7p marketing mix

marketing 5p przykład
5p marketing
24 maja, 2021
4c marketing
4c marketing mix model
24 maja, 2021

7p marketing mix

7p marketing

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Co to jest 7P Marketing Mix i jak należy go używać?

Marketing mix to znane narzędzie strategii marketingowej, które, jak zapewne wiesz, było tradycyjnie ograniczone do podstawowych 4P: produktu, ceny, miejsca i promocji. Jest to jeden z 3 najlepszych klasycznych modeli marketingowych według ankiety przeprowadzonej w Smart Insights.

Tradycyjne 7P marketingu składa się z:

  • Produkt
  • Promocja
  • Cena
  • Miejsce
  • Ludzie
  • Proces
  • Dowód rzeczowy, świadectwo materialne

Kto stworzył marketing mix 7p

Model 7P został pierwotnie opracowany jako formuła 4p przez E. Jerome McCarthy i opublikowany w 1960 roku w jego książce Basic Marketing.

Grafika poniżej, pozwala abyś mógł zobaczyć kluczowe elementy marketingowego miksu 7P.

7p marketing

4P kontra marketing 7p

4P zostało zaprojektowane w czasach, gdy firmy były bardziej skłonne do sprzedaży produktów niż usług, a rola obsługi klienta we wspomaganiu rozwoju marki nie była tak dobrze znana.

Z biegiem czasu Booms i Pitner dodali trzy rozszerzone „zestaw usług P”: Ludzie, Fizyczne dowody i Procesy. Dzisiaj zaleca się, aby przy przeglądaniu strategii konkurencyjnych wziąć pod uwagę pełne 7P zestawu marketingowego.

7P pomaga firmom przeglądać i definiować kluczowe kwestie, które mają wpływ na marketing ich produktów i usług, i jest obecnie często określany jako ramy 7P dla marketingu internetowego.

Jak mogę używać tego modelu?

Marketing mix 7P przykład: chociaż czasami jest postrzegany jako przestarzały, uważam, że 4P jest podstawowym narzędziem strategicznym do wyboru zakresu i jest szczególnie przydatny dla małych firm.

Dla start-upów korzystanie z szablonu modelu biznesowego 7p, dołączając go do strategii marketingowej jest doskonałą alternatywą, ponieważ zapewnia dobrą strukturę do naśladowania.

Firmy mogą również korzystać z modelu 7P do wyznaczania celów, przeprowadzania analizy SWOT i przeprowadzania analizy konkurencji. Jest to praktyczna rama do oceny istniejącej firmy i pracy z odpowiednimi podejściami podczas oceny.

Przykład co wchodzi w skład marketingu 7p

Produkty / usługi: Jak możesz rozwijać swoje produkty lub usługi?

Ceny: Jak możemy zmienić nasz model cenowy?

Miejsce / dostęp: jakie nowe opcje dystrybucji są dostępne dla klientów, aby mogli zapoznać się z naszym produktem, np. online, w sklepie, na telefonie komórkowym itp.

Promocja: Jak możemy dodać lub zastąpić kombinację w płatnych i posiadanych kanałach medialnych?

Fizyczne dowody, świadectwo materialne: w jaki sposób zapewniamy naszych klientów, np. imponujące budynki, dobrze wyszkolony personel, świetna strona internetowa?

Procesy: czy istnieją wewnętrzne bariery procesowe na drodze do dostarczenia najlepszej wartości dla klienta?

Ludzie: Kim są nasi pracownicy i czy istnieją luki w umiejętnościach?

Partnerzy: Czy szukamy nowych partnerów i dobrze zarządzamy istniejącymi partnerami?

Instrumenty marketingu 7P

Celem marketingu i koncepcja 7p jest wyróżnienie się i bycie zauważonym. Dobry marketing przyciąga uwagę klientów do Twoich produktów i usług. Podstawą marketingu 7p są jasno zdefiniowane, dobrze zapakowane i konkurencyjne cenowo produkty i usługi.

Marketing mix 7P na przykładzie firmy:

Im nowszy jesteś na rynku, tym ciężej musisz pracować, aby przyciągnąć i zatrzymać nowych klientów. Wiele z Twoich działań marketingowych będzie koncentrować się na informowaniu klientów o cechach i zaletach Twoich produktów (np. w porównaniu z konkurencją). Zastanów się, które działania promocyjne najlepiej spełnią Twoje potrzeby marketingowe.

7p model i inne instrumenty marketingowe

Więc jeśli interesuje Ciebie tematyka strategii marketingowej i jakie działania marketingowe warto podjąć zachęcam do przeczytania innych wpisów z tej tematyki:

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs pewności siebie
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!