Blue Monday (Najbardziej depresyjny dzień w roku)

auguste comte socjologia socjolog
Socjologia
25 czerwca, 2021
Nie wiem co robić w życiu
Co robić w życiu (nie wiem co chcę)
28 czerwca, 2021

Blue Monday (Najbardziej depresyjny dzień w roku)

Blue Monday Najbardziej depresyjny dzień w roku

Blue Monday Najbardziej depresyjny dzień w roku

Blue Monday Najbardziej depresyjny dzień w roku
„Blue Monday Najbardziej depresyjny dzień w roku”

Dlaczego dziś poniedziałek w styczniu jest znany jako Niebieski Poniedziałek (blue monday)?

To dzień, w którym presja finansowa właśnie minionych świąt Bożego Narodzenia jest nad nami najbardziej, pogoda jest najgorsza, a dodatkowe funty, które nabyliśmy w okresie świątecznym, okazują się trudniejsze do zrzucenia, niż się spodziewaliśmy.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs facebook szkolenie online

Link do kursu: Facebook Ads

Ale czy ta idea ma podstawy w nauce i skąd się wzięła?

Oto wszystko, co musisz wiedzieć:

Kiedy jest Niebieski Poniedziałek- blue monday?

Blue Monday zwykle przypada w trzeci poniedziałek każdego Nowego Roku i jest uważany za najbardziej „przygnębiający” dzień w kalendarzu.

Blue Monday kiedy?

W 2021 roku, czyli 18 stycznia.

W 2022 roku, czyli 17 stycznia.

W 2023 roku, czyli 16 stycznia.

Czy Blue Monday jest prawdziwy?

Pomimo powszechnej akceptacji wśród opinii publicznej, nie ma naukowych dowodów sugerujących, że trzeci poniedziałek roku jest mniej lub bardziej przygnębiający niż jakikolwiek inny dzień.

W rzeczywistości narodziny pomysłu są owiane kontrowersją i pomimo tego, że zwykle przypada na trzeci poniedziałek roku, niektóre źródła podają, że data przypada na drugi lub czwarty poniedziałek stycznia.

Skąd się wziął Niebieski Poniedziałek?

Wydaje się, że koncepcja „Błękitnego Poniedziałku- Blue Monday” powstała w 2005 r. w komunikacie prasowym nieistniejącej już firmy wakacyjnej i kanału telewizyjnego Sky Travel, który twierdził, że do obliczenia daty użył równania.

Wygląda na to, że oryginalna informacja prasowa została napisana przez Cliffa Arnalla, wykładowcę w Cardiff University’s Center for Lifelong Learning.

Jeden z dziennikarzy, bardzo popularnego czasopisma i portalu w Wielkiej Brytanii, Guardian’a Ben Goldacre -ujawnił, że informacja prasowa została wysłana wstępnie napisana przez firmę PR do wielu naukowców, którym zaoferowano pieniądze, aby umieścić na nim swoje nazwisko.

blue monday

Jak oblicza się Blue Monday? Algorytm

W komunikacie stwierdzono, że Blue Monday został osiągnięty poprzez „uwzględnienie różnych czynników”, takich jak średnia temperatura, dni od ostatniego dnia wypłaty, dni do następnego święta państwowego, średnia liczba godzin światła dziennego i liczba nocy w ciągu miesiąca.

blue monday niebieski poniedziałek

W komunikacie stwierdzono, że wzór, który daje nam Niebieski Poniedziałek, to równanie, które pozwala nam obliczyć dzień z najwyższym„ współczynnikiem depresji ”, który można następnie wykorzystać jako koncentrację na robieniu rzeczy lepiej, rezerwując wakacje itp.

Nie trzeba wiele wysiłku, aby zobaczyć prawdziwy cel komunikatu prasowego Sky Travel – sprzedaż większej liczby wakacji – a Goldacre powiedział, że „te równania są naukowo nieinformacyjne i napędzane przez pieniądze”.

Według dr Deana Burnetta, wykładowcy na wydziale medycyny psychologicznej i neurologii klinicznej na Cardiff University, „jest tak wiele powodów, by sądzić, że algorytm obliczania Blue Monday to nonsens.

Po pierwsze, równanie nie było wynikiem jakiegoś badania psychologicznego przeprowadzonego przez renomowane laboratorium, ale przeprowadzonego przez firmę turystyczną, która następnie szukała psychologa, aby podał mu swoje nazwisko, aby wyglądało na wiarygodne.

Sposób obliczania blue monday łączy rzeczy, których nie da się określić ilościowo. Poziom zadłużenia, czas od świąt, pogoda, motywacja – równanie łączy te wszystkie rzeczy, ale to nie jest możliwe.

Pomimo użyczenia swojego nazwiska do koncepcji, sam Arnall prowadzi teraz kampanię przeciwko idei Blue Monday za pośrednictwem swojego konta na Twitterze.

Dlaczego Niebieski Poniedziałek wciąż jest „w modzie”?

Ponad 20 lat później, pomimo pseudonaukowego pochodzenia, Blue Monday wciąż co roku zdobywa trendy w mediach społecznościowych.

To głównie zasługa branży PR, która wykorzystuje Blue Monday jako szansę na promowanie swoich produktów, niezależnie od tego, czy są to produkty poprawiające samopoczucie, artykuły fitness czy inne narzędzia do samodoskonalenia i zwiększania szczęścia.

Więc bez względu na to, czy to wszystko bzdury, czy nie, Blue Monday przynajmniej rzuca światło na samotność i sprawia, że ​​ludzie mówią o depresji, nawet jeśli tylko przelotnie.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!