Elevator pitch, jak napisać żeby inni Ciebie pamiętali. Twoje 30 sekund, krótka przemowa (wzór i przykład)

Obiekcje klienta
Obiekcje klienta i sprzedaż bezpośrednia (jak radzić sobie z obiekcjami nie tylko w call center)
24 grudnia, 2022
Jak osiągnąć sukces
Jak osiągnąć sukces (w biznesie, sporcie, życiu, czy zawodowy)
24 grudnia, 2022

Elevator pitch, jak napisać żeby inni Ciebie pamiętali. Twoje 30 sekund, krótka przemowa (wzór i przykład)

elevator speech

Co to jest elevator pitch?

To 30-sekundowy, zapadający w pamięć opis tego, co robisz i / lub co sprzedajesz. Celem jest zdobycie zainteresowania drugiej strony, a nie przekonanie osoby, z którą rozmawiasz, że powinna Cię zatrudnić lub kupić Twoje rozwiązanie.

Elevator pitch nigdy nie jest okazją do zawarcia transakcji. To okazja, aby złapać więcej uwagi i czasu potencjalnego klienta. To krótkie wprowadzenie do Ciebie, Twojej firmy i tego, jak możesz pomóc potencjalnemu klientowi.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Używaj go na imprezach networkingowych, konferencjach, czy telefonach – a nawet rozmowach kwalifikacyjnych lub targach. Skoncentruj się na celu (tj. „pomagam firmom takim jak Twoja w zwiększeniu produkcji nawet o 41% bez dodatkowych kosztów”) i zawsze kończ CTA, wręczeniem wizytówki, lub połączeniem na social media.

Pamiętaj, aby być angażującym i przyjaznym, a także ćwiczyć swój elevator speech, aby był czysty, zwięzły i zgodny z Tobą.

Historia elevator statement

Istnieje wiele teorii na temat jak i kiedy powstał elevator speech.

Jedną z nich jest historia z lat 90, kiedy to mamy 2 postacie Ilene Rosenzweig i Michael’a Caruso. Caruso był redaktorem w Vanity Fair i próbował przedstawić Ilene, która była jego przełożonym pomysły na fabułę. Niestety nigdy nie miał wystarczająco dużo czasu by to zrobić bo Ilene ciągle była w ruchu.

elevator statement jak napisać

Tak więc, aby przedstawić swoje pomysły, Caruso dołączał do niej podczas krótkich wolnych chwil które miała, na przykład podczas przejażdżki windą. W ten sposób powstała koncepcja elevator pitch, jak mówi Rosenzweig.

Druga historia dotyczy Philipa Crosby, autora The Art of Getting Your Own Sweet Way (1972) i Quality Is Still Free (1996). Crosby sugerował, że każdy powinien mieć przygotowane o sobie krótkie przemówienie, które dostarcza zwięzłych informacji o tym co ta osoba robi.

Crosby pracował w ITT (International Telephone and Telegraph), jako dyrektor do spraw jakości i chciał przekonać prezesa firmy do swoje koncepcji. Podobno przemówienie Crosby’ego było na tyle skuteczne, że po wyjściu z windy poproszono go żeby przygotował pełną prezentację dla wszystkich dyrektorów generalnych.

Istnieją jeszcze inne koncepcje, np ta pochodząca od Elishy Graves Otis.

elevator speech

Który to zajmował się bezpieczeństwem wind i był wynalazcą mechanizmu który miał ratować w przypadku przerwania liny w windzie.

Oczywiście historii jest jeszcze wiele, mianowicie te rodem z Wall Street, gdzie przedsiębiorcy mający pomysły, lub osoby chcące coś sprzedać grubym rybom miały bardzo mało czasu żeby przedstawić swoją ideę. Poważni inwestorzy, wysiadali ze swojej limuzyny, szli do windy a z niej do swojego biura.

Więc taka osoba miała bardzo mało czasu żeby go zainteresować. Dosłownie tyle czasu ile trwała podróż windą.

Wskazówki jak przejść przez całą procedurę tak aby wypaść jak najlepiej

Opanowane mówienie (przy jednoczesnym okazywaniu pasji do tematu) demonstruje pewność siebie i kompetencje.

-Nie wahaj się i nie jąkaj improwizowaną przemową, gdy następnym razem będziesz mieć okazję porozmawiać z wpływowym twórcą branży.

-Twórz i ćwicz swoje elevator pitch’e (zacznij już teraz!)- nigdy nie wiesz, kiedy nadarzy się kolejna wielka okazja.

-Networking biznesowy = zawsze wizytówka w dłoni i uśmiech na twarzy.

Poświęć taką samą uwagę temu jak opisujesz siebie (i swoją firmę), jak w przypadku odpowiedniego ubioru do pracy, brandingu czy projektowania produktów.

-Możesz wykorzystać „prezentację w windzie” do wszystkiego, od znalezienia pracy / awansu po pozyskanie nowego klienta lub inwestora. Elevator pitch ma swoje miejsce we wszystkich obszarach komunikacji biznesowej.

-Wyprzedzanie konkurencji i zarządzanie rywalizacją w branży oznacza zawsze prezentowanie się w jak najlepszym świetle. W dalszej części podam przykłady popularnych wariantów. Na początek skorzystajmy jednak z podstawowego szablonu elevator pitch.

Użyj prostego szablonu elevator pitch

W Internecie można znaleźć wiele wariantów konspektu i przykładów. Jednak aby wszystko było proste, zacznę od MEGA skutecznej metody omówionej na jednej z prezentacji Harvard-MIT :

  • Przedstaw problem
  • Przedstaw swoje rozwiązanie
  • Wyjaśnij, dlaczego ludzie powinni Ci ufać
  • Opisz swoją propozycję wartości
  • Zaproponuj wezwanie do działania (call to action CTA)

W tym szablonie używam jednego zdania na punkt, aby wyjaśnić strukturę tego systemu. Możesz delikatnie złamać tę zasadę, ale nie przesadzaj. Pamiętaj że masz maksymalnie 30 sekund.

Kiedy ćwiczysz swoją wypowiedź na głos, poprawiaj i nagrywaj swoje wypowiedzi, aby brzmiały przyjemnie i precyzyjnie. Pamiętaj tylko, aby zachować maksymalnie 75 słów!

Prosty szablon elevator pitch jak napisać

  • Problem: „[Typ klienta] często jest sfrustrowany wysiłkiem włożonym w [działanie]”.
  • Rozwiązanie: „[Twoje nowe rozwiązanie] eliminuje potrzebę [Starego rozwiązania klienta]”.
  • Dlaczego: „Przez [czas trwania] [typ klienta] zaufał [Twojej firmie], że zapewni najlepsze rozwiązania w [branży klienta]”.
  • Wartość: „Dzięki [Twojemu nowemu rozwiązaniu] możesz [wydawać mniej / zarabiać więcej] [czas / pieniądze] [działanie]”.
  • CTA: „Zadzwonię, aby dowiedzieć się więcej o Twojej sytuacji (Uzyskaj informacje kontaktowe). Dziękuję za Twój czas.”

Oto przykład jak ja to robię dla swojej agencji reklamowej, jeśli czasu jest na prawdę mało.

Jeśli chcesz mieć więcej klientów i czujesz że możesz rosnąć szybciej, a tego nie robisz to SEO, jest świetnym wyborem. Pracując z naszą agencją nie musisz już się o to martwić i możesz wreszcie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu, bo tak to właśnie działa. Długoterminowe rezultaty poprzez fakt, że Twoje pozycje w Google idą do góry. Wymieńmy się wizytówkami i zadzwonię w poniedziałek o 14.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Czego unikać?

Unikaj truizmów, frazesów, wypełniaczy i hiperboli

„Cześć, nazywam się Jan Kowalski – jestem tutaj, aby opowiedzieć wam wszystko o najlepszych systemach CRM, jakie kiedykolwiek zbudowano. Nawet najlepsze technologie Google i Facebook nie mają się jak z nami równać. Dzięki systemowi WorkFlow CRM 2.0, stworzonemu przez najlepszych programistów na świecie, masz system na miarę 22 wieku. Jeśli jesteś z nami to zawsze Twoja firma wypełnia wszystkie zadania. ”

Nie tylko wiele twierdzeń w tej reklamie jest mocno przesadzonych (hiperbola), ale użyłem także nieznanych modnych zwrotów / terminów branżowych.

Zamiast podawać jasną i zwięzłą treść, tak bardzo przerobiłem ten elevator pitch za pomocą bezużytecznych i oczywistych stwierdzeń (truizmów), że nie miałem miejsca na wezwanie do działania.

Podsumowując

Trzymaj się przykładów które przedstawiłem wcześniej w tym artykule, a zaprezentujesz się z klasą i stylem. Poświęć niezbędny czas na rzeźbienie, wypolerowanie i ćwiczenie swojej przemowy.

Musisz poświęcić czas i wysiłek, aby brzmiało to naturalnie.

Gdy masz już przygotowane dobry elevator pitch musisz wypróbować go w prawdziwych sytuacjach. Przez to zdobędziesz doświadczenie potrzebne do ciągłego doskonalenia.

Będziesz doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe przez całą karierę; po prostu wyjdź i zacznij rozmawiać z ludźmi – już dziś!

Elevator speech, czyli 30 sekund (autoprezentacja)

Pamiętaj że rozmówca musi docenić to czym się zajmujesz. W dodatku masz tylko kilkadziesiąt sekund na przedstawienie swojej osoby. Dobra wiadomość jest taka że krótka prezentacja po wdrożeniu tych wskazówek nie będzie już dla Ciebie zmorą i skutecznie będziesz potrafić wzbudzić zainteresowanie.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Elevator pitch, jak napisać żeby inni Ciebie pamiętali. Twoje 30 sekund, krótka przemowa (wzór i przykład) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Co to jest elevator pitch?

Elevator Pitch to krótkie streszczenie własnych pomysłów, produktu lub usługi, które dana osoba prezentuje potencjalnym inwestorom, klientom lub partnerom biznesowym. Jego zasadniczym zadaniem jest zainteresowanie słuchaczy i skłonienie ich do przyjrzenia się bliżej proponowanej ofercie.

Jak zrobić elevator pitch?

Elevator pitch to krótkie i skondensowane wystąpienie, którego celem jest przykuć uwagę odbiorcy i zachęcić go do dalszych działań. Aby wygłosić dobry elevator pitch, powinieneś stworzyć krótki opis swojego produktu, zidentyfikować istotne informacje dotyczące potencjalnych korzyści, jakie odniesie odbiorca oraz przedstawić swoją ofertę w ciekawy sposób. Pamiętaj też, aby mówić językiem korzyści, bez kłamstw i przesady.

Jak napisać pitch?

Pitch to krótka prezentacja produktu, usługi lub pomysłu, która ma na celu przekonanie słuchaczy do wypróbowania oferty. Aby napisać skuteczny pitch, należy przedstawić kluczowe cechy oferty i opowiedzieć słuchaczom, jak oferta może pomóc im rozwiązać lepiej problemy, o których wiedzą. Składając pitch, warto wykorzystać narrację, co pozwoli publiczności wyobrazić sobie potencjalne korzyści. Powinno to być krótkie – maksymalnie trzy minuty długości – i bardzo jasne. Powinieneś także przygotować się do odpowiedzi na pytania słuchaczy w trakcie lub po prezentacji.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)