Rośnij w siłę, Twoje życie może być jakie sobie wymarzysz (rozwój osobisty)

Strategia dystrybucji
Strategia dystrybucji kanał i model (Twoje przedsiębiorstwo, sprzedaż i marketing)
1 września, 2021
Marketing szeptany
Czym jest Marketing szeptany, WOMM (definicja buzz marketing)
1 września, 2021

Rośnij w siłę, Twoje życie może być jakie sobie wymarzysz (rozwój osobisty)

Rośnij w siłę
Rośnij w siłę, Twoje życie może być jakie sobie wymarzysz (rozwój osobisty) 1

Tworzenie i rozwijanie biznesu krok po kroku. Rośnij w siłę w czasach przesytu!

„Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać”. Tych słów użył Walt Disney, wielki marzyciel, który potrafił swoje wizje wprowadzać w czyn.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads


Skoro tu jesteś to znaczy, że stale chcesz się rozwijać, umacniać i wzrastać. W wielu poradnikach na pewno przeczytałeś już od czego zacząć. Ja natomiast chcę pokazać ci każdy etap, przez który będziesz musiał przejść. Od założenia firmy, po jej utrzymanie na rynku.

Wszystkie wielkie biznesy zaczynały się od marzenia. Nie patrz jak majętny jest Elon Musk, tylko spójrz jak tego dokonał. Nie zastanawiaj się nad tym, dlaczego Mc’Donalds przynosi takie dochody, a twoja firma nie. Popatrz na małą restaurację, którą niegdyś prowadziło dwóch braci z ogromną pasją. To, co wielkie, zbudowane jest na małych elementach.

Swój cel osiągniesz tylko wtedy, kiedy uzbroisz się w determinację. Wytrwałość jest kluczem do sukcesu. Prowadzenie swojej działalności wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale jeśli odpowiednio się przygotujesz, nie będą stanowiły dla ciebie problemu.


Jeśli nie wiesz, od czego zacząć to z pewnością pomoże ci ten artykuł.

  1. Zastanów się, jaki kapitał możesz przeznaczyć. Wiele firm upadło z powodu złego oszacowania kosztów. Jeśli już wiesz, jakie jest twoje zaplecze finansowe, przejdź do kolejnego punktu.
  2. Znajdź pomysł na biznes. Jest wiele osób, które chcą coś osiągnąć, natomiast nie mają pojęcia jak to zrobić. Zacznij od analizy rynku. Przede wszystkim musisz zorientować się czy biznes, który cię interesuje rzeczywiście jest czymś, co ci odpowiada. Jesteś najważniejszym zasobem w swojej firmie. Jeśli nie masz doświadczenia lub wiedzy w danym temacie, musisz je zdobyć.
    Żyjemy w czasach, w których ciężko stworzyć coś nowego. Rynek jest przesycony różnego rodzaju usługami. Możesz myśleć, że ciężko będzie ci się wybić. Nic bardziej mylnego!
  3. Poznaj konkurencję. Często przedsiębiorcy bagatelizują poznanie rynku od tej strony. Najczęściej bazują na tym, czego brakuje, a nie na tym, co już jest i jak to można ulepszyć. Wcześniej poruszyliśmy temat przesytu rynku przedsiębiorstwami. Jako, że raczej nie wynajdziesz czegoś, co jeszcze nie istnieje, warto skupić się na istniejących usługach. Twój pomysł prawdopodobnie ktoś już zrealizował. Obserwuj więc i dowiedz się, jakie są słabe punkty, jakie wyzwania. W obecnych czasach świetną pomocą są np. media społecznościowe. Ludzie coraz chętniej oceniają różnego rodzaju usługi. Dobrym pomysłem będzie zapisanie w notatniku wszystkich spostrzeżeń.
  4. Stwórz plan działania! To właśnie teraz musisz ocenić możliwości na rynku. Jaka jest grupa odbiorców i czy możesz ją poszerzyć. Należy również zwrócić uwagę na to, czy w przyszłości twój biznes nie zostanie ograniczony prawnie. Niezależnie od tego czy jest to rękodzieło, które chcesz sprzedawać czy prowadzenie ekskluzywnej restauracji, powinieneś posiadać biznesplan, który nie tylko pomoże ci w rozpoczęciu działalności, ale także jest on wymagany kiedy chcesz się starać o różnego rodzaju dofinansowania. To dzięki niemu w późniejszych etapach tworzenia marki nie zboczysz z drogi, którą obrałeś. To właśnie w tym planie zapisujesz informacje takie jak:
  • czego dotyczy przedsięwzięcie?
  • w jaki sposób zrealizujesz swój plan?
  • jakie są możliwości, a jakie zagrożenia?
  • jak pozyskasz klientów?
  • i przede wszystkim jakie musisz ponieść koszty.

Z jakiego jeszcze powodu warto utworzyć biznesplan? Jest to spojrzenie na twój przyszły interes z innej perspektywy. Takie uporządkowanie informacji sprzyja lepszej ocenie. Być może okaże się, iż przewidywana inwestycja w praktyce zdecydowanie przerośnie wcześniejsze założenia.

W dalszej perspektywie z pewnością pomoże ci w początkowej fazie prowadzenia firmy. Dzięki ściśle ustalonym regułom nie zboczysz z wcześniej obranej drogi i łatwiej ci będzie osiągnąć zamierzone cele.

Jak myślisz, czy mógłbyś zrealizować coś bez konkretnego planu?

To tak jakbyś na przykład mieszkał w Szczecinie i chciał dostać się do Krakowa bez żadnej mapy. Jest to możliwe, ale może przysporzyć wiele problemów i z pewnością rozciągnie się w czasie, a ten jest bardzo ważny w przypadku tworzenia czegoś nowego.

To, o czym musisz pamiętać to fakt, że nie ma konkretnego sposobu na pisanie biznesplanu. Jeżeli jednak planujesz starać się o kredyt, musisz zapoznać się z wymogami banku.

  1. Naucz się planować. Wyprzedzanie rynku jest istotną kwestią, jeśli zamierzasz się na nim utrzymać dłużej. Pamiętaj, że żyjemy w okresie, w którym ludzie mniej się przywiązują, a bardziej szukają ekscytacji. Stale musisz się rozwijać! To podstawowa zasada chroniąca przed upadkiem.
    Kiedy masz gotowy projekt, postaraj się go sprzedać jak najszybciej. To świetny sposób na weryfikacje popytu na rynku. Częstym błędem jaki popełnia młody przedsiębiorca, jest przekonanie, że jego produkt jest pożądany na rynku i na pewno osiągnie sukces. Oczywiście wiara jest bardzo ważnym elementem. Nie otworzyłbyś niczego, gdybyś miał przekonanie, że to nie zadziała. Chodzi tutaj jednak o myśl, iż wszyscy od razu będą tego pragnęli. To jest moment, w którym masz bezpośredni kontakt z odbiorcą i możesz ocenić czy twój pomysł jest warty realizacji.
  2. To jest moment, w którym należy zacząć dbać o marketing. Według statystyk najlepszy okres na rozpoczęcie działań marketingowych to jakieś 3 miesiące przed oficjalnym otwarciem. Masz wtedy czas na zainteresowanie potencjalnego odbiorcy twoim produktem, jednocześnie jego ciekawość nie zdąży się zmniejszyć do samego wydania produktu na rynek. Gdybyś zaczął reklamować swój biznes dużo wcześniej, istnieje ogromna szansa na to, że klient zdąży już o tym zapomnieć. Możesz wtedy pomyśleć, że nie chcesz, aby zapomniał, więc reklamujesz go bardziej. Wtedy możesz wejść do grupy przedsiębiorców niepożądanych a nawet znienawidzonych. Z pewnością pamiętasz piosenki z reklam niektórych sieci sklepów, które w pewnym momencie przyprawiały wszystkich o zawroty głowy. Na takie praktyki mogą sobie pozwolić wyłącznie marki, które już mają wyrobioną pozycję wśród klientów. Niestety nie jest to zalecane dla nowego człowieka biznesu jak ty.
  3. Stwórz stronę internetową. Z pewnością borykasz się z nadmiarem wydatków. Na szczęście z pomocą przychodzę darmowe kreatory stron www. Jako początkujący przedsiębiorca możesz skorzystać z gotowego szablonu. Jest to plusem jeśli chcesz ograniczyć koszty. Ma to jednak też swoją negatywną stronę. Używając gotowego szablonu masz już przecież grafikę. Wystarczy tylko wprowadzić odpowiednie dane, dodać swoje logo i wpisać odpowiedni opis. Niestety w praktyce często okazuje się, że strony te nie są dostosowane do naszych potrzeb. Jeśli chcesz mieć prostą stronę internetową, która będzie tylko zwykłą wizytówką, użyj kreatora. Jeżeli jednak zależy ci na jak najlepszym zaprezentowaniu swojej jednostki, przemyśl czy nie lepiej wydać jakieś kwoty miesięcznej na abonament. Profesjonaliści z pewnością przygotują stronę internetową, która będzie czytelna dla użytkowników. Dedykowane strony mają wiele zalet. Pamiętaj, że osoby, tworzące strony internetowe znają się również na pozycjonowaniu, więc będą pomocą w procesie rozwoju twojej działalności.
  4. Zadbaj o dobry kontakt z klientem. Statystycznie pierwsze pół roku jest kluczowe dla nowych firm. Jest to okres, w którym zdobywasz serca klientów. Na pewno zadbałeś już o jak najlepsze szkolenie twojej kadry pracowniczej w zakresie warunków pracy, a przede wszystkim pracy z klientem. Obsługa zawsze gra kluczową rolę. Często wraca się do miejsca, które kojarzy nam się z czymś pozytywnym nawet jeśli produkt nie spełniał w 100% naszych wymagań. Na początku działania firmy zaleca się jednak aby właściciel spędzał jak najwięcej czasu na kontakcie z klientem. Dzięki temu poznasz ich potrzeby i wymagania. Będziesz mógł ocenić co się im podoba, a co wprawia ich w stan niezadowolenia.
    W dalszym procesie, kiedy już zdobędziesz bazę klientów musisz pracować nad tym, żeby ich utrzymać. Korzystaj więc z różnych szkoleń branżowych dla siebie i dla twoich pracowników.
  5. Twoja firma funkcjonuje już dobrze i przynosi ci odpowiednie dochody?
    Zadbaj o to, żeby tak pozostało. Obserwuj zmiany na rynku, a także korzystaj z wiedzy innych. Być może w twojej okolicy poza twoją grupą docelową znajduje się firma w podobnej branży. Warto zawierać takie znajomości i wymieniać się poglądami, spostrzeżeniami i wskazówkami.
    Każdy krok, który pozwala ci zdobywać doświadczenie i wiedzę, jest cenny.
    Pomocne mogą się również okazać lokalne kluby biznesowe. Często za określoną kwotę przedsiębiorcy z większych miast spotykają się na śniadania biznesowe gdzie prezentują oferowane przez siebie produkty. Przysłuchiwanie się innym może pomóc ci poznać coś nowego i być może przyniesie natchnienie. Kolejną z możliwości jakie daje taki klub jest spotkanie osób, z którymi być może nawiążesz długą współpracę.
    Kiedy chcesz rosnąć, musisz szukać możliwości wszędzie, gdzie tylko się znajdziesz.
  6. Nigdy nie zapominaj o aspektach psychologicznych w tworzeniu własnej marki. Musisz mieć również przygotowany umysł. Nie bój się porażki. Każdy błąd jest lekcją. Oczywiście nikt nie chce ich popełniać, ale należy się z nimi liczyć. Zapoznaj się z biografią znanych milionerów i zobacz ile razy ponieśli klęskę. To właśnie dzięki temu, że czasami się potkniesz, możesz wyciągnąć wnioski, które uchronią cię przed całkowitym upadkiem.
    Naucz się radzić sobie ze stresem. W swojej karierze zawodowej spotkasz się z wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami. Nie pozwól więc aby cokolwiek mogło wyprowadzić cię z rytmu. Dbaj o dobrą atmosferę w firmie. Wiele badań wskazuje na to, że pracownicy pracują lepiej, kiedy są szczęśliwi. Możesz organizować im spotkania integracyjne i wysyłać na szkolenia. Możliwość awansu również daje świetną motywację.

Pamiętaj, że wszyscy wielcy przedsiębiorcy wierzyli całym sercem w swoje idee. Ty również musisz być przekonany, iż to co robisz jest tym, co czujesz.

Rośnij w siłę i stale się rozwijaj! Tylko dzięki temu twój biznes może przetrwać w tych trudnych dla biznesu czasach. Jesteśmy w stanie działać!

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!