Zarządzać, czyli na myśli mamy zbiór działań służących osiągnięciu określonych celów, związanych z zainteresowaniami (potrzebami) określonego tematu zarządzania, realizowanych w następującej kolejności:
Za każdym razem kiedy rośniemy, dostajemy nowe obowiązki. A im więcej tych obowiązków, tym trudniej im sprostać, przez co czujemy że mamy zbyt dużo na głowie. I to jest problem. Duży problem. OD kilku tygodni borykam się z jednym z nich i pora to zmienić.
Dlaczego dzisiaj poruszam ten temat. Po pierwsze nasza codzienna możliwość wykonywania zadań jest ograniczona.
Obejrzyj wideo pt. Zarządzanie przedsiębiorstwem (Jak skutecznie zarządzać firmą). Link poniżej:
Z jednej strony jako właściciel firmy muszę mieć wszystko pod kontrolą. Z drugiej mam też swoje obowiązki.
Jeśli mam zbyt dużo do zrobienia i kontrolowania to zaczynam źle się z tym czuć. I dlatego postanowiłem gruntownie przemodelować biznes, a w sumie model zarządzania firmą.
Zacząłem się więc zastanawiać i analizować. Wszystko zapisywałem.
Otóż chcę zminimalizować liczbę wszystkich aplikacji które muszę codziennie przeglądać. Fakturowanie, projekty, jaki jest stan wykonania zadań, kto je wykonuje, czy pracownicy ze sobą współpracują, czy klienci opłacili faktury, gdzie przechowywać dostępy, rozliczenia, zadania, zatrudnianie, czat firmowy, projekty firmowe i prywatne, a także znacznie więcej.
Jeśli firma jest mała to nie ma tu problemu i można wszystko załatwić na emailach.
Ale z czasem jest to coraz trudniejsze i skrzynka jest pełna przeczytanych wiadomości, które oczekują na wykonanie bądź są w toku. Tworzy to wiele problemów jak na przykład ten, kto co wykonuje i co się aktualnie dzieje.
Oczywiście do wszystkich zadań od procesów HR, po faktury, czat pomiędzy pracownikami czy zarządzanie projektami są niezbędne aplikacje. Z tym że przełączanie się pomiędzy nimi, albo posiadanie otwartych 10 okien w przeglądarce doprowadza do szału.
Dlatego od kilku dni analizuję i zapisuję. Postanowiłem stworzyć jak najprostszy i wymagający najmniejszej liczby aplikacji program do zarządzania firmą a właściwie system.
Czy będzie najlepszy?
Nie wiem. Dopiero będę to testował, ale mam kilka wymagań.
Interfejs musi być bardzo łatwy do obsługi. Musi być tak łatwy, że każda kolejna osoba która przyjdzie do firmy od razu będzie wiedziała jak to obsługiwać i będzie mogła łatwo dołączyć do danego zadania.
Drugie wymaganie to jak najmniejsza liczba aplikacji która jest niezbędna dla mnie jako osoby która ma cała firmę na głowie.
Moja firma jest z sektora MŚP czyli małych i średnich przedsiębiorstw, więc chcąc nie chcąc muszę zarządzać wszystkim, a przynajmniej mieć łatwy wgląd.
W odniesieniu do zarządzania firmą istnieją różni interesariusze, tacy jak dyrektorzy, urzędnicy, menedżerowie i akcjonariusze, którzy kierują firmą w kierunku realizacji jej celów biznesowych. Zarządzanie przedsiębiorstwem to „proces planowania, organizowania, kierowania i kontrolowania wysiłków członków firmy oraz wykorzystywania wszystkich zasobów firmy do osiągnięcia wyznaczonych celów firmy”.
Stąd zajęciem kierownictwa jest utrzymywanie kontroli nad działaniami i wynikami firmy, a jednocześnie kierowanie, inspirowanie i kierowanie ludźmi pracującymi w firmie.
W ostatnich tygodniach przejrzałem praktycznie wszystkie programy te polskie jak i zagraniczne.
Przejrzałem również literaturę, świetna książka to „MBA w 10 dni”, porozmawiałem ze znajomymi na doktoracie ponieważ robię go z zarządzania. Akurat bardziej specjalizuję się w marketingu, ale znam kilka osób które są ze mną w grupie i mają wysokie stanowiska w sporych korporacjach i właśnie bardziej specjalizują się w zarządzaniu.
Plus oczywiście internet.
Poniższe opracowanie na podstawie https://mfiles.pl/pl/index.php/Zarz%C4%85dzanie_przedsi%C4%99biorstwem
Koncepcje zorientowane na proces zarządzania przedsiębiorstwem:
Zorientowane przede wszystkim na zarządzanie zmianami:
Zorientowane na formy organizacji – organizacja ucząca się, inteligentna, sieciowa, nierzeczywista.