Jak tworzyć angażujący kontent (marketing 2.0)

jak pobrać film z fb
Jak ściągnąć film z facebooka
25 marca, 2021
seo kurs
SEO kurs (szkolenie pozycjonowanie)
1 kwietnia, 2021

Jak tworzyć angażujący kontent (marketing 2.0)

Kontent co to znaczy
Jak tworzyć angażujący kontent (marketing 2.0) 1
Doradztwo, szkolenia, coaching -Rafał Szrajnert
Jak tworzyć angażujący kontent (marketing 2.0)
Jak tworzyć angażujący kontent (marketing 2.0) 2
/

Kontent, który używasz na platformach reklamowych, wyróżnia Twoją markę z tłumu. Aby upewnić się, że odbiorcy są konsekwentnie związani właśnie z Toba, ważne jest, aby tworzyć angażujące treści.

Chociaż firmy rozumieją znaczenie regularnego publikowania treści, jedynym problemem, z jakim często się spotykam przy weryfikowaniu ich działań, jest to, jak sprawić, by ich treść była interesująca.

Wszystkie marki, które obecnie tworzą treści dla siebie, nieustannie konkurują o angażowanie klientów poprzez swój kontent.

Możesz śledzić aktywność swoich klientów lub obserwujących w swoich postach za pomocą różnych narzędzi, które zapewniają różne serwisy, takie jak Google, Facebook i Instagram, Linkedin czy inne.

Te narzędzia pomagają zobaczyć, jak dobre lub złe są Twoje treści, porównując reakcje odbiorców i ich zaangażowanie.

Jeśli Twoja marka nie przyciąga odpowiedniej uwagi zgodnie z oczekiwaniami, to zachęcam aby wysłuchać do końca.

Żeby tworzyć wciągające treści, najpierw musimy powiedzieć czym jest w ogóle interesujący kontent.

Kontent co to znaczy?

Kontent co to znaczy

To, w jaki sposób jako firma chcesz, aby Twoi odbiorcy wchodzili w interakcję z Tobą, definiuje „zaangażowanie” dla Twojej marki.

Mogą to być np. osoby, które polubiły Twoje zdjęcia. Mogą to być osoby, które udostępniają Twoje treści innym lub angażują się pod Twoimi postami na platformach.

Kontent definicja: angażująca treść oznacza ogólnie, że Twoja treść jest atrakcyjna dla oczu odbiorców; interesuje ich i przyciąga ich uwagę oraz sprawia, że ​​po obejrzeniu treści chcą dowiedzieć się więcej o Twojej marce.

To sposób, w jaki docelowi odbiorcy łączą się z treścią w tym konkretnym czasie, co pomaga im na wszystkich poziomach rozrywki i emocji.

I to jest dokładnie to, co musisz zrobić jako marka, aby zwiększyć skuteczność marketingu treści.

Tradycyjny marketing staje się z minuty na minutę coraz mniej skuteczny; Jako myślący przyszłościowo marketer wiesz, że content marketing w sieci to lepszy sposób.

Zamiast reklamować swoje produkty lub usługi, interesujący kontent zapewnia prospectom i klientom naprawdę istotne i przydatne treści, aby pomóc im rozwiązać ich problemy.

Kontent Marketing jest używany przez wiodące marki. Dlatego, że jest korzystny dla Twoich wyników finansowych – i dla klientów.

W szczególności istnieją trzy główne korzyści dla przedsiębiorstw korzystających z marketingu treści:

  • Zwiększona sprzedaż
  • Oszczędności kosztów
  • Lepsi klienci, którzy mają więcej lojalności

Marketing jest niemożliwy bez świetnego kontentu.

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju taktyki marketingowej używasz, content marketing powinien być częścią Twojego procesu, a nie czymś oddzielnym. Treści wysokiej jakości są częścią wszystkich form marketingu, np:

  1. Marketing w mediach społecznościowych: strategia kontentu ma pierwszeństwo przed działaniami w mediach społecznościowych.
  2. SEO: Wyszukiwarki nagradzają firmy, które publikują wysokiej jakości, spójne treści.
  3. PR: Skuteczne strategie PR odnoszą się do kwestii, na których zależy czytelnikom, a nie do ich działalności.
  4. PPC: Aby PPC działało, potrzebujesz świetnej zawartości.
  5. Marketing przychodzący, tzw. inbound marketing: treść jest kluczem do generowania ruchu przychodzącego i potencjalnych klientów.
  6. Strategia treści: strategia treści jest częścią większości strategii marketingu treści.

Historia content marketingu

Jeśli chodzi o kontent marketing to nie jest on niczym nowym. Marki opowiadały swoje story od setek lat.

Tworzenie wysokiej jakości treści to nie bułka z masłem. Wymaga wielu badań, ciężkiej pracy i myślenia.

I teraz coś na co czekaliście.

6 sposobów na niewiarygodny kontent.

1. Poznaj swoją publiczność

Bycie firmą w erze napędzanej technologią daje Ci szansę na lepsze poznanie swoich odbiorców.

Obecność w mediach społecznościowych na platformach takich jak Facebook, Ig czy Twitter pomaga Ci jako przedsiębiorcy lub blogerowi, dając możliwość interakcji z odbiorcami na bardziej bezpośrednim poziomie i lepszego poznania ich zainteresowań.

Możesz z nimi rozmawiać bezpośrednio, odpowiadając na ich komentarze i publikując treści, które zwiększyłyby ich zaangażowanie w Twoje posty. Aby wiedzieć, co ich interesuje, możesz udostępniać treści, które są dla nich bardziej odpowiednie, tam, gdzie mogą się z nimi wiązać, a następnie angażować się w posty w mediach społecznościowych.

Na przykład możesz udostępnić konkretną rzecz, którą jako przedsiębiorca, taką jak np. Zdjęcie Twojego psa lub kota, a wszystkie osoby śledzące Twoją stronę biznesową prawdopodobnie by się zaangażowały, jeśli uznają to za możliwe, zwiększając tym samym zaangażowanie Twoich postów .

Teraz, w jaki sposób możesz powiązać swoje pomysły dotyczące treści z zaangażowaniem, zależy wyłącznie od Ciebie jako firmy.

2. Opowiedz historię

Najlepszym sposobem na nawiązanie kontaktu z idealnym konsument jest udostępnianie treści i historii, które są autentyczne i prawdziwe.

Klienci lubią słuchać prawdziwych historii i tego, jak Twój produkt lub Twoja firma pomogły komuś ułatwić życie.

Możesz nawet podzielić się historiami o tym, jak założyłeś firmę lub utworzyłeś swojego bloga. To świetny sposób na emocjonalne przyciągnięcie klientów, którzy ufają historiom, ponieważ wydają się bardziej osobiste.

Dzielenie się prawdziwymi doświadczeniami poprzednich klientów lub nawet pracowników może pomóc w utrzymaniu bazy klientów.

Twoi docelowi odbiorcy będą mogli połączyć się z historiami udostępnianymi na Twojej stronie w mediach społecznościowych, a wielu byłoby takich, którzy odnosiliby się do tych historii, zwiększając w ten sposób ich sympatię do Twojej marki. 

Na przykład, jeśli porównasz dwie strony na Instagramie, na których jedna strona udostępnia tylko swoje produkty i usługi, a druga przedstawia osobiste doświadczenia i osobiste historie, które byłyby źródłem motywacji dla innych, wraz z ich produktami i usługami, zauważysz że ta ostatnia ma większe zaangażowanie ze strony publiczności.

Dlaczego tak jest?

Cóż, ponieważ ludzie wchodzą ze sobą w interakcję, gdy mają z kim się utożsamiać, kiedy firmy dzielą się historiami o ludziach z całego świata, ich klientach, a nawet o sobie.

Bardzo podoba mi się to co powiedział kiedyś Gary Vee.

Document do not create.

kontent co to znaczy

3. Twórz treści z zamiarem

Aby tworzyć świetne treści, musisz przede wszystkim wiedzieć, dlaczego je tworzysz. Nie możesz tworzyć treści bez celu.

Tworzysz je, aby przyciągać klientów lub wpływać na grupę docelową, a nawet uczynić ludzi swoimi lojalnymi klientami. Dlatego przed stworzeniem wysokiej jakości treści musisz mieć pewność co do swoich zamiarów i celów, które chcesz osiągnąć, tworząc kontent.

Po przeanalizowaniu „dlaczego tworzysz te treści i dla kogo je tworzysz”, będziesz w stanie stworzyć bardziej atrakcyjny element wizualny dla odbiorców w oparciu o Twoje cele. W rezultacie będziesz w stanie zwiększyć zaangażowanie w swoje posty, ponieważ stworzyłeś coś, czym interesują się Twoi docelowi odbiorcy.

Pamiętaj o zasadzie 3:

  1. przekazanie właściwej wiadomości
  2. właściwym osobom
  3. we właściwym czasie

Będzie to miało bardziej znaczący wpływ na odbiorców, ponieważ starannie tworzysz treści, pamiętając o odbiorcach, do których kierujesz reklamy.

4. Oprzyj się na swoich mocnych stronach

Jednym z najskuteczniejszych sposobów tworzenia bardziej angażujących treści jest wykorzystanie swoich mocnych stron.

Jeśli jesteś w czymś dobry, wykorzystaj to, aby Twoja obecność w mediach społecznościowych była bardziej atrakcyjna dla docelowych odbiorców. Chcesz przyciągnąć jak najwięcej uwagi do swoich stron na platformach na których jesteś. Aby to zrobić, zdecydowanie zaleca się używanie tego, w czym czujesz się najwygodniej.

Na przykład wiele osób boi się kamer i nie byłoby w stanie połączyć się ze swoimi odbiorcami za pośrednictwem wideo na żywo lub nagranych filmów. Więc jeśli np. Ty nie czujesz się z tym dobrze lub czujesz, że nie jesteś w tym dobry, możesz skupić się na innych możliwych sposobach.

Możesz pisać, aby wyrazić swoje doświadczenia lub historie z publicznością, jeśli jesteś dobry w pisaniu. Lub odwrotnie. Jeśli uważasz, że twoje pisanie nie wywoła emocji związanych z historią, możesz zamiast tego udostępnić wideo lub vlog.

Memy i infografiki są również doskonałym medium zwiększającym zaangażowanie odbiorców i firm.

Można je również w pełni wykorzystać, aby zaangażować odbiorców docelowych. 

W rzeczywistości udostępnianie memów stało się popularną czynnością w mediach społecznościowych. To jest rodzaj treści, na którym warto się skupić, aby klienci zobaczyli Twoją obecność w mediach społecznościowych aby w rezultacie skomentowali, albo podzielili się udostępniając.

Jeśli więc myślisz, że którakolwiek z wyżej wymienionych metod wyrażania opinii może być wykorzystana przez Twoją markę do nawiązania kontaktu z odbiorcami, MUSISZ ich użyć.

Pamiętaj też, że niezależnie od wybranej metody angażowania odbiorców; musisz być w tym konsekwentny. Nie możesz rozpocząć czegoś, czego nie będzie robić wystarczająco długo.

Dlatego zastanów się dokładnie, które ze swoich mocnych stron możesz regularnie wykorzystywać, aby wchodzić w interakcje z publicznością, ponieważ konsekwencja robi dobre wrażenie na Twoich obserwujących.

5. Twórz treści wartościowe dla klienta

Będąc marką, która chce zwiększyć swoje zaangażowanie, musisz tworzyć treści, które będą wartościowe nie tylko dla Ciebie jako firmy, ale także dla Twoich widzów. Docelowi odbiorcy ostatecznie staną się Twoimi potencjalnymi nabywcami.

Dlatego, aby utrzymać ich zaangażowanie w Twoje treści, musisz dodać wartość do tego, co reklamujesz, czy to poprzez grafikę, wideo na żywo, czy nawet mem.

Kiedy klient odwiedza Twoją stronę w mediach społecznościowych, powinien być w stanie zobaczyć treści warte jego czasu lub zainteresowania. Jeśli jest to coś, co jest bardzo ogólne lub nie będzie zbyt pomocne dla żadnego odwiedzającego stronę, to raczej już do Ciebie nie wrócą.

Jeśli stworzysz świetne treści, które dodadzą sensu ich życiu i zwiększą ich wiedzę na temat dowolnego aspektu życia, odbiorcy będą pod większym wrażeniem Twojej marki i prawdopodobnie wrócą ponownie, aby uzyskać więcej informacji.

To kolejny świetny sposób na generowanie leadów. Odwiedzających przyciągają bezpłatne treści, które są dla nich przydatne i pomocne, a następnie prowadzą do zostania lojalnymi klientami.

Kiedy ludzie wykazują zaangażowanie pod wartościowymi treściami, zadając pytania, masz szansę lepiej ich poznać, dodając wartość do swoich usług jako marki. Twoja skuteczność w odpowiadaniu na ich pytania i wyjaśnianiu ich niejasności sprawi, że zaufają Ci i uwierzą w Twoją markę.

TY, jako marka, musisz być bardziej pomocny i do ich usług, aby mogli zobaczyć, jak cenisz swoich klientów, dzięki czemu stali się Twoimi stałymi nabywcami.

Klienci KOCHAJĄ to, gdy otrzymują deklasującą obsługę klienta, przed i po dokonaniu zakupu, więc upewnij się, że wykorzystujesz to w pełni.

6. Połącz się emocjonalnie z publicznością

Najlepszym sposobem na połączenie się z publicznością jest odniesienie się do ich emocji i zrozumienie, przez co przechodzą, lub podzielenie się swoimi emocjami jako firma, aby pomóc im zrozumieć, w jaki sposób mogą pokonać każdą ścieżkę emocjonalną, przez którą przechodzą.

Emocje mogą odgrywać istotną rolę w przekonaniu odbiorców, że jesteś firmą, dlatego właśnie to musisz wykorzystać.

Twórz treści, do których Twoi odbiorcy będą mogli się odnieść emocjonalnie, i poczuj satysfakcję po przeczytaniu treści. Pozwoli to pozostawić pozytywny wpływ Twojej marki i sprawi, że będą Cię śledzić na wszystkich forach mediów społecznościowych.

Twoja treść może być bardzo dobrze napisana, z gramatyką na temat i prawdopodobnie świetnym tematem do omówienia. Jeśli jednak treść nie przyciąga emocjonalnie odbiorców, dobrze napisana treść nie przyniesie żadnego pożytku. Dlatego musisz skupić się na treściach, które mogą emocjonalnie angażować widzów i być emocjonalnie przywiązane do Twojej marki ze względu na rodzaj tworzonych przez Ciebie treści.

Kilka tipów, tworząc treści angażujące emocjonalnie:

  • Porozmawiaj o problemie, który mógł być bolesny dla Ciebie lub pracownika, a nawet klienta. Podziel się swoimi doświadczeniami (oczywiście za ich zgodą). Będzie tak wiele osób, które odpowiadały na tego typu posty w mediach społecznościowych i dzieliły się własnymi doświadczeniami w sekcji komentarzy.
  • Omów rozwiązanie pewnego problemu, z którym może się spotkać dana osoba. Wydanie rozwiązania pewnego problemu, który mógłby być powszechnym problemem, z którym boryka się większość ludzi, przyciągnęłoby wszystkich ludzi, którzy przez taki problem przeszli lub właśnie przez niego przechodzą. Dzięki utworzonej przez Ciebie treści mogą uzyskać z tego pozytywne korzyści, pomagając im w rozwiązaniu problemu.
  • Twórz treści, które analizują fakty i dają logikę do twoich słów, usług, produktów. Zaangażuje to wielu ludzi, którzy będą mieli ten sam punkt widzenia co twój lub będą mieli przeciwny punkt widzenia. Tak czy inaczej, Twoje treści tworzyłyby debatę, w której ludzie będą dawać swój wkład, a tym samym zwiększać zaangażowanie w Twoje posty. Przez co więcej osób zobaczy je organicznie.

Przyciąganie emocjonalne odbiorców nie oznacza tylko, że łączysz się z nimi w czymś, co miałoby dla nich „wartość emocjonalną”.

Możesz także uruchomić ich procesy myślowe, angażując ich w treści, w których możesz sprzeciwić się określonemu poglądowi, poprzeć określony werdykt i zapytać odbiorców, co myślą o obecnej sytuacji.

Zawsze pamiętaj, że Twoi odbiorcy zawsze będą mieli opinię, niezależnie od tego, czy jest ona pozytywna czy negatywna.

Musisz więc dotknąć wszystkich tematów, które mogą być emocjonalnie związane z Twoimi odbiorcami, a ponieważ rozumieją, o czym mówisz, zareagują na Twoje treści. Współpracuj z nimi jednakowo, odpowiadając na pytania, które mają, a nawet zadając im pytania dotyczące ich punktów widzenia. 

To Ty dajesz swoim odbiorcom szansę interakcji z Tobą i innymi osobami na Twojej stronie. Jeśli nie dajesz im czegoś do omówienia, nie możesz oczekiwać, że zaangażują się na Twojej stronie.


Mam do Ciebie jeszcze pytanie.

Co sądzicie i co chcielibyście w następnym wpisie/wideo/podcaście?

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.

Zapisz się na newsletter.

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.