Kursy handlowe, oraz skuteczne szkolenia dla przedstawicieli handlowych!

Zarządzanie przedsiębiorstwem
Bańki spekulacyjne -czym są i jak powstają
3 czerwca, 2022
Jak sprzedawać
Marketing strategiczny -plan na rozwój
7 czerwca, 2022

Kursy handlowe, oraz skuteczne szkolenia dla przedstawicieli handlowych!

Kursy handlowe

Kursy handlowe, oraz skuteczne szkolenia dla przedstawicieli handlowych!

Zawód handlowca zmieniał się na przestrzeni lat. Specyfika tego zawodu w dużej mierze zależy od branży. Handlowiec, sprzedawca, przedstawiciel handlowy są poszukiwani na rynku pracy i mają ogromne szanse na wysokie zarobki, jeśli dobrze wykonują powierzone im zadania.

Sprzedać za wszelką cenę?

Zawód sprzedawcy wielu ludziom kojarzy się z wciskaniem towaru za wszelką cenę. Handlowcy bywają nachalni, nie rozumieją odmowy. Tymczasem dobry sprzedawca, dobry handlowiec, powinien przede wszystkim poznać oczekiwania klienta i jego potrzeby. Do tych potrzeb trzeba dopasować produkt bądź usługę.

Szkolenia dla pracowników handlu

Czasem rozmowa na temat oczekiwań klienta jest dość długa, wymaga poświęcenia czasu i zaangażowania. Dopiero po jakimś czasie klient jest w stanie otworzyć się i powiedzieć bądź napisać, czego tak naprawdę potrzebuje. Są firmy, które mają swoich lojalnych klientów od wielu lat.

Jaka jest tajemnica ich sukcesu?

Wydaje się, że jest to nieustanne podążanie za klientem, ale też troska o jakość sprzedawanych towarów lub świadczonych usług. Zadowolony klient będzie wracał i przyprowadzi innych, nowych klientów.

Niezadowolony nabywca jest w stanie bardzo zaszkodzić wizerunkowi firmy. Wystarczy przecież oczernić przedsiębiorstwo w Internecie. Jedna opinia może wpłynąć na decyzje zakupowe wielu ludzi. Dlatego trzeba dbać o każdego, liczyć się z klientami.

Wiedza czy predyspozycje?

Czy zawodu handlowca można się nauczyć? Są przecież rozmaite kursy handlowe. Osoba introwertyczna, skrajnie nieśmiała i zamknięta, z pewnością będzie źle się czuła w kontakcie z klientami (zob. kursy handlowe).

Można więc z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że dla takiej osoby praca handlowca nie będzie odpowiednia, chyba że zdecyduje się ona pracować, na przykład na terapii, nad swoimi ograniczeniami.

Wsparcie psychologa czy terapeuty może czasami dodać pewności siebie. Można odkryć swoje drugie ja, swoje talenty, jednak pewnych ograniczeń wynikających z cech charakteru nie da się pominąć w procesie wyboru zawodu i miejsca zatrudnienia.

Osoba pewna siebie i otwarta, taka, która potrafi słuchać klienta, może nieustannie poszerzać swoją wiedzę i zwiększać kompetencje w zawodzie handlowca. Poszerzanie swojej wiedzy na kursach jest bardzo mile widziane w każdym zawodzie. Powinny to być jednak szkolenia przeprowadzane przez praktyków, na których można naprawdę dużo się nauczyć.

Oprócz teorii, która jest ważna, niezwykle istotne jest ćwiczenie konkretnych sytuacji i reakcji, jakie mogą pojawić się w realnym kontakcie z klientem.

Kontakt osobisty czy sprzedaż przez Internet?

W obecnych czasach można sprzedawać na różne sposoby. Niektórzy, szczególnie w branży MLM, w ogóle nie mają osobistego kontaktu z klientami.

Cały proces sprzedaży odbywa się przez Internet. Nawet jeśli trzeba zaprezentować ofertę firmy i poszczególne produkty, cała prezentacja przeprowadzana jest na platformie internetowej, a kontakt z innymi ludźmi jest tylko zdalny.

Dzięki temu wejście do branży handlowej jest łatwiejsze dla osób, którym trudno złapać kontakt z innymi ludźmi osobiście. Sprzedaż przez Internet to także sprzedaż przez rozmaite sklepy internetowe, w różnych formach.

Wcale nie trzeba fizycznie posiadać magazynu z towarem. Możliwości jest naprawdę mnóstwo i warto wszystkie poznać, aby wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie i swojego biznesu. Dla osób, które lubią osobisty kontakt z drugim człowiekiem, świetna będzie rola przedstawiciela handlowego.

Co kupują Bogaci Ludzie
Co kupują Bogaci Ludzie

Sprzedawca musi „mieć gadane”?

Jaki powinien być idealny handlowiec? Na kursach poświęconych tematyce sprzedaży można usłyszeć, że energia sprzedawcy zawsze powinna być nieco większa niż energia klienta, ale sprzedawca nie powinien przytłaczać osoby, która chce coś od niego kupić.

Zawód handlowca na pewno ma przyszłość, ponieważ ludzie zawsze będą kupować rozmaite towary i usługi.

Na rynku panuje bardzo duża konkurencja, dlatego handlowiec musi być wizytówką swojej firmy, doskonale znać cały asortyment. Powinien także wyróżniać się wiedzą z zakresu psychologii, aby, mówiąc kolokwialnie, wyczuć klienta, zorientować się, co powstrzymuje klienta przed zakupem. Umiejętność zadawania odpowiednich pytań jest kluczowa.

Praca w dziale sprzedaży może być naprawdę bardzo satysfakcjonująca i przynosić ogromne zyski. Czasami jednak jest to praca w dużym stresie. Dużym wyzwaniem jest konieczność sprostania planom sprzedażowym, które pojawiają się niemalże w każdej firmie na stanowisku handlowca. Plany sprzedażowe są ustalone z góry, trudno z nimi dyskutować.

Trudno także przekonać kierownictwo, że plany są niemożliwe do realizacji w obecnych czasach, kiedy ludzie chcą oszczędzać i kupować mniej.

Kursy handlowe są znakomite zarówno dla początkujących sprzedawców, jak i dla osób, które już wiele lat działają w branży. Odświeżenie swojej wiedzy przyda się każdemu.

Pojawia się też szansa, aby omówić swój sposób działania z innymi osobami, które wykonują ten sam zawód. Może podzielą się swoimi tajnymi sposobami na to, jak sprzedać więcej i przypodobać się klientom. Wymiana doświadczeń zawsze jest w cenie.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport