Dobry biznes

Guilty pleasure
21 sierpnia, 2021
RODO
21 sierpnia, 2021

Dobry biznes

Pomysł na dochodowy biznes – jak osiągnąć niezależność finansową?

Obecnie w sieci można znaleźć niezliczoną ilość inspiracji w ramach otworzenia własnego biznesu. Pomysłów jest wiele, a jedno z głównych pytań to te, które sprowadzają się do tego jak się zabrać za własny biznes, czy będzie opłacalny oraz jaki kapitał potrzebny jest na jego otwarcie. Niemniej pomysł na dobry biznes w obecnych czasach nie musi być najbardziej innowacyjną rzeczą, na jaką wpadniesz. Proste biznesy, które opierają się na znanych już pomysłach, także odnoszą bardzo duże sukcesy. Wszystko zależy od przygotowania, systematyczności oraz sposobu, w jaki wykonujesz swoją pracę. Te najprostsze pomysły to zazwyczaj najbardziej trafione i skuteczne metody osiągania niezależności finansowej. Warto dodać, że obecnie istnieje cała lista pomysłów na biznes, które nie wymaga wkładu finansowego, opierają się na posiadanych umiejętnościach i wiedzy, a przede wszystkim możesz prowadzić je po godzinach w zaciszu własnego mieszkania. Brzmi jak coś abstrakcyjnego? Być może dekadę temu, ale współczesne realia bardzo się zmieniły. Zatem od czego zacząć w planowaniu własnego biznesu? Na początku najważniejszy jest pomysł na biznes. Dlatego zacznij od niego!  

Skąd wziąć pomysł na własną firmę

Marzenie o własnej firmie, która pozwoli na zdobycie niezależności finansowej to tak naprawdę marzenie większości Polaków. Jednak mimo ogromnych możliwości otworzenie i udane prowadzenie własnej firmy nadal udaje się tylko nielicznym. Wiele wysokolotnych anegdot w stylu stwórz firmę, która da ludziom to czego chcą, nie wyjaśnia, w jaki konkretnie sposób osiągnąć sukces. Jednak wyczucie potrzeb rynkowych to pierwsza, a zarazem najważniejsza kwestia w stworzeniu właściwego pomysłu na dobry biznes. Tym samym warto również obserwować sytuację rynkową w innych krajach, szczególnie zachodnich. To właśnie z zachodu pochodzą najciekawsze modele biznesowe, między innymi te, o których tak głośno, a więc związane z ekonomią współdzielenia tak jak Airbnb czy Uber. Należy pamiętać, że ekonomia współdzielenia nie jest zarezerwowana wyłącznie dla turystyki czy transportu. Istnieje obecnie wiele branż, w których model współdzielenia doskonale się sprawdza. Odpowiedni pomysł na biznes powinien także brać się z obserwacji rynku. Zbadanie potrzeb potencjalnych odbiorców naszych usługi i produktów i konkurencyjności rynku powinno być wyznacznikiem tego, jakie szanse powodzenia będzie miał nasz biznes. Ponadto przeglądanie recenzji produktów będzie również kopalnią wiedzy, w jakim kierunku tworzyć własny biznes. Pozwoli to na zapoznanie się z aktualnie panującymi trendami oraz potrzebami konsumentów. Wiedza o tym czego brakuje klientom to punkt wyjściowy w tworzeniu produktów oraz usług, na jakie jest obecnie największe zapotrzebowanie.

Pomysł na biznes – pomysły z przyszłością

Stworzenie dochodowego biznesu od podstaw stanowi duże wyzwanie. Jednak obecnie w czasach, gdzie możliwości techniczne dają nieograniczone pole manewru, nie powinno brakować pomysłów i inspiracji do osiągnięcia sukcesu. Istnieje wiele sektorów przede wszystkim w przestrzeni e-commerce, które w czasie szalejącej pandemii zanotowały ogromny wzrost popularności. Ludzie mimo tego, że czasy w pandemii było dość ciężkie, wcale nie zmniejszyli ilości zamawianych towarów. Z kolei zakupy, które robili stacjonarnie, przeniosły się do internetu. Ponadto znaczne ograniczenie kontaktów międzyludzkich przyczyniło się do tego, że coraz więcej ludzi zaczęło myśleć nad własnym biznesem. Takim, który będzie miał możliwość wpisania się w panujące trendy, a także stanowił będzie doskonałe poletko do rozwoju. Dlatego nowoczesne biznesy, które opierają się na e-commerce, będą stwarzały ogromne możliwości rozwojowe dla przedsiębiorców. 

Dochodowe biznesy w 2021 roku – przykłady działalności

Niespokojny 2021 rok, który obfitował w ogromne ograniczenia ze względu na pandemie, naturalnie zmusił przedsiębiorców do poszukiwania nowych możliwości biznesowych. Z uwagi, że stosowane obostrzenia przez państwa przyczyniły się do spowolnienia rozwoju w wielu branżach, to ludzie zaczęli poszukiwać nowych rozwiązań, dzięki którym mogliby dalej się rozwijać oraz zarabiać pieniądze. Zatem jakie pomysły na własny, a tym samym dobry biznes mieli ludzie w 2021 roku? Która z działalności jest warta uwagi?

Copywriting to jedna z bardzo ciekawych możliwości pracy, dająca doskonałe perspektywy stworzenia świetnie prosperującej jednoosobowej działalności gospodarczej. Główną zaletą takiej formy biznesu jest brak wnoszenia kapitału finansowego. Jedyne czego potrzebuje copywriter do pracy to odpowiednie umiejętności oraz komputer podłączony do sieci. Obecnie zapotrzebowanie na treści, jakie tworzą copywriterzy, jest bardzo duże, dlatego też miejsca nie zabraknie dla chętnych i kreatywnych pisarzy.

Strona e-commerce

Doskonałym pomysłem na własny biznes będzie także e-handel, który właśnie teraz przeżywa bardzo dynamiczny rozwój. Niemniej należy pamiętać, że planując otworzenie sklepu internetowego, trzeba posiadać odpowiednio przemyślaną strategie działania. W przypadku tego modelu biznesowego potrzebne będzie wniesienie odpowiedniego kapitału finansowego w zależności od zasięgu prosperowania sklepu internetowego. Ponadto dużo zależy również od branży, w jakiej funkcjonował będzie sklep internetowy. W przypadku zdecydowania się na taki model sprzedażowy konieczne będzie wyszukanie dochodowego rynku zbytu oraz symulacja analizy przewidywanych kosztów do oczekiwanych zysków. Także wcześniejsze nawiązanie współpracy z hurtowniami oraz zaplanowanie całej logistyki jest niezwykle ważne w budowaniu skutecznej strategii sprzedażowej.

Zarządzanie social mediami

Prowadzenie social mediów to kolejny pomysł na dobry biznes, który idzie w parze ze współczesnymi trendami oraz zapotrzebowaniem na menadżerów social mediów. W tym przypadku potrzebna jest wyłącznie wiedza z zakresu marketingu, PR, umiejętności zarządzania projektami, komunikatywności oraz dobrej znajomości języka angielskiego. Nie trzeba posiadać studiów kierunków takich jak dziennikarstwo czy marketing. Przede wszystkim liczy się wiedza, a także znajomość branży, co wiąże się z pewnym doświadczeniem. Należy jednak zaznaczyć, że w internecie jest wiele darmowych poradników i kursów, dzięki którym możliwe jest nabycie niezbędnej wiedzy do postawienia pierwszych kroków w prowadzeniu social mediów. 

Prowadzenie bloga

Współcześnie założenie bloga jest bardzo proste i intuicyjne, nawet dla początkującego użytkownika. Ponadto inwestycja finansowa w tę formę biznesu nie jest potrzebna, ponieważ istnieje wiele platform, na których można założyć bloga za darmo. Dlatego, aby zacząć tworzyć i dodawać treści na interesujące nas tematy nie trzeba posiadać wiedzy specjalistycznej z dziedziny informatyki. Należy pamiętać, że pierwszym krokiem w kierunku monetyzacji takiej formy działalności jest dodawanie unikalnych i wysokiej jakości treści. Także nie bez znaczenia jest to, o czym piszemy na blogu. Niemniej jest to pomysł na dobry biznes, który nie wymaga wkładu finansowego, a jedynie pasji i systematyczności.

Cyfrowy produkt lub kurs

Niezwykle ciekawym modelem biznesowym jest również stworzenie kursu bądź e-booka. Jeżeli posiadamy w danej dziedzinie specjalistyczną wiedzę, którą możemy zmonetyzować warto wziąć pod uwagę rozwiązanie, jakim jest stworzenie cyfrowego produktu. Niemniej, aby możliwe było przebicie się przez konkurencje w danej dziedzinie, należy przedstawiać naszą wiedzę w sposób ciekawy i inny, niż robi to konkurencja. Ponadto promowanie własnego produktu nie musi pochłaniać finansów, ponieważ można to robić za pośrednictwem strony internetowej, bloga, social mediów czy listy e-mailowej. Możliwości, jakie daje obecnie użytkownikom internet, pozwalają na dynamiczną sprzedaż dobrych jakościowo cyfrowych produktów. Tym samym sprzedaż e-booka, który będzie odpowiedzią na częste pytania użytkowników w danej dziedzinie stanowi doskonały model biznesowy, który nie wymaga wkładu finansowego.

Przepis na dochodowy biznes – czy taki istnieje

Możliwości na stworzenie własnego, a co więcej dochodowego biznesu jest bardzo dużo. Jednak idealny, a co za tym idzie, niezawodny przepis na dochodowy biznes nie istnieje. Należy jednak pamiętać, że każdy pomysł na własną działalność wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego. Ogólnie rzecz biorąc, trzeba być dobrym w tym co chce się robić. Bez wiedzy oraz określonych umiejętności w danej dziedzinie, nawet najlepszy pomysł z opracowanym biznesplanem nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Dlatego pierwszym krokiem w stworzeniu dochodowego biznesu jest dokonanie analizy wstępnej pomysłu. Mimo że to pierwszy krok, jaki należy podjąć, jest on niezwykle ważny, ponieważ mówi na wejściu czy biznes, jaki chcemy otworzyć, ma szansę na odniesienie sukcesu. Kolejnym korkiem jest sporządzenie biznesplanu, dzięki któremu możliwe będzie oszacowanie bilansu kosztów i przychodów, a także opracowanie strategii marketingowej, która pozwoli firmie na długoterminowy rozwój.

Skuteczne prowadzenie własnego biznesu, poza wiedzą, to również duży poziom dyscypliny oraz systematyczności. Niemniej w prowadzeniu skutecznego biznesu, który będzie dochodowy, nadrzędnym czynnikiem wpływającym na końcowy sukces jest odpowiedni sposób jego realizacji. Samoświadomość w dążeniu do obranych celów, a także nieustanny rozwój swojej wiedzy to elementarne kwestie, które w dużym stopniu decydują o sukcesie stworzonego biznesu. Zatem idealny i niezawodny przepis na dochodowy biznes można potraktować jako mrzonki. Niemniej skuteczne porady oraz gotowe modele biznesowe istnieją. Tym samym jeżeli brakuje odpowiedniego pomysłu na biznes, można również skorzystać z opcji franczyzowych. Jest to rozwiązanie, które niestety wymaga inwestycji, ale w zamian za to dostajemy metody, narzędzia oraz cały biznesplan, który sprawdził się w innych miejscach. Jest to poniekąd gotowy przepis na sukces, ale w rzeczywistości bywa różnie. Dlatego warto brać pod uwagę porady, sugestie, sprawdzone pomysły, ale przede wszystkim należy kierować się tym, czego oczekują i jakie mają potrzeby odbiorcy twoich produktów i usług.

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!