Język korzyści i techniki skutecznego pisania tekstów, aby SZYBKO sprzedawać (mocny efekt)

Sharing Economy
Sharing economy w Polsce. Kolejny wymysł? (ekonomia współdzielenia)
10 maja, 2021
metodologia podręcznik oslo manual
Metodologia i podręcznik Oslo (do pobrania za darmo w PDF)
11 maja, 2021

Język korzyści i techniki skutecznego pisania tekstów, aby SZYBKO sprzedawać (mocny efekt)

język korzyści

Reklama:

Zobacz MEGA ciekawe i skuteczne szkolenie z copywritingu

copywriting kurs online

Jak pisać językiem korzyści?

język korzyści

Język korzyści to kluczowa tak samo jak dobry copywriting ( w tym seo copywriting).

Język korzyści to sposób opowiadania, poprzez który odbiorca zauważa korzyść z nabycia określonej usługi czy produktu. Zadaniem języka korzyści jest wytworzenie podjęcia decyzji, na której podstawie odbiorca skorzysta z prezentowanej mu okazji.

Mówiąc jeszcze prościej – należy w taki sposób przedstawić produkt czy też usługę, aby namówić kogoś do kupna. Po prostu.

Po pierwsze przytoczę technikę raportu z NLP, czyli to aby mówić językiem grupy docelowej.

Musisz używać słów i zwrotów, które są charakterystyczne dla pewnej społeczności. Pisząc do subkultury hiphopowej jak najbardziej na miejscu będzie język mniej formalny, ze słowami typu „ziomek”. Natomiast pisząc do osób starszych, musisz brzmieć bardziej formalnie.

Gdzie możesz szukać inspiracji?

Kilka moich propozycji to:

  • grupy na fb
  • komentarze na amazon, albo fb
  • prasa branżowa

To tylko niektóre ale wystarczy. Z czasem wybierzesz swoje ulubione.

B2b czy b2c?

To jest bardzo ważne.

Musisz wiedzieć czy piszesz do firmy czy do osoby indywidualnej.

Dlaczego?

Ponieważ pisząc z osobami indywidualnymi nie powinieneś używać wysoce specjalistycznego słownictwa branżowego, a raczej języka prostego.

W przypadku firm natomiast możesz już dodać specjalistyczne zwroty, które zna większość ekspertów z branży.

Prosty język

Jest to rozwinięcie powyższego punktu. Język korzyści to nie konkurs na jak najtrudniejsze i najmniej zrozumiałe dla klienta zdania. Zaobserwuj osobiście jak odbierasz tekst, który czytasz i jest napisany niezrozumiałym dla Ciebie językiem. Albo tracisz focus i zaczynasz myśleć o czymś innym, albo zaczynasz robić coś innego.

Kiedyś u Jabłońskiego widziałem pewien ciekawy slajd:

jak pisać językiem korzyśći

„Jako agencja 360 stopni realizujemy kampanie ATL i BTL, a także wszelkie działania omni- i crosschannell”.

Co tłumaczy, że po prostu można to przedstawić jako:

„Realizujemy kampanie we wszystkich mediach. Od billboardów po telewizję.”

CZK – cecha zaleta korzyść

To proste.

Cecha, czyli to co robi produkt, jego zaleta i korzyść jaką niesie dla Ciebie.

Np. to jest szczoteczka do zębów z obrotową główką, dzięki której dobrze wyczyścisz zęby i nie będziesz musiał chodzić na bolesne wizyty u dentysty.

Jak najprościej znaleźć korzyści w swoim produkcie?

W jednej kolumnie najlepiej jest zrobić sobie listę właściwości, które charakteryzują dany produkt czy też usługę.

W drugiej wypisujesz co ona powoduje.

Np.

CechaZaleta
Torba ma wiele kieszeni wewnętrznychKoniec z bałaganem
Doczepiany pasek na ramięMożna nosić torbę na ramieniu na długie podróże
Tabela dot. języka korzyści

Szukanie ukrytych motywów

Kolejna z technik NLP , polega na zadawaniu pytań tak aby odkryć źródło problemu, czy ukryte pragnienie.

W zależności na czym Ci zależy zadajesz pytanie:

  • co mi to daje
  • do czego to prowadzi

Robisz to tak długo dopóki nie zobaczysz że zaczynasz wracać do tych samych odpowiedzi.

Np. piszesz ofertę dla biura podróży, przeprowadzając badanie rynku i ankietując jako pierwsza odpowiedź np pada najczęściej „chcę pojechać na wakacje”. Do czego to prowadzi? „Że się zrelaksuję”, do czego to prowadzi „że odpocznę od pracy”, do czego to prowadzi „że odpocznę od wścibskich sąsiadów”.

Jest to tylko przykład, ale już wiesz co napisać w ofercie. I tak samo robisz to dla każdej innej usługi czy produktu który sprzedajesz, nawet samojeżdżących odkurzaczy, czy popularnych teraz w sprzedaży MLM termomixów.

Jak stosować język korzyści?

Mam nadzieję, że ten artykuł, wyjaśnił Ci kwestię tego, czym tak naprawdę jest język korzyści oraz dlaczego warto nim pisać.

Obowiązkowo przyjrzyj się sposobom, w jakie opisujesz swoją ofertę produktową. Prawdopodobnie wymienione przeze mnie tutaj informacje znajdą zastosowanie w Twoim przypadku.

Zachęcam do wyrażenia swojej opinii na ten temat w sekcji komentarzy.

Reklama:

Zobacz MEGA ciekawe i skuteczne szkolenie jak pisać ofertę sprzedażową

Kliknij w obrazek

Szkolenie pisanie oferty sprzedażowej
Szkolenie pisanie oferty sprzedażowej
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!