Kreatywna autoprezentacja. Prezentacja podczas wystąpień publicznych (jak zrobić dobre pierwsze wrażenie)

bernie madoff schemat ponziego
Bernie Madoff, twórca największej piramidy finansowej w historii zmarł w więzieniu (finansista schemat ponziego)
13 lutego, 2023
Coca Cola – firma, kiedy założono i historia receptury
13 lutego, 2023

Kreatywna autoprezentacja. Prezentacja podczas wystąpień publicznych (jak zrobić dobre pierwsze wrażenie)

Kreatywna autoprezentacja
Kreatywna autoprezentacja

Jak sprawić, aby firma zaistniała na rynku

Budowanie własnej marki nie jest prostym zadaniem. Wiele osób czyni poczynania, aby stworzyć brand, który będzie rozpoznawany przynajmniej na terenie rodzimego państwa, a czasami na terytorium całego kontynentu lub świata. Jednak, aby tego dokonać, zarówno na poziomie krajowym, jak i globalnym trzeba przejść złożony proces, w którym występuje wiele etapów. Każdy z nich jest ważny i nad każdym trzeba poświęcić wiele czasu.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Deprecjonowanie jednego z nich może oddziaływać negatywnie na kolejne. Sytuacja wygląda analogicznie jak w przypadku awarii w samochodzie. Pozornie niewielka usterka, która na samym początku nie zostanie całkowicie wyeliminowana, w przyszłości może przynieść opłakane skutki. Tworzyć własną markę można na kilka sposobów, jednak najpopularniejsze jest promowanie i budowanie marki pod nazwą swojego Imienia i Nazwiska oraz promowanie wymyślonej nazwy własnej firmy.

Ta pierwsza grupa, czyli propagująca swój brand w postaci Imienia i Nazwiska, to najczęściej artyści, piłkarze i tym podobne. Przykładami może być Cristiano Ronaldo, David Beckham lub Naomi Campbell. Druga grupa, propagująca nazwę firmy w postaci ustalonej i wymyślonej nazwy własnej, stanowiona jest między innymi przez przedsiębiorstwa produkujące sprzęt elektroniczny, odzież i tak dalej. W skład tych przedsiębiorstw zalicza się na przykład: Samsung, Apple, Adidas lub Nike.

Wyżej wymienione firmy, zarówno te, których brand tworzy Imię i Nazwisko jak i nazwa własna, posiadają renomę na całym świecie. Wypracowywana była przez wiele lat. Wchodząc bezpośrednio na rynek nie jest łatwo zaistnieć. Potrzeba znać się dobrze na mechanizmach, które rządza w tym świecie. Przydatny może być również duży budżet, aby stworzyć dobre i dobrze skierowane do odbiorcy kampanie reklamowe.

Dodatkowo, warto skorzystać z osób doświadczonych w tej dziedzinie, a najlepiej agencji marketingowych, które w przeszłości osiągnęły wiele sukcesów z innymi, znanymi już obecnie, firmami. Przed rozpoczęciem budowania własnej marki warto zaczerpnąć trochę wiedzy na ten temat, gdyż będąc w niewiedzy można stracić niepotrzebnie przeznaczony budżet na reklamę. W poniższym wpisie zamieszone są pewne wskazówki dotyczące omawianego zagadnienia.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Dobra i chwytliwa nazwa to połowa sukcesu

Jeśli wyrażamy chęć stworzenia nazwy firmy od Naszego imienia i nazwiska, kwestia tego czy nazwa jest dobra i chwytliwa odchodzi na dalszy plan. Na dobrą sprawę jaki mamy na to wpływ?

Znikomy.

Oba człony otrzymujemy od Naszych rodziców, a więc nie jest to zależne od Nas. Jeśli decydujemy się na właśnie takie tworzenie brandu, musimy liczyć się z tym, że Nasza osoba musi być rozpoznawalna w danej dziedzinie. Zależy to od tego, gdzie się upubliczniamy. Może to być na przykład: show biznes, polityka, piłka nożna oraz wiele innych. Wskazane jest, aby mieć dobrze rozwinięte media społecznościowe, które w obecnych czasach stanowią jedne z ważniejszych narzędzi, dzięki którym znana osoba może kontaktować się ze swoimi fanami i społecznością. Co więcej, posiadając sklep internetowy można umieszczać w tych serwisach bezpośredni link w postaci hiperłącza do e-sklepu.

Na przykładzie Instagrama, czyli jednej z najpopularniejszych obecnie platform, link z hiperłączem umieszczać można między innymi w sekcji BIO. Potencjalny klient nie musi iść więc do sklepu stacjonarnego, gdyż zakupu dokonać może internetowo. Jest to niewątpliwa zaleta. W drugim przypadku, czyli kiedy brand tworzy nazwa własna, kryterium dotyczące chwytliwej nazwy zyskuje na znaczeniu.

Tutaj można wykazać się własną kreatywnością lub skorzystać z pomocy doświadczonych osób. Również tu rozpoznawalność jest ważna, aczkolwiek w trochę mniejszym stopniu, ponieważ dobra nazwa może bardziej zachęcić potencjalnego konsumenta, aniżeli nieznane imię i nazwisko, które niczym specjalnym nie wyróżnia się na tle innych, których są miliardy na świecie.

Logiczna i ciekawa prezentacja to wyciągnięcie dłoni do odbiorcy

Jeśli stworzony został już brand firmy pomyśl o tym, żeby dobrze się zaprezentować. Jest wiele form. Wszystko również zależy od tego w jakiej dziedzinie działasz. Jesteś politykiem, architektem wnętrz, pisarzem, producentem telefonów komórkowych, biżuterii a może czego innego? Jeśli politykiem musisz dobrze się prezentować. Wygląd fizyczny nie jest bez znaczenia.

Ubiór, gestykulacja, dykcja to bardzo ważne czynniki. Portfolio raczej nie będzie wymagane, gdyż wszystko to, co taka osoba powinna wiedzieć, winno znajdować się w jej umyśle. Jeśli jednak jesteś architektem wnętrz portfolio jest jak najbardziej wskazane. Dzięki niemu klient dowiedzieć może się o wcześniej wykonywanych projektach na przykład: domów, pomieszczeń, ogrodów. W oczach klienta, taka osoba, staje się bardziej wiarygodna. Wygląd zewnętrzny jest w mniejszym stopniu ważny, ponieważ uwaga nie będzie zwracana na konkretną osobę, a na jej wcześniejsze poczynania czy posiadane umiejętności.

Co nie zmienia jednak faktu, że będąc bardzo zaniedbanym ciężko będzie znaleźć chętnego, na oferowane usługi klienta. Wizytówką pisarza będą wcześniej napisane dzieła, opinie krytyków oraz innych czytelników. W przypadku produkowania telefonów komórkowych, biżuterii, a także wszystkich innych produktów ważne będzie ich dobre zaprezentowanie.

Generalnie, bardzo ważna jest kreatywna autoprezentacja, po to aby Nasz brand i idące za nim oferowane produkty stały się popularne i często zakupywane. Aby stworzyć chwytliwą prezentację trzeba posiadać trochę wprawy w tej materii. Oczywiście, wszystkiego można nauczyć się samemu, jednak na naukę potrzebne jest dużo czasu, którego możemy nie mieć. Tę część warto jest oddać w ręce doświadczonych osób, które znają zaawansowane techniki sprzedażowe, manipulacyjne i tym podobne.

Przeznaczyć na to trzeba będzie pewne środki pieniężne, ale w szybszy sposób założony cel zostanie spełniony, a Nasza firma stanie się bardziej popularna. Jednakże przed podjęciem współpracy z konkretną osobą należy dokonać dokładnej analizy o niej. W Internecie funkcjonuje dużo osób, które uważają się za profesjonalistów.

Niestety są nimi jedynie z nazwy. Większość z nich to naciągacze, którzy posiadają bardzo ubogie doświadczenie. Od takich specjalistów należy stronić. Dobrych fachowców należy szukać w serwisach przeznaczonych do tego oraz przeglądając opinie pozostałych użytkowników na ich temat.

Reklama dźwignią handlu

Jeśli budujesz swoją firmę musisz się liczyć z tym, że poniesiesz pewne koszty na reklamę. Niestety tak wygląda dzisiejszy świat. Nasycenie przedsiębiorstw jest, w obecnych czasach, bardzo duże. Konkurencja nie śpi i jeśli przegapisz swoje pięć minut to z całą pewnością ktoś inny je wykorzysta. Nieważne kim jesteś, czy politykiem, czy architektem, czy też konstruktorem.

Powinieneś zainwestować w reklamę. Jest to jedna z najprostszych dróg, aby stać się rozpoznawalnym. Jednak, aby stworzyć dobrą kampanię reklamową potrzebne są niemałe środki finansowe. Często stanowi to problem. Po pierwsze musisz stworzyć samą reklamę, czyli to co będzie Ciebie prezentować, a po drugie znaleźć odpowiednie miejsce, gdzie będzie emitowana. Jak w przypadku wszystkiego, możesz to wykonać na własną rękę, ale czy masz pewność, że znasz się na tym dobrze? Czy posiadasz wiedzę o działających prawach, prawidłowościach, tendencjach i wielu innych czynnikach w środowisku reklam? Zapewne kojarzysz spoty reklamowe z telewizji. Jedne z nich wydawały się ciekawe, a inne nudne. Niektóre nas intrygowały, zachęcały do dalszej interakcji, a z kolei niektóre pozostawały obojętne.

Oczywiście, osoba budująca swoją firmę, chciałaby aby stworzona przez nią reklama była ciekawa dla odbiorcy i pociągała za sobą pewne konsekwencje, na przykład: odwiedzenie sklepu stacjonarnego bądź Internetowego i ostatecznie dokonania transakcji zakupu wytworzonego produktu lub usługi. Dlatego też, nie mając większego pojęcia o tworzeniu reklamy, powierzyć to zadanie należy specjalnym przedsiębiorstwom, które wykonają za Nas tę czynność.

Tak jak w przypadku dobrej autoprezentacji brandu, o ile wybrana zostanie dobra agencja, w przyszłości liczyć można będzie na dużą rozpoznawalność i znalezienie się wśród czołowych marek na szczeblu krajowym bądź globalnym. Obrazowo można przytoczyć kampanię reklamową, kultowej gry komputerowej ale również wydawanej na konsole, którą jest Grand Theft Auto V.

Koszty związane ze stworzeniem gry od podstaw, koszty powiązane z reklamą oraz tworzeniem prezentacji i zwiastunów gry oraz cały ogólnie pojęty marketing zostały pokryte w pierwszym dniu światowej premiery tej gry. Ogólny zysk związany ze sprzedażą tego produktu finalnie okazał się bardzo wysoki, przewyższając kilkukrotnie wartość innych kultowych tytułów od innych studiów zajmujących się tworzeniem gier. Tak więc, dobrze zrobiona reklama produktu zapewnić może zwrot kosztów poniesionych na nią oraz przyczynić się do uzyskania ogólnego zysku w dłuższej perspektywie czasu.

Nie zmarnuj potencjału Social Mediów

Mamy obecnie XXI wiek. Są to czas Internetu. Coraz mniej społeczeństwa, a w szczególności młodego pokolenia, korzysta z telewizora. W drugiej połowie lat 90. najbardziej popularnym źródłem przekazu informacji, ale również miejscem gdzie emitowane były reklamy były stacje telewizyjne. Czasy tej epoki jednak szybko minęły.

Czołowe światowe marki szybko przekonały się, że Internet posiada dużą moc i postanowiły główne środki finansowania reklam przenieść do tego środowiska. Ponadto każda, szanująca się marka prowadzi swój profil społecznościowy na pewnych platformach, w skład których wliczyć można Facebook, Instagram oraz Twitter.

Nie ważne kim jest, czy wcześniej wspominanym politykiem, architektem, producentem elektroniki, biżuterii czy odzieży. W tych serwisach każdy znajdzie swoje miejsce, a to ze względu na to, że zdecydowana większość społeczeństwa posiada konta właśnie w tych serwisach. Możesz dodawać wpisy ze swoimi przemyśleniami na temat rozporządzeń, ustaw, aktualnej sytuacji, dodawać projekty dotyczące pewnych udogodnień w miastach, polepszających funkcjonalność, projekty nowych urządzeń i tym podobne. Może kilku osobom to się spodoba i udostępnią post dalej, z kolei udostępniony post spodoba się innym osobom i one również dokonają ponownego udostępnienia.

W efekcie stworzyć można efekt kuli śnieżnej i wpaść w wiralny obieg zyskując dużą popularność. Opcjonalnie można także stworzyć płatną reklamą, wyżej wymienione serwisy również oferują taką usługę.

Kreatywna autoprezentacja podczas wystąpień publicznych

Profesjonalny zawodowy styl to komunikacja która rezonuje z osobami Ciebie słuchającymi. I mówię tutaj nawet jeśli Twoje przedstawienie to rozmowa kwalifikacyjna do pracy zawodowej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Kreatywna autoprezentacja. Prezentacja podczas wystąpień publicznych (jak zrobić dobre pierwsze wrażenie) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)