Koncepcja 7p marketing mix (jak zwiększyć sprzedaż)

marketing 4p
Zasada 4p -co to koncepcja marketing mix? (przykłady, definicja)
4 stycznia, 2023
4c marketing
Koncepcja 4c -co to jest marketing mix model? (przykłady, definicja)
4 stycznia, 2023

Koncepcja 7p marketing mix (jak zwiększyć sprzedaż)

7p marketing

Co to jest 7P Marketing Mix i jak należy go używać?

Marketing mix to znane narzędzie strategii marketingowej, które, jak zapewne wiesz, było tradycyjnie ograniczone do podstawowych 4P: produktu, ceny, miejsca i promocji. Jest to jeden z 3 najlepszych klasycznych modeli marketingowych według ankiety przeprowadzonej w Smart Insights.

Koncepcja 7p marketing mix (jak zwiększyć sprzedaż) 1

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Tradycyjne 7P marketingu składa się z:

  • Produkt
  • Promocja
  • Cena
  • Miejsce
  • Ludzie
  • Proces
  • Dowód rzeczowy, świadectwo materialne

Kto stworzył marketing mix 7p

Model 7P został pierwotnie opracowany jako formuła 4p przez E. Jerome McCarthy i opublikowany w 1960 roku w jego książce Basic Marketing.

Grafika poniżej, pozwala abyś mógł zobaczyć kluczowe elementy marketingowego miksu 7P.

7p marketing

4P kontra marketing 7p

4P zostało zaprojektowane w czasach, gdy firmy były bardziej skłonne do sprzedaży produktów niż usług, a rola obsługi klienta we wspomaganiu rozwoju marki nie była tak dobrze znana.

Z biegiem czasu Booms i Pitner dodali trzy rozszerzone „zestaw usług P”: Ludzie, Fizyczne dowody i Procesy. Dzisiaj zaleca się, aby przy przeglądaniu strategii konkurencyjnych wziąć pod uwagę pełne 7P zestawu marketingowego.

7P pomaga firmom przeglądać i definiować kluczowe kwestie, które mają wpływ na marketing ich produktów i usług, i jest obecnie często określany jako ramy 7P dla marketingu internetowego.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Jak mogę używać tego modelu?

Marketing mix 7P przykład: chociaż czasami jest postrzegany jako przestarzały, uważam, że 4P jest podstawowym narzędziem strategicznym do wyboru zakresu i jest szczególnie przydatny dla małych firm.

Dla start-upów korzystanie z szablonu modelu biznesowego 7p, dołączając go do strategii marketingowej jest doskonałą alternatywą, ponieważ zapewnia dobrą strukturę do naśladowania.

Firmy mogą również korzystać z modelu 7P do wyznaczania celów, przeprowadzania analizy SWOT i przeprowadzania analizy konkurencji. Jest to praktyczna rama do oceny istniejącej firmy i pracy z odpowiednimi podejściami podczas oceny.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Przykład co wchodzi w skład marketingu 7p

Produkty / usługi: Jak możesz rozwijać swoje produkty lub usługi?

Ceny: Jak możemy zmienić nasz model cenowy?

Miejsce / dostęp: jakie nowe opcje dystrybucji są dostępne dla klientów, aby mogli zapoznać się z naszym produktem, np. online, w sklepie, na telefonie komórkowym itp.

Promocja: Jak możemy dodać lub zastąpić kombinację w płatnych i posiadanych kanałach medialnych?

Fizyczne dowody, świadectwo materialne: w jaki sposób zapewniamy naszych klientów, np. imponujące budynki, dobrze wyszkolony personel, świetna strona internetowa?

Procesy: czy istnieją wewnętrzne bariery procesowe na drodze do dostarczenia najlepszej wartości dla klienta?

Ludzie: Kim są nasi pracownicy i czy istnieją luki w umiejętnościach?

Partnerzy: Czy szukamy nowych partnerów i dobrze zarządzamy istniejącymi partnerami?

Instrumenty marketingu 7P

Celem marketingu i koncepcja 7p jest wyróżnienie się i bycie zauważonym. Dobry marketing przyciąga uwagę klientów do Twoich produktów i usług. Podstawą marketingu 7p są jasno zdefiniowane, dobrze zapakowane i konkurencyjne cenowo produkty i usługi.

Marketing mix 7P na przykładzie firmy:

Im nowszy jesteś na rynku, tym ciężej musisz pracować, aby przyciągnąć i zatrzymać nowych klientów. Wiele z Twoich działań marketingowych będzie koncentrować się na informowaniu klientów o cechach i zaletach Twoich produktów (np. w porównaniu z konkurencją). Zastanów się, które działania promocyjne najlepiej spełnią Twoje potrzeby marketingowe.

7p model i inne instrumenty marketingowe

Więc jeśli interesuje Ciebie tematyka strategii marketingowej i jakie działania marketingowe warto podjąć zachęcam do przeczytania innych wpisów z tej tematyki:

Wielu ludzi skupia się na niewłaściwych rzeczach, takich jak projekt nowego logo, czy ubiór pracowników i przez to ich przedsiębiorstwo nie rośnie tak jak powinno. Kompozycja marketingowa mówi jasno że sukces firmy zależy od wielu czynników, m.in zewnętrznych i wewnętrznych warunków postępowania przedsiębiorstwa na rynku czy do tego jak wygląda cykl sprzedażowy albo na poziomie mikro kontakt z klientem.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Koncepcja 7p marketing mix (jak zwiększyć sprzedaż) 2

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Jakie są elementy rozszerzające 4P do 7P?

7P rozszerza klasyczną koncepcję 4P o 3 nowe elementy – ludzi, procesy i świadectwa materialne.

Dlaczego ludzie są ważni w marketingu?

Ludzie są ważni w marketingu, ponieważ to oni są odbiorcami, do których skierowana jest większość ofert reklamowych. Poprzez zidentyfikowanie celów i zapotrzebowań konsumentów, marketerzy są w stanie tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy, które skutecznie skłonią ludzi do zakupu lub zaangażowania się w działania marketingowe. Marketingowe działania są również ukierunkowane na tworzenie wzajemnych współprac pomiędzy firmami, firmami przemysłowymi i dostawcami w celu prowadzenia działalności i uzyskania profitów.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)