead wykonał kolejny krok i wysłał e-maila
Koszt za telefon (zapytanie) – ile kosztuje, aby ktoś zadzwonił do Ciebie
Koszt pozyskania klienta – ile kosztuje faktyczne pozyskanie płacącego klienta za pośrednictwem płatnego kanału reklamowego
Zwrot z inwestycji (ROI) – kwota zysku, jaką osiągasz, odejmując koszt uzyskania wartości klienta od średniego przychodu na klienta – zwrot z inwestycji. A przecież na tym Ci zależy, czyli zarabianie w internecie.
Jeśli nie znasz wszystkich powyższych danych lub jeśli osoba zarządzająca Twoim marketingiem internetowym nie może Ci powiedzieć, musisz wprowadzić pewne zmiany … W gruncie rzeczy jeździsz samochodem z zamkniętymi oczami na ślepo …
Dlaczego ktoś miałby zajmować się marketingiem cyfrowym, nie znając liczb, pewnie zapytasz?
Cóż, może sprowadzić się tylko do dwóch rzeczy. 1). Po prostu nie wiedzą, lub 2). Nie chcą wiedzieć , bo wtedy są zobligowani, aby dostarczyć Ci rezultaty, a łatwiej jest po prostu wydawać na ślepo. Jeśli taka jest prawda, to uciekaj!
Tutaj znowu zacznę atakować ludzi kreatywnych i grafików …
Nie zrozumcie mnie źle … To są ważni ludzie i nie mam nic przeciwko nim, ani ich profesji, ale nie mają absolutnie żadnego interesu, by stać na czele marketingu internetowego w Twoim biznesie.
Grafik powie Ci, że ten obraz powinien być tak duży i musi tam być, ponieważ wygląda dobrze – NIE – ponieważ przyniesie Ci więcej klientów.
Twórcy mają oko na to, co wygląda dobrze, co jest modne, a co miłe dla oka – nie to, co sprawia, że telefon dzwoni, sprawia, że ludzie wchodzą do Twojego sklepu, lub wkładają pieniądze do kasy.
Twoja strona internetowa nie jest dziełem sztuki, pokazem mody ani próżnym konkursem tego, kto ma najlepiej wyglądającą witrynę w Twojej branży – jest to element konwersji – pojazd do przekształcania ruchu w klientów.
Pamiętasz formułę, którą Ci powiedziałem?
KONWERSJA x RUCH = SPRZEDAŻ Cóż, Twoja strona jest tym, co wykonuje część równania =”Konwersja”.
Bez konwersji masz tylko bezużyteczny ruch i dziurę na koncie bankowym.
Jednym z największych reklamodawców i copywriterów wszechczasów jest David Ogilvy. Ogilvy powiedział; „W biznesie nie ma sensu być kreatywnym, oryginalnym myślicielem, chyba że możesz sprzedawać to, co tworzysz”.
I on ma rację …
Twoja strona internetowa nie jest broszurą … To „mały sprzedawca” który rozmawia z kimś i wpływa na niego, aby podjąć działania i kupić od Ciebie właśnie za pomocą pisemnych słów na stronie internetowej.
Jeśli chodzi o konwersję ruchu na klientów, SŁOWA SĄ TWOJĄ SEKRETNĄ BRONIĄ.
Pomyśl o tym … Kiedy jesteś na rynku, aby kupić konkretny produkt i zaczynasz sprawdzać witryny różnych dostawców, aby dowiedzieć się … Jesteś ciekawy, aby sprawdzić, czy to co oferują rozwiąże Twój problem, zniweluje ból, da Ci lepsze życie które chcesz.
Teraz to, co powinna zrobić strona internetowa …
Zwróć uwagę ludzi, pokaż im, że możesz pomóc im w ich sytuacji i zapewnić im życie, którego pragną.
Jak możesz to zrobić?
Robisz to za pomocą słów.
Twoja bezwzględnie najlepsza wiadomość sprzedażowa (Twój sales pitch- odmiana jako marketing internetowy) dla Twojego produktu powinien być słowami zapisanymi na Twojej stronie. Najwięcej zarabiające firmy online zawsze miały słowa, które zwróciły na siebie uwagę ludzi, zaangażowały ich, rozpatrzyły ich zastrzeżenia, a następnie zmusiły ich do zakupu.
Podobnie jak sprzedawca … Z wyjątkiem słowa pisanego na stronie internetowej …
Kto napisał te słowa na stronach internetowych odnoszących sukcesy firm? Cóż, to nie byli graficy, osoby kreatywne ani jakiegoś rodzaju hipsterzy na komputerach Mac.Byli to właściciel firmy lub jeden z najlepszych sprzedawców.
Ktoś, kto zna swojego klienta i rozmowę toczącą się w jego głowie.
Ktoś, kto wie, dlaczego ludzie kupują Twoje rzeczy, jak udowodnić, że jesteś lepszy niż konkurencja, radzą sobie z obiekcjami i rozwiewają wątpliwości.
To sprawia, że przechodzą mnie ciarki, gdy widzę, jak ktoś usuwa słowa, które pomagają w sprzedaży, aby dopasować się do ładnego wizerunku. Jest ona jedną z tych osób, które dbają o wygląd rzeczy, a nie o to, ile pieniędzy przejdzie przez Twoją kasę.
Twoja strona internetowa nie jest broszurą ani galerią modnych grafik- jest to sprzedawca.
KUP TERAZ, ZADZWOŃ TERAZ, PRZYJDŹ DO NASZEGO SKLEPU TERAZ.
To słowa zbyt wielu firm krzyczących na rynku już pełnym
hałasu.
Pozwól, że zadam Ci pytanie …
Jeśli byłaś na pierwszej randce z kimś i nie wiedziałaś nic o nich i nagle mężczyzna pada na jedno kolano i prosi, żebyś za niego wyszła – co byś powiedziała? Powiedziałabyś nie …
Czemu?
Ponieważ nie wiesz o nich wystarczająco dużo, nie ufasz mu, nie masz nawet czasu, aby zobaczyć, czy Ci się wszystko podoba. Dlaczego więc tak wiele firm prosi Cię o KUP TERAZ lub ZADZWOŃ TERAZ, zanim zdobędziesz zaufanie i wartość.
Ręce mi opadają…
Żaden człowiek nie dzwoni do Ciebie, nie przychodzi do Twojego sklepu lub decyduje się na zakup, zanim pierwszy raz Ci zaufa, lubiąc Ciebie lub Twoją firmę i wiedząc, że jesteś odpowiedni, aby spełnić ich potrzeby.
Więc co robisz?
To samo, co robisz, kiedy chcesz się z kimś ożenić …
Zaczynasz powolutku, od małych rzeczy, a kiedy budujesz związek, zaczynasz rozwijać się dzięki bardziej angażującym i większym zobowiązaniom.
KUP TERAZ lub ZADZWOŃ TERAZ jest jak „WYJDŹ ZA MNIE”.
Jednak…
Podaj swój adres e-mail tutaj, aby uzyskać więcej informacji na temat XYZ, jest bardziej jak – „Hej, chcesz iść na randkę”, zamiast „wyjdź za mnie”.
Niektórzy ludzie nadal odrzucą ofertę, ale o wiele więcej przyjmie ją (to małe zobowiązanie) niż ofertę KUPUJ TERAZ. I to właśnie robisz … Tworzysz ofertę o niskim oporze w zamian za kilka podstawowych informacji, a następnie zaczynasz relację.
Wszyscy zarabiający dużo poprzez marketing internetowy mają niskie oferty oporu, aby uchwycić od swoich prospektów podstawowe informacje i rozpocząć budowanie relacji.
Najskuteczniejsze firmy oferują swoim leadom przydatne informacje na tematy, które ich zdaniem są interesujące w zamian za kilka drobnych danych.
Jakich użytecznych informacji mógłbyś dostarczyć swojemu rynkowi?
Oto jak powinieneś to zrobić właściwie …
Ludzie nie kupują wiertła, ponieważ chcą wiertła. Chcą dziury.
Więc jeśli sprzedajesz wiertarki, oferujesz ludziom przydatne informacje na temat dziur. Rozumiesz?
Nie myśl o konkretnym produkcie lub usłudze, ale rozwiązuj problem dla swojego klienta – a następnie twórz informacje na ten temat i oferuj je na swojej stronie w zamian za kilka podstawowych informacji.
Spośród 100 osób, które przyjdą na twoją stronę tylko 3 będą gotowe do zakupu – i będą – ale co z innymi 97? Cóż, dlatego masz „niższą ofertę oporu” – aby uzyskać ich informacje, dzięki którym zbudujesz relacje i będą za jakiś czas gotowe do kupienia.
Do tej pory powinieneś wiedzieć, że marketing internetowy nie jest jakimś tajemniczym eksplorowaniem lub typem „wydaj i módl się” … Jest to ścisła nauka o sprawdzonej formule.
Poświęciłem czas na stworzenie „Listy kontrolnej marketingu internetowego”, której możesz użyć, aby upewnić się, że marketing cyfrowy Twojej firmy jest na właściwej ścieżce i w rękach kogoś, kto rzeczywiście wie, co robi …
Jeśli zaznaczysz wszystkie pola, to gratulacje, jesteś na dobrej drodze, a osoba sterująca cyfrowym marketingiem firmy wie, co robi! (trzymaj te osoby blisko siebie, są rzadkie!)
Jeśli nie możesz odhaczyć wszystkich pól, proszę traktuj to jako poważne ostrzeżenie. Powinieneś mieć numery i powinieneś mieć zwrot co najmniej 2: 1 – 200% inwestycji. Jeśli nie masz liczb, to dosłownie wyrzucasz pieniądze do kosza, a jeśli Twój dostawca ich nie ma lub odmawia ich podania, to albo nie wiedzą, co robią, albo próbują ukryć ich żałosne wysiłki i tak zwane wyniki.
Ten raport i lista kontrolna będzie denerwować wielu dostawców usługi marketingu internetowego, ponieważ wiem, że nie robią tego właściwie i nigdy nie będą, ponieważ ich pracowita i trudna – sama myśl o konieczności odhaczenia tych pól z checklisty i udowodnienia ROI dla swoich klientów sprawią, że będą się w sobie gotować.
Nie będzie od tej pory już sytuacji, że uczciwy właściciel biznesu będzie wyrzucać swoje ciężko zarobione pieniądze w błoto. Teraz wiesz, co działa w trybie online i masz tę listę kontrolną jako narzędzie do oceny swoich wysiłków. Użyj go na swoją korzyść, aby konkurencja zniknęła.
LISTA KONTROLNA -MARKETING INTERNETOWY
Czy robisz marketing cyfrowy/ marketing internetowy konsekwentnie przez cały rok?
Czy masz wiele strumieni ruchu internetowego?
Czy masz osobę zarządzającą liczbami?
Czy traktujesz marketing internetowy jak inwestor?
Czy Twoja witryna działa jak mini-sprzedawca, używając języka sprzedaży?
Czy Twoja strona internetowa oferuje „łatwą ofertę” do przechwytywania e-maili?
Czy Twoja strona została zbudowana w celu konwersji ruchu na klientów?
Jaki jest Twój koszt zdobycia każdego odwiedzającego stronę?
Jaki jest Twój koszt za zapytanie przez e-mail?
Jaki jest Twój koszt za zapytanie telefoniczne?
Jaki jest Twój koszt pozyskania klienta?
Jaki jest średni przychód na sprzedaż?
Jaki jest Twój zwrot z inwestycji?
Czy Twój zwrot z inwestycji przekracza 100% (2 PLN z powrotem za 1 PLN)?
Jeśli Ty lub Twój usługodawca nie odpowiesz na wszystkie powyższe pytania lub nie uzyskasz zwrotu z inwestycji w wysokości 100%, musisz poważnie zmienić strategię.
Jak chcesz zdominować rynek, na którym się znajdujesz?
Jak chcesz znaleźć się ponad wszystkimi konkurentami online?
Jak chcesz mieć niezawodny sposób generowania napływ nowych klientów do swojego biznesu w każdym miesiącu bez konieczności wyciągania królika z kapelusza, lub modlenia się o wyniki?
Chciałbyś mieć zasoby marketingu internetowego, gdybyś wiedział, że jeśli wrzucisz 1 PLN d to zarobisz 10 PLN?
Mam dla Ciebie dobre wiadomości …
Przez bardzo ograniczony
czas Rafał Szrajnert oferuje niestandardową, dostosowaną strategię marketingu internetowego dla wybranych firm.
Usiądziesz z Rafałem przez godzinę (lub porozmawiacie telefonicznie) i osobiście spojrzy na Twój rynek, Twoją firmę i konkurencję, a następnie stworzy niestandardowy cyfrowy plan marketingowy/ marketing internetowy, podkreślający dokładnie to, co Twój biznes powinien robić, aby zdominować rynek.
Nie jest to fantazyjny sposób, aby spróbować sprzedać Ci cokolwiek … To jest czysta wartość bez absolutnie żadnych zobowiązań i szczerze mówiąc jest to żadna oferta typu „bez myślenia”, ponieważ „bez namysłu bierzesz to co Ci się opłaca…”
Pod koniec sesji strategicznej, jeśli nie wierzysz, że masz wartość co najmniej 10 000 PLN, po prostu powiedz to, a my osobiście damy Ci wpłatę na 100 PLN za zmarnowanie Twojego czasu.
Rafał zaczął samodzielnie i rozwinął dwie firmy, przynoszące ogromne zyski (jedną z nich jest agencja SEO, pozycjonowanie stron i sklepów online w internecie), osobiście zarządzał wydatkami na marketing cyfrowy wartymi ponad 2000000 PLN, pomógł dziesiątkom klientów zdominować ich rynki i jest autorem tego raportu. Rafał zwykle pobiera opłatę w wysokości 800 PLN za godzinę za sesje strategiczne i przez bardzo ograniczony czas można je otrzymać ZA DARMO bez absolutnie żadnych zobowiązań, tak jak właśnie teraz.
Jest to czysta wartość i opuścisz sesję wraz z doskonałą, dostosowaną dla Ciebie strategią marketingu internetowego, którą możesz wykonać samodzielnie lub wynająć kogoś, kto wykona ją dla Ciebie.
Aby wziąć udział w sesji strategicznej z Rafałem, napisz do nas e-mail, aby umówić się na godzinę.
Pamiętaj, że w ofercie jest tylko 17 bezpłatnych sesji strategicznych, a niektóre z nich są już dostępne – będą przyjmowane na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”, więc zadzwoń pod numer 790-768-482, aby zaplanować swoją sesję, zanim się skończą.
Wiele sukcesów i do zobaczenia!
-Rafał Szrajnert i zespół, czyli Twój marketing internetowy TEAM
PS.
Zalecam żebyś starannie wykonał checklistę/kwestionariusz i ocenił obecnie gdzie jesteś i czy to co robisz ma prawo przynosić Ci zyski. Tylko to pozwoli Ci poznać odpowiedź na pytanie, czy marketing internetowy który stosujesz obecnie idzie w złym czy dobrym kierunku. Może warto zainwestować w dobrą firmę która poprowadzi marketing internetowy tak jak to powinno się robić? Zobacz ofertę naszego partnera i zapytaj o marketing internetowy dla siebie.
Kluczowe wskaźniki efektywności w marketingu internetowym mogą obejmować współczynnik konwersji, koszt pozyskania klienta (CAC), wartość życiową klienta (CLV), zwrot z inwestycji (ROI) oraz zaangażowanie użytkowników (np. czas spędzony na stronie, wskaźnik odrzuceń).
Małe firmy mogą skupić się na strategiach marketingowych o niskich kosztach, ale wysokiej skuteczności, takich jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), marketing treści, wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania społeczności wokół marki oraz e-mail marketing do utrzymywania relacji z klientami.
Największe wyzwania mogą obejmować znalezienie odpowiednich kanałów dotarcia do docelowej grupy odbiorców, tworzenie angażujących treści dostosowanych do specyfiki branży oraz ciągłe śledzenie zmieniających się trendów i adaptacja strategii marketingowych. Pokonanie tych wyzwań wymaga ciągłego testowania różnych podejść, analizy danych i dostosowywania działań do obserwowanych wyników oraz otwartości na nowe technologie i narzędzia marketingowe.
Content marketing to podstawa. Dodajesz do tego e-mail marketing, google ads, newsletter, video marketing, instagram, facebook, pozycjonowanie seo, i cała gamę narzędzi social media marketing. Dzięki temu użytkownik, czy potencjalny klient dostaje kluczowy przekaz jaki oferuje Twój serwis oferuje.
Kolejną kwestią jest optymalizacja procesów, m.in. aby promować pożądany komunikat swoich produktów i usług. Wszystko mierzysz w google analytics, dobierasz kampanie reklamowe jakie kierują odwiedzających na to co serwuje Twoja strona www. Ważna jest tu personalizacja, i pozwól że powiemy jeszcze raz, Dopinaj mailinig!
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.