Przedsiębiorca -kim jest (definicja przedsiębiorcy)

Biegły rewident – uzyskanie uprawnień. Jak zostać biegłym rewidentem
21 czerwca, 2022
MBA -czym są studia Master of Business Administration
21 czerwca, 2022

Przedsiębiorca -kim jest (definicja przedsiębiorcy)

Wchodzenie na wyższy poziom (zdobywanie umiejętności i jak ruszyć z miejsca)
Przedsiębiorca

Kim jest przedsiębiorca?

Założenie własnej firmy często jest dobrą decyzją i pozwala rozpocząć owocną karierę zawodową. Niestety nie każdemu udaje się pokonać konkurencję i utrzymać na rynku. Aby spełnić się w roli przedsiębiorcy, należy posiadać określone cechy osobowości, ale także mieć trochę szczęścia i minimalne zaplecze finansowe, a także znać branżę i chcieć osiągnąć sukces, no i oczywiście być wytrwałym w dążeniu do celu.

Zapisz się aby otrzymać raport i poradnik SEO
Wpisz poniżej swoje dane:

Kto to jest przedsiębiorca?

Przedsiębiorcą zostać może osoba prawna, osoba fizyczna oraz jednostka organizacyjna, która nie jest osobą prawną, której określona ustawa nadaje zdolność prawną i która działa we własnym imieniu.
Przedsiębiorcami mogą być także wspólnicy spółki cywilnej, którzy prowadzą działalność gospodarczą we własnym zakresie.

Kto może otrzymać status przedsiębiorcy?

Zgodnie z prawem status przedsiębiorcy mogą otrzymać następujące podmioty:

  • osoba fizyczna – czyli taka osoba, która ma pełną zdolność do czynności prawnych. Osobą taką jest każda osoba pełnoletnia, która nie została ubezwłasnowolniona,
  • osoba prawna – czyli np. spółka akcyjna lub z ograniczoną odpowiedzialnością, a także spółdzielnie,
  • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, np. spółka partnerska, komandytowa oraz jawna.

Rodzaje przedsiębiorców

Przedsiębiorców podzielić można na:

  • przedsiębiorców partnerskich – wtedy, kiedy jeden z przedsiębiorców samodzielnie lub z innymi posiada 25% kapitału albo głosów co do działalności drugiego przedsiębiorcy,
  • przedsiębiorców powiązanych – możliwe jest wtedy, kiedy jeden z przedsiębiorców jest właścicielem większej ilości udziałów lub głosów w walnym zgromadzeniu wspólników od drugiego z właścicieli przedsiębiorstwa,
  • przedsiębiorców niezależnych – czyli takich, gdzie przedsiębiorcy nie są partnerami i nie są w żaden sposób powiązani z innymi przedsiębiorcami.
    Przedsiębiorców można także podzielić pod względem wielkości prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Według tego podziału przedsiębiorców można podzielić na:
  • małych – w firmie zatrudnionych jest mniej niż 50 osób, a ich roczny obrót netto nie przekracza 10 milionów euro,
  • średnich – to przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 250 pracowników, których roczny obrót netto nie przekracza 50 milionów euro,
  • mikroprzedsiębiorców – są to firmy zatrudniające mniej niż 10 osób, a roczny obrót netto jest nie większy niż 2 miliony euro.

Cechy dobrego przedsiębiorcy

Ciężko jest z góry określić cechy, które w odpowiedni sposób sprawdzą się na zajmowanym stanowisku. Inne cechy będzie miała osoba, która pracuje jako pracownik fizyczny, a inne osoba zajmująca się branżą kosmetyczną. Określić można jednak grupę cech, które pozytywnie wpłyną na prowadzenie własnego biznesu.

Dobry przedsiębiorca musi być przede wszystkim pewny siebie. Jest to bardzo ważna cecha, ponieważ podczas dążenia do celu osoba taka nie będzie się załamywać, kiedy spotka na swej drodze jakieś trudności, tylko będzie je pokonywać. Cecha ta jest także przydatna podczas rozmów z kontrahentami i klientami, a także konkurencją.

Kolejną pożądaną cechą jest determinacja, która pozwoli na pozytywne myślenie o koncepcji przedsiębiorstwa oraz jego działaniu. Dzięki determinacji pojawiające się przeszkody nie zniechęca przedsiębiorcy do działania.


Ważną cechą jest także odwaga, która łączy się z ryzykiem, ponieważ podczas prowadzenia przedsiębiorstwa jego właściciel musi podejmować trudne decyzje i podejmować ryzykowne wybory.

Przedsiębiorca musi być także kreatywny, ponieważ twórcze pomysły i myślenie umożliwia w szybki sposób przeanalizować zewnętrzną i wewnętrzną sytuację przedsiębiorstwa. W parze z kreatywnością idzie wyczucie oraz dobry gust, które pozwolą odpowiednio dobrać styl, kolor oraz formę reklamy, której celem będzie zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z usług lub dokonania zakupów.

Osobą będąca przedsiębiorcą musi być gotowa do działania i do współpracy, ponieważ musi on dogadywać się z podwładnymi, innymi przedsiębiorcami oraz klientami. Dzięki owocnej współpracy przedsiębiorstwo rozwija się, a nie stoi w miejscu albo cofa się w rozwoju.

Zalety i wady bycia przedsiębiorcą

Wiele osób zastanawia się, czy zacząć pracować na własny rachunek, czy lepiej pracować na etacie. Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa pozwala zwiększyć swoją aktywność na rynku pracy i spełnić marzenia.

Zaletą bycia przedsiębiorcą jest satysfakcją, jaką daje osiągnięcie wyznaczonych celów oraz poprawa sytuacji finansowej. Pracując na własny rachunek, mamy pewność, że póki firma istnieje mamy stałe miejsce zatrudnienia. Zostając przedsiębiorcą, stajemy się niezależni i sami decydujemy kiedy wykonujemy konkretne zadania.

Wadą bycia przedsiębiorcą jest brak poczucia bezpieczeństwa na rynku. Zdarza się to szczególnie na początku istnienia firmy. Kolejną wadą jest to, że przedsiębiorca pracuje znacznie więcej niż pracownik zatrudniony na etacie. Dla wielu osób prowadzenie firmy to także odpowiedzialność za pracowników oraz finanse co może niektórych przerosnąć.

Przedsiębiorca synonim

Najpopularniejsze słowa i wyrazy bliskoznaczne dla słowa przedsiębiorca to:

kapitalista, byznesmen, koordynator, człowiek biznesu, inwestor, fabrykant, deweloper, menedżer, budowniczy, finansista, właściciel firmy, kupiec, producent, prywaciarz, usługodawca, boss, administrator, przemysłowiec, wytwórca, businessman, człowiek biznesu.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Przedsiębiorca -kim jest (definicja przedsiębiorcy) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport