Program partnerski

Strategia marketingowa
26 sierpnia, 2021
Polityka prywatności
26 sierpnia, 2021

Program partnerski

Program partnerski – czym jest i czy warto skorzystać z tej metody?

Najlepsze programy partnerskie

Przedstawiamy ranking polecanych programów partnerskich w których warto się zarejestrować.

Jeśli ktoś nie chce czytać opisu w dalszej części to poniżej sam ranking, możecie kliknąć aby wejść na stronę programu i się już bezpośrednio z nim zapoznać:

  1. MyLead
  2. ComperiaLead
  3. Nutriprofits
  4. Lead.Network
  5. Złote Myśli
  6. Blue Media- bluepartner
  7. Fiverr

Powszechnie wiadomo, że nawet najlepsza i najbardziej wyjątkowa marka nie pozyska wielu klientów bez dobrej kampanii marketingowej. Coraz konieczniejszy staje się marketing internetowy, ponieważ obecnie konkurencji nie stanowią wyłącznie lokalne firmy, ale przedsiębiorcy z całej Polski. Wśród tak popularnych metod e-marketingu jak e-mail marketing, czy też Google Shopping warto zwrócić uwagę na programy partnerskie. Czym jest program partnerski? Czy pozwala on na osiągnięcie sukcesu przedsiębiorczego?

Program partnerski – proste narzędzie marketingowe

Programy partnerskie lub tzw. afiliacja to metoda reklamowania danej marki poprzez polecenie jej przez osoby trzecie. Taka osoba musi cieszyć się dużym gronem odbiorców internetowych, a najlepiej żeby miała ona własną stronę www. Oczywiście mało kto jest tak miły, żeby polecić jakąś firmę bez czerpania z tego korzyści, dlatego też każdy program partnerski zakłada wypłacenie polecającemu prowizji za każdego zdobytego przez niego klienta. Prowizja ta może przyjmować różne formy, będąc na przykład częścią kwoty wydanej przez nowego klienta sklepu internetowego lub regularną stawką za każdą osobę, która założy konto w danym banku.

Można by się zastanawiać czy taka forma reklamy jest opłacalna, jednak należy podkreślić, że bez działania osoby polecającej firma nie zdobyłaby pozyskanych przez nią klientów i nie zarobiła na nich ani grosza. Dlatego też odstąpienie części zarobku polecającemu dalej równa się dużemu zyskowi, a także wielu innym korzyściom. Jakie to korzyści?

Co zyskują firmy decydujące się na program partnerski?

Wypłacanie prowizji za polecanie swojej działalności wiąże się z licznymi korzyściami. Przede wszystkim można w ten sposób pozyskać całą sieć nowych klientów, którzy nie tylko mogą zostać stałymi klientami firmy, ale także bezinteresownie polecać ją swoim znajomym, gdy będą zadowoleni z prowadzonych usług. Co więcej pieniądze przeznaczone na ten rodzaj marketingu nigdy nie są zmarnowane, ponieważ prowizje wypłaca się wyłącznie po pozyskaniu przez firmę nowego klienta. Wiąże się to także z minimalną ilością formalności i łatwością w planowaniu strategi marketingowej. To samo dotyczy analizy efektów kampanii reklamowej i jej udoskonalania. Warto też wspomnieć, że nie ograniczeń co do ilości prowadzonych programów partnerskich w tym samym czasie, dzięki czemu firma może być znana w wielu różnych środowiskach i pozyskiwać wielu nowych klientów.

Jakie korzyści ma osoba polecająca?

Afiliacja to nie tylko narzędzie e-marketingowe, ale także forma atrakcyjnej pracy zdalnej. Polecający nawiązując współpracę z wieloma firmami mogą liczyć na wysokie zarobki, nierzadko wystarczające nawet jako główne źródło dochodu. Tak dobre warunki mają jednak tylko osoby, które są częścią sieci afiliacyjnej, czyli pośrednika między firmami potrzebującymi reklamy, a chętnymi do polecania osobami. Mają one możliwość wyboru między dziesiątkami programów partnerskich, mogą liczyć na stały zarobek zamiast jednorazowej współpracy z daną firmą, mają dostęp do specjalnych narzędzi afiliacyjnych, a także mogą pracować w takich ilościach na jakie mają ochotę. Praca ta jest prosta i przyjemna, zwłaszcza kiedy polecający nie musi nawiązywać żadnego kontaktu z klientem. Jednak aby osiągać w niej dobre efekty często potrzebna jest popularność w mediach społecznościowych.

Dlaczego warto korzystać z usług sieci afiliacyjnych?

Opłacalna kampania afiliacyjna powinna przede wszystkim być przeprowadzana przez osoby cieszące się najwyższą popularnością w Internecie. Jednak zdecydowanie lepiej jest tworzyć programy partnerskie z sieciami afiliacyjnymi. Dlaczego? Taki pośrednik przede wszystkim jeszcze bardziej ułatwia tę metodę marketingową, pozwalając na łatwy dostęp do wszystkich informacji, automatyzując wiele formalności związanych z programami partnerskimi, składając zlecającym regularne raporty, a także umożliwiając im współpracę z dziesiątkami, a nawet setkami chętnych polecających. Co więcej współpraca z sieciami afiliacyjnymi pozwala na proste wypłacanie wszelkich prowizji, a nawet na ich wycofanie między innymi w przypadku zwrotu zakupionych towarów przez pozyskanego klienta.

Nie można też zapomnieć, że wiele sieci afiliacyjnych oferuje swoim zleceniodawcom gotowe banery lub szablony reklamowe, odpowiednio spersonalizowane na potrzeby ich działalności. Pozwala to na pozyskanie znacznie większej ilości klientów niż w przypadku nawiązywania programów partnerskich z osobami trzecimi.

Co powinna oferować sieć afiliacyjna telepracownikowi?

Oczywiście osoby zarabiające na afiliacji również mają swoje potrzeby, dlatego każdy kto dołącza do sieci afiliacyjnej powinien mieć zapewnione dobre warunki pracy. Jakie to warunki?

Przede wszystkim telepracownik chcący zarobić dobrą kwotę powinien otrzymywać wysokie prowizje od polecanych produktów. Dlatego dołączając do pośrednika afiliacyjnego należy zwrócić uwagę na to ile procent płaconej przez zlecające współpracę firmy należności jest przekazywanych telepracownikowi, a ile właścicielom serwisu. Należy też patrzeć na samą wysokość stawek, ponieważ wysoki procent z kilku złotych dalej nie przyniesie osobom polecającym satysfakcjonujących zysków.

Osoby polecające powinny też mieć zapewnione dobre wsparcie techniczne. W końcu nie są one tak dobrze przygotowane do programów partnerskich jak osoby zajmujące się tym prywatnie, dlatego mają prawo do problemów ze znalezieniem klientów lub ich przekonaniem. Oczywiście wsparcie powinno też dotyczyć samego serwisu, tak aby praca zdalna mogła przebiegać jak najszybciej i bezproblemowo.

Co więcej sieć afiliacyjna nie powinna zmuszać pracowników do zbyt dużej ilości pracy przed wypłatą dostępnych środków. Przykładowo niektóre z takich sieci oferują telepracownikom wypłatę środków z wirtualnego konta już od 100 złotych, podczas gdy w innych serwisach minimalna kwota wynosi kilkukrotnie więcej. Pracownik sieci afiliacyjnej powinien mieć jak najswobodniejszy dostęp do swoich zarobków, dlatego decydując się na telepracę w takim serwisie należy zwrócić szczególną uwagę na minimalny próg wypłat.

Kto najczęściej decyduje się na marketing afiliacyjny?

Firmy, które zwykle próbują swoich sił w programach partnerskich to działalności, które nie mają za wiele do stracenia wypłacając polecającemu prowizję. Głównie dotyczy to producentów towarów elektronicznych, takich jak e-booki lub doładowania do e-sklepów, dla których koszty produkcji są minimalne lub zerowe. Jednak często też słyszy się o programach partnerskich prowadzonych przez banki, firmy informatyczne i różnych usługodawców. Wbrew pozorom duży odsetek firm korzystających z tej metody marketingu internetowego to sklepy z ekwipunkiem sportowym. Dzieje się tak dlatego, że w sieci można znaleźć bardzo dużo stron poświęconych sportowi, na których znajdzie się dla nich więcej potencjalnych klientów niż na popularnych blogach lub mediach społecznościowych. Oczywiście afiliacją może zająć się każda inna firma, jednak te wyżej wymienione osiągną z jej użyciem najlepsze efekty.

Z kolei jeśli chodzi o osoby zarabiające na afiliacji, to najczęściej są to właściciele własnych blogów, popularni użytkownicy mediów społecznościowych, strony oferujące porównywanie cen i produktów, specjaliści od optymalizacji stron internetowych, a także serwisy rabatowe. Bardzo często są to także vlogerzy, który mogą nie tylko umieszczać linki sponsorowane w opisach filmów, ale również odnosić się do nich w trakcie nagrywania. Dzięki temu zyskują oni wiele klientów dla oferującej program partnerski firmy, jednocześnie samemu na tym zarabiając.

Formy wynagrodzenia dla partnerów afiliacyjnych

Najczęściej korzystając z programów partnerskich oczekuje się gotówki, jednak niekoniecznie trzeba płacić osobom polecającym w ten sposób. Oczywiście wszystko należy uzgodnić z reklamującymi przed nawiązaniem współpracy, jednak bardzo łatwo uzgodnić z nimi wypłatę w postaci kuponów rabatowych na swoje usługi, dodatkowych korzyści przy korzystaniu z oferty firmy albo nawet materialnych przedmiotów, które zostają wydane dopiero po określonej liczbie zdobytych klientów. Osoby polecające chętnie przystają na takie propozycje, zwłaszcza jeżeli firma oferuje szczególnie interesujące je usługi. W ten sposób działalność zlecająca współpracę nie tylko cieszy się zapewnionym rozgłosem, ale także oszczędza na kampanii afiliacyjnej. Z kolei osoba polecająca często dostaje nagrodę o większej wartości niż ta wypłacona w gotówce, co także skutkuje jej zadowoleniem.

Afiliacja – metoda wymagająca czasu

Decydując się na kampanię afiliacyjną przede wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ programy partnerskie pozyskują klientów znacznie wolniej niż inne narzędzia marketingowe i zwykle przyjmują formę długotrwałej współpracy. Jednak jeżeli poczeka się na efekty odpowiednio długo, to mogą one być naprawdę zadziwiające. Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników, takich jak metoda polecania, grono odbiorców polecającego, jak i sama oferta firmy, jednak efekty takiej kampanii reklamowej raczej nie są widoczne po tygodniu lub dwóch.

Podsumowanie – wiedza o afiliacji w pigułce

Program partnerski to niezwykle korzystna, a przy tym bardzo łatwa metoda pozyskania nowych klientów dla swojej działalności. Polega ona na polecaniu jej przez osobę trzecią, która za każdego zdobytego dla firmy klienta zyskuje drobną prowizję. Jest to metoda przynosząca liczne korzyści zarówno firmie, jak i telepracownikowi. Jednak kampanię afiliacyjną, jak i pracę zdalną polegającą na afiliacji najlepiej jest przeprowadzać w oparciu o dobrego pośrednika, który ułatwi to zadanie obu stronom. Warto też pamiętać, że wynagrodzenie dla polecających niekoniecznie musi być wypłacane w formie pieniężnej, ponieważ telepracownicy bardzo chętnie przyjmują różnego rodzaju kupony i rabaty na usługi różnych firm, a często nawet zgadzają się na wynagrodzenie materialne. Minusem afiliacji jest to, że zwykle pozyskanie klientów w ten sposób wymaga sporo czasu, jednak jest to jedna z najbardziej ekonomicznych metod e-marketingu.

Warto zarejestrować się w kilku programach partnerskich. Lista będzie stale aktualizowana i poszerzana o nowe programy partnerskie.

  1. MyLead
  2. ComperiaLead
  3. Nutriprofits
  4. Lead.Network
  5. Złote Myśli
  6. Blue Media- bluepartner
  7. Fiverr
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!