Zawartość strony
Marketing mix to znane narzędzie strategii marketingowej, które, jak zapewne wiesz, było tradycyjnie ograniczone do podstawowych 4P: produktu, ceny, miejsca i promocji. Jest to jeden z 3 najlepszych klasycznych modeli marketingowych według ankiety przeprowadzonej w Smart Insights.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Tradycyjne 7P marketingu składa się z:
Model 7P został pierwotnie opracowany jako formuła 4p przez E. Jerome McCarthy i opublikowany w 1960 roku w jego książce Basic Marketing.
Grafika poniżej, pozwala abyś mógł zobaczyć kluczowe elementy marketingowego miksu 7P.
4P zostało zaprojektowane w czasach, gdy firmy były bardziej skłonne do sprzedaży produktów niż usług, a rola obsługi klienta we wspomaganiu rozwoju marki nie była tak dobrze znana.
Z biegiem czasu Booms i Pitner dodali trzy rozszerzone „zestaw usług P”: Ludzie, Fizyczne dowody i Procesy. Dzisiaj zaleca się, aby przy przeglądaniu strategii konkurencyjnych wziąć pod uwagę pełne 7P zestawu marketingowego.
7P pomaga firmom przeglądać i definiować kluczowe kwestie, które mają wpływ na marketing ich produktów i usług, i jest obecnie często określany jako ramy 7P dla marketingu internetowego.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Marketing mix 7P przykład: chociaż czasami jest postrzegany jako przestarzały, uważam, że 4P jest podstawowym narzędziem strategicznym do wyboru zakresu i jest szczególnie przydatny dla małych firm.
Dla start-upów korzystanie z szablonu modelu biznesowego 7p, dołączając go do strategii marketingowej jest doskonałą alternatywą, ponieważ zapewnia dobrą strukturę do naśladowania.
Firmy mogą również korzystać z modelu 7P do wyznaczania celów, przeprowadzania analizy SWOT i przeprowadzania analizy konkurencji. Jest to praktyczna rama do oceny istniejącej firmy i pracy z odpowiednimi podejściami podczas oceny.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Produkty / usługi: Jak możesz rozwijać swoje produkty lub usługi?
Ceny: Jak możemy zmienić nasz model cenowy?
Miejsce / dostęp: jakie nowe opcje dystrybucji są dostępne dla klientów, aby mogli zapoznać się z naszym produktem, np. online, w sklepie, na telefonie komórkowym itp.
Promocja: Jak możemy dodać lub zastąpić kombinację w płatnych i posiadanych kanałach medialnych?
Fizyczne dowody, świadectwo materialne: w jaki sposób zapewniamy naszych klientów, np. imponujące budynki, dobrze wyszkolony personel, świetna strona internetowa?
Procesy: czy istnieją wewnętrzne bariery procesowe na drodze do dostarczenia najlepszej wartości dla klienta?
Ludzie: Kim są nasi pracownicy i czy istnieją luki w umiejętnościach?
Partnerzy: Czy szukamy nowych partnerów i dobrze zarządzamy istniejącymi partnerami?
Celem marketingu i koncepcja 7p jest wyróżnienie się i bycie zauważonym. Dobry marketing przyciąga uwagę klientów do Twoich produktów i usług. Podstawą marketingu 7p są jasno zdefiniowane, dobrze zapakowane i konkurencyjne cenowo produkty i usługi.
Marketing mix 7P na przykładzie firmy:
Im nowszy jesteś na rynku, tym ciężej musisz pracować, aby przyciągnąć i zatrzymać nowych klientów. Wiele z Twoich działań marketingowych będzie koncentrować się na informowaniu klientów o cechach i zaletach Twoich produktów (np. w porównaniu z konkurencją). Zastanów się, które działania promocyjne najlepiej spełnią Twoje potrzeby marketingowe.
Więc jeśli interesuje Ciebie tematyka strategii marketingowej i jakie działania marketingowe warto podjąć zachęcam do przeczytania innych wpisów z tej tematyki:
Wielu ludzi skupia się na niewłaściwych rzeczach, takich jak projekt nowego logo, czy ubiór pracowników i przez to ich przedsiębiorstwo nie rośnie tak jak powinno. Kompozycja marketingowa mówi jasno że sukces firmy zależy od wielu czynników, m.in zewnętrznych i wewnętrznych warunków postępowania przedsiębiorstwa na rynku czy do tego jak wygląda cykl sprzedażowy albo na poziomie mikro kontakt z klientem.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
7P rozszerza klasyczną koncepcję 4P o 3 nowe elementy – ludzi, procesy i świadectwa materialne.
Ludzie są ważni w marketingu, ponieważ to oni są odbiorcami, do których skierowana jest większość ofert reklamowych. Poprzez zidentyfikowanie celów i zapotrzebowań konsumentów, marketerzy są w stanie tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy, które skutecznie skłonią ludzi do zakupu lub zaangażowania się w działania marketingowe. Marketingowe działania są również ukierunkowane na tworzenie wzajemnych współprac pomiędzy firmami, firmami przemysłowymi i dostawcami w celu prowadzenia działalności i uzyskania profitów.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.