Core Web Vitals to odpowiedź Google na coraz większy trend w wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych.
W dodatku mają wpływ na wyniki SEO i pozycjonowanie stron (o tym za chwilę).
Dlatego w tym wpisie poznasz czym są Core Web Vitals, a także jak je mierzyć i optymalizować.
Zacznijmy!
Zawartość strony
Core Web Vitals Definicja: tłumacząc na język polski, to Podstawowe Wskaźniki Internetowe.
Core Web Vitals/Podstawowe wskaźniki internetowe to zestaw czynników, które Google uważa za bardzo ważne dla oceny doświadczenia użytkownika strony internetowej jako pozytywne.
Core Web Vitals (podstawowe wskaźniki internetowe): Nie jest to chwilowa moda w SEO i pozycjonowaniu (jak AMP). CWV oficjalnie mają wpływ na ranking w wyszukiwarce.
CWV składają się z trzech konkretnych pomiarów interakcji użytkownika i szybkości strony:
Zaraz je omówimy po kolei.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Krótko mówiąc, Core Web Vitals to pewien podzbiór czynników, które są częścią wyniku Google „jakość strony” (UX Twojej strony).
Jeśli nie masz utworzonego konta w Google Seach Console, oto poradnik jak to zrobić.
Polecam przeklikać każdą zakładkę w GSC:
Z lewej strony kliknij „eksperymenty i personalizacja”, a następnie „jakość strony” i „podstawowe wskaźniki internetowe”.
Zobaczysz taki ekran:
Jak już wiesz Core Web Vitals mają wpływ na pozycje w Google.
Jakość strony jest mieszanką czynników, które Google uważa za ważne dla wygody użytkownika, w tym:
Jak widzisz na powyższym obrazku od Google, Core Web Vitals znaczą bardzo wiele dla UX i jakości strony internetowej.
Należy podkreślić, że świetny wynik jakości strony nie sprawi, że nagle z dnia na dzień trafisz na pierwsze miejsce organiczne w Google, jeśli nie dbasz o wysokiej jakości treści i inne jak. np. Link building.
W rzeczywistości Google szybko wskazało, że jakość strony jest jednym z kilku (nieoficjalnie około 200 czynników rankingowych) czynników, które wykorzystują do pozycjonowania witryn w wyszukiwaniu.
LCP, largest contentful paint (największe wyrenderowanie treści): czas potrzebny na wyrenderowanie największego elementu wyświetlanego w widocznym obszarze (najczęściej to obraz, film, lub duży blok tekstu).
Najprościej mówiąc, to czas od kliknięcia w link, do momentu kiedy zobaczymy większość treści na ekranie.
LCP różni się od innych wskaźników mierzenia prędkości strony internetowej, jak chociażby TTFB i FCP, ponieważ one nie reprezentują tego co się dzieje kiedy użytkownik już otworzy stronę.
Tak na prawdę LCP dla użytkownika jest bardzo ważny. bo to nie puste liczby, a faktyczny stan jak może strona być szybko interaktywna.
Wyniki core web vitals możesz sprawdzać w Google PageSpeed Insights.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Jak najlepiej poprawić LCP:
FID, first input delay (opóźnienie przy pierwszym działaniu): czas, jaki minął od pierwszej interakcji użytkownika z Twoją stroną (kliknięcia przycisku, linku itp.) do reakcji przeglądarki. Pomiar jest wykonywany na podstawie pierwszego elementu, który jako pierwszy kliknął użytkownik.
Przykłady interakcji obejmują:
Google uważa FID za ważne, ponieważ bierze pod uwagę sposób, w jaki prawdziwi użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoimi stronami internetowymi.
Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić wyniki FID swojej witryny.
CLS, cumulative layout shift (skumulowane przesunięcie układu): pokazuje sumę pojedynczych wartości wszystkich nieoczekiwanych przesunięć układu. Ta wartość jest ważna, ponieważ przesunięcie elementów strony, podczas użytkowania znacznie pogarsza wrażenia użytkowników.
Powinieneś robić wszystko, aby podczas ładowania strony zachowywała się ona stabilnie.
Przypomnij sobie ile razy się denerwowałeś kiedy chciałeś w coś kliknąć, a w ostatnim momencie treść się przesunęła i otworzyła się inna strona.
Istnieje kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zminimalizować CLS.
Dodatkowe źródła:
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.