Metodologia i podręcznik Oslo (do pobrania za darmo w PDF)

język korzyści
Język korzyści i techniki skutecznego pisania tekstów, aby SZYBKO sprzedawać (mocny efekt)
10 maja, 2021
Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)
Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)
11 maja, 2021

Metodologia i podręcznik Oslo (do pobrania za darmo w PDF)

metodologia podręcznik oslo manual
metodologia podręcznik oslo manual

Wszyscy zainteresowani informacjami z dziedziny gromadzenia i interpretacji danych na temat innowacji polecam przeczytanie Podręcznika Oslo (Oslo Manual), który został opracowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz Europejski Urząd Statystyczny.

Poniżej GUS’owski podręcznik Oslo z 2020 roku, ponad 300 stron praktycznej wiedzy:

REKLAMA:

Zobacz naszą platformę ze szkoleniami internetowymi

szkolenie sprzedaż techniki sprzedaży

Co to jest podręcznik OSLO (oslo manual)?

Najprościej będzie tu przytoczyć definicję z Portalu Innowacji – Podręcznik Oslo, 2017:

Podręcznik Oslo (ang. Oslo Manual) jest międzynarodowym podręcznikiem metodologicznym z dziedziny badań statystycznych innowacji. To trzeci z serii podręczników metodologicznych zwanych Frascati Family Manuals, opracowany wspólnie przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju OECD oraz Eurostat.

Czego dotyczy Oslo manual?

Zobaczmy co na ten temat mówi encyklopedia zarządzania (mfiles.pl/pl/index.php/Podręcznik_Oslo):

Podręcznik Oslo należy do nieustannie rozwijającej się rodziny podręczników dotyczących problematyki pomiaru oraz interpretacji danych z obszaru nauki, techniki i przede wszystkim innowacji. Do tej rodziny należą podręczniki, zbiory wskazówek i przewodniki dotyczące działalności badawczo-rozwojowej, tak zwanej B+R (Podręcznik Frascati), wskaźników globalizacji, patentów, społeczeństwa informacyjnego, zasobów ludzkich w sferze S+T (Podręcznik Canberra) oraz statystyki biotechnologii. Podręcznik zawiera proponowane zasady gromadzenia i interpretacji danych z zakresu innowacji w układzie zapewniającym możliwość porównywania poszczególnych danych na tle międzynarodowym. Dokument stanowi także narzędzie pozwalające na wykorzystywanie eksperymentów i testów do sprawdzania, gdzie leżą granice zjawiska zwanego innowacyjnością. (Podręcznik Oslo 2005, s. 5) W trzecim wydaniu podręcznika po raz pierwszy poruszono obszar innowacji nie technologicznych oraz powiązań pomiędzy różnymi typami innowacji. Ponadto do podręcznika dodano aneks, w którym zostało poruszone zagadnienie badania innowacji w krajach rozwijających się. (Podręcznik Oslo 2005, s. 1)”

Metodologia OSLO

Metodyka badawcza opisana w Podręczniku z Oslo, składa się z czterech obszarów innowacji:

  • innowacje produktowe,
  • innowacje procesowe,
  • innowacje organizacyjne oraz
  • innowacje marketingowe

Innowacje produktowe polegają na wprowadzaniu wyrobu lub usługi będącej zasadniczo nowym lub znacząco ulepszoną w stosunku do jego wcześniejszych charakterystyk lub zamiaru wykorzystania.

Innowacje procesowe to zastosowanie nowych lub znacząco usprawnionych metod produkcji czy dystrybucji produktów.

Innowacje organizacyjne to implementacja nowych metod organizacji działalności przedsiębiorstwa, miejsca pracy czy kontaktów zewnętrznych.

Natomiast innowacje marketingowe, to wdrożenie nowej metody marketingowej obejmującej istotne zmiany w wyglądzie produktu lub opakowaniu, umieszczeniu produktu, promocji produktu czy polityce cenowej.

Podobał Ci się artykuł na temat „podręcznik i metodologia OSLO (manual)”?

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

e-learing platforma szkolenie kurs online
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.

Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!