Jak przestać narzekać: 7 zasad jak być szczęśliwszym

Demotywacja
Demotywacja a motywacja. Czyli jak zmobilizować zespół do pracy (prawdziwe badanie)
7 maja, 2021
elevator speech
Elevator pitch, jak napisać tak żeby inni Ciebie pamiętali i sami dzwonili (wzór i przykład)
10 maja, 2021

Jak przestać narzekać: 7 zasad jak być szczęśliwszym

Jak przestać narzekać

Ten samochód przed tobą jedzie w ślimaczym tempie. Twój współpracownik ciągle Ci przeszkadza. Twój (wypełnij puste miejsce: mąż, żona, dzieci) nie potrafią posprzątać po sobie.

Polacy narzekają na olbrzymią liczbę rzeczy.

Polecam platformę ze szkoleniami online (biznes, marketing, coaching psychologia). ZOBACZ TERAZ (kliknij w obrazek):

kurs pewności siebie


Ponarzekać każdy może

Jak przestać narzekać

Zaprzestanie narzekania niekoniecznie jest łatwe. Urodziliśmy się z mózgami, które mają negatywne nastawienie. Mamy tendencję do skupiania się na rzeczach, które nie są właściwe, zamiast zwracania uwagi na wszystko, co słuszne wokół nas.

Jeśli ta tendencja zmieni się w nawyk, to świat szybko stanie się miejscem nieprzyjemnym lub niebezpiecznym. Nie jest to fajny sposób na życie.

Ale oto siedem strategii, które możesz wypróbować, gdy zaczynasz narzekać:

  1. Cofnij się. Spójrz na szerszą perspektywę. Czy to naprawdę będzie miało dla ciebie znaczenie za pięć minut, pięć miesięcy lub pięć lat?
  2. Spójrz w głąb. Potraktuj narzekanie poważnie. „Jaki jest prawdziwy problem – czy drobiazg, który cię irytuje, stanowi temat lub większy problem w twoim życiu, którym należy się zająć?”. Poświęć pięć minut na zapisanie tego co Cię denerwuje.
  3. Wybierz odpowiedni kanał. Zastanów się, jak najlepiej prywatnie podzielić się swoim problemem: osobiście, w wiadomości e-mail, podczas rozmowy telefonicznej. Nigdy nie narzekaj na Facebooku, czy innych social mediach. Nie chcesz żeby ludzie zaczęli Ciebie unikać bo przyszyją Ci łatkę marudy.
  4. Twoje narzekanie może dotyczyć rzeczywistej potrzeby, która może prowadzić do rozwiązania problemu. Najważniejsze jest, aby podzielić się swoim niezadowoleniem w uprzejmy sposób, który będzie postrzegany jako pomocny i niekrytyczny.
  5. Znajdź pozytywy. Kiedy zaczynasz narzekać komuś na coś, zacznij i zakończ pozytywnie. W przeciwnym razie ludzie zamkną się i całkowicie przegapią twoją wiadomość.
  6. Ćwicz wdzięczność. Każdego dnia przypominaj sobie o jednej rzeczy, za którą jesteś wdzięczny, nieważne jak drobna ona jest. Zmusza nas to do zastanowienia się, za co jesteśmy wdzięczni w naszym życiu.
  7. .Zmień perspektywę. Co może zdziałać zmiana perspektywy? Potrzeba czasu, aby nauczyć się cierpliwości. Potrzeba praktyki, aby nauczyć się tolerancji na irytujące nawyki innych. (Kto z nas ich nie ma?). Potrzeba wytrwałości, aby nauczyć się odpuszczać małe rzeczy, takie jak zwykłe zmywanie naczyń. Ale przy pewnym wysiłku możesz nauczyć się zwracać uwagę na to, co jest właściwe, pomocne i budujące wokół ciebie.

Co możesz robić zamiast narzekać?

Czy od czasu do czasu masz w sobie za dużo negatywności?

Lubisz plotki, czy pociesza cię narzekanie?

Mówią, że nasze myśli tworzą naszą własną rzeczywistość, że nasz umysł jest potężniejszy, niż moglibyśmy to sobie wyobrazić. W takim przypadku negatywne myśli i narzekanie nie zaprowadzą nas daleko w życiu. Narzekanie na działania innych i nieszczęścia w naszym życiu jest daremne. Dlaczego nie zrobić czegoś bardziej produktywnego zamiast narzekać?

Jeśli masz nawyk narzekania i negatywnego myślenia, może być konieczne zerwanie z tym złem. Najłatwiejszym sposobem na przełamanie złego nawyku jest zastąpienie go nowym pozytywnym nawykiem.

BARDZO WAŻNE:

Pamiętaj że jeśli z czegoś rezygnujesz to musisz mieć coś w zamian. Sprzedajesz auto, musisz mieć inna formę przemieszczania się. Komunikacja miejska, rower czy inne. Niestety w przypadku nawyków ludzie tego nie robią, przez co tak często nie potrafią poradzić sobie ze zmianą.

Oto kilka sugestii dotyczących produktywnych, pozytywnych nawyków, które mogą zastąpić nawyk narzekania.

Ćwicz wdzięczność.

Wdzięczność stała się szanowanym sposobem na szczęśliwsze życie. Naukowcy odkryli, że nawyk wdzięczności może zmniejszyć objawy depresji, poprawić samopoczucie i sprawić, że wszyscy będą szczęśliwsi. Zacznij więc od stworzenia listy wdzięczności: zapisz wszystkie rzeczy, za które jesteś wdzięczny i dodawaj do niej codziennie nowe. Przekonasz się, że trudno jest być smutnym lub użalać się nad sobą, gdy jesteś wdzięczny za coś lub kogoś.

Chwal innych.

Czas prawić komplementy. Podobnie jak akt wdzięczności, uszczęśliwianie kogoś innego poprzez wychwalanie go i uznanie sprawi, że będziesz szczęśliwszy. Dlaczego nie sprawić, by ktoś inny poczuł się dobrze? Doceniaj wszystkie dobre uczynki i rozpoznaj, kiedy ktoś wykonał dobrą robotę zarówno w pracy, jak i w domu. Dlaczego nie podziękować mężowi lub żonie za przygotowany przez nich posiłek lub za dobrą robotę, jaką wykonali przy sprzątaniu kuchni. Wszyscy kochamy pochwałę i uznanie za nasze wysiłki.

Skoncentruj się na sukcesie.

Samospełniająca się przepowiednia głosi, że nasze życie potoczy się tak, jak sobie wyobrażamy. Jeśli wierzymy, że odniesiemy sukces, to się to uda. Jeśli myślimy, że ubóstwo jest naszą przyszłością, prawdopodobnie tak będzie. To jest powód, dla którego ludzie pochodzący ze środowisk demotywujących z większym prawdopodobieństwem pozostaną częścią grupy zdemotywowanej. Są przygotowani do pozostania w tych samych okolicznościach. Jeśli chcesz stworzyć pomyślną przyszłość, przestań narzekać na swoje życie i zacznij koncentrować się na sukcesie.

Odpuść.

Trzymanie się przeszłego żalu i krzywd nie przynosi korzyści naszemu obecnemu życiu. Odpuść rzeczy, które są poza twoją kontrolą i działaj na rzecz, które możesz kontrolować.

Weź odpowiedzialność.

Skarżący to zazwyczaj ludzie, którzy odgrywają rolę ofiar. Czy jesteś ofiarą swoich okoliczności, czy kontrolujesz własne przeznaczenie? Zamiast narzekać na swoje życie, dlaczego nie podjąć kroków, aby je zmienić? Twoje przyszłe życie jest pod Twoją kontrolą; to do Ciebie należy podjęcie działań.

Podejmij działanie.

Bardzo często ludzie, którzy siedzą i narzekają, to ludzie, którzy nie podejmują żadnych działań. Jeśli chcesz zmienić swoją sytuację, musisz podjąć działania. Zacznij od małych rzeczy; dziesięć minut dziennie może pomóc ci zrobić postępy w dążeniu do uczynienia swojego życia szczęśliwszym i bardziej pomyślnym.

Zrób plan.

Jeśli nie jesteś zadowolony z obecnego stanu rzeczy i zdecydowałeś wziąć odpowiedzialność za zmianę tego stanu rzeczy, możesz z zadowoleniem przyjąć plan, który sprawi, że coś się wydarzy. Rozpoczęcie może być trudne, więc zapisując wszystko, uzyskasz większą jasność i skupienie. Skorzystaj z kalendarza, aby zaplanować czas, a od samego początku będziesz w bardzo mocnej pozycji.

Ćwiczenia.

Stworzenie nawyku ćwiczeń to świetny sposób na przejście od negatywnego do pozytywnego. Ćwiczenia są dobre dla ciebie na wiele sposobów, a także działają jako katalizator zmian. Jeśli możesz wnieść ćwiczenia do swojego dnia, zobaczysz, jak wszystko w Twoim życiu zmieni się na lepsze i przestaniesz narzekać.

Szczęście.

I wreszcie, nie zapomnij skupić się na szczęściu. Szczęście jest na wyciągnięcie ręki i zaczyna się od decyzji. Zdecyduj się teraz być szczęśliwym. Nie siedź i nie czekaj, aż twoje życie się zmieni; wyjdź i zmień to. Jeśli coś sprawia, że ​​jesteś nieszczęśliwy, nie siedź i narzekaj – zrób coś z tym. Skoncentruj się na tym, co dobre w swoim życiu i rób to, co cię teraz uszczęśliwia. Istnieje wiele sposobów, aby być szczęśliwszym i bardziej produktywnym zamiast narzekać.

Teraz Ty

Jak przestać narzekać: 7 zasad jak być szczęśliwszym 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak przestać narzekać.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Polecam platformę ze szkoleniami online (biznes, marketing, coaching psychologia). ZOBACZ TERAZ (kliknij w obrazek):

kurs coachingu oferta
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!