Jak rozwijać kreatywność (5 kroków skąd brać POMYSŁY)

Zewnętrzny dyrektor finansowy CFO
Zewnętrzny dyrektor finansowy (CFO) – sposób na optymalizację wydatków firmy
2 lipca, 2021
rodzaje pytań
Jak zadawać pytania (metoda z Harvard’u) + pytania sokratejskie
5 lipca, 2021

Jak rozwijać kreatywność (5 kroków skąd brać POMYSŁY)

Jak rozwijać kreatywność twórczość

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs facebook szkolenie online

Link do kursu: Facebook Ads

Jak rozwijać kreatywność

Prawie wszystkie świetne pomysły podlegają podobnemu procesowi twórczemu, a zaraz wyjaśnię, jak ten proces działa. Zrozumienie tego jest ważne, ponieważ kreatywne myślenie jest jedną z najbardziej przydatnych umiejętności, jakie możesz posiadać. Niemal każdy problem, z którym borykasz się w pracy i w życiu, może skorzystać z innowacyjnych rozwiązań, myślenia lateralnego i kreatywnych pomysłów. Dzisiaj nauczysz się podstaw jak rozwijać kreatywność i tego jak pewien człowiek prawie 150 lat temu zrewolucjonizował druk zdjęć w prasie.

Zapraszam!

Jak rozwijać kreatywność

Każdy może nauczyć się kreatywności, wykonując pięć kroków które zaraz omówię. Nie znaczy to, że bycie kreatywnym jest łatwe. Odkrycie swojego twórczego geniuszu wymaga odwagi i mnóstwa praktyki. Jednak owe pięcioetapowe podejście powinno pomóc w demistyfikacji procesu twórczego i oświetlić drogę do bardziej innowacyjnego myślenia.

Aby wyjaśnić, jak działa ten proces, opowiem Ci krótką historię.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Rozwój kreatywności

W latach 70. XIX wieku gazety i drukarnie stanęły przed bardzo specyficznym i bardzo kosztownym problemem. Fotografia i robienie zdjęć były wówczas czymś nowym i trwał wyścig o klienta. Czytelnicy chcieli zobaczyć więcej zdjęć, ale nikt nie wiedział, jak szybko i tanio drukować te zdjęcia.

Na przykład, jeśli gazeta chciała wydrukować obraz w latach 70. XIX wieku, musiała zlecić grawerowi ręczne stworzenie kopii fotografii na stalowej płycie. Płyty te były używane do tłoczenia obrazu, ale często pękały już po kilku użyciach. Można sobie wyobrazić, że ten proces był niezwykle czasochłonny i kosztowny.

Człowiek, który wymyślił rozwiązanie tego problemu, nazywał się Frederic Eugene Ives. Następnie został pionierem w dziedzinie fotografii i do końca swojej kariery posiadał ponad 70 patentów. Jego historia kreatywności i innowacji, którą zaraz Ci opowiem, jest użytecznym studium przypadku dla zrozumienia 5 kluczowych etapów procesu jak rozwijać kreatywność.

Ives zaczynał jako praktykant drukarski. Po dwóch latach poznawania tajników procesu drukowania, rozpoczął kierowanie laboratorium fotograficznym na Cornell University. Resztę dekady spędził na eksperymentowaniu z nowymi technikami fotograficznymi, poznawaniu aparatów, drukarek i optyki.

W 1881 roku Ives miał przebłysk który zapoczątkował lepszą technikę druku.

Jak rozwijać kreatywność twórczość

Historia mówi że pewnej nocy położył się spać dosyć zmęczony z tak zwanym brain fogiem czyli w stanie zamglenia umysł spowodowanego intensywnym myśleniem nad problemem, a gdy obudził się rano, miał rozwiązanie.

Ives szybko przełożył swoją wizję na rzeczywistość i opatentował swoje podejście do drukowania w 1881 roku. W 1885 opracował uproszczony proces, który przyniósł jeszcze lepsze wyniki. Proces Ives’a, jak zaczęto go nazywać, obniżył koszt drukowania obrazów prawie 15-krotnie i pozostał standardową techniką drukowania przez następne 80 lat.

I teraz najważniejsze. Czego możemy się nauczyć z tego procesu?

Jak wspierać kreatywność

Proces drukowania opracowany przez Frederica wykorzystywał metodę dzięki której zdjęcie rozbijało się na serię maleńkich kropek. Zobacz to teraz. Obraz wygląda z bliska jak zbiór kropek, ale oglądane z normalnej odległości kropki łączą się, tworząc obraz o różnych odcieniach szarości.

Zaraz do niego wrócimy, żebyś zrozumiał muszę przytoczyć historię jeszcze jednego pana.

5 etapów procesu. Ćwiczenia na kreatywność.

W 1940 roku James Webb Young opublikował krótki przewodnik zatytułowany Technika tworzenia pomysłów. James Webb był dyrektorem ds. reklam i pierwszym Przewodniczący Rady Reklamy w Stanach Zjednoczonych. W swojej książce złożył proste, ale głębokie stwierdzenie na temat generowania kreatywnych pomysłów.

Ćwiczenia na kreatywność

Według Younga innowacyjne pomysły powstają, gdy tworzy się nowe kombinacje starych elementów. Innymi słowy, kreatywne myślenie nie polega na generowaniu czegoś nowego z niczego, ale raczej na braniu tego, co już jest i łączeniu tych kawałków w sposób, którego wcześniej nie robiono.

Co najważniejsze, zdolność do generowania nowych kombinacji zależy od twojej zdolności dostrzegania relacji między pojęciami. Jeśli potrafisz stworzyć nowe połączenie między dwoma starymi pomysłami, to właśnie robisz coś twórczego.

Young wierzył, że ten proces twórczego połączenia zawsze przebiega w pięciu krokach.

  • Krok pierwszy. Zbierz nowy materiał. Na początku się uczysz. Na tym etapie koncentrujesz się na a) nauczeniu się konkretnego materiału bezpośrednio związanego z Twoim zadaniem oraz b) nauce ogólnego materiału poprzez zafascynowanie szerokim zakresem pojęć.
  • Krok drugi. Dokładnie pracuj nad materiałami w swoim umyśle. Na tym etapie badasz to, czego się nauczyłeś, patrząc na fakty z różnych perspektyw i eksperymentując z dopasowywaniem różnych pomysłów.
  • Krok trzeci. Odsuń się od problemu. Teraz całkowicie wyrzucasz problem ze swojego umysłu i robisz coś innego, najlepiej coś co cię ekscytuje i dodaje energii.
  • Krok czwarty. Czekasz aż Twój pomysł do Ciebie wróci. O co tu chodzi. W pewnym momencie, ale dopiero po tym, jak przestaniesz o tym myśleć, twój pomysł powróci do ciebie z pewną nową ciekawą informacją a Ty będziesz miał odnowioną energię.
  • Krok piąty. Kształtuj i rozwijaj swój pomysł na podstawie informacji zwrotnej. Aby jakikolwiek pomysł odniósł sukces, musisz wypuścić go w świat, poddać go krytyce i dostosować w razie potrzeby.

Proces twórczy zastosowany przez Frederica Eugene’a Ivesa jest doskonałym przykładem tych pięciu kroków w działaniu.

Najpierw Ives zebrał nowy materiał. Spędził dwa lata pracując jako praktykant drukarza, a następnie cztery lata prowadząc laboratorium fotograficzne na Cornell University. Doświadczenia te dały mu wiele materiału do nauki i łączenia fotografii z drukiem.

Po drugie, Ives zaczął mentalnie pracować nad wszystkim, czego się nauczył. W 1878 prawie cały swój czas spędzał na eksperymentowaniu z nowymi technikami. Nieustannie majsterkował i eksperymentował z różnymi sposobami łączenia pomysłów.

Po trzecie, odszedł od problemu. W tym przypadku zasnął na kilka godzin przed swoim przebłyskiem na temat rozwiązania. Niezależnie od tego, na jak długo odejdziesz, musisz zrobić coś, co Cię interesuje i odwraca uwagę od problemu. Na pewno miałeś nie raz tak w życiu że rozwiązanie przyszło niespodziewanie kiedy robiłeś coś innego. I to jest właśnie kolejny krok.

W tym kroku czwartym, wrócił do niego pomysł. Ives obudził się z przedstawionym jemu rozwiązaniem swojego problemu.

W końcu Ives przez lata kontynuował rewidowanie swojego pomysłu. W rzeczywistości poprawił tak wiele aspektów procesu, że stworzył kolejny patent. Jest to punkt krytyczny i często jest pomijany. Zakochanie się w początkowej wersji swojego pomysłu może być łatwe, ale świetne pomysły zawsze ewoluują.

Widzisz że w powyższym tekście masz odpowiedzi na często pojawiające się pytania:

  • Jak rozwijać kreatywność u dzieci
  • Jakie są sposoby na kreatywność
  • Jak rozwijać kreatywność uczniów
  • Rozwijanie kreatywności u dorosłych

Na zakończenie zapamiętaj. Proces twórczy to tworzenie nowych połączeń między starymi ideami. Można więc powiedzieć, że myślenie twórcze to zadanie rozpoznawania związków między pojęciami.

Jednym ze sposobów podejścia do twórczych wyzwań jest przestrzeganie pięcioetapowego procesu: 1) zebranie materiału, 2) intensywna praca nad materiałem w umyśle, 3) odejście od problemu, 4) pozwolenie, by pomysł wrócił do ciebie w sposób naturalny oraz 5) testowanie swojego pomysłu w realnym świecie i dostosowywanie go na podstawie opinii.

Na tej podstawie przygotuj osobisty program rozwijania kreatywności.

Bycie kreatywnym nie polega na byciu pierwszą (lub jedyną) osobą, która wpadnie na pomysł. Częściej kreatywność polega na łączeniu pomysłów.

Dzięki za przeczytanie tekstu: Jak rozwijać kreatywność (5 kroków skąd brać POMYSŁY).

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!