Topical Authority -co to jest i jak działa (3 metody)

Core Web Vitals – czym są i jak je mierzyć? (Podstawowe Wskaźniki Internetowe)
26 grudnia, 2022
Landing Page -jak zrobić? (projektowanie, szablony + przykłady)
26 grudnia, 2022

Topical Authority -co to jest i jak działa (3 metody)

Topical Authority W SEO

Wiedząc jak używać topical authority możesz zdobywać wyższe pozycje w Google i zwiększać jakość ruchu na swojej stronie, czy sklepie internetowym.

Jeśli interesujesz się SEO to prawdopodobnie słyszałeś już wiele razy termin „autorytet”.

Ale co to dokładnie oznacza? Nawet jeśli masz już o tym pewne pojęcie to istnieją sposoby, aby nadać dodatkowe sygnały w zgodzie z E-A-T.

Co to jest autorytet treści w internecie?

Cóż, zacznijmy od tego, że autorytet odnosi się do władzy lub wpływu, jaki dany fragment treści ma na inne informacje w Internecie.

W przypadku pozycjonowania i SEO, im wyższy postrzegany autorytet ma strona, tym większa szansa na wyższą pozycję w organicznych wyszukiwaniach (SERP).

Przy czym autorytet to coś innego niż popularność:

Więc jeśli chcesz, aby Twoje wpisy, strony produktów, czy generalnie treści z witryny były wysoko w wynikach organicznych wyszukiwania w Google, to musisz stworzyć wiarygodne treści. Tworząc wysokiej jakości content, budujesz zaufanie zarówno osób odwiedzających Twoją witrynę, jak i robotów Google.

Dlaczego tak się dzieje?

Ponieważ wysokiej jakości treści poprawiają Twoją reputację (autorytet) i zwiększają Twoje szanse na znalezienie się na organicznych stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Google potrafi rozpoznać słaby tekst, tzw. „bełkot” (gibberish):

słaby content i treści to zły sygnał dla SEO
słaby content i treści to zły sygnał dla SEO

Ten artykuł opisze wszystko co musisz wiedzieć o autorytecie w danym temacie. Zacznijmy więc od tego, czym się różni autorytet domeny i jak brzmi definicja Topical Authority.

Co to jest autorytet domeny? (domain authority)

Domain rating (inaczej domain autority), to coś zupełnie innego niż topical autority. DA – DR określa moc linków, które mają cały czas olbrzymi wpływ na tworzenie autorytetu. Udowodniono silną korelację, jeśli wszystkie inne czynniki będą takie same, to wyżej w Google będzie domena z wyższym Domain Authority:

wpływ domain authority na pozycję w SERP
wpływ domain authority na pozycję w SERP

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Więc teraz przejdźmy do sedna.

Mianowicie…

Co to jest Topical Authority? (autorytet tematyczny)

Topical Authority na język polski moglibyśmy przetłumaczyć jako „autorytet w danym temacie”, lub „autorytet tematyczny”. Czyli „głęboka wiedza ekspercka”.

Autorytet jest miarą wiarygodności i zaufania.

W przypadku wyszukiwarek opisuje poziom ważności nadawany określonej stronie internetowej lub witrynie. Na przykład Google wykorzystuje sygnały autorytetu, aby określić, jak ważne są pewne strony dla wyszukiwań użytkowników.

topical authority map
topical authority map

Google kilkukrotnie w przeszłości oficjalnie pokazywało, że chce pokazywać użytkownikom tylko najbardziej użyteczne informacje, co miało miejsce w 2018 roku podczas Medic Update.

Autorytet tematyczny jest to więc miara autorytetu, który zdobywasz dzięki publikowaniu wysokiej jakości treści. Więcej wysokiej jakości wpisów i artykułów na powiązane informacje oznacza, że analogicznie większa liczba osób zaufa Twojej witrynie jako autorytatywne źródło na określony temat.

Ale czy liczy się tylko liczba artykułów na dany temat?

Nie!

Już dawno odpowiedział na to pytanie Matt Cutts:

Google posiada w swoim algorytmie również inne czynniki rankingowe. Na przykład post na blogu na temat „pozycjonowanie stron internetowych” napisany przez znanego eksperta w swojej branży ma większą wagę niż post napisany przez ogólny portal informacyjny, osobę początkującą lub kogoś, kto nie posiada mocnej pozycji jako autorytatywny ekspert w danej dziedzinie i temacie.

Jest tak ponieważ post od zupełnie nowej osoby, firmy, czy portalu nie na temat, nie ma dużego znaczenia, ponieważ nikt ich nie zna i nie ufa, czy to co mówią ma w ogóle sens.

Autorytet tematyczny w danej dziedzinie jest szalenie istotny, ponieważ pokazuje, jak dobrze rozumiesz swoich odbiorców i wiesz czego szukają w Internecie (zaspokajasz search intent).

Autorytet tematyczny to również wskaźnik, który klasyfikuje strony internetowe według jakości oferowanych przez nie informacji. Przy czym nie jest wymagane techniczne SEO (źródło).

Możesz zdobyć topical authority dzięki wysokiej jakości treści, autorytatywnym linkom prowadzącym do Twojej witryny i udostępnieniom w mediach społecznościowych.

Informacje na temat pokrycia tematycznego, autorytetu i wiedzy specjalistycznej można znaleźć poniżej cytując John’a Mueller’a:

Tak, to zawsze jest przydatne. W przypadku wyszukiwarek budujesz swoją reputację wiedzy na ten temat. Użytkownikom zapewnia więcej kontekstu, dlaczego powinni Ci ufać. Również w przypadku wyszukiwarek, jeśli Google rozpozna, że witryna jest odpowiednia dla szerszego tematu, może wyświetlić tę witrynę również w przypadku szerszych zapytań na dany temat. Google nie musi koncentrować się na poszczególnych stronach, aby wyświetlić witrynę dla tego szerszego tematu.

John Mueller, Google Webmaster Trends Analyst

Poruszyć muszę ponownie przytoczone już wcześniej rozróżnienie, ponieważ kiedy mówimy o SEO i autorytecie, konieczne jest rozróżnienie dwóch terminów: autorytet tematyczny i autorytet domeny.

Podczas gdy autorytet tematyczny wynika z jakości i niepowtarzalności treści oraz jej przewagi pod względem SEO na stronie, autorytet domeny wspiera bardziej techniczne SEO, takie jak budowanie linków.

Jeśli chcesz zbadać czy linki prowadzące do Twojej witryny są tematyczne, to masz to opisane we wpisie na temat audytu SEO.

Dlaczego autorytet tematyczny jest tak ważny, aby wyświetlać się wyżej w Google?

Jak już wiesz Topical Authority pomaga w SEO i zdobywaniu wyższej pozycji w organicznym rankingu dla najlepszych haseł w wyszukiwarce.

Z tego powodu twórcy treści muszą cały czas rozbudowywać aktualny autorytet swojej strony w stosunku do strategii tworzenia treści i marketingu.

Więc jeśli chcesz rozwijać swoją widoczność w internecie, to powinno zależeć Tobie na jak najwyższym rankingu we wszystkich wyszukiwarkach, od Google, po Bing, Yandex czy inne. Ale aby to osiągnąć musisz zadbać o autorytet tematyczny.

Jeśli skupisz się na stworzeniu w swoich treściach większej ilości powiązanych ze sobą autorytetów tematycznych to uzyskasz więcej kliknięć i wyświetleń od osób, które szukają informacji na te tematy. Czyli są najlepszymi docelowymi klientami.

A najlepsze w temacie Topical Authority jest to, że możesz go kontrolować, o ile wiesz jak.

Przejdźmy teraz do tego, jak działa autorytet tematyczny, zanim przedstawię Tobie najlepsze strategie, których możesz używać, aby zmaksymalizować autorytet tematyczny w swojej witrynie.

Jak działa Topical Authority?

Autorytet tematyczny zyskał na znaczeniu dzięki algorytmowi Hummingbird, który został oficjalne ogłoszony w 2013 r. Totalnie zmienił sposób, w jaki Google zaczęło analizować treści, pomagając tworzyć lepszą strategię, która na celu miała pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu informacji na urządzeniach mobilnych.

Koliber” miał na celu uczynienie interakcji bardziej ludzkimi. Chodziło o to, że wyszukiwarka Google za pomocą algorytmu była w stanie zrozumieć pojęcia i relacje między słowami kluczowymi.

Google Hummingbird Koliber
Google Hummingbird Koliber

Więc jak widzisz zmieniło to sposób wyświetlania w rankingu treści, który od tamtej chwili był oceniany na podstawie trafności zapytania użytkownika.

Ponadto Google może teraz analizować treści użytkowników na podstawie większej liczby procesów które opierają się na wyszukiwaniach konwersacyjnych.

Przed Hummingbirdem algorytmy Google skupiały się głównie na słowach kluczowych. Słowa kluczowe były niezbędne, ponieważ pomagały Google zrozumieć, co użytkownicy chcieli zobaczyć podczas wyszukiwania.

Google nie potrafiło zrozumieć, ani przetworzyć kontekstu zapytań użytkowników. Na przykład, jeśli ktoś wpisał „jak ugotować spaghetti” Google mogło założyć, że ta osoba chciała znaleźć przepis gotowania tylko makaronu.

Ale jeśli ktoś wpisał „jak zrobić spaghetti” Google mogło dać inną odpowiedź, np. jak zrobić całe danie razem z sosem, a nie tylko ugotować sam makaron.

Google polegało również w dużej mierze na starym PageRanku, czyli linkach przychodzących i innych czynnikach, aby określić, czy strona powinna mieć wyższą pozycję w rankingu.

Najczęściej była to:

  • popularność linków,
  • liczba stron linkujących,
  • wiek domeny
  • itp.

Czyli jak widzisz brakuje tu search intent, czyli intencji użytkowników.

Dodatkowo, linki z autorytatywnych domen mocno wpływały na ranking SEO i w efekcie często zaburzały trafność wyświetlanych wyników.

Aby budować Topical Authority, ważne jest również, aby tworzyć wyjątkową jakość i dogłębne pokrycie tematu z autentycznym zrozumieniem koncepcji omawianych w treści.

Ponadto, Topical Authority to także działania SEO na stronie, które pomagają skutecznie i organicznie budować autorytet witryny,lub portalu, co może pomóc poprawić współczynniki klikalności, a jak wiemy CTR to też czynnik rankingowy.

Topical authority to nowy poziom w SEO on-page, ponieważ wychodzi poza standardową optymalizację słów kluczowych i wiele innych czynników czysto technicznych.

Dlaczego?

Ponieważ jeśli treść posiada autorytet tematyczny, to twórca bez większego wysiłku doda więcej słów kluczowych, które odnoszą się do tego tematu, zarówno celowo, jak i nieumyślnie. Czego nie zasugerowałyby jemu narzędzia SEO do analizy słów kluczowych.

Treść będzie również dobrze ukierunkowana na potrzeby odbiorców. Ponieważ firma z autorytetem w swojej dziedzinie, lub branży może lepiej określić rodzaj contentu, który będzie rezonować z klientami, a przy okazji udzieli odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Uff…

Skoro podstawy działania topical authority mamy już za sobą, to porozmawiajmy o tym, jak stworzyć autorytet tematyczny w swoich treściach.

Najważniejsze strategie budowania Topical Authority

Samo topical authority to bardzo modny zwrot, o którym często się mówi w SEO. To tak samo jak E-A-T, semantyczne łączenie słów kluczowych i inne.

Czyli nie do końca wiadomo o co chodzi i jak to się robi, ale skoro jest to modne to każdy się na to powołuje.

Jak więc stworzyć i utrzymać autorytet tematyczny dla swojej domeny?

Cóż, niestety, jeśli chodzi o autorytet tematyczny, to nie dzieje się to z dnia na dzień. Potrzeba jest kompleksowa strategia budowania treści i zespół copywriterów, którzy to zrobią.

Na szczęście jest kilka zagadnień, które mogą pomóc Tobie w budowaniu autorytetu na dany temat.

Oto one:

Strategia tworzenia treści

Stworzenie szczegółowej strategii dotyczącej pisania treści ma kluczowe znaczenie dla budowania Topical Authority. Plan musi zawierać słowa kluczowe i tematy, o których wiesz, że stanowią trzon wiedzy w Twojej dziedzinie.

Najgorzej działają opisy produktowe. Więc skup się na pomaganiu i dzieleniu się wiedzą.

Zobacz, o czym mówią inni w Twojej branży, zobacz co piszą w komentarzach, jakie filmy na YouTube z Twojej niszy cieszą się popularnością i zaangażuj się. Nawiąż dialog, popytaj, dodaj swoje przemyślenia.

Wykorzystaj te początkowe tematy jako punkt odniesienia, aby stworzyć więcej, które rozszerzą się na podobne zagadnienia lub pogłębij wgląd rozpisując się na tzw. long-tail w obecnych.

Możesz także sprawdzić, jakie pytania zadają użytkownicy w odniesieniu do określonych tematów i wykorzystać je jako inspirację do tworzenia treści.

Na stronie wyników wyszukiwania sprawdź sekcję podobne pytania:

Podobne pytania people also ask
Podobne pytania people also ask

Następnie zrób to samo z sekcją podobne wyszukiwania:

Podobne wyszukiwania related searches
Podobne wyszukiwania related searches

Co jeszcze możesz zrobić?

  1. Przejrzyj kategorie wikipedii i wikidata.
  2. Użyj Grafu wiedzy Google (knowledge graph), aby pobrać odpowiednie jednostki.
  3. Przeszukuj mapy witryn konkurencji, aby zrozumieć ich mapy tematyczne.
  4. Pobierz zapytania i tematy związane z Trendami Google.
  5. Użyj zasobów innych niż WWW, aby przejrzeć właściwości, połączenia i hierachię.
  6. Zbieraj dane z autouzupełniania (google autocomplete) i sugestii wyszukiwania.
  7. Zwróć uwagę, jak Twoi konkurenci łączą pillar content i hub’y treści.

Na koniec udostępnij te treści w swojej witrynie, newsletterze i mediach społecznościowych.

Klaster tematyczny i pillar page

Wybierając tematy o których będziesz pisać, powinieneś skoncentrować się na kilku najważniejszych, które będą Twoimi filarami treści (pillar page).

Kompilowanie treści na dany temat pomaga tworzyć klastry tematyczne niezbędne do SEO.

Klastry tematyczne pokazują wyszukiwarkom, że posiadasz wartościowe treści dla osób szukających odpowiedzi na określone tematy i że Twoja treść jest bardziej autorytatywna niż inne strony w sieci.

Pamiętaj, że Google szuka podtematów, kategorii, synonimów i odpowiedzi na często zadawane pytania z Twojej niszy i branży, a nie tylko słów kluczowych.

Topic cluster klastry tematyczne
Topic cluster klastry tematyczne

Ta technika doskonale nadaje się do budowania autorytetu w określonej niszy, a także do poprawy potencjału rankingowego Google.

Klastry tematyczne to grupy zasobów treści w witrynie internetowej skoncentrowane na tym samym szerokim temacie. Klaster tematów może pomóc Ci odpowiedzieć na wszystkie pytania odbiorców na dany temat.

Każdy klaster tematyczny składa się ze strony filaru (pillar page) i treści klastra (cluster content). Strona typu „pillar” to strona najwyższego poziomu, która koncentruje się na szerszym obszarze tematycznym i linkuje wewnętrzni na bardziej szczegółowe słowa kluczowe, które są osobnymi podstronami.

Treść klastra bada podtematy lub często zadawane pytania i pomaga zdobyć pozycje w Google na mniej konkurencyjne słowa kluczowe, które łączą się z głównym tematem.

Jeśli chodzi o klastry tematyczne, podczas ich tworzenia skup się na trzech komponentach:

  • Określ główny temat.
  • Utwórz stronę filaru.
  • Wykorzystaj linki wewnętrzne.

Intencja użytkownika (user intent)

Wielu content marketerów i osób odpowiedzialnych w SEO za kwestie „topic research” buduje topic authority, koncentrując się na intencjach użytkowników.

Wyróżniamy 4 rodzaje intencji użytkowników:

User intent intencje użytkownika
User intent intencje użytkownika

Algorytmy Google i innych wyszukiwarek koncentrują się na intencjach użytkownika.

Gdy użytkownik szuka informacji na podstawie wpisanych słów kluczowych lub gdy wprowadza informacje na dany temat, algorytmy próbują określić intencje (user search intent), które stoją za konkretnym zapytaniem.

Jeśli chodzi o zrozumienie sposobu, w jaki użytkownik zadaje pytanie w wyszukiwarce pomocny jest podział na „do, know, go”:

  • „Robić” (ang. do) oznacza, że szukają odpowiedzi na konkretne pytanie, która skutkuje działaniem. Na przykład użytkownik chce kupić jakiś produkt lub zarezerwować usługę.
  • „Wiem” (ang. know) oznacza, że ten użytkownik chce się dowiedzieć czegoś na dany temat. Chce uzyskać informacje na zadane pytanie.
  • „Idź” (ang. go) to pytanie nawigacyjne, czyli użytkownik chce znaleźć konkretną witrynę lub lokalizację, wyszukując ją w Internecie.

Im lepiej uda Ci się dopasować treść do wyszukiwanego słowa kluczowego, tym lepiej w oczach algorytmu Google.

Algorytm ocenia to za pomocą RankBrain i sygnałów użytkownika:

jak działa rankbrain
jak działa rankbrain

Dwa najważniejsze, które opisałem we wpisie na temat SEO to:

  • skipping
  • pogosticking

I wreszcie czwarta część, czyli:

Struktura witryny

Kolejna strategia obejmuje strukturę metadanych witryny, która pomaga stronie w lepszym rankingu.

Struktura witryny powinna obejmować używanie odpowiednich słów kluczowych opisujących Twoje treści. Ważne jest, aby wiedzieć, które frazy kluczowe najlepiej sprawdzą się w przypadku różnych grup tematycznych i określonych treści.

Każdy kto zajmuje się SEO wie, że trzeba umieszczać słowa kluczowe w odpowiednich tagach i miejscach, jak tytuł i meta opis, alt zdjęć i każdego innego elementu treści na stronie www.

Dodanie odpowiednich linków wewnętrznych do innych stron w Twojej witrynie to kolejny sposób budowania autorytetu pokazując „ważność” danych zagadnień, a w dodatku pomagają kierować odpowiednio linkjuice:

pillar page link juice

Dodatkowo obowiązkowe są mapy witryny (sitemap.xml).

SEO onsite - onpage na stronie

Context scoring, a nagłówki w treści

Jak się okazuje nagłówki w treści są bardzo ważne aby budować topical authority poprzez właściwą strukturę i kolejność.

Opisane jest to w patencie Context scoring adjustments for answer passages.

For each candidate answer passage, the system determines a heading vector that describes a path in the heading hierarchy from the root heading to the respective heading to which the candidate answer passage is subordinate; determines a context score based, at least in part, on the heading vector; and adjusts answer score of the candidate answer passage at least in part by the context score to form an adjusted answer score. The system then selects an answer passage from the candidate answer passages based on the adjusted answer scores.

https://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=9,959,315.PN.&OS=PN/9,959,315&RS=PN/9,959,315

Oznacza to, że używając wektora nagłówka, Google stara się wybrać, który fragment ma najlepszy kontekst dla danego zapytania. Działa to mniej więcej na tej zasadzie:

Context scoring a kolejność nagłówków w treści
Context scoring a kolejność nagłówków w treści

Zwróć uwagę, że nagłówki zawierają tytuł strony jako nagłówek (Księżyc) oraz nagłówki w elementach nagłówków już na poszczególnej stronie wewnątrz treści. To one nadają kontekst odpowiedzi.

Dlatego zalecam stworzenie przejrzystej logicznej struktury między tymi nagłówkami.

Pierwszy poziom to nagłówek główny, który także może być tytułem zasobu.

Każdy z kolejnych poziomów może mieć jeden lub więcej nagłówków, a podtytuł odpowiedniego nagłówka jest nagłówkiem podrzędnym.

Twórz pytania z odpowiedzi

Jest to sedno jednego z kolejnych patentów Google. Mianowicie algorytmy wyszukiwarek generują pytania na podstawie treści i dopasowują je do zapytań z ich przepisywaniem.

Działa to w ten sposób:

Google generuje pytania z odpowiedzi które znajdują się w treści
Google generuje pytania z odpowiedzi które znajdują się w treści

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Jak zbudować połączony semantycznie content na swojej stronie?

Według przewodnika topical authority oncrawl należy pamiętać o:

  1. Zanim stworzysz jakąkolwiek treść, zbierz informacje o tematach i powiązanych tematach oraz zapytaniach od konkurencji, Google, innych wyszukiwarek, źródeł offline…
  2. Określ, ile linków należy umieścić na każdej stronie, aby połączyć tematy i podmioty.
  3. Użyj liczby, słów i pozycji, aby określić odpowiednie i naturalne teksty kotwicy (anchor text) dla bezpośrednio powiązanych tematów i umieść linki do tematów pobocznych tylko w ostatnich kilku akapitach.
  4. Zidentyfikuj wszystkie różne punkty widzenia tematu i wypełnij luki między różnymi tematami i podmiotami.
  5. Zdecyduj, ile fragmentów treści chcesz napisać i opublikować oraz czy fragmenty będą dotyczyć jednego tematu lub kontekstu, czy kilku.
  6. Utwórz kategorie adresów URL i hierarchię adresów URL, aby ułatwić wyszukiwarce zrozumienie Twojej witryny.
  7. Upewnij się, że Twoja hierarchia tematyczna i hierarchia adresów URL pasują do siebie, aby pokazać lepsze autorytety tematyczne i wiedzę specjalistyczną.
  8. Zasygnalizuj główny kąt i temat treści za pomocą wektorów nagłówków, semantycznego kodu HTML, tagów tytułów, tagów nagłówków…
  9. Połącz powiązane podmioty dla tematu w kontekście: ze względu na sposób, w jaki kojarzą podmioty i analizują zapytania, wyszukiwarki nie będą miały innego wyjścia niż zobaczyć Cię jako wiarygodne źródło.
  10. Generuj pytania i odpowiedzi dla możliwych intencji wyszukiwania, nawet jeśli nikt wcześniej tego pytania nie zadał, zwłaszcza jeśli te pytania pomagają zdefiniować atrybuty podmiotów w obrębie tematu.
  11. Znajdź lukę informacyjną (information gap) zamiast luki słów kluczowych (keyword gap). Google szuka unikalnych informacji i mniej znanych terminów.
  12. Przestań się przejmować ilością lub trudnością słowa kluczowego (keyword difficulty). Zamiast tego skup się na stworzeniu dobrej i zrozumiałej „książki edukacyjnej”.
  13. Skoncentruj się na autorytecie tematycznym z danymi historycznymi, aby wykorzystać wyróżnione fragmenty tematu.
  14. Użyj koncepcji NLP, aby przedefiniować sposób pisania „treści SEO”.

Podsumowanie

Pamiętaj, budowanie topical authority, to maraton, a nie sprint. Mimo wszystko jednak budowanie linków i unikalna, dobrze napisana treść to doskonałe sposoby na wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Autorytet tematyczny (topical authority) jest obecnie potężnym narzędziem i niezależnie od tego, że jego wartość z czasem będzie malała.

Powodem, dla którego nie wierzę, że to przetrwa, jest ten sam powód, dla którego zniknął dawno temu tagu autorstwa (authorship tag). Gdy Google będzie miało własne odpowiedzi, nie będzie już musiało kierować ruchu na strony internetowe.

Podsumowując, mam nadzieję, że ten przewodnik był dla Ciebie pomocny.

Topical authority to bardzo potężne narzędzie do ustalania rankingu w SERP dowolnej strony w Google; wiedza, kiedy go użyć, pomoże ci osiągnąć wyższą pozycję niż Twoi konkurenci.

Przeczytaj o algorytmach i semantyce SEO:

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – krótkie pytania i szybkie odpowiedz

Jak stworzyć topical authority?

1.Zbadaj swój temat. Zanim zbudujesz swoją strategię treści, musisz znać kluczowe zapytania użytkowników.
2. Twórz filary (pillar page) i klastry (topic clustering).
3.Mapuj słowa kluczowe na filary za pomocą analizy SERP.
4.Pisz wysokiej jakości, dobrze zbadane treści.
5.Podziel się nim z publicznością (udostępniaj).

Jak Google określa autorytet domeny?

Od czasu aktualizacji z 2019 roku, Domain Authority 2.0, obliczanie wyniku DA domeny pochodzi z przewidywań algorytmu uczenia maszynowego (machine learning) dotyczących tego, jak często Google używa tej konkretnej domeny w swoich wynikach wyszukiwania.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Topical Authority -co to jest i jak działa (3 metody) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)