Czym jest język korzyści w sprzedaży. Techniki skutecznego pisania tekstów, aby SZYBKO sprzedawać (marketing i klient)

Skąd mieć PIENIĄDZE NA BIZNES
Skąd zdobyć pieniądze na biznes, jak pozyskać kapitał (dotacja, fundusz, pożyczki)
24 grudnia, 2022
marketing philip-kotler
Marketing -czym jest i dlaczego tyle firm traci pieniądze ponieważ robi go źle? [47 rodzajów]
25 grudnia, 2022

Czym jest język korzyści w sprzedaży. Techniki skutecznego pisania tekstów, aby SZYBKO sprzedawać (marketing i klient)

język korzyści

Co to jest język korzyści?

Język korzyści to technika pomagająca markom przyciągać klientów. Polega ona na koncentracji na tym, jak użytkownik skorzysta z danego produktu czy usługi, zamiast mówić o jego cechach czy aspektach technicznych. Język korzyści odwołuje się do potrzeb i zainteresowań Twoich klientów, stosując słowa i zwroty, które pomogą im zrozumieć, jak Twój produkt może im pomóc w ich życiu.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Jak pisać językiem korzyści?

język korzyści

Język korzyści to kluczowa tak samo jak dobry copywriting ( w tym seo copywriting).

Czym jest język korzyści?

Język korzyści to sposób opowiadania, poprzez który odbiorca zauważa korzyść z nabycia określonej usługi czy produktu. Zadaniem języka korzyści jest wytworzenie podjęcia decyzji, na której podstawie odbiorca skorzysta z prezentowanej mu okazji.

Mówiąc jeszcze prościej – należy w taki sposób przedstawić produkt czy też usługę, aby namówić kogoś do kupna. Po prostu.

Po pierwsze przytoczę technikę raportu z NLP, czyli to aby mówić językiem grupy docelowej.

Musisz używać słów i zwrotów, które są charakterystyczne dla pewnej społeczności. Pisząc do subkultury hiphopowej jak najbardziej na miejscu będzie język mniej formalny, ze słowami typu „ziomek”. Natomiast pisząc do osób starszych, musisz brzmieć bardziej formalnie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Gdzie możesz szukać inspiracji?

Kilka moich propozycji to:

  • grupy na fb
  • komentarze na amazon, albo fb
  • prasa branżowa

To tylko niektóre ale wystarczy. Z czasem wybierzesz swoje ulubione.

B2b czy b2c?

To jest bardzo ważne.

Musisz wiedzieć czy piszesz do firmy czy do osoby indywidualnej.

Dlaczego?

Ponieważ pisząc z osobami indywidualnymi nie powinieneś używać wysoce specjalistycznego słownictwa branżowego, a raczej języka prostego.

W przypadku firm natomiast możesz już dodać specjalistyczne zwroty, które zna większość ekspertów z branży.

Prosty język

Jest to rozwinięcie powyższego punktu. Język korzyści to nie konkurs na jak najtrudniejsze i najmniej zrozumiałe dla klienta zdania. Zaobserwuj osobiście jak odbierasz tekst, który czytasz i jest napisany niezrozumiałym dla Ciebie językiem. Albo tracisz focus i zaczynasz myśleć o czymś innym, albo zaczynasz robić coś innego.

Kiedyś u Jabłońskiego widziałem pewien ciekawy slajd:

jak pisać językiem korzyśći

„Jako agencja 360 stopni realizujemy kampanie ATL i BTL, a także wszelkie działania omni- i crosschannell”.

Co tłumaczy, że po prostu można to przedstawić jako:

„Realizujemy kampanie we wszystkich mediach. Od billboardów po telewizję.”

CZK – cecha zaleta korzyść

To proste.

Cecha, czyli to co robi produkt, jego zaleta i korzyść jaką niesie dla Ciebie.

Np. to jest szczoteczka do zębów z obrotową główką, dzięki której dobrze wyczyścisz zęby i nie będziesz musiał chodzić na bolesne wizyty u dentysty.

Jak najprościej znaleźć korzyści w swoim produkcie?

W jednej kolumnie najlepiej jest zrobić sobie listę właściwości, które charakteryzują dany produkt czy też usługę.

W drugiej wypisujesz co ona powoduje.

Np.

CechaZaleta
Torba ma wiele kieszeni wewnętrznychKoniec z bałaganem
Doczepiany pasek na ramięMożna nosić torbę na ramieniu na długie podróże
Tabela dot. języka korzyści

Szukanie ukrytych motywów

Kolejna z technik NLP , polega na zadawaniu pytań tak aby odkryć źródło problemu, czy ukryte pragnienie.

W zależności na czym Ci zależy zadajesz pytanie:

  • co mi to daje
  • do czego to prowadzi

Robisz to tak długo dopóki nie zobaczysz że zaczynasz wracać do tych samych odpowiedzi.

Np. piszesz ofertę dla biura podróży, przeprowadzając badanie rynku i ankietując jako pierwsza odpowiedź np pada najczęściej „chcę pojechać na wakacje”. Do czego to prowadzi? „Że się zrelaksuję”, do czego to prowadzi „że odpocznę od pracy”, do czego to prowadzi „że odpocznę od wścibskich sąsiadów”.

Jest to tylko przykład, ale już wiesz co napisać w ofercie. I tak samo robisz to dla każdej innej usługi czy produktu który sprzedajesz, nawet samojeżdżących odkurzaczy, czy popularnych teraz w sprzedaży MLM termomixów.

Jak stosować język korzyści?

Mam nadzieję, że ten artykuł, wyjaśnił Ci kwestię tego, czym tak naprawdę jest język korzyści oraz dlaczego warto nim pisać.

Obowiązkowo przyjrzyj się sposobom, w jakie opisujesz swoją ofertę produktową. Prawdopodobnie wymienione przeze mnie tutaj informacje znajdą zastosowanie w Twoim przypadku.

Zachęcam do wyrażenia swojej opinii na ten temat w sekcji komentarzy.

Reklama:

Zobacz MEGA ciekawe i skuteczne szkolenie jak pisać ofertę sprzedażową

Kliknij w obrazek

Szkolenie pisanie oferty sprzedażowej
Szkolenie pisanie oferty sprzedażowej

Język korzyści w sprzedaży, cecha – zaleta – korzyść

Dobry handlowiec czy sprzedawca wie że trzeba poznać pobudki jakimi kieruje się klient. Potrafi wykorzystać wszystkie informacje aby zyskać przewagę. Więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i umiejętnie wykorzystać język korzyści to musisz sprawdzić nasze szkolenia. Oferujemy 2 modele. Jeden online na naszej platformie, drugi stacjonarny u Ciebie w firmie. Dzięki przeszkoleniu Twoich handlowców produkt lub usługa którą oferujesz stanie się kilkukrotnie bardziej atrakcyjna dla klienta do zakupu. W dodatku polepszy to Twoje działania promocyjne i content marketing bo znacząco zwiększy się konwersja, a cykl zakupowy ulegnie skróceniu. Więc gotowy skutecznie stosować nasze wskazówki?

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Czym jest język korzyści w sprzedaży. Techniki skutecznego pisania tekstów, aby SZYBKO sprzedawać (marketing i klient) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Jak pisać językiem korzyści? Przykłady

• Zaoszczędź czas – Przy naszej usłudze możesz zaoszczędzić czas, iść na przykład do pracy, gdy tylko chcesz.
• Obniż swoje koszty – Oszczędzaj na kosztach przejazdu, korzystając z naszej usługi.
• Oszczędź energię – Korzystaj z naszej usługi i oszczędź energię potrzebną do dalekich podróży.
• Zwiększ swoją wygodę – Korzystaj z naszej usługi i ciesz się komfortem podróży.
• Ułatw sobie zakupy – Wykorzystaj naszą usługę, aby ułatwić sobie zakupy i przejazdy.
• Zapewnij optymalną jakość podróży – Dzięki naszej usłudze możesz mieć pewność, że podróż będzie optymalnie wygodna.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)