Jak Sprzedawać Przez Telefon Bez Tracenia Klientów (potwierdzone)

savoir vivre
Savoir vivre
23 lutego, 2022
Pomysł na biznes
4 marca, 2022

Jak Sprzedawać Przez Telefon Bez Tracenia Klientów (potwierdzone)

Jak sprzedawać przez telefon

Jak Sprzedawać Przez Telefon Bez Tracenia Klientów (potwierdzone)

Wierz lub nie, jednym z najtrudniejszych aspektów sprzedaży to rozmowa z ludźmi przez telefon.

W tym wpisie dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż przez telefon. Każdy z nas pamięta, jak zaczynaliśmy swoją karierę w sprzedaży i mieliśmy wykonać pierwszą rozmowę w sprawie sprzedaży. Pamiętam samemu rozmawiałem przez telefon z potencjalnym klientem i naprawdę nie wiedziałem, co powiedzieć, jąkałem się i mamrotałem. Jeśli prowadzisz rozmowę w nieodpowiedni sposób to osoba może powiedzieć: nie dzwoń do mnie ponownie, nie marnuj mojego czasu, nie chcę z tobą rozmawiać, i po prostu odłoży słuchawkę.

Obejrzyj wideo pt. Jak Sprzedawać Przez Telefon poniżej:

Takie zachowanie bardzo źle wpływa na sprzedawcę, ponieważ, gdy taka osoba po prostu całkowicie odrzuca, to motywacja i emocje sprawiają że człowiek czuje się przybity, że nie chce dzwonić do kolejnej osoby. Więc jeśli jesteś nowy w sprzedaży, być może znalazłeś się w podobnej sytuacji, a nawet jeśli masz doświadczenie, czasami zdarzają ci się te złe telefony od czasu do czasu to w tym wpisie podzielę się moimi trzema najważniejszymi wskazówkami, aby po prostu lepiej sprzedawać przez telefon i zamykać więcej transakcji.

To będzie szczególnie cenne dla Ciebie, jeśli jesteś kimś, kto zajmuje się sprzedażą B2B. Możesz być przedsiębiorcą, sprzedawcą, rozwijać biznes, to nie ma znaczenia, tak długo jak rozmawiasz z kimś przez telefon i komunikujesz się z nim, zyskasz dużą wartość z tego wpisu.

Rozmowa sprzedażowa przez telefon przykłady

Wskazówki, które przedstawię w tym artykule, będą miały zastosowanie do wszystkich rodzajów branż, wszystkich rodzajów produktów i usług. Będą to uniwersalne wskazówki, z których możesz korzystać bez względu na to, jaka jest „Twoja sprzedaż”.

Przejdźmy dalej i zanurzmy się w trzech wskazówkach, aby sprzedawać więcej przez telefon.

Jak sprzedawać przez telefon
Jak sprzedawać przez telefon

Ton głosu w sprzedaży

W porządku, więc wskazówką numer jeden będzie tonacja. W przypadku sprzedaży przez telefon najważniejsza jest barwa i wysokość głosu. Pozwól, że podam przykład. Powiedzmy, że dzwonisz do kogoś przez telefon i brzmisz tak jakbyś mówił przez nos, albo piszczał niczym kastrat. Oczywiście trochę przesadzam, ale jeśli słyszysz, że ktoś tak do ciebie mówi przez telefon, możesz się śmiać lub nie traktować tej osoby poważnie.

To bardzo wyraźna różnica w stosunku do mnie. Samemu zazwyczaj mówię niskim głosem i polecam to samo zarówno kobietom jak i mężczyznom. Taki głos oznacza autorytet. Liczne badania wykazały, że kiedy rozmawiasz z kimś po raz pierwszy, głównym czynnikiem, który określi, czy ktoś cię polubi, jest w rzeczywistości twoja tonacja. Więc nie chodzi nawet o słowa, które faktycznie wypowiadasz. Jeśli nie uda ci się uzyskać właściwej tonacji, osoba ci nie zaufa i nie będzie cię lubić, a ludzie lubią kupować od ludzi, których lubią.

Dlatego niezwykle ważne jest, aby być świadomym swojej tonalności i brzmienia. Teraz chcę podkreślić, że nie chodzi o udawanie. Nie chodzi o to, żeby brzmieć tak, jakbyś był sztuczny. Chcesz o tym myśleć tak, jakbyś mówił przez telefon naturalnie, ale cały czas kontrolując brzmienie. Głos jest zasadniczo instrumentem, za pomocą którego możesz mówić wysoko, nisko lub w inny sposób, w zależności od sytuacji.

Głos jest instrumentem, za pomocą którego możesz brzmieć tak, jak chcesz. A jeśli chodzi o to, jak brzmię, kiedy rozmawiam z klientami przez telefon, to w zasadzie mam trzy podstawowe techniki lub trzy podstawowe głosy, których zazwyczaj używam, i można to wykorzystać jako inspirację, aby samemu przekonać się, który działa najlepiej dla Ciebie.

Więc pierwszy głos, którego używam, kiedy rozmawiam z prospekt przez telefon, powiedzmy, że spotykam się z nimi po raz pierwszy, to właściwie mój pozytywny głos.

Skoro czytasz wpis pt. Jak Sprzedawać Przez Telefon to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Jeśli chodzi o pozytywny głos, mam więcej energii, zwykle się uśmiecham i zasadniczo sprawiam, że osoba jest podekscytowana, aby ze mną porozmawiać i zainteresować się moimi produktami i usługami.

Możesz więc powiedzieć coś w stylu: Hej, . Jak leci? Tu Rafał. Jak się masz dzisiaj? To jest mój pozytywny głos, widać, że z natury jestem bardzo pozytywną osobą.

Zazwyczaj zaczynam z pozytywnym głosem i w miarę jak rozmowa trwa, osoba jest podekscytowana zakupem moich produktów i usług. Czasami spotykam się z zastrzeżeniami, gdy sprawy stają się trochę poważniejsze lub pojawia się mały konflikt i muszę je przezwyciężyć.

Więc przejdę z pozytywnego głosu na głos przyjacielski. Głos przyjacielski… wyobraź sobie że brzmi jak głos w radiu.

Pozytywny głos kogoś ekscytuje. Przyjacielski głos sprawia, że ​​ludzie czują się spokojni. Więc chcesz używać tych różnych tonacji w zależności od tego, gdzie jesteś w sytuacji sprzedaży. Zwykle na początku ekscytujesz, a potem używasz chłodnego głosu, gdy wchodzisz w konflikt lub sprzeciw wobec sprzedaży.

W całym procesie sprzedaży używasz różnych tonacji, ale jedną z technik, której naprawdę lubię używać, jest raport z NLP i dopasowywanie. Więc zasadniczo to jest tak, że obserwujesz tonalność, tempo, szybkość i energię, którą ktoś ma, gdy rozmawia przez telefon.

Więc jeśli ktoś ma dużo wysokiej energii, to co chcę zrobić, to podnieść swój poziom energii, aby mówić trochę szybciej, aby dopasować się do jego poziomu. Więc w zasadzie, jeśli dopasujesz tonację, podświadomie ludzie poczują, że ta osoba jest taka jak ja. Więc kiedy sprawiasz, że ludzie czują się w ten sposób, ufają ci, lubią cię i jest o wiele łatwiej komunikować się i doprowadzać do punktu, w którym są gotowi do zakupu.

Więc podsumowując tonalność, mamy pozytywny głos, głos przyjacielski i przez cały czas chcesz również odzwierciedlać i dopasowywać poziomy tonalności, aby móc budować zaufanie i relacje.

Okej, więc teraz przejdziemy do numeru dwa, jeśli chodzi o zamykanie sprzedaży przez telefon, a to jest użycie zasady 80/20 do zadawania większej liczby pytań.

Zadawanie pytań w sprzedaży telefonicznej

Tak więc zasada 80/20 zasadniczo mówi, że 80% twoich wyników pochodzi z 20% twoich działań. Więc kiedy rozmawiasz z kimś przez telefon, chcesz zadawać pytania i rozmawiać przez 20% czasu, a potencjalny klient powinien mówić przez 80% czasu. Więc prawie przez cały czas oni mówią, a wszystko, co robisz, to naprowadzasz ich na tematy, które chcesz omówić, za pomocą pytań.

Na przykład, powiedzmy, że rozmawiasz z kimś przez telefon i jedno z pierwszych pytań, które możesz zadać, brzmi: co cię zainteresowało dzisiejszym telefonem, czy coś takiego, a osoba może ci powiedzieć, że mam ten wielki problem bla, bla, bla. Teraz oni mówią coraz więcej i więcej, a ty słuchasz, słuchasz, słuchasz. Możesz zadać więcej pytań, pójść trochę głębiej i powiedzieć, że to całkiem interesujące.

Czy możesz opowiedzieć mi o tym trochę więcej? Mogą mówić trochę więcej, a ty możesz zadać więcej pytań, aby drążyć jeszcze głębiej. Na przykład: to jest naprawdę interesujące. Czy to zawsze było dla was problemem?

Mogą trochę więcej teraz powiedzieć. Możesz więc zadawać więcej pytań i można powiedzieć, że wygląda na to, że doświadczasz z innymi klientami tego problemu od dłuższego czasu, i czy ta osoba zrobiła już coś, aby spróbować go rozwiązać. Powodem, dla którego chcesz to zrobić, jest to ponieważ podczas spotkania sprzedażowego chcesz zadawać pytania, aby odkryć ból potencjalnego klienta.

A potem z tym bólem, co chcesz zrobić, to ustawić swój produkt lub usługę jako rozwiązanie tego bólu. Właściwie mam cały inny wpis i film na youtube tym, jak dokładnie możesz to zrobić. Ale ze względu na ten wpis, najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że chcesz zadawać pytania, aby odkryć ból klienta, ponieważ im więcej się o nim dowiesz, tym bardziej jesteś w stanie pozycjonować swój produkt lub usługę jako rozwiązanie, tym większe prawdopodobieństwo, że kupią.

Więc znowu, zadawaj pytania, rozmawiaj 20% czasu i pozwól prospektowi powiedzieć ci o swoich problemach 80% czasu, a potem przyjdź na koniec i rozwiąż wszystkie jego problemy.

Więc teraz przejdziemy do końcówki numer trzy i zajmijmy się kilkoma taktycznymi technikami zamykania.

Jak dzwonić do klienta z ofertą: Finalizacja sprzedaży przez telefon

Wiem, że ludzie kochają techniki. Uwielbiają dokładnie wiedzieć, co powiedzieć i jak powiedzieć i tym podobne, a dla mnie osobiście bardziej chodzi o sposób myślenia, ale w tym wpisie chcę przedstawić kilka specjalnych technik, których sam używam i wiem, że będą działać również dla Ciebie.

Załóżmy więc, że jesteś na spotkaniu sprzedażowym i zbliżasz się do końca rozmowy. Więc już rozumiesz ich problem, rozmawiają 80% czasu, przedstawiasz swój produkt lub usługę i pokazujesz im, że możesz rozwiązać ich problemy, a następnie od tego momentu chcesz iść naprzód z transakcją i faktycznie „zamknąć” klienta.

Więc rzeczą, którą lubię robić, jest to…

Pod koniec spotkania mówię coś w stylu „Hej , na podstawie wszystkiego, o czym rozmawialiśmy do tej pory, czy jest coś jeszcze, co musisz zobaczyć/usłyszeć, zanim podejmiesz decyzję?”

Dlatego na wcześniejszych etapach staram się zrozumieć, jak bardzo prospekt jest zainteresowany moim produktem lub usługą. Jeśli jest więcej rzeczy, które musi zobaczyć, zanim podejmie decyzję od razu, ponieważ zadałem pytanie, powie mi. Może powiedzieć coś w stylu, muszę się upewnić, że integruje się z tym innym oprogramowaniem. Muszę się upewnić, ile czasu zajmie, zanim faktycznie go wdrożymy i wykorzystamy w naszej firmie. Jak długo potrwa, zanim rzeczywiście uzyskamy wyniki?

Oto niektóre pytania, a może nawet zastrzeżenia, które mogą się pojawić, i to jest świetne, ponieważ odkrywasz te zastrzeżenia i ponieważ ktokolwiek, z kim rozmawiasz, mówi ci to możesz od razu odpowiedzieć na te pytania. Więc kiedy zadasz pytanie i klient powie ci wszystko, co musi zobaczyć, zanim podejmie decyzję, ty odpowiadasz na wszystkie te rzeczy, a potem pytasz ponownie.

„Dobra, więc omówiliśmy wszystkie rzeczy, które chciałeś omówić. Czy jest jeszcze coś, co musisz zobaczyć przed podjęciem decyzji?”

Osoba może powiedzieć, że nie, to wszystko, jesteśmy gotowi, albo może powiedzieć, że jest kilka innych rzeczy, o których być może będziemy musieli zapytać, a ty kontynuujesz ten proces. Zasadniczo tak się zamyka. Szukasz wszystkich elementów, które należy odblokować, a następnie każesz powiedzieć ci, jakie to elementy, a potem je odblokowujesz i osoba jest gotowa do zakupu.

W sytuacjach, w których dana osoba niekoniecznie daje ci jasną odpowiedź i jest to bardzo niejasne, lubię używać zamknięcia od 1 do 10. Powiem więc coś w stylu „Hej , opierając się na wszystkim, o czym rozmawialiśmy do tej pory, w skali od 1 do 10, gdzie 1 nie jesteś w ogóle zainteresowany, a 10 jesteś gotowy do zakupu w tej chwili, jak myślisz, gdzie jesteśmy teraz?”

I osoba mogłaby powiedzieć, że jesteśmy teraz na 8, a ja powiedziałbym, że ok, 8, nie tak źle, ale czego potrzeba, abyś faktycznie dotarł do 10? A potem powie ci dokładnie, co musi zobaczyć, aby dostać się do tej 10.

Potem, gdy odpowiesz na niektóre pytania, zadajesz je ponownie, ok, więc od 1 do 10, gdzie jesteś teraz?

Powtarzasz proces aż do skutku. Na koniec pytasz ich ok, więc jesteśmy na 10, co chciałbyś teraz zrobić? Prospekt powie, że chciałbym iść do przodu. Jaki jest następny krok? Po prostu mówisz ok, to jest umowa, to co robimy, bla, bla, bla. Więc zasadniczo wszystko, co naprawdę robisz, to przybliżanie ich coraz bliżej do osiągnięcia 10 na 10, a kiedy już osiągną tę 10, są gotowi do zakupu.

Jedną z rzeczy w tych technikach zamykania jest to, że nie zadziałają, dopóki nie wykonasz dwóch pierwszych kroków właściwie, co w gruncie rzeczy polega na prawidłowej tonacji, upewnieniu się, że potencjalny klient ci ufa, i że masz z nimi dobry kontakt, i numer dwa. , upewniasz się, że zadajesz świetne pytania i pozwalasz potencjalnemu klientowi rozmawiać przez 80% czasu, w rzeczywistości przygotowujesz się na łatwiejsze zakończenie.

Następnie możesz skorzystać z techniki 1 do 10, czyli co jeszcze musisz zobaczyć przed podjęciem decyzji, a następnie z tego miejsca możesz faktycznie zamknąć sprzedaż.

Sprzedaż przez telefon

Podsumowując, będą to moje trzy najlepsze wskazówki dotyczące sprzedaży, aby zamknąć więcej transakcji przez telefon. Pierwszym z nich była tonacja, upewniasz się, że budujesz zaufanie i kontakt z potencjalnym klientem poprzez to, jak brzmisz, i oczywiście decydujesz, jak chcesz brzmieć, aby Twój głos był przyjemniejszy dla ucha. Po drugie, upewnij się, że zadajesz pytania, pozwól prospektowi opowiedzieć Ci o swoich problemach. Po trzecie, użyj tych technik zamykania, aby faktycznie posunąć się do przodu z transakcją. Mając to na uwadze, jeśli dotrwałeś do końca tego wpisu, chcę Ci powiedzieć, że to doceniam.

Naprawdę mam nadzieję, że otrzymałeś dużo wartości i wiele wskazówek, które możesz zastosować od razu.

Co myślisz o temacie Jak Sprzedawać Przez Telefon? Daj znać w komentarzu.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport