Przewaga konkurencyjna: zasada 1%

Sposoby na produktywność – dlaczego nie działają?
27 maja, 2022
Zarządzanie przedsiębiorstwem
Bańki spekulacyjne -czym są i jak powstają
3 czerwca, 2022

Przewaga konkurencyjna: zasada 1%

Przewaga konkurencyjna

Drobna przewaga, czyli zasada 1% (przewaga konkurencyjna)

Większość z nas ma przed oczami wizję tego jacy byśmy byli gdyby udało nam się realizować swoje cele.

Jak wyglądałoby nasze życie, ile byśmy zarabiali, jak spędzalibyśmy wolny czas.

Ale jak to jest, że niektórzy przekuwają tą wizję w świat rzeczywisty i realnie takimi się stają?

Czy to pewna zasługa przewagi konkurencyjnej?

Otóż na rynku istnieje wiele książek, czy kursów na temat jak osiągać więcej, czy jak być produktywnym. Wielu guru jak np Tony Robbins mówi „take massive action”. Czyli musisz robić bardzo dużo.

Ale czy to prawda?

Zbyt duża presja prowadzi do wypalenia.

A jeśli robisz bardzo dużo i nie widzisz szybkich rezultatów to łatwo się zniechęcasz.

Obejrzyj wideo pt. Przewaga konkurencyjna i drobna zmiana 1%:

To tak jak z sadzeniem roślin.

Możesz posadzić ich bardzo dużo i podlewać na maxa raz w tygodniu. Albo podlewać po trochu codziennie.

Jak myślisz co da lepszy efekt. Drobne zmiany czy szybki blitzkrieg?

Drugi przykład niech będzie ze sportu.

Idziesz na siłownię i robisz ultra długi, trudny i ciężki trening. Taki, że jutrzejszego dnia masz mega zakwasy. W dodatku po treningu wypijasz odżywkę białkową i jesz pełnowartościowy posiłek.

Następnego dnia kiedy się obudzisz to będziesz wyglądał tak samo jak wczoraj przed treningiem.

I w tym momencie zbliżamy się do sedna.

Przewaga konkurencyjna to drobne zmiany, ale wykonywane często. Jest to koncepcja małych celów.

Agregacja marginalnych celów stała się popularna za sprawą Brytyjskiej drużyny kolarskiej. W ciągu 110 lat, żaden z brytyjskich kolarzy nigdy nie wygrał Tour De France.

W 2003 r. do szkolenia zawodników reprezentacji Wielkiej Brytanii w kolarstwie zatrudniono Dave’a Brailsford’a, który to konsekwentnie postawił na strategię efektu kuli śnieżnej w postaci sumowania małych korzyści. Doszedł do wniosku, że udoskonalenie każdej rzeczy, czy każdego czynnika o zaledwie 1%, przyniesie w efekcie znaczący wynik jeśli dodamy wszystko do siebie.

Cały czas wypatrywał okazji żeby wprowadzić minimalne korekt i zmiany na każdym etapie treningu. Kolarze nosili podgrzewane spodenki, aby zachować dobrą temperaturę mięśni podczas treningu, spali na najlepszych materacach, przeprojektowany siodełka, poprawiono delikatnie siłę i wydolność, stosowano żele sprzyjające regeneracji mięśni itd.

W ciągu pięciu lat kumulacja tych drobnych usprawnień przełożyła się na złote medale.

Stanowczo za często wmawiamy sobie, że ogromny sukces wymaga ogromnych działań. 

Więc jak zdobyć przewagę konkurencyjną?

Podziel główny cel na wiele mniejszych i skrupulatnie je wykonuj. Nie oczekuj natychmiastowych rezultatów, bo tylko się zniechęcisz. Nie od razu rzym zbudowano.

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w pracy to wyznacz sobie najważniejsze rzeczy które o nim zdecydują i poprawiaj je codziennie, tak aby zrobić to delikatnie lepiej niż ostatnio.

Nie możesz robić rewolucji, bo nie da się organicznie rosnąc za szybko.

Jest to tylko możliwe na początku.

Jak zdobyć przewagę konkurencyjną?

Oto najlepsze pomysły jak zdobyć przewagę konkurencyjną

  1. Dostosuj się do klienta.
  2. Zastosuj technikę z NLP pacing and leading.
  3. Zainwestuj w seo
  4. Zacznij kampanie reklamowe (np Google Ads, Facebook)
  5. Postaw na remarketing, aby jak najwięcej odwiedzających przekuć w klientów.
  6. Wyróżnij się poprzez design
  7. Postaw na wygodę klienta i ułatw mu maksymalnie robienie zakupów u Ciebie.
  8. Zwiększ dostępność swoich produktów, czy usług.
  9. Zmniejsz ryzyko po stronie klienta.
  10. Zaoferuj potężną gwarancję.
  11. Niech Twoja oferta brzmi jak oferta nie do odrzucenia.

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport