Pogo sticking w SEO -jak to naprawić? (definicja, przykłady, poradnik)

Czynniki rankingowe google -200 z nich wpływa na wysokość i pozycjonowanie strony (lista)
26 grudnia, 2022
CTR (33 dane) jak słaby współczynnik klikalności może pogorszyć Twoje SEO i Google Ads
26 grudnia, 2022

Pogo sticking w SEO -jak to naprawić? (definicja, przykłady, poradnik)

Pogosticking obniża pozycję w google
Pogosticking obniża pozycję w google

Co to Pogo sticking? Definicja.

Pogo sticking definicja – ma miejsce, gdy użytkownicy wyszukiwarki odwiedzają kilka różnych wyników wyszukiwania, aby znaleźć wynik, który odpowiada ich zapytaniu.

Dla przykładu, wpisujesz „reklama Google” i klikasz w pierwszy wyniki.

Ale niestety to nie to czego szukałeś, klikasz więc wstecz i wracasz do SERP.

Klikasz teraz w kolejny wynik.

Jak na obrazku:

Pogosticking obniża pozycję w google
Pogosticking obniża pozycję w google

A jeśli tak się często dzieje na Twojej stronie, że użytkownicy klikają i po chwili wychodzą, szukając dalej… to jasny sygnał dla algorytmu Google, że coś jest nie tak.

Że Twoja strona nie odpowiada ich zapytaniu i dlatego muszą szukać dalej.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Dlaczego pogosticking w Google SERP jest ważne?

Pogo sticking to bardzo mocny sygnał jeśli chodzi o czynniki rankingowe w SERP dla stron organicznych.

Google wprowadziło nawet specjalną funkcję, która ma „naprawić” złe wrażenia użytkownika.

Polega ona na tym, że jak wejdziesz na jakąś stronę i nie znajdziesz odpowiedzi klikając wstecz, to algorytm automatycznie wie, że jesteś niezadowolony i pokaże dodatkowe pole „Podobne wyszukiwania„.

podobne wyszukiwania google serp pogo sticking

Jest to bardzo przydatna funkcja. Algorytm Google łatwo rozpoznaje, że nie otrzymałeś dobrej odpowiedzi i sugeruje inne zapytania.

Jak zapobiegać pogo sticking?

Jest kilka metod które pomogą zapobiegać pogo sticking w SEO. Oto one:

Duży rozmiar fontu, czcionka minimum 15px

Żeby zminimalizować pogo sticking, Bounce Rate i dwell time warto użyć odpowiedniego rozmiaru czcionki.

Dwell time czas spędzony na stronie

Pamiętaj, że większość osób czyta na smartfonach, czyli bardzo małych ekranach. Więc jeśli chcesz poprawić ich wrażenia to postaraj się używać czcionki minimum 15px.

Sformatuj tekst tak aby nie przestraszyć czytelnika

Jeśli zobaczysz ścianę tekstu:

źle sformatowany tekst słaby copywriting

To automatycznie mamy odruch niczym z czasów szkolnych, że to trudne, albo tego nie da się czytać.

Więc dodawaj dużo akapitów i pisz krótkimi zdaniami.

Dodaj linki wewnętrzne powyżej paska scrollowania ekranu (above the fold)

Linkowanie wewnętrzne jest super ważne nie tylko jeśli chodzi o przepływ PR i link juice, ale także może zmniejszyć bounce rate i pogo sticking.

Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony
Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony

Dlaczego tak się dzieje?

Otóż jeśli dodasz linki wewnętrzne to zwiększasz prawdopodobieństwo, że ktoś w nie kliknie i w efekcie nie wróci do wyszukiwarki, przez co pogo sticking nie wystąpi.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Spiś treści

Jumplinki, spis treści, kotwica HTML: używanie tego typu dodatków do treści pomaga użytkownikom lepiej zrozumieć strukturę i wpływa korzystnie na UX użytkowników.

spis treści strony internetowej
spis treści strony internetowej

W dodatku użytkownicy nie czują się przytłoczeni, że jakiś wpis jest za długi i ciężko znaleźć odpowiedni akapit w tekście.

Wyczerp temat w 100%

Topical Authority W SEO

Musisz dać ludziom WSZYSTKO, co można wiedzieć na dany temat.

W ten sposób nikt nie musi wracać do wyników wyszukiwania, aby wypełnić luki w wiedzy,

Mało tego…

Zyskujesz jeszcze w oczach google za pomocą:

  • Semantycznego SEO
  • Topical authority

Znajdź swoje słabe strony i zredukuj bounce rate

bounce rate współczynnik odrzuceń

Jeśli użytkownik Google wraca z Twojej strony z powrotem do wyników wyszukiwania, aby kliknąć w inny link to mówimy zarówno o pogosticking, jak i współczynniku odrzuceń.

Więc kiedy zmniejszasz współczynnik odrzuceń swojej strony, automatycznie zmniejszasz liczbę osób, które kwalifikują się pod Pogo sticking.

Pierwszym krokiem więc jest sprawdzenie, które strony mają wysoki współczynnik odrzuceń.

Wejdź w Google Analytics.

Kliknij: Zachowanie > Zawartość witryny > Strony docelowe

czas trwania sesji średni czas zaangażowania

Następnie kliknij „porównanie” i znajdź te które odbiegają od średniej.

współczynnik odrzuceń Bounce rate

Jak już znajdziesz te strony, które mają największy współczynnik bounce rate, to:

  • Podziel treść na sekcje, używając pogrubionego tekstu i podtytułów.
  • Używaj zrzutów ekranu i wizualizacji, aby pomóc użytkownikom zrozumieć treści.
  • Osadzaj prezentacje, filmy i inne formy interaktywnego contentu.
  • Napisz przekonujące wprowadzenie, które zachęca ludzi do dalszego czytania.

User search intent, czyli dopasowanie do intencji wyszukującego użytkownika

To może być najważniejszy punkt na naszej liście aby zredukować pogo sticking.

Chodzi o intencję użytkownika.

User intent intencje użytkownika
User intent intencje użytkownika

Chodzi o to, aby fraza odpowiadała temu czego ktoś szuka.

Jeśli ktoś wpisuje w Google „przepis na spaghetti” to szuka z reguły instrukcji jak zrobić całe danie, a nie jak zrobić sam makaron.

Jak ktoś wpisuje hasło „agencja seo” to nie chce poradnika jak SEO robić samemu.

Z reguły frazy dzielimy na takie, które mają charakter:

  • Informacyjny
  • Nawigacyjny
  • Komercyjny
  • Transakcyjny

Dla uproszczenia załóżmy że mamy dwa rodzaje. Albo kiedy szukamy jakiś informacji, albo gdy chcemy coś kupić (produkt, lub usługę).

Kupno kontra Informacja zamiar zakupowy
Kupno kontra Informacja (zamiar zakupowo-informacyjny)

Dlatego polecam zawsze sprawdzać, jaki strony i z jakim contentem rankują już na słowo kluczowe, na które Ty także chcesz.

FAQ i często zadawane pytania

Często zadawane pytania to kolejna z metoda aby użytkownicy spędzili więcej czasu na Twojej stronie i żeby nie wrócili do Google.

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Pogo sticking w SEO -jak to naprawić? (definicja, przykłady, poradnik) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)