Marketing. Wszystko o marketingu w Polsce, na świecie i online (musisz to przeczytać)

socjotechniki
Socjotechnika. Czy musimy się bać socjotechniki, i jak się przed nią bronić
4 czerwca, 2021
szybkie pieniądze
Szybkie pieniądze. Czy da się zarabiać szybko? (prawda czy fałsz)
7 czerwca, 2021

Marketing. Wszystko o marketingu w Polsce, na świecie i online (musisz to przeczytać)

marketing philip-kotler

Poniżej prawdziwe kompendium marketingowe. Czyli marketing i wszystko co musisz o nim wiedzieć! Zapraszam.

marketing philip-kotler

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Marketing i reklama

Marketing i reklama idą ze sobą w parze.

Marketing obejmuje rozwój produktów, badania rynku, dystrybucję produktów, strategię sprzedaży, public relations i obsługę klienta. Marketing jest niezbędny na wszystkich etapach podróży klienta i może korzystać z wielu platform, kanałów mediów społecznościowych i zespołów w swojej organizacji, aby identyfikować swoich odbiorców, komunikować się z nimi, wzmacniać ich głos i budować lojalność wobec marki w czasie.

Z drugiej strony reklama to tylko jeden z elementów marketingu. Jest to pewien ruch strategiczny, zwykle płatny, aby szerzyć świadomość produktu lub usługi w ramach bardziej holistycznych celów wymienionych przeze mnie powyżej. Mówiąc prościej, nie jest to jedyna metoda wykorzystywana przez marketerów do sprzedaży produktu.

Oto przykład.

Załóżmy, że firma wprowadza zupełnie nowy produkt i chce utworzyć kampanię promującą ten produkt wśród swoich klientów. Wybranymi kanałami tej firmy są Facebook, Instagram, Google i jej strona internetowa. Wykorzystuje wszystkie te przestrzenie, aby wspierać różne kampanie i generować leady dzięki tym kampaniom.

Aby ogłosić premierę nowego produktu, publikuje przewodnik po produkcie do pobrania na swojej stronie internetowej, publikuje wideo na Instagramie prezentujące nowy produkt i inwestuje w serię sponsorowanych wyników wyszukiwania w Google (czyli google ads), kierując ruch na nową stronę produktu w swojej witrynie.

Teraz, które z powyższych decyzji dotyczyły marketingu, a które reklamy?

Reklama odbyła się na Instagramie i Google. Instagram generalnie nie jest kanałem reklamowym, ale gdy jest używany do brandingu, możesz stworzyć bazę obserwujących, która od czasu do czasu jest przygotowywana do delikatnego launch’u produktu.

W tym przykładzie sieć Google była zdecydowanie używana do reklamy; firma zapłaciła za miejsce w SERP’ach Google – za pomocą pay-per-click (PPC) – w którym kierowany jest ruch do określonej strony poświęconej jej produktowi.

Więc pytanie.

Gdzie odbył się marketing? To było trochę podchwytliwe pytanie, ponieważ marketing był całym procesem. Dopasowując Instagram, Google i własną stronę internetową do inicjatywy skoncentrowanej na kliencie, firma przeprowadziła trzyczęściową kampanię marketingową, która zidentyfikowała odbiorców, stworzyła wiadomość dla tych odbiorców i dostarczyła ją w całej branży, aby zmaksymalizować jej wpływ.

Szybkie definicje i hasła

Co to jest marketing

Najkrótsza definicja marketingu brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”.

Co to jest content marketing

Content marketing to dotarcie do odbiorców za pomocą treści, które ich zainteresują i będą dla nich wartościowe.

Główne cele marketingu

Celem marketingu jest wywarcie wpływu na konsumenta, żeby kupił produkt bez względu na potrzeby, jakie odczuwa. Cel marketingu to uczynienie sprzedaży zbyteczną.

Rodzaje marketingu

Niektóre rodzaje marketingu to np.

Działania marketingowe

INTERNET MARKETING (inne nazwy to: digital marketing, online marketing, marketing internetowy) – czyli wszystkie działania marketingowe wykorzystujące sieć internet.

  • reklama graficzna (display), np.: bannery, skyscraptery, pop-up’y, itp., w postaci statycznej, animowanej lub video;
  • serach engine optimization SEO)
  • serach engine marketing (SEM)
  • zarządzanie stroną internetową firmy;
  • e-mail marketing
  • social media marketing
  • viral marketing/ buzz marketing
  • crowdsourcing marketing
  • reklama na portalach oferujących zakupy grupowe;
  • referral marketing
  • affiliate marketing
  • UX (user experience)

MOBILE MARKETING – czyli urządzenia przenośne (komórki, tablety, laptopy) na służbie marketingu

  • komunikacja poprzez SMS/MMS;
  • wykorzystanie aplikacji mobilnych do promocji;
  • in-game marketing
  • kody QR
  • voice mailing
  • location based marketing
  • dedykowane reklamy display pod urządzenia mobilne;
  • komunikacja poprzez bluetooth.

OUTBOUND MARKETING (inaczej push marketing) – działania wychodzące (inicjowane po stronie firmy), kierowane do osób, które niekoniecznie oczekują kontaktu z naszej strony.

  • marketing bezpośredni (direct marketing)
  • telemarketing (cold calling, badania telefoniczne, akcje informacyjne, telesprzedaż);
  • kampanie email-marketingowe
  • kampanie wysyłkowe pocztą tradycyjną (adresowe i bezadresowe);
  • door-to-door marketing (field marketing)

INBOUND MARKETING (inaczej pull marketing) – działania ukierunkowane na zwiększenie szans na odnalezienie naszej oferty przez klienta

  • content marketing
  • SEO
  • social media
  • infolinie/ telecentrum

EVENT MARKETING – promocja firmy lub produktu poprzez organizację lub udział w różnego typu wydarzeniach, np.:

  • obecność z wykładem na konferencji lub seminarium branżowym;
  • trade show marketing;
  • organizacja festiwali, koncertów, pikników
  • wyjazdy „lojalnościowe” dla kluczowych klientów;
  • przygotowywanie dedykowanych kursów dla klientów, spotkań z konsultantami;
  • sponsoring wydarzeń

ATL (above the line)– reklama przy wykorzystaniu środków masowego przekazu:

  • reklama telewizyjna;
  • reklama radiowa;
  • reklama prasowa (w tym katalogi branżowe, własne wydawnictwa);
  • out of home marketing (OOH)/ outdoor marketing
  • product placement

BTL (below the line) –działania reklamowe skierowane do konkretnego klienta, np ulotki, katalogi ofertowe, broszury (tzw. materiały POS), a także różnego rodzaju gadżetami i upominkami. BTL to także:

  • ambush marketing
  • eco marketing
  • guerilla marketing
  • augmented reality marketing
  • point-of-sale marketing (indoor marketing/  in-store marketing)
  • merchandising

MARKETING PRODUKTOWY / BRAND MARKETING – zarządzanie którego celem jest rozwój produktu (lub marki)

  • new product development (NPD)
  • test-driven marketing
  • rebranding
  • promotion marketing
  • sampling
  • konkursy, quizy
  • marketing lojalnościowy
  • cross- i up-selling
  • certyfikacja
  • vertical marketing
  • trade marketing

MARKETING ANALITYCZNY / CRM – wykorzystywanie informacji o klientach w celu zwiększenia sprzedaży produktów

  • database marketing
  • closed loop marketing
  • behavioral marketing
  • geomarketing
  • neuromarketing
  • badania marketingowe
  • benchmarking
  • remarketing
  • real-time marketing
  • customer experience management
  • programy lojalnościowe

B2B MARKETING – działania marketingowe charakterystyczne dla firm oferujących swoje produkty innym przedsiębiorcom

  • relationship marketing (account-based marketing, one-to-one marketing)
  • channel marketing
  • cooperative marketing
  • niche marketing
  • yellow-pages / katalogi branżowe

PUBLIC RELATIONS (PR) – planowa komunikacja zarówno wewnątrz firmy, jak i z jej otoczeniem.

  • media relations
  • article marketing
  • lobbying (influence marketing)
  • celebrity marketing
  • influencer marketing
  • czarny PR
  • word-of-mouth marketing (evangelism marketing)
  • komunikacja wewnętrzna (wewnętrzny PR-corporate identity)

Co to jest marketing mix

Marketing mix to zespół elementów za pomocą których możemy oddziaływać na rynek. Najbardziej popularna koncepcja kompozycji marketingowej to tzw. „4p”, czyli z ang.: product, price, place, promotion. product

Obszary marketingu

Główne obszary marketingu internetowego to promocja, marketing wewnętrzny, prowadzenie badań marketingowych i zarządzanie informacją, świadczenie usług, dystrybucja, sprzedaż, obsługa klienta i inne.

Narzędzia marketingu

Lista jest prawie nieskończona, te najbardziej podstawowe narzędzia marketingu to:

  • Strona internetowa- podstawa działań e-marketingu.
  • Ulotki.
  • Reklama prasowa.
  • E-mail marketing.
  • Eventy.
  • Billboardy.
  • TV.
  • Social Media.
  • SEO.
  • Reklamy PPC.

Marketing, reklama

Reklama i marketing. Czy znaczą to samo? Otóż nie. Marketing to pojęcie znacznie szersze niż samo zjawisko reklamy.

Na czym polega marketing

Wg Kotler’a marketing to proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość.

Marketing książka

Jeśli interesuje Ciebie tematyka marketingu oto link do książki, tzw biblia marketingu kotlera- link do książki.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs facebook szkolenie online
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!