Makrootoczenie przedsiębiorstwa (otoczenie dalsze)

biedni i bogaci
Kraje bogate i biedne, czyli dlaczego jedne kraje są bogate a inne biedne
22 czerwca, 2021
mikrootoczenie przedsiębiorstwa
Mikrootoczenie przedsiębiorstwa (otoczenie bliższe)
22 czerwca, 2021

Makrootoczenie przedsiębiorstwa (otoczenie dalsze)

makrootoczenie przedsiebiorstwa
makrootoczenie przedsiebiorstwa

Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy prowadzeniu każdego biznesu. Firmy nigdy nie istnieją ani nie działają w „próżni”. Biznes działa w środowisku, które zasadniczo dzieli się na dwie szerokie kategorie. Pierwsza to mikrootoczenie, a druga to makrootoczenie. W tym wpisie omówię co to jest makrootoczenie przedsiębiorstwa.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Makro czynniki środowiskowe (Makrootoczenie dalsze)

Otoczenie makro odnosi się do głównych zewnętrznych i niekontrolowanych czynników, które wpływają na podejmowanie decyzji w organizacji. Firma nie działa samodzielnie w swoim otoczeniu biznesowym, ale działa w szerszym kontekście. Składa się z sił, które dają szanse, ale jednocześnie stanowią zagrożenie dla firmy. Sześć komponentów makrootoczenia to środowiska demograficzne, ekonomiczne, przyrodnicze, technologiczne, polityczne i kulturowe.

Więc makrootoczenie przedsiębiorstwa to:


Środowisko demograficzne

Demografię można zdefiniować jako badanie populacji ludzkiej w kontekście wielkości, gęstości, wieku, lokalizacji, płci, rasy, zawodu i innych statystyk. Marketerzy szczególnie interesują się środowiskiem demograficznym, ponieważ składa się ono z ludzi, a ludzie są siłą napędową rozwoju rynków. Duża i zróżnicowana demografia stwarza zarówno możliwości, jak i wyzwania dla firm.

Otoczenie gospodarcze

Otoczenie gospodarcze składa się z czynników, które mogą wpływać na siłę nabywczą konsumentów, a także na wzorce wydatków. Na przykład nie jest wskazane, aby firma rozpoczynała eksport swoich towarów do kraju przed zbadaniem wzorców wydatków obywateli. Ważne kryteria ekonomiczne obejmują PKB, dochód narodowy brutto, stawkę cła importowego, bezrobocie, inflację, wzorce wydatków, a także dochód osobisty do dyspozycji.

Środowisko naturalne

Odnosi się do zasobów naturalnych lub środowiska fizycznego, które są wymagane jako wkład marketingowy lub na które mają wpływ działania marketingowe. Warunki ekologiczne stały się kluczowym czynnikiem do rozważenia, ponieważ w ostatnich latach znacznie wzrosły obawy o środowisko. Przykład, zanieczyszczenie powietrza i wody, powodzie, susze itp.

Środowisko technologiczne

Technologia ma decydujący wpływ na środowisko makro. Organizacja musi przeprowadzić dokładne badania dotyczące rozpowszechniania i wykorzystania technologii, zanim zainwestuje w jakiekolwiek działania marketingowe. Firma musi rozumieć penetrację technologii, a także technologię interfejsu użytkownika (UI UX) w regionie i odpowiednio zaplanować komunikację i kampanie.

Środowisko polityczne

Rozwój sytuacji politycznej silnie wpływa na decyzje marketingowe. Obejmuje to prawa, agencje rządowe, a także grupy nacisku, które mogą wpływać lub ograniczać różne jednostki lub organizacje w danym społeczeństwie.

Środowisko kulturowe

Środowisko kulturowe łączy się z czynnikami, które wpływają na podstawowe wartości, preferencje, postrzeganie i zachowanie społeczeństwa. Organizacje muszą zrozumieć wierzenia i praktyki kulturowe panujące w społeczeństwie w celu podejmowania decyzji marketingowych. Niepowodzenie firm w zrozumieniu obcych kultur może prowadzić do wielu kulturowych błędów. Na przykład symbol mający pozytywne znaczenie w jednej kulturze może mieć negatywne znaczenie w innej kulturze.

Makrootoczenie i mikrootoczenie podsumowanie

Podsumowując, sukces każdej kampanii marketingowej jest silnie uzależniony od czynników mikro i makro środowiskowych. Każdy marketingowiec i strateg powinien dogłębnie rozważyć te czynniki przy podejmowaniu decyzji. Uwzględnienie tych czynników może zwiększyć wskaźniki sukcesu kampanii marketingowych dla każdej organizacji, a także zwiększyć reputację marki w dłuższej perspektywie.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs facebook szkolenie online

Link do kursu: Facebook Ads

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!