Patologia

mobbing
Mobbing
7 marca, 2022
sangwinik
Sangwinik
7 marca, 2022

Patologia

Patologia
Patologia

Patologia biznesu.

Logika prowadzi do linii startu w biznesie. Patologia biznesu sprawi, że z pewnością dotrzesz do mety na pierwszym miejscu.

Greckie słowo „pathos”, oznacza cierpienie, uczucie lub emocje; natomiast termin logiczny oznacza operowanie „zdrowym rozumowaniem”.

Chociaż fraza patho-logic nie istnieje w słowniku, powinna od teraz, ponieważ aby odnieść sukces w biznesie, musimy umieć posługiwać się logiką, jednocześnie tworząc pozytywne relacje emocjonalne z klientami i rzeczywiście z każdym, kogo spotykamy w biznesie.

Podsumowując, istnieją cztery rodzaje „pathos”, które można powiązać z logicznym podejściem do rynku. Jedynym, który działa w tym kontekście, jest „empatia”.

Empatia.

Relacje z definicji opierają się na umiejętności „odnoszenia się”. Kiedy współczujemy ludziom, jesteśmy w stanie przedstawiać się jako ludzie o podobnych poglądach i skuteczniej nawiązywać relacje z innymi. Jednak chociaż empatia jest najlepszym wyborem do radowania się wzajemnie produktywnymi relacjami w biznesie, większość ludzi wybiera mniej skuteczne koncepcje „pathos”.

Patologia
Patologia

Apatia.

Apatia odnosi się do ludzi, którzy tak naprawdę nie dbają o innych, może poza bliskimi, a gdy ten okropny stan występuje u członków zespołu, odzwierciedla brak szacunku lub zainteresowania problemami, aspiracjami, uczuciami, poglądami, osiągnięciami oraz potencjał klientów.

Chociaż ten smutny stan rzeczy może wynikać z niefortunnego życia rodzinnego, może być również napędzany pracą z obojętnymi menedżerami, którzy pozbawiają swoje zespoły cennych kontaktów z klientami na szkoleniach itp. Apatyczni ludzie w biznesie mają tendencję do zachowywania przerażającego stosunku do siebie.

Ludzie, którzy sprowadzają apatię do miejsca pracy, mogą nie być otwarcie protekcjonalni lub niegrzeczni, zwykle są to pasywne typy, które dosłownie robią wszystko, aby nie pomóc.

Niechęć.

Jest to zaburzenie polegające na „posiadaniu” klientów i współpracowników, aż do ignorowania ludzi, udawania zakłopotania, okazywania nieufności itp.

Współczucie.

Jest to prawdopodobnie najczęstsze stanowisko zajmowane przez większość osób pełniących funkcję służebną i chociaż często są mili, ciężko pracują i są pozornie chętni do „dogadywania się”, fakty są takie, że czują ludzi, jednak nie czują się dobrze z ludźmi.

Dzieje się tak, ponieważ nie działają jako studenci biznesu do tego stopnia, że chcą wiedzieć, co powoduje sukces lub porażkę na rynku i w praktyce, aby móc pomagać innym swoją wiedzą. Jasne, są w stanie dostrzec problemy i historie sukcesu oraz okazać troskę lub zainteresowanie w obu sytuacjach, ale nie są w stanie działać w takich sprawach, po prostu dlatego, że nie mają doświadczenia i umiejętności do zaangażowania się z innymi ludźmi.

Klienci nie potrzebują sympatycznego personelu sprzedaży; potrzebują ludzi, którzy mogą skutecznie wnieść swój wkład w oparciu o zdobytą wiedzę i rozwinięte umiejętności. Ludzie sukcesu w biznesie nie osiągają sukcesu przez przypadek. Uczą się i rozwijają umiejętności samodzielnie lub dzięki uprzejmości przywódców, którym podlegają.

Rozwijanie umiejętności.

To przywraca nam empatię. Jednym prostym sposobem na wyjaśnienie tej cechy jest zasugerowanie, że jeśli ktoś, kogo znamy, powie nam, że ma problemy, możemy okazać współczucie, ale nie empatię.

Empatia opiera się zatem nie tylko na wiedzy o problemach i możliwościach, ale także na wyczuwaniu tych warunków przed klientami, w oparciu o ich ciągłe badania.

Co ważne, osoby, które rozwinęły empatię dla klientów (lub współpracowników), muszą również rozwinąć dwie dodatkowe umiejętności:

Umiejętność zwracania uwagi na problemy i możliwości w sposób, który jest interesujący, mile widziany i potencjalnie bardzo wartościowy. Nazywa się to sztuką prezentacji. Ten talent jest zawsze najlepiej zarządzany przez ludzi, którzy czują silny związek z problemem, który wymaga rozwiązania, z możliwościami, do których należy dotrzeć oraz z ludźmi, którym chcą pomóc.

Chęć i umiejętność oferowania praktycznej, sprawdzonej pomocy w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu szans, zamiast po prostu wskazywać na kluczowe kwestie, a następnie odejść i pozostawić klientom, aby zrobili to, co właściwe.

Tak czy inaczej, jakość zależy również od stałego zaangażowania z klientami, którzy cierpią i klientami, którzy odnoszą sukcesy. Konieczne jest wyciąganie wniosków z obu tych typów, aby pomóc wszystkim klientom w:

a) rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów
b) rozpoznawaniu możliwości i czerpaniu z nich korzyści.

Wszystko to wyjaśnia, dlaczego ludzie o skłonnościach technicznych często nie potrafią „służyć”: łatwo odnoszą się do problemów i metod pracy, ale nie zawsze do ludzi.

Pozyskiwanie biznesu z różnych obszarów.

Czasami bywają takie sytuacje, w których „patologiczni” właściciele firm przeoczają możliwości, które są dostępne na ich oczach. Większość właścicieli trzyma się umów z zarządzanymi firmami opieki, podczas gdy są niewykorzystani pracownicy, którzy mają dużą liczbę klientów, którzy mogą być celem rozwoju tego patologicznego biznesu.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport