Archetypy- co to jest archetyp

Archetypy Marki
12 sierpnia, 2021
Jak znaleźć pracę
12 sierpnia, 2021

Archetypy- co to jest archetyp

Jakie są archetypy?

Pojęcie archetypu (/ˈɑːrkɪtaɪp/; z greki: ἄρχω, árkhō, „zacząć” + τῠ́πος, túpos, „sortować, typ”) pojawia się w dziedzinach związanych z zachowaniem, BEHAWIORYSTYKĄ, psychologią i analizą literacką. Archetypem może być:

  1. stwierdzenie, wzorzec zachowania, prototyp, „pierwsza” forma lub główny model, który kopiują, emulują lub „wtapiają się” inne stwierdzenia, wzorce zachowań i obiekty. Nieformalne synonimy często używane w tej definicji to „przykład standardowy”, „przykład podstawowy” i dłuższa forma „przykład archetypowy”; archetypy matematyczne często pojawiają się jako „przykłady kanoniczne”.
  2. platońska koncepcja czystej formy, uważana za ucieleśnienie podstawowych cech rzeczy.
  3. zbiorowo dziedziczona nieświadoma idea, wzorzec myśli, obraz itp., który jest powszechnie obecny w indywidualnych pracach, jak w psychologii Junga
  4. stale powracający symbol lub motyw w literaturze, malarstwie lub mitologii. Definicja ta odnosi się do powtarzania się postaci lub idei o podobnych cechach w różnych, pozornie niepowiązanych ze sobą przypadkach w klasycznym opowiadaniu historii, mediach itp. Takie użycie terminu czerpie zarówno z antropologii porównawczej, jak i z archetypowej teorii Junga.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Co to archetyp

Archetypy są również bardzo bliskimi analogiami do instynktów, w tym sensie, że na długo zanim jakakolwiek świadomość się rozwinie, to bezosobowe i odziedziczone cechy istot ludzkich prezentują i motywują ludzkie zachowanie. Nadal wpływają również na uczucia i zachowanie, nawet jeśli później rozwinie się pewien stopień świadomości.

Zobacz jeszcze:

Archetypy Marki

Archetypy Junga

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!