Ambient reklama

nokia windows microsoft phone historia
Windows phone historia i upadek
7 grudnia, 2021
Pokolenie z
23 lutego, 2022

Ambient reklama

ambient reklama
ambient reklama

Ambient reklama

Warto wiedzieć, ze ambient marketing jest pojęciem wzbudzającym bardzo duże emocje nie tylko wśród marketerów, ale również reklamodawców. Czym dokładnie jest ambient reklama? Jakie są największe atuty wspomnianego rozwiązania?

Czym jest ambient marketing?

W najprostszym możliwym ujęciu są to jednorazowe i niestandardowe akcje marketingowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamy ambientowe wyróżnia przede wszystkim bardzo wysoki potencjał interakcji z odbiorcami.

Ponadto akcje ambientowe wykorzystują niestandardowe nośniki przekazu. Doskonałymi przykładami mogą być elementy wyposażenia lokali czy wiaty przystankowe. Warto wiedzieć, że specjaliści w trakcie działań ambientowych korzystają także ze standardowych nośników reklamowych, jednak używają ich w nietypowy sposób.

Skoro czytasz wpis pt. Ambient reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Historia ambient marketingu

Godny uwagi jest fakt, że reklama ambientowa rozwinęła się wraz ze wzrostem nasycenia przestrzeni wirtualnej i publicznej przekazem reklamowym. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że internet w latach 90-tych był pewnego rodzaju odpowiedzią na ignorowanie wytapetowanych billboardami miast. Należy zaznaczyć, że im więcej ulotek było rozdawanych na ulicach, tym bardziej marketingowcy zaczęli szukać nowego medium.

Można zaobserwować, że obecnie mnóstwo stron internetowych jest przeładowanych reklamami. Użytkownicy nie są w stanie przeczytać artykułu, gdyż po każdym akapicie wyświetla się nowa kreacja reklamowa. Marketingowcy musieli tym samym znaleźć zupełnie nowy sposób na dotarcie do potencjalnych odbiorców. Warto wiedzieć, że słowo ambient w nawiązaniu, do różnego rodzaju działań marketingowych, po raz pierwszy pojawiło się w 1999 roku.

Z czego dokładnie czerpie reklama ambientowa?

Akcje ambientowe, a także reklama ambientowa mogą przyjmować różne formy. Świetnymi przykładami mogą być interaktywne wystawy sklepowe, ustawione wydarzenia czy interaktywne wiaty przystankowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama cały czas ewoluuje, zachowuje się, jak żywy organizm. Godny uwagi jest fakt, że część teoretyków postrzega omawiany ambient marketing, jako formę sztuki.

Należy mieć świadomość, że ambient marketing inspiruje się światem sztuki, happeningami, interaktywnym teatrem. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba znanych marek decyduje się na ten rodzaj marketingu ze względu na interaktywność, a także zdolność do bardzo silnego zaangażowania potencjalnych odbiorców.

Ambient marketing a marketing partyzancki

Marketing partyzancki bardzo często jest mylony z ambient marketingiem. Warto wiedzieć, że według części marketingowców wspomniany marketing partyzancki jest narzędziem wykorzystywanym przez ambient marketing. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie znalezienie różnic między tymi formami przekazu.

W najprostszym możliwym ujęciu reklama ambientowa koncentruje się na marce lub produkcie. Z kolei najważniejszym zadaniem marketingu partyzanckiego jest zaangażowanie i przeżycie. W kampaniach nie wykorzystuje się np. loga. Kolejną istotną różnicą między działaniami ambientowymi od guerilla marketingu są koszty. Należy zaznaczyć, że marketing partyzancki w zdecydowanej większości przypadków jest realizowany stosunkowo niskim kosztem. Reklama ambientowa z kolei pochłania ogromny budżet. Ponadto znacznie częściej jest tylko fragmentem znacznie większej strategii.

ambient reklama
ambient reklama

Ambient marketing a marketing wirusowy

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że marketing wirusowy przeważnie jest celem oraz efektem akcji ambientowej. W tym przypadku następuje logiczne i proste następstwo ważnych zdarzeń. Jeden marketingowiec może zrobić reklamę „zabawkową”, z kolei drugi będzie dzielił się nią w sieci. Dzięki temu omawiana reklama ambientowa zyska ogromną dystrybucję. W sytuacji, gdy odbiorcom bardzo spodoba się spot lub kampania, może ona stać się pewnego rodzaju wiralem.

Ambient marketing a marketing szeptany

Należy mieć świadomość, że ambient marketing korzysta tak samo z marketingu szeptanego, jak z wirusowego. Godny uwagi jest jednak fakt, że akcja ambientowa nie będzie marketingiem szeptanym. Może jednak zastosować go do ściągnięcia zdecydowanie większej liczby odbiorców.

Jaki jest cel reklamy ambientowej?

Warto wiedzieć, że omawiana reklama ambientowa może realizować mnóstwo celów wizerunkowych, sprzedażowych i marketingowych. Najbardziej istotnym zadaniem tej formy przekazu jest zaangażowanie odbiorców, a także wywołanie u nic bardzo silnych emocji. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że przez intensywną reakcję emocjonalną nie tylko stworzą oni silniejszy związek z określoną marką, ale również znacznie lepie ją zapamiętają. Należy zaznaczyć, że pod tym względem reklama ambientowa zdecydowanie wygrywa z pozostałymi formami reklamy.

Jakie są największe zalety ambient marketingu?

  • intryguje i przyciąga uwagę,
  • jest niekonwencjonalna, nieszablonowa, wyróżniająca się, a także chwytliwa,
  • posiada potencjał PR,
  • dociera do odbiorców, którzy są bardzo trudno dostępne dla standardowej reklamy,
  • swoboda w kreowaniu przekazu.

Co myślisz o temacie jakim jest ambient reklama? Daj znać w komentarzu.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport