CTR (33 dane) jak słaby współczynnik klikalności może pogorszyć Twoje SEO i Google Ads

Pogo sticking w SEO -jak to naprawić? (definicja, przykłady, poradnik)
26 grudnia, 2022
Content Marketing -co to (przykłady jak zdobywać więcej klientów)
26 grudnia, 2022

CTR (33 dane) jak słaby współczynnik klikalności może pogorszyć Twoje SEO i Google Ads

wskaźnik ctr marketing współczynnik klikalnośći

W marketingu mamy kilka bardzo ważnych wskaźników, które trzeba regularnie śledzić.

Dzisiaj pójdziemy o krok dalej.

Pokażę Ci jak zoptymalizować CTR zarówno pod lepsze wyniki w Google Ads, SEO czy reklamy social media np. Facebook.

A na koniec wpisu solidne dane.

Poruszymy i odpowiem na pytania:

Organiczny CTRCTR w Google AdsCTR w social media
Czy organiczny CTR wpływa na pozycje w Google względem SEO i pozycjonowania?Jak click-through-rate wpływa na wynik jakości i stawki za kliknięciaJak można zwiększyć liczbę klientów, bez dodatkowych kosztów na reklamę
Pytania odnośnie CTR na które dzisiaj odpowiemy

Oto mały teaser, ponieważ zebrałem najlepsze analizy w internecie i opracowałem w konkretne podpunkty:

wpływ CTR na pozycję w wyszukiwarce
wpływ CTR na pozycję w wyszukiwarce

Więc zaczynajmy.

Co to jest CTR – Definicja

CTR definicja: w marketingu jest to Współczynnik Klikalności (ang. click through rate), czyli stosunek pomiędzy liczbą kliknięć a wyświetleniami strony, lub reklamy, który mierzy się w procentach.

Dzisiaj omówimy wskaźnik CTR całościowo i jak można a niego wpływać.

W wynikach organicznych w dużej mierze zależy od pozycji jaką ma nasza strona, ale można nim tez manipulować.

Robi się to za pomocą tagu tytułowego <title tag>, meta opisu <meta description>, Twojego adresu URL i Rich Snippets.

Podobnie w Google Ads. Im lepszy nagłówek, opis reklamy i URL, tym więcej kliknięć:

wskaźnik CTR Google Ads wpływa na skuteczność reklamy
wskaźnik CTR Google Ads wpływa na skuteczność reklamy

Jak obliczyć współczynnik kliknięć? (wzór i przykład)

Wzór na CTR = (kliknięcia / wyświetlenia) x 100%

Czyli na przykład, załóżmy, że masz pozycję nr 2 w Google na hasło, które ma 1000 wyszukań w miesiącu. Czyli tyle osób wpisuje to słowo, żeby znaleźć produkt.

100 osób kliknęło w Twoją stronę.

CTR w Google różni się dla każdej pozycji
CTR w Google różni się dla każdej pozycji

Czyli Twój organiczny CTR wynosi 10%.

organiczny CTR

Dlaczego wskaźnik CTR jest tak ważny?

Istnieją trzy powody:

Po pierwsze, im większy CTR, tym większy ruch w witrynie.

Zobacz jak mieliśmy to w poprzednim przykładzie. Jeśli podniesiesz click-through-rate z 10% na 30%, to właśnie potroiłeś liczbę osób na swojej stronie, czy sklepie… i to bez dodatkowych inwestycji w SEO, czy reklamę!

Prosty sposób jak za pomocą kliknięć zwiększyć ruch na stronie
Prosty sposób jak za pomocą kliknięć zwiększyć ruch na stronie

Po drugie, współczynnik CTR jest to sygnał rankingowy.

Larry Kim z Wordstream, był w stanie udowodnić wpływ CTR na pozycję w rankingu Google:

CTR jako czynnik rankingowy Google SEO
CTR jako czynnik rankingowy Google SEO

Strony w Google, które mają więcej kliknięć niż przeciętna liczba, zajmują wyższe pozycje.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

W dodatku tego typu sugestie były wypowiadane przez inżynierów Google. Jak to zostało powiedziane podczas prezentacji, biorą pod uwagę CTR „aby zorientować się jaki rodzaj i typ wyszukiwania” użytkownicy chcą zobaczyć.

Fragment z prezentacji:

Zaciekawienie użytkownika chwytliwym hasłem wpływa na współczynnik kliknięć i pozycję w Google

Zobacz jak używają słowa „bad”, czyli to źle jeśli ktoś nie kliknie w zasugerowane wyniki wyszukiwania.

W dodatku mówi o tym Danny Sullivan:

Google potwierdza CTR i kliknięcia jako czynnik rankingowy SEO
Google potwierdza CTR i kliknięcia jako czynnik rankingowy SEO

Kolejne potwierdzające informacje możemy znaleźć w patencie Google, na temat brania pod uwagę opinii użytkowników.

„Pozyskiwanie opinii użytkowników związanych z jakością dokumentu…; dostosowanie miary istotności dla dokumentu elektronicznego w oparciu o czasowy element informacji zwrotnej od użytkownika; i wyprowadzanie pomiaru trafności do silnika rankingowego w celu uszeregowania rankingu wyników wyszukiwania…(źródło)”:

Patent Google jak feedback i opinie użytkowników wpływają na ranking
Patent Google jak feedback i opinie użytkowników wpływają na ranking

Ale to nie wszystko, bo mam dla Ciebie jeszcze ciekawy eksperyment.

Rand Fishkin z Moz postanowił przetestować, czy jest to prawda.

Z racji, że posiada duże konta w social mediach, zapytał swoich followersów, aby klikali konkretny URL na dane hasło, dodając zrzut ekranu:

Rand Fishkin MOZ eksperyment Google CTR
Rand Fishkin MOZ eksperyment Google CTR

Wyniki pojawiły się nieoczekiwanie szybko:

Rand Fishkin MOZ eksperyment Google CTR wyniki
Rand Fishkin MOZ eksperyment Google CTR wyniki

Niestety po zakończeniu eksperymentu wróciły do normy. Więc jak widać, jeśli zoptymalizujesz nagłówek i meta opis, tak aby lepiej odpowiadały intencji wyszukiwania użytkownika i miały większy wskaźnik klikalności to możesz cały czas odnosić lepsze rezultaty.

I wreszcie po trecie Google Ads.

Wysoki CTR wskazuje, że użytkownicy uważają Twoje reklamy za trafne i przydatne.

A jeśli tak jest to wzrasta Twój wynik jakości, w efekcie czego reklama wyświetla się częściej i masz mniejsze stawki za kliknięcie.

Wynik jakości google ads
Wynik jakości google ads

Czyli płacisz Google mniej nawet o 50% 🙂

Więc jak zadbać aby mieć wyższy CTR co wpłynie na niższe koszty reklamy i wyższe pozycje organiczne w wyszukiwarce?

Oto dokładnie co musisz zrobić:

Jak zwiększyć CTR w marketingu?

Użyj nawiasów w tytule.

Spore badanie w branży przeprowadzone prze HubSpot i Outbrain udowodniło, że jeśli dodasz nawiasy w tytule, zwiększysz swój współczynnik kliknięć o 38%.

jakie nagłówki generują najwięcej kliknięć
jakie nagłówki generują najwięcej kliknięć

Dlaczego to działa?

Według autorów badania nawiasy są jak zajawka treści.

A ponieważ użytkownicy wiedzą, co dostaną po kliknięciu w link, ZNACZNIE częściej wchodzą na daną stronę.

wyniki badania dlaczego ludzie klikają w nagłówki z nawiasami w tytule
wyniki badania dlaczego ludzie klikają w nagłówki z nawiasami w tytule

Więc jeśli to możliwe, dodaj nawiasy na końcu tytułu.

Oto kilka przykładów, które możesz użyć:

  • (Nowe badania)
  • [Wideo]
  • (Nowe studium przypadku)
  • [Infografika]
  • (Bez Y)
  • (Szybko)
  • (X mało znanych wskazówek)

Dodaj numer w tytule.

Numery w tytułach możesz używać do każdego rodzaju treści, nie tylko list.

Oczywiście jest to najłatwiejsze „10 rzeczy, które musisz wiedzieć, kiedy…”, ale jeśli prowadzisz:

  • sklep ecommerce to przykładowo „Sukienki na lato (-30%)”,
  • firmę usługową „Wymiana opon Łódź/Warszawa – ponad 600 zadowolonych klientów”

Proste prawda?

Wiele osób nie dodaje cyfr w tytułach.

Zobacz dla przykładu mój wpis na temat optymalizowania konwersji.

dodanie cyfr zwiększa współczynnik klikalności
dodanie cyfr zwiększa współczynnik klikalności

Liczby przykuwają uwagę.

Znane najlepszym marketerom badanie firmy Conductor, pokazało jasno, że nagłówki posiadające liczby, dostają nawet 36% więcej niż nagłówki bez liczby.

badanie klikalności nagłówków z cyframi
badanie klikalności nagłówków z cyframi

W dodatku kobiety o wiele lepiej reagują na numery, to znaczy szybciej je zauważają:

dodanie liczb ma pozytywny wpływ na CTR tytułów

Staraj się także używać nieparzystej liczby. Outbrain stwierdził, że nagłówki o nieparzystych numerach osiągają o wiele lepsze wyniki niż nagłówki z parzystą liczbą.

Krótkie opisowa adresy URL.

Oto poprawnie i niepoprawnie sformatowany URL:

Worpdress friendly URL bezpośrednie odnośniki
Worpdress friendly URL bezpośrednie odnośniki

Oczywiście powyższy przykład https://unicornads.pl/?p=123 jest niepoprawny.

W dodatku krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP:

krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP
krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP

Więc unikaj długich zdań opisowych, ponieważ, krótsze adresy URL mają zwykle najlepszą pozycję w Google.

struktura odnośników i adresy url
struktura odnośników i adresy url

Nie jest do końca pewne czy krótki adres strony internetowej ma jakikolwiek wpływ na algorytm Google, ale na pewno z naszej perspektywy, jako użytkownik, są bardziej estetyczne i przyjazne.

A w marketingu, trzeba wykorzystywać wszystko na swoją korzyść.

Zoptymalizuj opis meta (meta description).

Mimo że Twój metaopis nie jest tak ważny jak tag tytułowy, nadal odgrywa OGROMNĄ rolę w zwiększaniu organicznych kliknięć.

Google samo przyznaje, że: „nie używa metatagu „keywords” w rankingu internetowym„.

Google nie używa meta description (opis meta)
Google nie używa meta description (opis meta)

Więc w sumie po co się tym przejmować?

Otóż intrygujący opis meta w wyszukiwarce potrafi zwiększyć CTR.

meta opis description

Oto jak napisać właśnie taki opis, który zachęci ludzi do klikania.

  • Limit znaków: Uważaj, aby nie przekroczyć limitu znaków dla opisów (około 160 znaków).
  • Bądź emocjonalny: emocjonalne opisy przyciągają uwagę użytkowników wyszukiwarki. Nie chodzi o clickbait’y, ale nie bój się używać w swoim opisie słów wzbudzających emocje i podziw, takich jak „niesamowity” czy „zdumiewające”.
  • Sprzedaj swoje treści: Twoja strona konkuruje z reklamami Google Ads, a także z pozostałymi 9 organicznymi wynikami wyszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki. Nie bój się mówić ludziom, dlaczego powinni sprawdzić Twoja firmę. Oto przykład:
opis meta description pogrubione słowa bolded keywords
opis meta description pogrubione słowa bolded keywords

Opcjonalnie możesz dodać bieżący rok.

Ten punkt jest opcjonalny, ponieważ może to nie mieć czasem sensu dla każdej podstrony. Natomiast jeśli w tytule możesz dodać bieżący rok to okej, zrób to.

Dodatkowo wiele osób szuka w Google „fraza kluczowa + rok”. Więc dodanie cyfr do tytułu może pomóc Ci pojawić się na dodatkowe słowa kluczowe.

Clickbait i pogosticking.

Musiałem o tym wspomnieć.

Dlaczego clickbait jest zły w SEO?

Otóż duża rolę w algorytmie odgrywa search intent, czyli spełnienie intencji wyszukiwania danej osoby.

Jeśli taki użytkownik kliknie na Twoją stronę, bo tytuł wydał mu się ciekawy, ale zobaczy że wpis jest nie na temat, lub jest słabej jakości to kliknie wstecz:

W ten sposób wróci do wyników wyszukiwania Google i poszuka inny wpis na ten temat.

Nazywa się to pogosticking i polega na tym, że użytkownicy odbijają się od stron, bo nie mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie.

Czyli wchodzą na stronę, klikają wstecz, wracają do Google, klikają następny wynik i tak dalej.

Pogosticking obniża pozycję w google

Dodatkowo cierpi Twój Dwell Time, czyli czas jaki użytkownik spędza na stronie.

W efekcie algorytm Google widzi, że Twój wpis jest złym dopasowaniem i obniża jego pozycję.

Dlatego jeszcze raz Ciebie przestrzegam, ponieważ w mojej opinii są to mocne sygnały rankingowe pod SEO. A jeśli zastosujesz się do tych rad to możesz osiągnąć bardzo duże wyniki, które świadczą o tym, że użytkownicy czytają „od deski do deski” i analizują Twoje wpisy:

średni czas spędzony na stronie
średni czas spędzony na stronie

Więc zaloguj się na swoje konto Google Search Console i sprawdź wskaźniki CTR, a następnie w Google Analytics, czas jaki użytkownicy spędzają na tych stronach.

Jeśli CTR jest wysoki, a czas niski, to znaczy, że nie widzą wartości w Twoich stronach.

Musisz zrobić lepszy content, i lepiej odpowiedzieć na intencje, czyli to czego szukają.

Polaryzuj: używaj emocji (bez przesady).

Emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć, a z to z prostego powodu.

Nikt nie klika tego co nudne i nie wyróżniające się!

emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć
emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć

Nie powinno to być zaskoczeniem. Jak mogłeś przeczytać we wpisie na temat udostępniania w social mediach, badacz Jonah Berger dowiódł, że emocje popychają ludzi do działania.

Tylko uważaj, żeby nie wejść w strefę „clickbait” o czym już pisałem.

Jeśli nie masz pewności, czy Twój tytuł wzbudza emocje możesz przetestować w jednym z analizatorów nagłówków aminstitue, lub coschedule. Niestety działają tylko w języku angielskim.

analizatory nagłówków
analizatory nagłówków

Rich Snippets, Schema FAQ, kategorie i sitelinki.

Dlaczego?

Otóż kategorie dodawane w adresie URL mogą pomagać google w zrozumieniu strony i dają pewne sygnały o czym jest ta strona:

prefix kategorii w adresie url
prefix kategorii w adresie url

Schema.org FAQ pomaga wyświetlać pytania, tak jak na powyższym obrazku.

Więc dostajesz więcej przestrzeni w SERP’ach.

Moz dokonał przeglądu obecnych wyników ze względu na dodanie schema.org i może to zwiększać CTR:

aggregated Google rating stars gwiazdki z oceną

Jumplinki, spis treści, kotwica HTML: to pomaga Google lepiej zrozumieć strukturę Twojego serwisu i jest to także pozytywny sygnał UX.

Zdarza się, że są one wyświetlane w wyszukiwarce jako rozszerzenia strony (sitelinks), pod warunkiem, że masz mocną i poprawnie stworzoną architekturę domeny:

linki witryny sitelinks

W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez Search Engine Land wykazało, że znaczniki strukturalne mogą zwiększyć organiczny CTR o 30%:

dane strukturalne podnoszą wskaźnik CTR
dane strukturalne podnoszą wskaźnik CTR

Jeśli nie jesteś zbyt techniczny i nie chcesz dodawać schema do swojej strony to świetnie sprawdza się tutaj spis treści (table of contents):

spis treści strony internetowej
spis treści strony internetowej

Jest to świetne rozwiązanie, ponieważ Google rozumie lepiej Twoją treść i może wyświetlać konkretne rozdziały jako rozszerzenia Twojej witryny w SERP, ale także taki spis treści jest jak najbardziej przydatny dla użytkownika.

Musisz regularnie śledzić wskaźniki CTR.

Jednym z najlepszych narzędzi SEO jest Google Search Console. W nim jak już zapewne wiesz, możesz śledzić wyniki CTR.

Nie polecam fiksowania się na dziesiętnych procentach, bo współczynnik kliknięć zależy na prawdę od wielu czynników.

Przykładowo:

  • Jakie miejsce w rankingu Google obecnie posiadasz
  • Czy jesteś widoczny w polecanych fragmentach (featured snippets)
  • Wyniki Google News
  • Obecne wyniki Youtube
  • Wyszukiwania brandowe, a wyszukiwania niebrandowe (markowe słowa kluczowe=wyższy CTR)
  • Liczba reklam Google Ads
  • Branża
  • Wiele innych

Skup się więc raczej na tych stronach, które mają najmniejszy wskaźnik kliknięć organicznych:

CTR w Google Search Console
CTR w Google Search Console

Zacznij budować rozpoznawalność marki (brand).

Tak jak wspomniałem już w poprzednim akapicie, brand ma wpływ na CTR.

Ludzi po prostu z większym prawdopodobieństwem klikają w linki do stron, które znają.

A jeszcze częściej, jeśli coś od nich kupili.

To dlatego nawet konwersja zakupowa w ecommerce tego typu jest lepsza.

O ile?

Nawet 2-3 x więcej!

jak brand wpływa na konwersje
jak brand wpływa na konwersje

I jak pokazują badania, jest to NAJWIĘKSZY czynnik który wpływa na to czy ktoś kliknie Twój link w Google. Nawet większy niż „darmowa wysyłka”, czy liczba ocen:

Co najbardziej wpływa na kliknięcia i CTR w Google Ads
Co najbardziej wpływa na kliknięcia i CTR w Google Ads

Jak najprościej buduje się brand i rozpoznawalność marki?

Pomijam metody organiczne, jak YouTube ponieważ robienie viralowych filmów jest bardzo kosztowne i nie masz gwarancji wyświetleń.

To co sugeruję to:

  • facebook ads
  • display ads w Google (banery)

Obie formy reklamy, jeśli ustawione na „zasięg” wychodzą bardzo tanio za wyświetlenia.

W kilka dni można zrobić zasięg na dziesiątki tysięcy:

wyświetlenia facebook ads
wyświetlenia facebook ads

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

W social media i kampanii banerowej w sieci Goole bardzo dobrze działa remarketing. Czyli reklama dla osób, które już były na Twojej stronie.

Remarketing za pomocą reklam
Remarketing za pomocą reklam

Więc dzięki temu, kiedy następny raz zobaczą Twoją stronę w Google, to klikną na Twój link a nie konkurencji.

Szokujące wyniki badania CTR na 874929 stronach i 5079491 wyszukiwanych hasłach w Google

Aby zaoszczędzić Tobie czasu przejrzałem kilka badań i analiz z tematyki CTR w sieci. Niektóre z nich to:

Oto co znalazłem.

1.Pozycja nr 1 w Google dostaje średnio 31,7% kliknięć.

Największy spadek jest pomiędzy stroną 1, a 2 w wyszukiwarce:

Na drugą stronę Google prawie nikt nie wchodzi i nie klika
Na drugą stronę Google prawie nikt nie wchodzi i nie klika

Na drugiej stronie jest mniej jak 1% kliknięć. Dokładnie 0,78%.

Specyficznie określając, CTR dla każdej pozycji wygląda tak:

  • pozycja 1: 31,73%
  • pozycja 2: 24,71%
  • pozycja 3: 18,66%
  • pozycja 4: 13,60%
  • pozycja 5: 9,51%
  • pozycja 6: 6,23%
  • pozycja 7: 4,15%
  • pozycja 8: 3,12%
  • pozycja 9: 2,97%
  • pozycja 10: 3,09%

Więc sumarycznie, top3 w Google zgania 75,1% kliknięć.

2.CTR dla pozycji od 7 do 10 prawie się nie różni między sobą.

3.Tagi tytułu które zawierają pytanie mają o 14,1% wyższy CTR w porównaniu ze stronami, które nie mają pytania w tytule.

Pytania mogą poprawić CTR, ponieważ gdy szukamy czegoś w Google, zasadniczo chcemy znaleźć odpowiedź na pytanie.

Natomiast użycie w tytule pytania może potwierdzić czytelnikowi, że Twój wynik zawiera odpowiedź na dokładne zapytanie.

4.Adresy URL zawierające słowo kluczowe mają o 45% wyższy współczynnik klikalności w porównaniu z adresami URL, które nie mają słowa kluczowego.

Najlepiej jeśli będzie to 1:1, więc jako adres URL wybieraj główne słowo pod które konkretnie optymalizujesz jeden artykuł.

Jeśli Twoje główne słowo kluczowe to „marketing internetowy”, to najlepiej zadziała:

unicornads.pl/marketing-internetowy

Każda inna wariacja, wypadnie gorzej, np marketing online, marketing cyfrowy itp.

Jak przeprowadzono to badanie?

Stworzono indeks od 0 do 100%

dokładne słowo kluczowe w URL daje najlepszy wskaźnik CTR
dokładne słowo kluczowe w URL daje najlepszy wskaźnik CTR

Gdzie 100% oznaczało całkowite dopasowanie, a 0% czyli nawet jedno słowo nie było podobne.

Wyniki przedstawiały się następująco:

Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym
Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym

Widzimy więc silną korelację.

5.Dodanie „Power Words” do tagu tytułu może zmniejszyć CTR, aż o 13,9% w porównaniu z tytułami, które ich nie zawierały.

Czym są power words?

Są to słowa takie jak:

  • zadziwiające
  • sekrety
  • perfekcyjny
  • niewiarygodny

Dlaczego tak jest skoro przez lata raczej zalecało się och używanie?

Rzeczywiście, w social media te słowa mogą przyciągać, ale to dlatego, że specyfika platformy jest inna.

W google szukamy konkretnych odpowiedzi. Na facebooku przeglądamy posty znajomych, artykuły i wydarzenia, po to żeby znaleźć właśnie coś „szokującego”, czy inne „sekrety” z życia gwiazd.

Więc osobiście, nie polecam w Google, ale polecam w social media.

6.Emocjonalne tytuły, zarówno te negatywne jak i pozytywne, mogą zwiększyć CTR o około 7%.

Emocje w przeciwieństwie do „power words” pomagają w kliknięciach organicznych w wyszukiwarce.

Jaki jest dobry CTR w Google Ads

Średni współczynnik klikalności we wszystkich branżach w 2021 r. wyniósł 3,17%.

W porównaniu do tego, kiedy po raz pierwszy w LocalIq zaczęli zbierać dane w 2015 r., średni CTR dla reklam w wyszukiwarce był dużo mniejszy i wynosił 1,35%.

średni ctr google ads we wszystkich branżach
średni ctr google ads we wszystkich branżach

Inne wartościowe wpisy powiązane z tym tematem:

Podsumowanie

Aby zachować najwyższy możliwie wskaźnik CTR pamiętaj:

  • użyj cyfry (najlepiej nieparzystej)
  • zwróć się w drugiej osobie (tego nie wiesz, zobacz jak działa itp.)
  • dodaj nawiasy
  • nagłówek w formie pytania
  • musi być negatywny, lub pozytywny aby wzbudzić emocje (nie bądź nijaki)

Spróbuj na przyszłość użyć tej formuły:

numer + przymiotnik + słowo kluczowe + obietnica

PrzedPo
Jak umyć psa15 ciekawych sposobów jak umyć swojego psa w ogródku (to działa)
Jak sprzedać samochódJak możesz łatwo sprzedać swój samochód w mniej niż 24 godziny
Jak pisać klikalne nagłówki z wysokim CTR
optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – krótkie pytania i szybkie odpowiedzi

Co oznacza skrót CTR?

Skrót CTR pochodzi od słów Click Through Rate i w marketingu oznacza współczynnik klikalności, bądź wskaźnik kliknięć.

Jaki jest dobry wynik CTR?

Organiczny CTR w Google dla pierwszej pozycji wynosi około 30%, natomiast średnia z meta przeglądu dla Google Ads to 3,17%

Jak interpretować CTR?

Im wyższy wskaźnik CTR tym więcej osób klika w nasze link, w efekcie czego mamy więcej odwiedzających i klientów.

Jak zwiększyć CTR?

Musisz zaciekawić, dodaj trochę intrygi i pokaż, że Twoja strona zaspokaja w 100% ich intencje wyszukiwania. W skrócie, masz jasno oferować rozwiązanie i odpowiedź na ich poszukiwania.

Jak się liczy Open Rate?

Open Rate liczy się bardzo prosto. Musimy podzielić liczbę otwartych e-maili przez liczbę wysłanych wiadomości e mail, a następnie mnożymy wynik przez 100%. Przykładowo, jeśli wysłałeś 1000 wiadomości, a 90 e-mail zostało otwartych, to Twój wskaźnik Open Rate wynosi 9%.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
CTR (33 dane) jak słaby współczynnik klikalności może pogorszyć Twoje SEO i Google Ads 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)